[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:18

goldenarrow, fijn dat ze alweer geïnsemineerd is, hopelijk nu wel drachtig.
Het is eigenlijk best erg, betekend gewoon weer een cyclus voorbij door hun.

Kabayo, uurtje is te overzien. Klinkt positief, nog geen tekenen van hengstigheid

Luna2006, succes vandaag met scannen, hopelijk is ze drachtig

Balko, ook al een positieve chagrijn haha, duim dat ze drachtig is

Cynthia82, kijk dit zijn de mooiste. Hoppa opschieten en insemineren. Scheelt een hoop stress en gedoe, ideaal. Nu hard hopen dat het eitje vrijdag weg is

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:03

GA wat een flutservice zeg! Staan er ook geen voorwaarden en verplichtingen in de overeenkomst van de veiling van de hengstenhouder uit? Lijkt me dat als je zoiets aanbiedt via een veiling, je ook plichten hebt. Al 2 cyclussen missen omwille van onprofessionele service is echt wel ruk en zou toch niet mogen. Geld en tijd voor niets.

Cynthia lief van Fi dat ze het weekend en feestdag eens een keertje overslaat.

Kabayo duimen voor een champagne baby! Klinkt positief!

Hier komen ze straks ook scannen. De merrie van Luna en een paar merries van mij. Poppy en Quinn zullen wel goed zitten. Vita zit nog maar op dag 14, maar ik heb een onderbuikgevoel dat ze drachtig is.
Wel dubbel, want daarna gaan we waarschijnlijk naar mijn huis om mijn lieve oude kat een spuitje te geven. Ze gaat flink achteruit en heeft moeite met ademen. Dus vreugde zal er niet meteen zijn.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:14

Shirley__ Kan ik me voorstellen. DA is zo belangrijk. Verderop in het traject kan er natuurlijk nog
van alles en nog wat mis gaan en dan is het prettig als je vertrouwen hebt in die
persoon.

goldenarrow Nu hopen dat het lukt!
Wat een organisatie! Daar wordt je niet blij van!

Kabayo Fingers Crossed!

Luna Succes vandaag!

Cynthia82 Klinkt als een perfecte timing!

AM Is natuurlijk fijn dat het nog mogelijk is in een later stadium. Maar mijn beeldvorming speelt mij parten en ik zou bloedje nerveus worden.

Knolselder Sterkte voor straks!

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:32

Vanmorgen mijn 2 merrie's mooi drachtig gescand *\o/*

de eerste is een bruine welsh a keurmerrie Munbus Tourya is gedekt door de palamino hengst Rhosbrenin Calon Aur
Afbeelding

de 2e drachtige merrie is mijn newforest schimmelmerrie Miracles miss moneypenny x welsh a hengst Rooys Frodo
Afbeelding

nu veeeeeel te lang wachten op de veulens, beide verwacht ik ze rond 8 april 2023 *\o/* *\o/*

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:23

Wij mogen morgen weer insemineren. De laatste die nog niet geïnsemineerd is. In de veulen hengstigheid

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:03

Muis is dragend *\o/*

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:00

Ik mag alvast aftellen voor deze combinaties.
Vita was nog pril, dag 15 dacht de DA.
Quinn schatte ze zeker op 30 dagen ipv 27. Daar was ook al een hartslag.
Poppy was ook drachtig. Maar dat heb ik niet te lang laten duren ivm klein fijn merrietje. Dat is dag 27 na laatste dekking.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :+
Poppy had haar Beatlepruik op op die foto

En dus ook Luna haar merrie prachtig drachtig
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 02-06-22 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:02

Gefeliciteerd met de drachtige merries

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:09

Gefeliciteerd met alle drachtige dames *\o/* *\o/* *\o/*

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:30

Gefeliciteerd iedereen met de drachten! * jaloers * :o

Knolselder: Wat een gave combi's ! Ik ben heel benieuwd wat ze er van gebakken hebben straks.

Wat vinden jullie hier van? Boston is geinsemineerd met 2 zichtbare eitjes 2 weken geleden, ze zou a.s zondag dan eigenlijk gescand moeten worden ivm tweelingdracht. Nu heeft de DA het op maandag in de eerste instantie gezet omdat zij dus niet op zondag werkt. Ik dacht prima, 17 dagen, stel dat het zo is zou het misschien toch nog lukken om er 1 afteknijpen. Nu app ik haar gisterenavond van hoe laat ze wil afspreken en of ze wel wist dat het de 2de pinsterdag was. Nu heeft ze het vervolgens verschoven naar a.s dinsdag om 11.00. Ik maak mij hier wel lichtelijk nu zorgen om, ik ga er niet van uit dat het zo is, maar toch... Ze zegt dat dat ook beter is dat ze dan onderscheid kan maken tussen de cyste en het vruchtje omdat de cyste bijna de zelfde grote heeft als dat van een vruchtje... Ik denk dat ze er gewoon niet bij heeft stil gestaan dat het maandag de 2de pinksterdag is. Wat zijn jullie ervaringen, wetende met (stel) dat er wel een tweeling wordt ondervonden op dag 18?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:04

Kayley95 als ik hier de positieve reacties lees dat het na de 18 dagen ook succesvol verloopt.
Ja hier ging het niet goed, maar is volgens mij altijd al 50/50
Maar je moet doen wat voor jouw goed voelt. Maar als ik het goed begrijp is ze zaterdag 15 dagen? Je kan dat toch ook gaan als dat beter voelt voor je

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:07

wat weer veel drachtige merrie's! Gefeliciteerd!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:12

Ik zou er toch niet zo blij mee zijn. Vorig jaar hebben wij ook voor tweeling moeten scannen en toen wil de ze uiterlijk dag 15 dit doen.
Hier kun je ze elke dag in het seizoen aanleveren op de kliniek ook op zon en feestdagen. Is dat niet mogelijk om met haar naar de kliniek te gaan?

Hier overigens geen tweeling scan maar wel al op dag 16. Geen idee waarom. Is dat normaal, dacht altijd pas 18 dagen?

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:19

jazzejam schreef:
Ik zou er toch niet zo blij mee zijn. Vorig jaar hebben wij ook voor tweeling moeten scannen en toen wil de ze uiterlijk dag 15 dit doen.
Hier kun je ze elke dag in het seizoen aanleveren op de kliniek ook op zon en feestdagen. Is dat niet mogelijk om met haar naar de kliniek te gaan?

Hier overigens geen tweeling scan maar wel al op dag 16. Geen idee waarom. Is dat normaal, dacht altijd pas 18 dagen?

Ze woont tegenover mijn stal. Dus ik had ook al zoiets van dat is een kleine moeite. Ze zegt dat als het eerder is dat ze geen duidleijke onderscheid kan maken. Ik heb haar net een appje gedaan dat eigenlijk dinsdag mij niet zo heel goed uitkomt ivm werk en dat ik liever heb dat het eerder gebeurt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:58

Wat fijn OYYO!

Kabayo, ik zie dat inderdaad ook niet vaak, maar dat zal niet aan de kleur champagne liggen, aangezien dat natuurlijk gewoon een extra gen is op een normaal gekleurd paard. Ik zal er eens eentje op Fi zetten, dan komt er wel eentje met aftekeningen uit :+
Morgen mag je scannen!!! :):)
Bij mij zal het maandag worden, dus 19 dagen na insemineren (als het eitje morgen weg is), omdat vrijdag dag 16 na inseminatie is, maar de eisprong kan natuurlijk vandaag of morgen zijn en dan is het eigenlijk pas dag 15 of zelfs 14. Dus dan maar wat langer wachten (als er maar 1 eitje gesprongen is dan, maar die kans is groot met een eitje van ruim 4,5, eentje van 3 en de rest kleiner, maar dat weten we morgen).

Jenny, we moeten 10 minuutjes lopen, dus prima te doen.

Ik heb net trouwens de rekening gekregen van Fi dr eerste scan vorige week: €85,18 :roll:

Gefeliciteerd Luna! *\o/*

Knolselder gefeliciteerd!! Mooie score zo!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:35

Cynthia ja heb je gelijk in. Zag er toevallig net 2 met een bles. Wel heel mooi. Al zal die van mij zeer waarschijnlijk een pak behang krijgen. Zilver geeft dat behoorlijk door ook al heeft ze zelf niet eens zo super veel. Haar 3 jarige heeft het al voorbij de schouders en haar enter heeft het ook aal behoorlijk lang. Minthe haar manen beginnen al om te vallen en ook al dik en lang. Dus dan is zo'n aftekening op het hoofd toch niet zichtbaar haha
Jaa ik vind het spannend. Het is een droom, dus als deze scan positief is ben ik alleen maar heel blij. En anders blijft het nog even een droom :=
Goh jij eens op een maandag scannen. Voeld dat ook als luxe? Hihi. Wel een dikke rekening al voor 1x.
Mooi dat het erin zit. Inderdaad een snelle service zo.

Knolselder Gefeliciteerd met de 3 drachtige dames!
Sterkte met het verlies van je kat :knuffel:

Kayley95 vreemd dat ze niet eens simpel de weg wil oversteken voor een scan van 5 minuten. Ik zou eigenlijk wel op m'n strepen staan en anders maar iemand anders bellen. Zou zeker niet voor dag 17 of later gaan. Denk dat zaterdag dag 15 nog het meest ideale is

Jazzejam geen idee. Komt het niet beter uit qua weekend oid? Dag 16 kan gelukkig ook, scheeld 2 dagen wachten haha

Luna gefeliciteerd *\o/*

Corinadrenth spannend :D Daarna weer op het wachtbankje

Xxpetraxx gefeliciteerd *\o/*

Amhorses oeh nog tot dinsdag. Is opzich wel omgevlogen. Ben benieuwd!

Balko moet je morgen ook scannen? Of volgende week vrijdag?

Vandaag dag 17... nogsteeds boos en niet hengstig... maar ze moest wel even nadenken over boos zijn. Ach ik leg de lat niet te hoog en verwacht gewoon niks. Ik hoop het alleen wel met heel m'n hart

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:36

Ik heb 2 champagne overo’s gehad, dus ze zijn er wel!
Maar het lijkt soms dat bepaalde genen makkelijker meeliften met bepaalde kleuren.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:51

Ik had het even erg druk, maar heb de laatste 3 pagina's bijgelezen dus bij deze:

Kabayo heerlijk om ze dan weer op te pakken he? Wij zijn ook weer aan de gang :D

Seven gefeliciteerd!

Wij scannen ook in de stal, hebben geen opvoelbox. We hebben stallen met bovenluikjes maar onze DA gaat liever gewoon in de stal staan. Scheelt dat hij echt al jaren bij ons komt en de paarden inmiddels ook wel kent.

Cynthia82 ze heeft ineens vaart gemaakt zeg! Hopen dat het pakt. :D

OYYO gefeliciteerd!

goldenarrow hopen dat het pakt bij Noora!
Wat een gedoe met die hengst zeg, bah.. Ik vind het ook een no go!

xxpetraxx, Luna2006 en Knolselder gefeliciteerd!

Kayley95 wij hebben ook weleens op dag 18 eentje laten wegknijpen, maar voorkeur is toch wel ietsje eerder. Is zaterdag geen optie? Dat zou ik liever doen dan dinsdag.

--
Miana is vanochtend drachtig gescand, dus erg blij mee!
Diane moet zaterdag geïnsemineerd worden, had vanochtend een eitje van 3.0
Dautzen moest eigenlijk maandag gescand, maar hebben we vanochtend ook al meegepakt, kon hij alleen nog niet zo goed zien. Er zat wel wat, maar of het een cyste was durfde hij niet te zeggen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:38

Jeeeeeey nou ik doe officieel met jullie mee! Mijn merrie is in 1 keer drachtig van Sarowski!!!!
Van het weekend haal ik haar weer op bij de hengstenhouder. En zal ik even na vragen wat de inseminatie datum was is wel handig voor het rekenen...... hoewel ze toch niet aan datums doet :')

Scant iedereen hier ook voor een kloppend hartje, heeft dit verder nog nut buiten en zeker weten dat je merrie dragend is......

Heeft iemand nog advies voor mij voor het afspenen, mijn merrie is nu 3 weken weg geweest bij haar jaarling. En komt dus zondag weer terug hoelang moet ik ze dan nog apart van elkaar houden tot ik ze weer veilig bij elkaar kan zetten?

**\O/**
Verder iedereen met drachtige merries weer gefeliciteerd en ik duim voor degene die nog wachten en moeten insemineren want het is het leukste als we volgend jaar weer super veel veulentjes te kijken hebben!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:12

Ik scan op hartje en voor 1 oktober ook nog voor gust
Wat voor nut het heeft..??? Je weet of je merrie drachtig is, je kan nog een keer dekken eventueel, en je weet hoe je de winter in gaat. Gust regeling

Lijkt me erg erg belangrijk om wél tr scannen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:19

Wij scannen altijd alleen nog op het hartje, om zeker te zijn dat ze de vrucht niet verloren is.

Gefeliciteerd iedereen met hun drachtige merrie!

Wat betreft de Italië-hengst. De eigenaar kan helaas niet zomaar een andere dekking kopen, de dekgelden liggen best hoog bij de Arabieren. Daarnaast is deze dekking bij een veiling gekocht (en dus al betaald). Ze is wel met de organisator in contact gegaan en die gaan nu wel kijken of ze volgend jaar nog wel met deze hh in zee gaan. Wat ik begreep heeft de hh nu aangeboden om diepvries op te sturen, mits de eigenaar een transportvat kan regelen. Maar dat is sowieso niet op tijd hier en dus pas voor de volgende cyclus.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:31

Hopelijk lukt het nog met die hengst GoldenArrow.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:56

Wiske sinds vandaag ook hengstig, BamBam heeft lang geduld moeten hebben, maar eindelijk heeft hij zijn merrie.
Dat is deze combinatie
Afbeelding

100% bleekscheet. Palomino of cremello

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:09

Gefeliciteerd met alle drachtige merries!

Dddara ook een merrie drachtig van Sarowski wat leuk. Hoe gaat het met je jaarlingen kleuren die nu nog alsnog door of blijven ze effen? Volgend jaar in ieder geval een Appie alleen is de vraag nog even hoe...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:14

Knolselder, Luna en DDDara gefeliciteerd *\o/*