[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:07

frenia schreef:
Hihi antoontje even niet online?...en direct heel dbt in paniek

@marlijntjuh: ja he hééééééél leuk twee weken volop tussen de tinkers
wel ook droevig...kwam binnen en zag meteen een dood veulen (hoefjes) liggen...merrie heeft gisteren verworpen (9,5 maand)...en veulen heeft er dus bijgelegen zodat de merrie kon afscheid nemen (had het inmiddels begraven)
was wel even schrikken voor mij

Dat is wel heel zielig ja Kan Koen zo'n merrie wel beginnen met melken enzo? Kan me voorstellen dat bij een merrie die zo laat verwerpt wel de melkproductie op gang komt..
En je kan natuurlijk heel veel broertjes en zusjes van Chenoa zien iedere dag

flettie

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:14

Sorry dames, heb me zelf een tijdje niet laten zien maar ach daar hebben jullie vast wel begrip voor

Wat ik me kan herinneren is dat sinds de laatste geboortegolf er geen nieuwe veulies zijn? Wat doen ze? Wachten op nog beter weer?

@ Cayusejuhh: jij nog heel veel sterkte toegewenst met Piet en Jewel. Hopelijk komt Jewel er snel weer boven op.

Hihihi, zit me hier eigenlijk rot te lachten om Dunla op de camera Die probeert mams na te doen door in de rust te gaan staan.... Lukt er dus niet en staat ze daar maar te wiebelen met die achterbeentjes
Ow, ze geeft het op en gaat er maar weer bij liggen

@ marlijntjuh: Puzzel ziet er veelbelovend uit!

En verder ben ik het eigenlijk wel weer een beetje kwijt. Plaatsvervangend post-zwangerschapsdementie zullen we maar zeggen

Met Fayette en Dunla gaat het heel goed. Fayette had zaterdag wat lichte verhoging (38.2) maar dat was na een nachtje goede nachtrust ook weer weg. Ik denk dat ze gewoon een beetje oververmoeid was nog van de bevalling en de eerste 2 dagen met dat kleine geval.
Afgelopen zondag nog bij een halfzusje van Dunla wezen kijken:
Afbeelding
Afbeelding ook al zo'n lekker nieuwsgierig ding

En daarna sinds een maand tijd weer eens op een paard gekropen. En dan ook nog wel op een grote gevaarlijke hengst... Jaja, tot nu toe is het nog steeds een doetje 'ons' Allartje

Gisteren heeft Roy Dunla nog even op gemeten en met zijn 'professioneel eigenlijk voor de bouw bedoelde meetgeval' kwam hij uit op 95 cm (give or take). Dat zou betekenen dat ze uiteindelijk tussen de 1.50 en 1.56 uit zou moeten komen Mmmm, die hoogte zat wel in het fokdoel meegenomen dus het zou mooi zijn...
Verder heeft Dunla natuurlijk al een halstertje om, heeft ze met d'r voorbeentjes al voetje gegeven en trok ze zich daarnet weinig aan van het feit dat de waterslang niet meer op Flet d'r benen was gericht maar haar benen aan het nat maken was. Meer hoeft er bij haar straks ook niet nat gemaakt en gewassen te worden voor de keuring

Laatste camera-update: Dunla ligt languit in stal te maffen en mamma Fayette staat er bij te waken

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:17

Fijn dat het zo goed gaat met Dunla en Fayette Flettie Altijd fijn om te horen dat alles goed gaat

En dat halfzusje Ook echt een schatje Lijkt veel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:19

Ik denk dat Antoontje nog even ligt bij te pitten nu het nog kan.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:25

Hello! Gaat alles nog goed hier?

Ik zat nog eens mijn foto's door te bladeren van de geboorte en toen vond ik weer een foto die ik nog even wilde laten zien.

Afbeelding

Dit is het veulenbrood wat altijd in die boeken staan. Bij de vorige veulens op stal hadden we dat niet gevonden, maar nu bij sebastiaan zagen we het liggen! Gek ding joh! Wat is nog echt de functie van dat ding? De een zegt dit, de ander dat! Weten jullie het?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:28

Daar hebben we het hier in het topic wel vaker over gehad Fleda. Maar we zijn volgens mij nooit echt tot een conclusie gekomen.. Ik zou het iig niet weten! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het nut er van is

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:29

Wat ze ook zeggen is dat ze het in de baarmoeder in hun mond hebben, maar het enige wat uit de mond van Sebas stak toen hij geboren was, was zijn tong

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:30

mayday

het is de laatste alleen weet nu dusniet echt waneer ze is op 35 dagen drachtig gescant en toen weer met de hengst de wei op gegaan maar ik heb ze nooit terug zien komen .
het uiers is alleen 2 flubjes en niet iets voor een merrie die nog 2 weken moet maar je weet nooit is het eerste veulen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:37

Bij Dunla heb ik dat veulenbrood ook nog wel in de nageboorte zien hangen. Durfde het er niet uit te halen omdat ik bang was om de nageboorte kapot te scheuren.

Fleda schreef:
Wat ze ook zeggen is dat ze het in de baarmoeder in hun mond hebben, maar het enige wat uit de mond van Sebas stak toen hij geboren was, was zijn tong

Dat was ook het enige wat er bij Dunla uit d'r mond stak

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:40

Ieuwww,eng ding hoor,dat veulen brood..

Als het zover is dat het veulie eruit komt,en als het er dan half uit is,mag je dan het vlies stuk maken?
Of moet dat helemaal vanzelf scheuren?

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:41

Ja haha, onwijs rood, en helemaal scheef! Hahaha, hij werd gelijk al Sukkeltje genoemd!

Bij Fleur lag hij gewoon op de grond, het veulenbrood, hij zat dus volgens mij in het vlies. Want Sebas lag nog met zijn acherbenen half in Fleur en toen zag de boer het al liggen!

@ Tinkerloos: Vliesje mag je kapot scheuren als het neusje er goed uit is!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:52

@keresa : ik leef met je mee,,kan echt vervelend zijn...weet er alles van
@fleda : lekker broodje

Voor de rest heb ik weer veel dikke en lekkende uiers gezien , en dikke grappige en liggende buiken....die veulens gaan vannacht allemaal komen volgens mij

Morgen neem ik weer even foto van cartouche haar uier , ben wel benieuwd of daar eventueel schot in de zaak zit

Ik had overlaatst een foto geplaatst van de uier v/d verwaarloosde pony die we ergens hadden weggehaald (bijoux) misschien herinnerd zich iemand nog de zwarte en witte tepel (melk en choco) , nu heb ik die per ongeluk gewist en hier op vind ik hem ook niet meer terug dus ik kan niet vergelijken daar zij ook een twijfelgeval is hier nog enkele foto's.

Bijoux momenteel (nog steeds niet mooi,maar al stukken beter)

Afbeelding

haar uier

Afbeelding

haar kling met onderaan haar uier

Afbeelding

Ik dacht dat ik wat voelde bewegen vanmiddag,maar in de liesstreek beweegt soms zoveel dus kunnen evengoed haar spieren zijn.
wat denken jullie ??

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:57

@amandake

ben al erg blij dat er een veulen in zit ze is al 5 en heeft al 2 vergeten te veulenen

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:58

Mijn avond update:

Miss staat klam/bezweet achter in een hoekje van de stal heeeel zwaar te ademen met helemaal grote neusgaten. Met haar ogen half weggedraait naar binnen. Nog steeds geen kegels, maar wel een uberharde uier.

Puuz is ook wat zwaarder aan het ademen als normaal. Had weer heel veel hars aan haar tepels hangen en haar benen zitten ook nog steeds helemaal onder. Ze hebben allebij erg slecht gegeten vanavond.

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:07

@marlijntjuh : dat word spannend !!!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 06:56

flettie: Allartje is een knapperd!!

Fleda: gelukkig,ik was al bang dat het vanzelf moest scheuren,en dat het veulie dan zou kunnen stikken..

amandakè: ze is niet echt dik,maar heeft wel uier...
ik weet het ook niet meer nu..

marlijntjuh: EN EN EN???

Bij mij dus weer niks..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:03

Geen veulens vannacht? Pfff, de merries houden jullie (en ons ) wel in spanning!

amandakè schreef:

Ik had overlaatst een foto geplaatst van de uier v/d verwaarloosde pony die we ergens hadden weggehaald (bijoux) misschien herinnerd zich iemand nog de zwarte en witte tepel (melk en choco) , nu heb ik die per ongeluk gewist en hier op vind ik hem ook niet meer terug dus ik kan niet vergelijken daar zij ook een twijfelgeval is hier nog enkele foto's.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=570540&p=14659728&hilit=#14659728, jouw post is vrij onderaan op de pagina (20:39). Toevallig was ik gisteren mijn post over de slappe banden terug aan het zoeken en kwam al vrij snel mijn berichtje over de chocolademelk tegen, vandaar dat ik hem snel teruggevonden had.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:05

De chocobar van Bijoux,van amandaké:
Afbeelding

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:19

en.. en.. en... er zijn toch behoorlijk wat merries waar het ieder moment kan gebeuren... Nog geen veulens?

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:59

Hier niets iig
Heb gisteren van 21.00-0.45 uur geslapen terwijl mijn ouders Pepsie op de cam in de gaten hielden en daarna ben ik op geweest.
Ze was minder onrustig dan de nacht daarvoor, ze heeft zelfs een tijd hooi staan eten, dat deed ze de vorige nacht helemaal niet meer.
Ze kegelt nog steeds en als je aan het uier komt, komt er melk uit.
Van mij mag het nu best komen...

Ik had vanmorgen het idee dat het uier bij Copper iets voller gaat worden. Van de achterkant zie je nu ook dat het wat gevuld is.
Haar buik lijkt nog steeds niet op een hoogdrachtige buik

Om 7 uur heb ik de merries en veulens al vast buiten gezet, kunnen ze mooi genieten van het lekkere weer
Hopelijk kom ik daar vandaag zelf ook nog even aan toe...

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:23

Jeetje Pepsie laat ook lang op zich wachten zoals meerdere zo te lezen .Vandaag word het lekker warm met het zonnetje dan worden er vast veel veulentjes geboren !! ik duim met jullie mee !

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:27

Tinkerloos schreef:
Antoontje!!
Jaaaaa,zou het echt??
Ik hoop het wel!!
De veulens hebben nu lang genoeg gewacht hoor,laat maar komen de veulen stroom!!

Nou ik moet jullie weer teleurstellen, hier vannacht ook geen veulen
Tegen de ochtend was ze gaan liggen en kreunde ze best wel, ik helemaal blij, ik denk nou kjomt ie, mn moder kijken staat ze op
Ze had gisteravond een hele dikke melkkegel eraan, maar die is nu weg, ze heeft nu nog 1 harskegel.

Pfff, merrie's

marlijn, hoe is het met jou merries?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:57

@Sammie: ja, drachtige merries zijn daar heel goed in ...
@frenia: gatver, wat een naar begin!
@flettie: wat een schattige avatar heb jij! Heerlijk om moeder en kind zo te stalken op de camera
@fleda: hee, wat geinig! Ik had geen idee dat dat zo groot was! Wat de functie ervan is, weet ik eigenlijk ook niet ...
@tinkerloos: vaak scheurt het vanzelf, maar anders kun je het openmaken als de neusjes en de pootjes er goed uit zijn en dus niet meer steeds terugschieten, wat ook nog wel eens gebeurt. Dan heb je kans dat er ook bacteriën mee terug de merrie in schieten.
@marlijntjuh: agossie, ze hebben het zwaar . Te hopen dat het niet te lang meer duurt ....
@Marije: nou, iig weet je nu zeker (?) dat Copper drachtig is, zullen we dan maar heel positief zeggen.
@antoontje ... ook al niks!!

Lee's uier was vanochtend significant groter. Zou het het goede weer zijn?

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:03

Hier nog niets, de hele nacht is Angel rustig geweest.

Nu ik haar buiten gezet heb is ze wel super ongedurig.
Naar de hooi-bak, naar het hek om te schuren, Dennis een klap voor z'n kop verkopen, weer een hapje, weer wat schuren, 2 minuten duf staan te kijken in een hoekje, weer Dennis meppen, nog een hapje hooi.
Werd er net met uitmesten helemaal kriegel van.
We wachten ongeduldig af.....

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:05

merlijntjuh wat spannend bij jou. Ben benieuwd of er wat geboren is bij jou.

Spannend Mac, laten we hopen dat het aan het goed weer ligt. Hopelijk heeft Maroes dan ook besloten om haar uier nog meer te laten groeien. Ze is het nu ook echt zat en ze wordt zo zwaar.

Cayussejuh, hoe is het met je veulen, al wat nieuws?

Antoontje, jeetje die merrie schiet ook niet op. Heb je wel de stop eruit gehaald?