[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:35

Dierenarts zag vanmorgen ook geen overtollig vocht, dus dat was positief.
Ik ben ook benieuwd waar ze mee komen, zit nu op het telefoontje te wachten dat ze richting stal komen om te insemineren :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:20

Gecondoleerd Eef, heel veel sterkte toegewenst. De uitvaart klinkt wel zoals een paardenmens het gewenst zou hebben.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:52

Het 4e kwakkie van dit seizoen zit erin. Echt fijn dat ik nu een vrouwelijke dierenarts had die absoluut niet onder de indruk is van mn merrie. Ze stond al te bokken met alleen de staart over boxdeur heen hangen :') zonder sedatie het sperma erin kunnen krijgen, dat liet ze dan wel weer redelijk braaf toe. Daarna wel weer bokken, dus hopelijk goed op z'n plek geschud _O-
Zaterdagochtend komt ze weer scannen en als het ei gesprongen is, wordt mn merrie ook gespoeld met antibiotica om de baarmoeder schoon te hebben :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:23

En nu even m'n bijleespost, ik heb eindelijk tijd. Maandag was ik ziek, dinsdag heel de dag werken en scannen, woensdag had ik examen en vandaag ook weer van alles geregeld. En nu eindelijk kan ik even zitten met de pootjes omhoog :D

Woogy, spannend of Ebby drachtig is! Zou mooi zijn.
ConfidenceEQ vond die van mij helemaal niks, maar ik krijg dan ook amper wat in d'r neus gesmeerd _O-
Wat een apart gedrag van Pris. Voorkeur voor Zaar dus _O-

Pretty, wat vervelend dat de merrie van je schoonouders zo'n drama is om te dekken. Gelijk heb je, dat je hengst niet kapot laat maken door een merrie. Niet meer dan logisch ook.
En spannend of je andere merrie hengstig of niet. Hopelijk niet natuurlijk.
Wat balen van Kikkie, moet ze nog gescand worden om het zeker te weten?

AZ, gave combinatie ook die 2 schimmels, nogmaals gefeliciteerd!

Wings, bij mijn merrie was de baarmoedermond ook wat strakker dan dat ze meemaken, dit kan idd te wijten zijn aan dat die van mij nog maiden is nog nooit geïnsemineerd is geweest.

Noisy, fijn dat je merrie ook negatief getest heeft! Fijn dat er eindelijk schot in de zaak zit!
Lekker hoor, je knappe man zo in het gras. Die heeft het goed daar zo te zien :D
Wat een verbouwing zeg, ziet er al wel goed uit. Hopelijk vordert de rest ook een beetje snel :)

Tinnie, wat een bijzonder koppie zeg! Knappie hoor!

ML, gefeliciteerd met de dracht!

Imre, wat balen dat je merrie de trailer niet op ging. Ook echt altijd op dit soort momenten.

Eef93, nogmaals veel sterkte en het klinkt als in ieder geval een hele mooie uitvaart!

CL, wat fijn dat je merrie in ieder geval blessurevrij is. Balen dat ze niet gepakt heeft.

EefB, Spannend, morgen weet jij dus meer?

Fotsy, ook spannend voor de scan van morgen, hopelijk wel drachtig. Balen van het hoestje, hopelijk is het niets ergs.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:25

Diertjec schreef:
Het 4e kwakkie van dit seizoen zit erin. Echt fijn dat ik nu een vrouwelijke dierenarts had die absoluut niet onder de indruk is van mn merrie. Ze stond al te bokken met alleen de staart over boxdeur heen hangen :') zonder sedatie het sperma erin kunnen krijgen, dat liet ze dan wel weer redelijk braaf toe. Daarna wel weer bokken, dus hopelijk goed op z'n plek geschud _O-
Zaterdagochtend komt ze weer scannen en als het ei gesprongen is, wordt mn merrie ook gespoeld met antibiotica om de baarmoeder schoon te hebben :)

Klinkt positief!!! Hopen dat het goed gegaan us en dat ze het op de goede plek geschud heeft! :D

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:30

Die van mij is vanochtend op dag 15/16 gescand en er was niks te vinden en de baarmoeder was wat slap.

Door naar de 4e poging en dan een andere hengst gebruiken. Ik krijg er wat van.

Ik stel mezelf wel voor als de merrie eindelijk eens drachtig raakt ;-)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:39

Balen zeg dat toch veel merries niet willen pakken. Ik ga maandag scannen ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:43

Wij hebben volgende week de scan, het is voor ons de 2e poging. Als het niet heeft gepakt dan laten wij het. Gaan het hierna niet nogmaals proberen.
Barb, hopelijk raakt je merrie bij die 4e poging wel drachtig!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:51

Pretty: Snap zeker dat het praktischer is. Wissel je dan elke zoveel jaar van hengst eigenlijk? Aangezien de volgende generatie die over een paar jaar mee gefokt kan worden allemaal familie is van dezelfde hengst?
Fotsy: Hopelijk goed nieuws vandaag!
Diertjec: Fijn dat de da niet onder de indruk was van je merrie, gelukkig wel braaf bij het inbrengen.
Barb: hopelijk pakt een andere hengst wel goed.

Onze merrie is woensdagavond geïnsemineerd. Vanmorgen gescand en het eitje was weg, da vermoedde recent en alles zag er goed uit. Nu weer plaats nemen op het 18 dagen bankje.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:02

Barb : 4 keer is scheepsrecht! Hopen dat het nu goed gaat!

Angelpam : Hopen dat het goed gegaan is en dat de scan positief nieuws geeft maandag!

Blaze : Jammer dat je dan niet nogmaals gaat proberen, waarom niet?

Eef: Dat geeft goede hoop!!

Hier tellen we lekker verder met de dagen. Ik denk dat ik op 60 of 90 dagen nog een keer wil scannen voor de zekerheid. Pony is maar klein en ze vond het ook niet echt fijn, heel erg knijpen. Dus wil haar niet meer ellende aan doen als het niet noodzakelijk is. Hoe doen jullie dat, nog vaak scannen als ze weer thuis zijn?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:16

Barb, wat balen zeg! Welke hengst ga je nu erop zetten?

Blaze, waarom geen 3e poging? Puur uit interesse :)

EefB, spannend! Fijn dat het er goed uitzag en nu weer verder wachten

Nynkster, ik ga bij die van mij alleen de nodige scans doen. Puur omdat ze zich zo slecht laat scannen, sedatie met de dracht is ook niet zo goed vertelde de da me.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:33

Jeetje Eef, heftig hoor. Ik snap dat het nu allemaal heviger is sinds je vader overleden is, je beleeft die gevoelens steeds weer opnieuw dan. Veel sterkte morgen en ik geloof dat het een erg mooie uitvaart gaat worden, daar zal ze daarboven vast en zeker van meegenieten :(:)

CL, wat fijn! Kun je eindelijk weer op gaan bouwen! Jammer dat ze niet dragend is maar je hebt nog kansen :)

Ik kreeg vanochtend een telefoontje vanuit de kliniek.
Ze wordt dus gewoon niet hengstig en het ei wat er zat wordt weer kleiner ;( Nu gaan ze haar morgen opnieuw hengstig spuiten en dan hopelijk volgende week wel insemineren.
:\ *Zucht* Als dit niet lukt stop ik ermee, denk ik want de moed zakt me onderhand in de schoenen en de rekening loopt maar op %)

*Edit*
Barb en Blaze in hetzelfde schuitje lees ik.. Niet leuk

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:39

Hoi Allemaal, bedankt voor de lieve berichtjes.

Ondanks alles, dream vanmorgen toch laten scannen. Ze word vanavond geinsemineerd. 4e keer dus barb hopelijk de 4e keer bij beide raak.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:22

Veel succes meisjes die nog een ronde moeten.

Ik ben hier twee merries hengstig aan het staren...schiet ook maar niet op :\

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:30

Dikke knuf Eef zal nog tijdje moeilijk zijn en het roept altijd die herinneringen op.

Jeeje vierde ronde barb pfff ja andere hengst misschien als er niks aan de merrie is natuurlijk

Noisy amai zeg die eerste dracht heeft gans haar huishouden overhoop gegooid.
Niet leuk zo. Idd die rekeningen, moet je mij niet vertellen :')

Even ego hier maar *\o/* *\o/* *\o/*
Mijne is net mooi drachtig gescand

Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:55

Gefeliciteerd Fotsy!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:01

Gefeliciteerd

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:30

Jeej, Gefeliciteerd!

De rest; succes weer -O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:37

Gefeliciteerd Fotsy! Fijn om hier ook af en toe goed nieuws te lezen. Dat geeft hoop.

Ik heb net nog maar even een trailerlaadsessie gedaan met mevrouw. Ging alweer een stuk fijner. Mijn bijrijder heeft een hipster gemaakt van de hengst. :') Het is ook zo'n heerlijk beest. <3

Afbeelding

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:05

Gefeliciteerd Fotsy!

Ik heb meteen besloten ook van VA te veranderen. Ze komt vanavond nog scannen om te bekijken hoe het er van binnenuit ziet en zo nodig een slijmmonster nemen. Ik ben benieuwd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:33

Ik zag het al op Facebook Fotsy, gefeliciteerd *\o/*

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:35

Spannend Barb, hoezo voor een andere VA gekozen? Niet zo tevreden over deze dierenarts?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:42

Bedankt meiden. Op de kliniek zeiden ze dat het een goed jaar was dus de hoop niet verliezen allemaal. Moet goedkomen.

Oeps barb geen goeie da dan? Nou moet ik zeggen dat ik daarom ook naar kliniek rij. Mijn dierenarts ben ik wel heel tevreden over maar die gaf zelf toe dat hij die drachtbegeleidingen niet meer doet en juist apparatuur niet meer heeft.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:59

Gefeliciteerd Fotsy!!

En verder meer waar de merrie niet drachtig waren zo te zien. Bij Lies vanmorgen helaas ook geen vruchtje -O-
Ei mocht nog wat groter en baarmoeder nog niet hengstig, dus maandag nog een keer scannen. Was hier pas eerste ronde, dus gaan nog even verder ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:11

Wat jammer aniekr. Mmm lies is normaal toch wel snel drachtig he. Op naar de volgende ronde nog niks verloren.