Maakt niet uit Vliendertje. Altijd leuk, merries die op het punt staan om te veulenen. Nog leuker is het als het veulentje dan eindelijk geboren wordt!
Ja ik hoop het zelf ook hoor. Ha ha, ja net als Mon vorig jaar he, nou ja is toen ook gelukt, dus hoop dat het bij haar nu gelijk maar gelukt is en het niet nog 3 keer moet duren want dat schiet niet echt op dan
Pfoe, wordt helemaal gek van de zenuwen over 18 dagen, denk dat ik maar iemand anders op pad stuur met die merrie hoor Nou ja moet toch echt nog 18 dagen wachten he hi hi.
@PJ: Kijk, dat is nog eens super nieuws! Nu duimen draaien dus!
Hier moeten we woensdag scannen. Even afwachten, zelf heb ik er geen denderend gevoel over...
Wel leuk bijkomend nieuws, omdat McDreamy verkocht is en ik toch een merrieveulen zocht, heb ik een merrieveulen gekocht! Ze is al ouder dan McDreamy en komt dus eind deze maand hierheen! Een ander merrieveulen komt dan ook hierheen, kunnen ze samen opgroeien!
nou nobel niet drachtig :'( we hebben haar nu hengstig gespoten om een swab te nemen woensdag (zou niet weten hoe je het schrijft ) en dan de keus dek ik nog.. zoja breng ik haar daarheen om met vers te insemineren? probeer ik een andere hengst? blegh k weet t niet stom peerd wou de trailer ook niet meer op.. terug natuurlijk wel enige voordeel is dat ik een sluiproute heb gevonden en het heen en weer rijden dus lekker snel gaat
(ff offtopic anders moet je ff nadenken over het woord route.. ik dacht hmm roete schrijf je t zo? neeee)
Ik ben ook al zenuwachtig hoor, 18 juli is mijn merrie 19 dagen (ik kan 17 juli niet) en dan wordt ze gescand, ik hoop zooo dat ze drachtig is, maarja daar valt niks van te zeggen natuurlijk! Ik zal het hier plaatsen als ik het weet.
@miszlisanne, hoevaak heb je het al geprobeert met je merrie? En voor welke hengst had je gekozen? Welke hengsten staan daar nog meer (evt. van keuze te veranderen)?
zelf doet ze niet aan hengstigheid ofzo na dekking.. 3 jaar terug ook al niet.. maare ik heb nu 3x geinsemineerd met Singapore van eurocommerce. (ook een nieuwe hengst, maar sperma kwaliteit volgens kwpn keuring voldoende)
ja nog 1x insemineren denk ik.. maar ben strontchagrijnig en nu wil ik naar mn werk rijden de bussen op eens niet ?
Ik zou zelf, als ik jou was wisselen van hengst. Je hoort vaker dat iemand aan zit te modderen met insemineren en dan na een paar x proberen wisselt van hengst, en jahoor merrie gelijk drachtig. Welke hengst spreekt je nog meer aan? Ik denk dat je zo mag switchen van hengst, ja wel op hun station natuurlijk.
balen lisanne. Met swab bedoel je slijmmonster? Dat kan al alle verschil maken, als er een bacterie in zit waar je nu voor de eerste keer gericht tegen gaat spoelen zou ik persoonlijk bij mijn eerste keus blijven. Dan hebben de andere keren eigenlijk bij voorbaat geen kans gehad en telt dit eigenlijk als de eerste keer (bedoel dus: dan was het de andere keren met willekeurig welke hengst ook niet gelukt)
Ja eindelijk geinsemineerd en geen vocht meer Nu nog drachtig zijn, dan ben ik helemaal gelukkig weer
oeh spannend hopelijk blijft het zitten
Wij gaan vrijdag nog de laatste check doen met Rypster, dan is ze op 5 weken. Maar ze doet de laatste tijd wat apart.. hinnike naar de andere veulens, mijn vader is bang dat ze het heeft verworpen.. hopelijk niet.
Ouwe Fjild moet volgende week op de check of er een vruchtje zit
ja nouja het ziet er op de scan echt supernormaal uit, komt er uit het slijmmonster een bacterie, blijf ik idd bij singapore maar wel vers dnek ik.. komt er niets uit dan wordt het of vers of misschien Dubai (ook een gave hengst!) zurich vond ik ook supergaaf op de hengstenshow maar die is zo klein :S