Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
duimen dat het raak is. Heeft de diarree rond de leeftijd van je veulen ook niet te maken met het sluiten van de darm wand en feit dat ze nu idd alles proberen eten? Hier heeft elk veulen eigenlijk wel een dag of 2-3 diarree rond die leeftijd.
Hopelijk loont het en is ze straks netjes drachtig.
. Als ze net gedekt zijn zie je vaker viezigheid aan de kont/vulva of de staart als de hengst geknoeid heeft met terug trekken. Maar dat is na een paar uur na het dekken wel weg in mijn ervaring. Best kun je gewoon scannen na 16-18 dagen.
Wanneer moet je scannen?
. Nu kun je gerust aftellen.
is je paard een stress kip of valt het mee?
. Zal zwaar zijn voor je met alle paarden, dit weer en hoog zwanger
. Hij meet al 1.47m en is van april net een jaar. Wordt een flinke kerel. Ben nu al benieuwd naar zijn veulens achter een aantal jaar

Nu uitgebreid wachten op wat ze maken.
dus zometeen bellen naar de dierenarts om morgen ochtend al eens te scannen, ik werk met vandaag bijgeteld 3 laat-diensten, vreselijke timing
tanjaatjuhh schreef:Gefeliciteerd Touchie!
Hier merrie weer laten scannen die met 15 dagen hengstig deed. Zit wel iets in de baarmoeder. Maar was te klein en niet egaal zeg maar. Gaan voor de zekerheid vrijdag weer scannen of het toch nog groeien wil. Anders hengstig spuiten. En poging 2 dan maar. Vind wel vreemd met 15 dagen hengstig en ook maar 2 dagen. Dierenarts zei misschien was ze het wel langer? Maar zie haar altijd zo duidelijk en ook wel een week lang.
Weer wachten... haat die onzekerheid!
nieky1993 schreef:EdkingEnzo Welkom. Heb je foto's van je combinaties? Met insemineren heb ik geen ervaring maar ik weet dat bij sommige hengsten expliciet staat dat je de kosten per sprong moet betalen.