Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:19

vrijalover schreef:
ja, inderdaad ik kan ook niet wachten!
wanneer komt de eerste van jullie ook alweer marijer?

Macy is de eerste, rond 23 maart uitgerekend.
Mijn planning was om haar tot februari buiten te laten lopen maar ik vrees dat ik het niet meer 3 of 4 weken vol kan houden Bloos!
Copper blijft dan nog een paar weken met Samson buiten totdat hij weg gaat om beleerd te worden.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:25

Woohh..sanne, 5 maanden al weer. Je hoeft er nog maar 6!!!!
Voor je het weet hoef je er nog maar 5!!

Ik hoef er gelukkig nog maar 4. We zitten donderdag op 7!
Lady was vandaag zwaar irri. Ik dacht: fotograaf erbij, goed gaan rijden..tjaa...Lady dacht daar dus anders over. Beetje protersteren.
Als ik op het gras rijd met haar (naast de stal ligt een groot weiland...héél groot Haha! ) loopt ze voor mijn gevoel beter dan in de bak. Lijkt wel alsof ze zich opgesloten voelt.
Dat heeft ze sinds de zomer...sinds ze drachtig is dus.
Wie rijdt er nog meer op gras en niet in een weiland?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:21

Tinne schreef:
maar na 30 dagen al het formaat van een beagle! (hmpfz.. ik vraag me nu af, zijn beagles groot? Blond )

Hihi ... niet zo heel groot ... kuithoogte zo'n beetje.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:44

Ik heb net wat zitten rekenen... Als Macy haar kortste dracht aanhoudt, hoeft ze nog maar 65 dagen Haha!
Nee, dan kan ik haar toch niet tot februari buiten laten? Schijnheilig

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:48

MarijeR schreef:
Nee, dan kan ik haar toch niet tot februari buiten laten? Schijnheilig

Neeeee ... die moet nu echt naar binnen hoor Vork Knipoog !!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:03

We hadden toch afgesproken dat Macy en Mascotte niet gelijk, maar na elkaar zouden veulenen Marije, jij mag wel eerst hoor Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:06

Het probleem is dat er met Macy geen afspraken te maken zijn Boos!
Ze doet wat ZIJ wil en pas nadat ze genoeg kijkers van de cam tot wanhoop heeft gedreven...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:10

Ja ik kan helaas met Scot ook niet tot overeenstemming komen Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:02

vrijalover schreef:
even een vraagje: zien jullie echt enorme bewegingen in de buik?
vreya is nu namelijk al ruim 7 maand drachtig en nog heb ik niet echt grote bewegingen gezien, eigenlijk nauwelijks iets.. ook niet bij het drinken of rollen ofzo...
het zal toch niet dood zijn?? weten jullie hier meer van?

Ik begon me ook een beetje zorgen te maken over mijn merrie, aangezien ik ook weinig beweging in d'r buik zie en ze toch al op 7,5 maand zit.. maar goed, gelukkig ben ik niet de enige Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:19

Ik zie ook weinig hoor. Je moet echt een tijdje in stal gaan staan wil je wat zien en dan moet het veulen in die tijd ook wakker zijn toevallig.
Vroegah hadden de boeren een eenvoudig drachtigheids onderzoek.
Geef de merrie een paar uur niets te drinken.
Daarna een emmer ijskoud water.
En als er dan geen beweging in de buik te zien is is ze niet drachtig Scheve mond

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:35

en als ze dat al is, is dat daarna niet in verband met een fikse koliek?.. mm niet echt een veilige methode lijkt mij Knipoog
Geef mij maar gewoon een scanner Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:39

Mijn merrie is nu 10mnd drachtig en ik heb ook nauwelijks bewegingen gezien, rond de 7emaand hebben we wel iets gevoeld, nu heeft het minder ruimte dus merken we weinig meer van hem.
Het is en blijft een spannende periode...Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:42

Het veulen is nu minstens zo groot als in bijgevoegde foto. (is een foto van een doodgeboren foetus, voor sommigen misschien niet zo'n prettig gezicht, dus vandaar als link geplaatst in plaats van als foto.)

http://www.nemr.net/~ccason/fetuseightmos.jpg

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:29

He bah, wat een akelig plaatje Kitty! Krijg er helemaal kippenvel van... Scheve mond

Marije, Macy kún je echt niet tot februari buiten laten, zou echt schandalig zijn Lips are sealed Knipoog!

Mac, thanks Haha!. Nu weet ik zo'n beetje hoe groot zo'n hond is.. hm, toch best groot als dat in je buik moet zitten Schijnheilig

Elady, ik rijd ook op weiland (bij gebrek aan bak Haha!).
Merk alleen dat ze ontiegelijk sloom is de laatste 2 weken... misschien wat meer brok bij gaan voeren?!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:52

Heb vanochtend weer heerlijk rilext gereden op Rilexta! Tsjonge, wat heeft dat beest daar een lol aan (en ik ook!). Heb nu al zin in morgen! Cool Dan mag ik weer!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:59

Groot gelijk MissHis, geniet er nog maar van zolang Rilexta het nog aan kan!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:09

Tinne schreef:
He bah, wat een akelig plaatje Kitty! Krijg er helemaal kippenvel van... Scheve mond

De reden waarom ik ook alleen een link plaats. Op zich vind ik het ook nog wel mooi om te zien hoe compleet zo'n veulen op die leeftijd al is.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:29

Citaat:
Elady, ik rijd ook op weiland (bij gebrek aan bak ).
Merk alleen dat ze ontiegelijk sloom is de laatste 2 weken... misschien wat meer brok bij gaan voeren?!

Lady is ook vrij sloom. Soms vrij druk, de andere keer niet vooruit te branden Verward
Misschien wat sportbrok voeren? Wat voer je nu precies?
Ben jij al bezig met merriebrok?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:43

Merriebrok vind ik nu nog een beetje onzinnig bij Vank, aangezien hier ook gezegd wordt dat het pas vanaf 8 maanden nodig is.
Ze krijgt nu 2 scheppen basisbrok per dag, ja.. ik denk dat ik maar eens bij ga voeren. Eerst misschien alleen 's avonds (dan voer ik Knipoog) maar een halve schep brok extra doen? Of gelijk 's ochtends en 's avonds een halve schep brok extra?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:22

toch wel apart om te zien Kitty. Mijn veulentje is al weer een heel stuk meer af dan jouw link. Vind eht wel intressant zolang het niet mijn dode veulen is natuurlijk.

Bizarre is dat een merrie op mijn vorige stal altijd maar 10 maanden droeg dan zou Hinke over 2 weken al een veulen krijgen...*zucht zwijmel*

maarja ook wel op die stal gezien dat een merrie met 9 mnd dracht een zwart hengstveulen kreeg met een kol en een wit voetje achter ook dood. maar dat veulen was zo af het was alleen net ene klein ponyveulen maar wel aan de buitenkant om te zien af...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:27

Ik vind het ook interessant zolang het niet mijn veulen is idd Knipoog. Heel raar vind ik het, op het hoofd begon ook al haar te komen zo te zien...
Brr, krijg er weer de kriebels van als ik het zie!

Dat is wel grappig als een merrie altijd 10 maanden draagt, als het 1 keertje voorkomt, dan zou het nog eens toeval kunnen zijn.. maar altijd! Dat is wel handig opzich.. iig, voor mij zou het eigenlijk wel goed uitkomen, dan komt het veulen al half juni Tong uitsteken!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:01

me mama's paard is in half maart uitgerekent.....
eerst was het een echte sport merrie slank buikje, dikke gespierde nek en langzaam zie je haar veranderen in een olifant Haha! Tong uitsteken
whahaha wel grappig de DA zei dat er 100% zeker een veulen in zit! Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:26

Citaat:
Merriebrok vind ik nu nog een beetje onzinnig bij Vank, aangezien hier ook gezegd wordt dat het pas vanaf 8 maanden nodig is.
Ze krijgt nu 2 scheppen basisbrok per dag, ja.. ik denk dat ik maar eens bij ga voeren. Eerst misschien alleen 's avonds (dan voer ik ) maar een halve schep brok extra doen? Of gelijk 's ochtends en 's avonds een halve schep brok extra?

Ik ga ook niet eerder dan met 8 maanden beginnen met merriebrok.
Ik zou beginnen met 's avonds een halve schep extra. Dan kun je een beetje kijken hoe ze daar op reageert. Stel dat ze niet heter/feller/sneller wordt door basisbrok, kun je dan niet een beetje haver (een 1/4) per dag erbij voeren?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:13

Heb ook veel van die foto's gezien van doodgeboren veulentjes. heel interessant maar wel naar als het je eigen veulen is... Scheve mond

ik heb vanmiddag echt een heeerlijk ritje gemakt op mijn meisie Haha! :L
niks geen problemen, kan nog altijd lekker racen in het bos Schijnheilig
even een foto hoe vreya er nu bij staat:
Afbeelding
een best buikje he Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:23

Idd...dat wordt een best buikje Haha!
Hoeveel maanden moet je nog