[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien__

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:57

Succes zodadelijk AMH! :):)

Oh arme Fi :( beterschap hoor! :(:)

Hier is het bloed eindelijk terecht. Verhoogd ureum, dus haar nieren en een licht ontstekingsbeeld wat eruit ziet als allergie, wat die bollen kan verklaren. Ze gaat een paar dagen op ontstekingsremmers en iets om haar immuniteit op te krikken. Ureum gaan we volgende maand opnieuw doen om te kijken of het van het gras komt of toch van haar nieren..

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:04

Cynthia hè, wat vervelend. Ik zou idd ook oppassen, heb wel eens een hoefzweer gehad maar dat uitte zich niet zo ernstig als dat jij beschrijft. Eet ze wel goed?

Evelien Fijn om in ieder geval wat meer duidelijkheid te hebben. Hopelijk hebben de ontstekingsremmers effect, en is er niks met de nieren aan de hand.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:03

Hè bah Cyn, wat balen zeg :( Ik hoop dat het het gewoon een diepe hoefzweer is. Met zo'n acuut beeld zou je dat in ieder geval wel denken. Kennis van mij heeft dat bij haar paard destijds ook gehad, alleen was hij vaag kreupel. Die zweer bleek heel hoog te zitten, ze konden er niet bij. Zij heeft dus iedere dag zijn voet in een hoefzak met soda laten weken zodat het eruit kon komen. Heeft lang geduurd maar het is met hem weer helemaal goed gekomen.
Gave site is dat hè, die je gedeeld hebt. Staat echt super veel interessante informatie op.
Deze lijkt mij voor iedereen hier ook handig. http://www.equine-reproduction.com/articles/340daychart.htm Scheelt een hoop tellen :Y)

AMH, Spannend! ik duim voor je!

Welkom Caily, Ik zie dat het bij jouw paardjes waarschijnlijk zwart of zwartbont gaat worden wat eruit komt vallen volgend jaar :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:28

Hopelijk snel alle zieke paardjes weer beter!

Noisy, volgens die kalender zijn die van mij week later uitgerekend. >;)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:37

Even een ego post *\o/* Sita is drachtig :D nog wel even met een maar. Er waren twee eitjes gesprongen dus kans op tweeling. Op de scan kunnen we niet 2 vinden en is er ook geen scheidingswand te vinden maar heeft het vruchtje wel een beetje een rare vorm. Morgen gaan we nog eens scannen

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:48

Paardje Alvast een voorzichtige gefeliciteerd, maar het klinkt goed! Hopelijk morgen overtuigende gefeliciteerd! :D

Zijn er eigenlijk statistieken bekend over hoe vaak het de eerste keer raak is, en de 2de, 3de etc. keer?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:59

Ik durf daar niks over te zeggen in 2017 zijn we 4 rondes bezig geweest. Nu is het meteen raak.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:04

Wij hadden vanochtend de draagmerrie goed hengstig, dus dat is top. Zieox gisteren geinsemineerd, dus dan lopen die mooi synchroon :D
Dinsdag spoelen voor een embryo, deze vind ik wel even spannend!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:08

Gefeliciteerd Paardje2013. Nog wel even spannend dus..

Dat is al een goed begin Vulina. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat.

AMH, al nieuws?

Mirjamalvaro, ze rekenen 340 dagen. Normale dracht periode zeg maar :)
Ik heb mijn onderschrift ook moeten aanpassen...naar 1 dag eerder :')

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:15

*\o/* *\o/* *\o/*
Hier een drachtige merrie!!
Ik zal vandaag of morgen even fotos van de combi posten.

Heb snel even terug gelezen, balen van de niet drachtigen :( Nu voel ik me wel extra opgelucht dat het gelukt is.

Cynthia klinkt niet goed, jakkes. Hopelijk vind je de oorzaak snel, want die heb je zo te lezen niet?

Vulina dat gaat lekker :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:25

Rensju gefeliciteerd *\o/*

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:41

Vulina Goed nieuws, spannend! Ik duim voor je dat het goed gaat.

Rensju Gefeliciteerd!!! *\o/* Ben benieuwd naar de combi's

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:53

Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Wild Thing is nog mooi drachtig!
Afbeelding

Esmeralda helaas weer niet... we brengen haar deze week weer naar dekstation. Ik denk dat ze haar nu gaan naspoelen. Voorheen altijd gelijk drachtig, dan moet er toch vanbinnen iets niet goed zijn...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:12

Fijn en balen AMH. Had je Esmeralda onder Formidable of een andere hengst? Wel raar dat het inderdaad niet pakt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:12

Ibbel schreef:
Ik zou haar van de wei halen - voor de zekerheid. Als het toch bevangenheid is, is gras uit den boze. En bewegen ook. Op stal, kleine zandpaddock, hooi, en als het morgen niet verbeterd is, hup naar een kliniek.

Dat zou ook zijn wat ik zou doen inderdaad. Het klinkt toch wel als iets van bevangenheid...

Sterkte iig

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:13

Gefeliciteerd Renske :)

Balen AMH! Ik spoel sowieso vaak even na, wanneer het een eerste keer niet pakt..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:14

Arme Fi :( Heel eerlijk, ik zou ook nu gaan denken richting bevangenheid. En dat is eigenlijk gewoon spoed. Hoe sneller je erbij bent, hoe beter. Dus beter onnodig van de wei halen dan laten staan en achteraf denken had ik maar... Duimen dat de oorzaak alsnog een "onschuldige" hoefzweer is.

Heeft je paardje last van opgezette klieren Evelien? Is van het gras halen en kijken of er wat veranderd geen optie? Hopelijk is ze snel weer de oude.

Gefeliciteerd paardje2013 en rensju *\o/*

Balen AM_Horses, een paar jaar geleden had ik ook een merrie die altijd gelijk drachtig was, en toen na 3 rondes nog niet. Kliniek in Wolvega kon er niks meer mee. Dus merrie naar huis gehaald, samen met mijn eigen dierenarts geflusht, paar dagen oxytocine spuiten, vervolgens ei afgespoten en dag daarna even op en neer geweest naar de hengst om te dekken. Daarna nog na controle of we eventueel moesten spoelen, dat was niet nodig, en toen was het raak.

Hihi, ja inderdaad zwart of zwartbont hier volgend jaar. Gisterenavond Tjaja weer gedekt. Ashlan kende dekken aan de hand niet. Dit was de derde keer, dus ik was erg benieuwd of hij nog steeds zo braaf en op mij gefocust zou zijn. Gelukkig was dat het geval, dus stiekem wel een beetje trots. Helemaal omdat ik gisteren ook voor het eerst een rondje op hem heb gestapt, alsof hij nooit anders heeft gedaan. Wat een verademing naar al die hete Tinkers.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:03

Ja, ik hoop het ook ZonnetjeX. We gaan het vanzelf zien.

Ja, volgens die kalender dragen ze langer precies :P

Gefeliciteerd paardje2013! Succes morgen, hopelijk blijft het bij eentje!

Super Vulina! Is deze moeilijk met spoelen? Dat je het spannend vindt?

Gefeliciteerd rensju!

Super AMH! Maar tegelijk ook balen van Esmeralda. Hopelijk is ze gewoon gezond vanbinnen en is het volgende keer raak!

Ja, Caily, onder haar kin zeg maar, staat het allemaal dik. Ik kan ze zeker van het gras af halen. Dat is geen probleem. Misschien moet ik dat nu maar even doen dan? Bedankt voor het meedenken!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:19

Nee, tot nu toe wel vaak een embryo. Alleen deze combinatie heb ik wel erg veel zin in, dus dat maakt het spannend..

Die kalender is voor mij ook nadelig :P

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:13

Arme Fi! Hopelijk is het zoiets eenvoudigs als een hoefzweer.

Vulina extra spannend zo’n transplantatie...

Ben verder de draad even kwijt, sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:43

Niet mee inzitten Tiwi!

Even ego-post. Domino is hengstig (nouja, niet weg te slaan bij de ruinen (over het draad)) en stinken :r

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:53

Caily Welkom!

xHylkje balen! Wel mooi dat je meteen door kan voor de volgende ronde maar toch wel even een tegenvaller

CP112 ook voor jou jammer dat de ene dame niet gepakt heeft. Wel gefeliciteerd met je shiremerrie!

Soezee sjonge jij ook al pech, helemaal als ze wel kort drachtig is geweest. Hopelijk komende ronde dan echt!

RenskeW blijft nog even spannend ermee, maar zo lang er rommel uit komt blijft het schoon worden dus aan de ene kant misschien ook wel een goed teken.

Leuke merries heb je Caily!

Cynthia..jeetje dat is niet het berichtje waarop ik hoopte. Ik duim voor je dat ze snel bijtrekt en het niks ernstigs blijkt te zijn. Vreemd hoor! En daarnaast hoop ik dat het vruchtje gewoon klopt en blijft plakken. Sterkte er even mee.

Nou Evelien, ik hoop dan dat het daarmee is opgelost en ze snel weer helemaal de oude is.

paardje2013 een voorzichtig gefeliciteerd! Hopelijk is het er echt gewoon 1 en is dat morgen duidelijk.

succes Vulina!

rensju Gefeliciteerd!!

AM_horses mooi van Wild Thing en balen van Esmeralda. Vreemd toch dat het nu zo lastig gaat..

Evelien, nou dan moet dit hem gaan worden voor jou!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:05

Wat balen, domino hengstig. Hopelijk heb je met de andere wel geluk. Zou wel fijn zijn als je haar van het gras kan halen, dat je dat in ieder geval kan uitsluiten als oorzaak.

Een vraag, hoeveel tijd moet er tussen de laatste dekking en eventueel naspoelen zitten?

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:08

cynthia ik zou ze ook van de weide halen. Mijn merrie heeft ook onlangs een hoefzweer gehad en heb die s'morgens gevonden op 3 benen. Die kon geen stap verzetten en stond continu leunend tegen de stalwand. Had wel een dik been en veel pulsatie.

@Paardje en rensju gefeliciteerd!

Vulina veel succes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:09

Volgens mij wordt aanbevolen direct na de laatste inseminatie na te spoelen, en dan evt een dag later nog.
Kennelijk spoel je de zwemmertjes dan niet weg...