[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:42

Ldenboer72 schreef:
Kleine ego post tussendoor... Zojuist hartje gezien bij tooske. Dus echt drachtig. Kan het bijna niet geloven zo blij.

Proficiaaat ! *\o/*
Hopelijk mag ik dit ook eens meemaken :+

Gisteren frosty geïnsemineerd. Blijkbaar was ze al veel kalmer als de vorige keer en deze morgen nog eens gescand en ze is mooi geovuleerd.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:49

Novacam vooral voor de onstekingsremmende werking omdat de arts bang was dat het in het kogelgewricht zou slaan.. daarom hebben we ook een hoge dosering antibiotica..

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:52

xLaraaj schreef:
Ldenboer72 schreef:
Kleine ego post tussendoor... Zojuist hartje gezien bij tooske. Dus echt drachtig. Kan het bijna niet geloven zo blij.

Proficiaaat ! *\o/*
Hopelijk mag ik dit ook eens meemaken :+

Gisteren frosty geïnsemineerd. Blijkbaar was ze al veel kalmer als de vorige keer en deze morgen nog eens gescand en ze is mooi geovuleerd.

Ah dank je. Ik hoop het met je mee!!!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:53

Kimsel94 schreef:
Novacam vooral voor de onstekingsremmende werking omdat de arts bang was dat het in het kogelgewricht zou slaan.. daarom hebben we ook een hoge dosering antibiotica..

Misschien nog even een second opinion vragen? Ik weet ook niet wat wijsheid is maar begrijp je gevoel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:07

Gefeliciteerd voor gelukkigen onder ons en succes voor de rest!

Hier inmiddels uitgedekt voor deze cyclus, geen vocht in de baarmoeder dus nu afwachten tot de 23ste of het deze ronde gepakt heeft. Ik hoop het heel erg, twee maanden van huis is lang genoeg voor mn dames (en vooral voor mij :+ ), en als het niet gepakt heeft wil ik spoelen en swabje en wellicht switchen van hengst. Alleen vind ik deze hengst zo tof...

Iemand die me kan helpen hiermee?

[ED] Gezocht: Pools sprekende/schrijvende bokker

Muronia

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:09

DL wat jammer, maar gelukkig heb je de mogelijkheid om ze samen te zetten. Hopelijk voor de komende ronde dan maar.

LdenBoer gefeliciteerd, wat fijn dat je nu echt bevestiging hebt! En nu maar genieten van lang wachten en een groeiende buik straks!

Ik neem aan dat de DA weet wat hij voorschrijft, maar ik kan me je vraagtekens wel voorstellen Kimsel.

Hier geen nieuws, pony wordt niet meer hengstig dus ik ga er nu wel een beetje vanuit dat ze drachtig is. Zou dan voor half april zijn, mooie tijd. Als ze terug thuis komt en gescand kan worden dan zitten we al rond de 40 dagen dus ik hoop dat we meteen voor een kloppend hartje scannen dan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:03

Zitten we weer met ons allen in de 18 dagen tijd :)

1 van mij merries bleek een nare bacterie in de baarmoeder te hebben. Daar hebben we al van alles mee gedaan. Nu is er een swab opgestuurd naar de gezondheids dienst, en daar komt uit dat ze toch op gewone AB moet reageren. Super natuurlijk, 1x spoelen en klaar. Maar ik baal wel dat we al zoveel hebben gedaan en het zo simpel had kunnen zijn..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:07

Kimsel94 schreef:
Wat vervelend zeg Milan!

Ik heb nu ook even een dubbel gevoel.. voor de wond kreeg mijn merrie natuurlijk novacam en antibiotica... nu heb k nu het flesje gekregen en daarop staat niet voor drachtige dieren... de antibiotica is geen probleem.. iemand van jullie hier ervaring mee? Heb t nu net gewoon gegeven maar zal ik t weekend overslaan of geeft het echt geen problemen zoals de arts zei?

Sneetje is ondertussen bijna dicht en ook nog helemaal goed in het verband
[ [url=m/Ddl4Nn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat het uit twee kwaden kiezen is...een kleine kans om je veulen kwijt te raken als jehet wel geeft, of misschien wel merrie en veulen kwijt als het naar binnen slaat in het gewricht...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:11

Novacam en metacam worden beide gegeven in de dracht. Een merrie met placentitis wordt ook op de metacam gezet.
Het is pijnstillend maar ook ontstekingsremmend. Zonder heb je kans op ontsteking en dan heb je niks meer.
Daarbij is het nooit bewezen dat het schade aanricht bij een ongeboren veulen. Stress/pijn is minstens zo gevaarlijk..

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:27

Novacam en metacam zijn niet officieel getest op drachtige merries. Dat soort onderzoeken zijn enorm duur. Daarom staat op de bijsluiter dat het niet voor drachtige dieren geschikt is.
Maar het wordt heel vaak ook aan drachtige dieren(paarden) gegeven en hieruit is nooit gebleken dat het schade geeft. Dus het resultaat uit de praktijk geeft aan dat het veilig is, maar het is dus niet officieel getest.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:55

Dan geef ik het dit weekend gewoon nog, zoals het ernaar uit ziet mag ik maandag ook alweer stoppen met de medicatie dus dan heeft ze het 6 dagen gehad, valt gelukkig ook nog wel mee hoelang ze dan medicijnen gehad heeft

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:42

Mijn merrie heeft in het laatste trimester van haar dracht zonder problemen metac gehad

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:26

Ldenboer gefeliciteerd!!

Rowan, balen :( maar er is nog tijd ;)

Murosch, zou mooi zijn!!

Mathilda, bij jou al afgeslagen? Of heb ik daar per ongeluk overheen gelezen? :o

Baby 2 en 3 zijn "in de maak" :D
En ik heb vandaag mijn nieuwe merrie opgehaald, waarvan ik ook nog twijfel of ik haar dit jaar al direct naar de hengst breng, of toch wacht tot volgend jaar ...

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:26

Wat fijn ldenboer dat Tooske een kloppend hartje liet zien!

Volgens mij kan het niet heel veel kwaad Kimsel maar ik zou het voor de zekerheid navragen

Kan ik je helaas niet mee helpen Caily

Nog even afwachten Murosch!

Leuk Linda, dat je nieuwe merrie er is!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:45

Murosch zou fijn zijn als ze dragend is! Ben benieuwd!

Vulina dat is inderdaad balen, maar fijn dat je nu weet wat er speelde!

Fijn voor de drachtige merries!!

Linda ze is super knap!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:35

murosch klinkt echt wel heel positief

gefeliciteerd ldenboer en kloppend hartje is ineens zo speciaal moment

duimen draaien xlaraaj

balen DL, ik ben ook niet voor die troep :P

oh en wat weet jij dat Linda's nieuwe aanwinst zo knap is :+ , euh ik wil nee nee ik eis ook fotomateriaal O:) please _/-\o_

bloedei, weer wat geleerd dan

vulina wel goed dat je het nu weet en kan behandelen

wel net Flo en haar veulen ook naar kliniek gebracht, ze leek me ineens veel te hengstig om tot maandag te wachten zoals ze gezegd hadden en jahoor een ei van 3.1 en al lekker veel oedeem en daar zijn we zo blij mee als je haar achtergrond kent. Dus morgen al zaad bestellen want moet van duitsland komen en Flo gaat altijd snel, dus geen risico nemen.
Ze gaan morgen wel haar cysten in kaart brengen zodat ze bij een volgende scan de cysten weten liggen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:12

Fotsy, Oeh gelukkig dus wel op tijd er bij..... :)
En euh.... geen straf hoor om haar even te mogen showen :o (jouw favo kleur :P )

<3
Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 07:16

:~ :~ :~ :~ wat een schoonheid
Ik ben natuurlijk fan van haar kleur en ze heeft ook lekker veel sooty. Mooi hoofdje ook.
Gaat goed daar bij jou, hoeveel heb je er nu?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:17

Fotsy schreef:
:~ :~ :~ :~ wat een schoonheid
Ik ben natuurlijk fan van haar kleur en ze heeft ook lekker veel sooty. Mooi hoofdje ook.
Gaat goed daar bij jou, hoeveel heb je er nu?

Dankje :D
Ik heb 4 volwassen merries (Angel, Jupi, Bucks en deze nieuwe Lays), jaarling merrie Pippa, tweejarige hengst Pico en kleine baby Howie :D
Het valt dus nog best wel mee hoor :P vraag Rowan maar eens hoe veel ze er heeft :') whahaha

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:01

De resultaten van Falke's swab zijn binnen. ZE heeft een schimmelinfectie in haar baarmoeder. Deze gaat nu behandeld worden dmv 3 x spoelen (ben de naam van het product vergeten) eens ze goed hengstig is zodat de baarmoedermond zacht is en de vuiligheid naar buiten kan. Als ze niet hengstig is is de baarmoedermond gewoon gesloten en kan de vuiligheid ook niet naar buiten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:12

Om de Swab te nemen moet ze toch ook hengstig zijn, kunnen ze niet direct behandelen? Ik heb wel eens in 1 cyclus een swab laten nemen behandeld en geinsemineerd.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:17

Falke haar hengstigheid is niet optimaal deze keer. Eitje van woensdag zat er nog steeds maar de baarmoeder zat nu potdicht. Dus wss gaat ze hengstig gespoten worden. Als ik alles goed onthouden heb.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:30

Wat een gedoe zeg Sjinto! Hopen dat het nog gaat lukken dan deze ronde!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:44

Als ze nu nog niet drachtig wordt na de behandeling geef ik het op denk ik...Dan zal ze nooit drachtig worden.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:53

Balen Sjintoo. Had ze ook vocht in de baarmoeder? Als Vienna volgende week hengstig is gaan ze ook een swab nemen, maar ze verwachten daar niks aan te treffen omdat er geen vocht in de baarmoeder zit als ze niet hengstig is.