Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amandake schreef:@richtje :dat klopt inderdaad ,Friezen hebben het hèèl vaak en de DA beweerd eerder bij koud- als bij warmbloeden.
potverdikkie schreef:![]()
wodile komt 's morgens helpen met de paarden buiten zetten !!!
![]()
![]()
![]()
jessje schreef:Hier nog geen veulen hoor, drukke dag gehad en daardoor nog niet eerder langs kunnen komen
jessje schreef:Hier nog geen veulen hoor, drukke dag gehad en daardoor nog niet eerder langs kunnen komen
Nicole288 schreef:Maar hoe zit dat dan bij tinkers en trekpaarden? Ook koudbloeden en volgens de DA hebben die er sowieso meer kans op. Vooral tinker dekhengsten zijn er genoeg, daar zal het percentage inteelt toch niet zo hoog zijn?
Hier hebben ook wel merries langer dan 3 uur over de nageboorte gedaan, dat zelfs spuiten niet hielp.
Het jaar erna ging het allemaal vanzelf. Wat dan het verschil gemaakt heeft geen idee.
Nicole288 schreef:Suffie: Een nieuw baasje gevonden, wel altijd even moeilijk he. Hoe lang blijft hij nog?
potverdikkie schreef:Moet ie er via de mond uit of zow????????
tjonge jonge.
Of wilde je hem gelijk zadelmak geboren hebben!
suffie schreef:Nicole288 schreef:Suffie: Een nieuw baasje gevonden, wel altijd even moeilijk he. Hoe lang blijft hij nog?
Wonder gaat de laatste week van augustus weg. Ik wil hem nog heel graag meenemen naar de centrale keuring en de Nationale Tentoonstelling in Den Bosch. Als ik hem tussendoor speen ben ik bang dat dat een te grote klap voor Dana oplevert en ze zich niet optimaal op de NT kan laten zien.
SunnyRainbow schreef:Mijn veulen moet binnenkort gechipt en geschetst en er wordt tegenwoordig standaard dna-materiaal afgenomen in de vorm van haren.
Nu heb ik het stamboek al een paar keer benaderd, maar heb nog geen antwoord.
Mijn vraag is, welke haren hebben ze hiervoor nodig, manen, staart of vachtharen?
Ik weet alleen dat ze incl haarzakje moeten zijn...