[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:54

Wat een poppie Fotsy! Dat smoeltje

Spannend Smeetje

Ik keek net onder Lotus en leek wel weer groter dan vanochtend. Ze is 13 april pas veilig dus even rustig aan :+

Misschien stagneert het vanaf nu O:)
Afbeelding

Dikbuikje :o beetje een toverbal qua wintervacht nu
Afbeelding

ual_95

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:57

Zo, het is nu eindelijk wat rustiger bij ons. Sorry dat ik (te) weinig op anderen heb gereageerd, maar ik had het oprecht ontzettend druk. Soms heb je van die periodes dat echt álles tegen lijkt te zitten. -O-

Momenteel gaat het weer goed! Ik dacht dat alle ellende met het plasma en de melkproductie over waren, raakte Whinnie (veulen) weer aan de diarree. Even aangekeken, want ik merkte niks, maar het ging maar niet over. Gelukkig uiteindelijk niets aan de hand, een pasta gekregen en het was voorbij. Alleen wat kale plekjes.

Nu kan ik eindelijk ook meedoen met de spam. Whinnie is inmiddels 3 weken oud en echt een karakterje, net haar moeder. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk toch?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:58

Oh Riv dat gaat al hard!

Vooruit, hier dan échte foto’s :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:01

Even een update!

Eerst en vooral dankje wel hij is echt geweldig.

Alles is echt goed. staat recht zonder probleem en drinkt goed. Mira vind het wel nog wat onwennig soms als hij wat te wild is met drinken. Ook is ze licht gescheurd maar niet extreem. Ze is wel helemaal verliefd er op! echt een geweldig ding.

Ja, was altijd de bedoeling geweest dat ze naar daar ging gaan dus was wel een dingetje om te weten precies wanneer. Gelukkig ken ik ze goed genoeg en zag ik echt dingen dat anders was. Dat was vooral de redding geweest.
Met dat ik een persoonlijke fotograve heb. Ik dus sponsor ben. Is ze vandaag al mee geweest om foto's te trekken om de naam bekent te maken dus die foto's zal ik later op de dag wel hebben. Dan deel ik ze zeker hier. Maar de naam wil ik wel al bekend maken hij zal Dancing Miracle heten. Mijn vriend heeft deze bedacht!

Of ik een voorkeur had? Nee niet echt. normaal is het voor de verkoop maar jach vind hem wel prachtig! Nu gelukkig ken ik mensen die al geïnteresseerd zijn in hem. Zelf de eigenaar van de hengst mits hij Homozygoot is natuurlijk. Dus we zullen nog even zien er zal gebeuren. Nu gewoon genieten.

Ik wil persoonlijk nog iedereen die moet waken en weinig slaap hebben echt feliciteren. ik heb sinds de geboorte mijn bed nog niet gezien en ben nu al dood moe. Gelukkig dat ik vandaag vroeg gedaan had met werken. en Morgen later moet beginnen dat ik al het slaap kan inhalen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:32

Essie blue <3 <3 wow zeg zo knap veulen.

Gelukkig AnsoDM was je zo alert

Ja slopend zijn die wakende nachten. Dus allemaal hetis voor het goeie doel. Ik zou mezelf nooit vergeven mocht ik het missen en er gaat iets mis dat zo makkelijk had voorkomen worden.

Ual en nu genieten dan
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 01-04-21 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:33

Prachtige foto’s Essie! <3

Aaahhhhhh Fotsy! <3

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:44

Essie wat een knapperd zeg!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:46

AnsoDM gefeliciteerd, fijn dat alles goed gaat! Wat heerlijk dat ze je niet zo lang heeft laten wachten ook.

Fotsy wat heeft Lily er toch een knap kind van gemaakt, hij is echt supergoed gelukt <3

Essie_blue wat een elegant popje!

Ual_95 ik ben blij dat je nu opgelucht kunt ademhalen en bovenal genieten van je mooie veulen.

Riv_Q knappe dikkie, nog eventjes geduld hebben. Wordt steeds lastiger als je al die mooie veulens ziet he?

Weer een aantal die het spannend maken, ik duim voor mooie gezonde veulentjes!

Veroontje houdt me mooi bezig, maar nog geen veulentje in zicht hoor. Nu hoop ik dat ze nog even wil wachten tot na de paasdagen, want ik heb 2 slaapdiensten in het verschiet op mijn werk. Zul je natuurlijk net zien dat ik een herhaling van 6 jaar geleden krijg.. ik heb toen niet zelf bij de geboorte van Veronia kunnen zijn.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:38

Anso gefeliciteerd!

Fotsy wat een briljante naam en wat is hij toch knap <3

Heerlijke veulenfoto's komen er voorbij, prachtig weer nu, lekker genieten.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:38

Ual: Laat jij soms het veulentje halster om in de wei? Zo ja, waarom? Gewoon om te leren hoor :D

Essie: wat een knap veulen. Lijkt heel 'bloederig' :)

Muronia: haha, ja zul je net zien :=

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:47

Fotsy, gaaf zo al die stopjes in z'n vlekken!

Essie, ze is onwijs knap <3

Anso dm, gefeliciteerd!

J-emma, haha dat ze er nog intrappen ook :D

Fokfanaat, spannend!

Ual, mooi veulen is het toch!

Muronia, hopelijk houd ze het mooi nog even binnen zodat je er zelf bij kunt zijn :)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:27

Heel heftig om zoiets mee te maken CP. :(:)

Fauvetje, ik zeg altijd bij twijfel bellen. Liever een keer voor niks dan te laat. :o

Muronia, maidens hebben wel vaker niet een echt volgelopen uier. Aan jou beschrijving te lezen zou ik haar nu heel goed in de gaten houden. :j

Hij is leuk Fotsy! Blijf maar flink spammen!

Gefeliciteerd Runi

Wat een prachtige foto van Indris Cynthia!

Mijne was voor de bevalling ook heel rustig. Juist dan moet je op je hoede zijn. :J

AZ, altijd fijn als ze veilig zijn. Ze ziet er goed uit.

Haha Essie, gelukkig maakt haar knappe look de foto’s niet helemaal bagger hoor.

Gefeliciteerd Ansodm.
Maar had je de merrie niet liever eerder willen brengen vanwege de antistoffen?

J_emma, haha prachtige stunt. _O-

Mooi veulen Ual_95.
Fijn dat nu alles goed gaat en je ook kan gaan genieten van de kleine spruit.

Kijk Essie! Daar waren de mooie foto’s al!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:33

Dennenboom schreef:
Ual: Laat jij soms het veulentje halster om in de wei? Zo ja, waarom? Gewoon om te leren hoor :D

Meestal doe ik hem af hoor! Het is sowieso een routine, leuke ervaringen opdoen met het halster om. Daarbij worden mijn veulen en merrie met de trailer naar de wei gebracht. Dan heb ik altijd nog iets om beet te pakken als er iets gebeurt. :o

Als ze eenmaal staan, doe ik hem weer af. :D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:50

Essie wat een knapperd!! Mooie foto's <3

Muronia, nou echt he. Kan niet wachten... hoe gaat Veroon nu qua voortgang? Hoop dat ze even wacht voor je!

Dennenboom, ik laat halsterje ook af en toe uurtje om in de wei om te wennen als ik er zicht op heb :j

Anso, fijn dat alles goed is. Ja slopend is dat he. Ik was 2 jaar terug ook echt dronken van de slaap de dag na de bevalling. Vanaf 3 uur 's nachts tot smiddags volgende dag erbij gezeten. Toen paar uurtjes gepakt. Zat geheel op mn blauwe wolk toen haha

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:15

ual_95 schreef:
Zo, het is nu eindelijk wat rustiger bij ons. Sorry dat ik (te) weinig op anderen heb gereageerd, maar ik had het oprecht ontzettend druk. Soms heb je van die periodes dat echt álles tegen lijkt te zitten. -O-

Momenteel gaat het weer goed! Ik dacht dat alle ellende met het plasma en de melkproductie over waren, raakte Whinnie (veulen) weer aan de diarree. Even aangekeken, want ik merkte niks, maar het ging maar niet over. Gelukkig uiteindelijk niets aan de hand, een pasta gekregen en het was voorbij. Alleen wat kale plekjes.

Nu kan ik eindelijk ook meedoen met de spam. Whinnie is inmiddels 3 weken oud en echt een karakterje, net haar moeder. <3

[ [url=m/0BtrI4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Bigr9O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WJTJrx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qNF4HF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk toch?

We hadden bijna tegelijkertijd gepost dus ik had je mooie foto’s gemist! Wat een heerlijk veulen! <3

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:15

@fotsy: Ja idd. Verschiet er nog zelf van ook eigenlijk

@aliclover: Dat misschien wel. Maar ja niet gedacht dat ze dezelfde avond al zou gaan. Alles is wel goed ivm biest en super goeie melk. Ik wacht nog op telefoon met de test van de antistoffen. Dus dat is nog even afwachten.

@@riv_Q: Ja heb ik nu ook zo een beetje ik voel dat ik moe ben maar toch net niet moe genoeg om toch te slapen. Die adrenaline stroomt nog steeds door mijn lijf.

er zijn nog iemand ivm haar wond. Ja ik hoop het ook dat ze snel weer buiten kan. Maar met het weer dat ze volgende week geven zal het toch lastig zijn. Ik hoop dat hij warm genoeg zal hebben snachts.

een leuke foto van deze middag. Ik zelf geen foto's genomen te veel bezig met de knappe man en mira natuurlijk ook. Ik zal dit weekend wel eens een baby spam doen.
Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:17

Riv en Ual: Dank voor jullie reacties. Ik heb net ook het halster eventjes om gelaten omdat ze voor het eerst het land in ging. En voor het wennen. Ik vond dit best een spannend idee, stel dat.. :\

Hoe doen anderen dat?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:24

Ik durf wel een halster om te laten als ik er zicht op heb.
Zodra ik zelf in huis ben en veulen buiten blijft heb ik het halster af. Maar zr staan nog nier zonder toezicht.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:37

Essie prachtige foto's.

Riv volgens mij gaan de dames samen mooi op.

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:47

Prachtige foto's van de veulens. Ik heb gewerkt dus beetje late to the party haha.

Ik geniet van foto's van gister :') ook leuk.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:04

Anso, ik zag in lijst dat Damali de hengst is, was even benieuwd hoe hij eruit ziet, knapperd. Heb m even opgezocht.

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:09

Dit topic gaat veeeeeel te snel voor mij, maar ik lees wel alles mee!!
Ando gefeliciteerd!! En wat een plaatjes die laatste 2 veulens.

Antsje zit hier op 332 en laat de melk al lopen...

Afbeelding

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:16

Wat een snel topic is dit toch, ik lees meerdere keren per dag, maar er zijn steeds ook meerdere bladzijden bij gekomen!

Hoe doen jullie het op de wei zetten? Hier blijkt Rivani een nogal ondernemend vrolijk veulentje te zijn (gelukkig!), maar ze is al een aantal keren bijna door de draad gegaan daardoor. T.n.t. was ik er steeds bij, maar echt rustig voel ik me daar niet bij...
Hebben jullie tips?

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:20

Zorgen dat er overal stroom op staat is mijn enige tip.
Vaak als ze weten dat er stroom op staat blijven ze er wel bij weg.
Je zou het extra zichtbaar kunnen maken met lintjes eraan oid zoals bij de net geboren veulens wel wordt gedaan.
Ik doe dat zelf nooit..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:22

Ervaren merries houden ze meestal wel zoveel mogelijk weg bij de omheining is mijn ervaring, en idd hoed stroom erop, ik heb 3 lagen breed lint