[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:43

Hopelijk valt het mee Mirjam!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:30

Het lijkt met de colosan opgelost. Ze heeft nu ook 1x gemest. Pfff schrik toch elke keer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:03

Onze diantha soap gaat weer verder . 1 ei is er af maar er zit nu nog 1 ei en eigenlijk is die veel mooier dan die andere was dus gaan we dit ei toch nog benutten. Dus morgen nog een keer insimineren. Omdat er nog iets vocht zit in het baarmoeder lichaam word ze daar nog tegen gespoten. Nu en morgenochtend en dan dinsdag weer scannen als het ei dan weg is ook nabehandelen.
Dan hebben we echt alles gedaan en gaan we af wachten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:12

Ik ga voor je duimen baudy

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:11

Magic_lover Welkom op het wachtbankje :D duimen dat het raak is. Heeft de diarree rond de leeftijd van je veulen ook niet te maken met het sluiten van de darm wand en feit dat ze nu idd alles proberen eten? Hier heeft elk veulen eigenlijk wel een dag of 2-3 diarree rond die leeftijd.

Lyona Fijn dat de vlucht goed is gegaan. Lijkt mij erg spannend met een drachtige merrie.

Al_zawraa Dat was dan nog even spannend met Aleeyah. Duimen dat ze netjes drachtig is.

Baudyh Jeetje Dianthe houd je aardig bezig := Hopelijk loont het en is ze straks netjes drachtig.

Tj_stables Woepsie :+ . Als ze net gedekt zijn zie je vaker viezigheid aan de kont/vulva of de staart als de hengst geknoeid heeft met terug trekken. Maar dat is na een paar uur na het dekken wel weg in mijn ervaring. Best kun je gewoon scannen na 16-18 dagen.

Knolselder Dat snap ik helemaal dat je nu stopt met dekken. Wij dekken ook maar tot eind juli. Vond een veulen begin juli laat zat. Mede ook omdat mijn man in het onderwijs zit en eigenlijk alleen maar verlof heeft van 15 juli tot 15 augustus. Dus als we ooit op vakantie willen moet dat in die periode. Dan wil ik geen drachtige merries meer hebben :+ Wanneer moet je scannen?

Equinight welkom en gefeliciteerd met de dracht.

Sharonindezz Fijn dat de scan goed was *\o/* . Nu kun je gerust aftellen.

Soeboenoe Fijn dat jij ook een positieve scan had *\o/* is je paard een stress kip of valt het mee?

Myrthee Fijn bijna 100 dagen. Gaat vlot zo.

Tanjaatjuh welkom en wat een leuke veulentjes heb je <3 . Zal zwaar zijn voor je met alle paarden, dit weer en hoog zwanger :=

Annash Gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Mirjamalvaro Dat is altijd spannend koliek. Gelukkig lijkt ze terug beter nu.

Hier heeft Tina eindelijk afgeslagen dus we zitten op het wachtbankje. Saartje moeten we morgen weer kijken of ze nog hengstig is.

En vannacht is eindelijk onze nieuwe hengst aangekomen vanuit Finland. Woensdag ochtend vertrokken en door auto pech heeft het langer geduurd. Hij was vandaag nog erg moe en is paar kilo's kwijt maar ben zo blij met hem <3 . Hij meet al 1.47m en is van april net een jaar. Wordt een flinke kerel. Ben nu al benieuwd naar zijn veulens achter een aantal jaar :D

Afbeelding

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:19

Colosan heb ik ook altijd in huis. Als ze hun snoepje niet aannemen weet ik vaak al genoeg. Colosan en wandelen tot er gas en mest komt. Wat kan je dan ook blij zijn met een bultje stront he.

Even afwachten of die hengst je volbloed merrie gedekt heeft. Op de foto staan ze er wel rustig bij misschien omdat de daad al gedaan is?

Heb vanavond merrie van mijn schoonmoeder naar de hengstenhouder gebracht. Die wil al 2 jaar niet drachtig worden. Van voorjaar swab af laten nemen smeerde elke hengstigheid witte troep. Was goed smerig. Maar we hadden een dierenarts die gewoon niet wou zeggen welke bacterie er zat... die komt er ook niet weer in hier. Dit jaar wil het ook niet. Eerst constant eierstokken vol eitjes , leek wel Pasen. Daarna grote eieren constant 6 of groter. Nu zit er 1 van 3.7 maar oogt niet hengstig ei komt ook niks verder. Dus van insemineren afgestapt. En naar hengstenhouder gebracht waar we het natuurlijk gaan proberen. Ze staat nu midden tussen 6 hengsten en boos dat ze is haha. Als er maar weer eens wat in zit en ze weer op gang is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:06

Colosan zou iedereen in de kast moeten hebben staan. Ik verkoop het zelf dus heb het ook altijd.
Top spul.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:47

Ja colosan hier standaard in de kast! Top product.

Chablis was hengstig en wordt morgen geinsemineerd. :):) :):)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:17

Straks even uitgebreid op de rest reageren maar nu *egopost*

Hailey is vandaag met 18 dagen drachtig gescand. Dus de tweede keer is gelukkig gelukt ondanks de lange ritten van het sperma dat het onderweg was vanaf Frankrijk. *\o/* *\o/*

Hier zijn beide dames drachtig en is voor ons het seizoen afgesloten <3 Nu uitgebreid wachten op wat ze maken.

Afbeelding

Afbeelding

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:25

Vandaag is voor mij de dierenarts geweest voor Felicia. Net op het goed moment want ze was dus gelukkig hengstig. Over 2 dagen zou haar hoogtepunt moeten zijn en hoop ik dat hij wel interesse krijgt in haar. Hij vind haar op het moment eigenlijk helemaal niks.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:26

Gefeliciteerd toushie

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:07

Inderdaad, zal scannen voor de zekerheid binnen zo'n 16/18 dagen.

Ze staan er inderdaad rustig bij op foto, zelf weet ik niet of het van zaterdagavond op zondagochtend is gebeurd of dat het gewoon zondagochtend is gebeurd.

Hier is de juiste merrie hengstig _O- dus zometeen bellen naar de dierenarts om morgen ochtend al eens te scannen, ik werk met vandaag bijgeteld 3 laat-diensten, vreselijke timing |o

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:09

Gefeliciteerd Touchie!

Hier merrie weer laten scannen die met 15 dagen hengstig deed. Zit wel iets in de baarmoeder. Maar was te klein en niet egaal zeg maar. Gaan voor de zekerheid vrijdag weer scannen of het toch nog groeien wil. Anders hengstig spuiten. En poging 2 dan maar. Vind wel vreemd met 15 dagen hengstig en ook maar 2 dagen. Dierenarts zei misschien was ze het wel langer? Maar zie haar altijd zo duidelijk en ook wel een week lang.

Weer wachten... haat die onzekerheid!

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:21

tanjaatjuhh schreef:
Gefeliciteerd Touchie!

Hier merrie weer laten scannen die met 15 dagen hengstig deed. Zit wel iets in de baarmoeder. Maar was te klein en niet egaal zeg maar. Gaan voor de zekerheid vrijdag weer scannen of het toch nog groeien wil. Anders hengstig spuiten. En poging 2 dan maar. Vind wel vreemd met 15 dagen hengstig en ook maar 2 dagen. Dierenarts zei misschien was ze het wel langer? Maar zie haar altijd zo duidelijk en ook wel een week lang.

Weer wachten... haat die onzekerheid!

Hier was de laatste hengstigheid (laatste dag denk ik) op 8 of 9 juli, nu zijn we 14 dagen later en toont mooi opnieuw hengstig. Zal wat afhankelijk zijn van merrie tot merrie denk ik

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:31

Toushie: gefeliciteerd!

Alinka is niet drachtig, wel weer mooi hengstig, dus vandaag gaan we haar weer wegbrengen

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:32

Tja staples als er nou een lege baarmoeder was oké. Met 15 dagen en hengstig tonen zat er wat. Nu met 18 dagen en baarmoeder dicht nogsteeds maar erg klein. Zoiets moet je toch even afwachten

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:34

tanjaatjuhh schreef:
Tja staples als er nou een lege baarmoeder was oké. Met 15 dagen en hengstig tonen zat er wat. Nu met 18 dagen en baarmoeder dicht nogsteeds maar erg klein. Zoiets moet je toch even afwachten

Hmm klinkt idd vervelend... Had het dan verkeerd begrepen

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:16

Hmm dat is idd wel vreemd dan tanjaatjuuh.

Ik ga van de week nog maar extra scannen.
Uier blijft wat op lopen maar 2 aparte dierenartsen geven aan dat het uier met deze termijn los staat van de dracht en dit geen indicatie zou zijn voor toch mogelijk ontwikkelen van placentitis, dat zou pas in de laatste 3 maanden zijn.

Hun houden het beide op een hormonale verstoring. Ik ben er pas gerust op als ik de controle heb gehad.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:31

Het is wel zo dat de placenta de hormoonproductie volgens mij pas overneemt rond dag 150

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:51

annash, toushie en iedereen verder die de merrie(s) drachtig hebben gefeliciteerd!!

Leuk dat de lijst weer is bijgewerkt!

Ik ben met Smarti nog steeds aan het tobben met de hb. Ze staat op de pijnstillers en is vandaag weer gespoten door de dierenarts. Hoop dat ze nu beter gaat lopen. Ze mag voorlopig het gras niet meer op helaas, dus dat wordt paddock en nog strenger rantsoen. tja.
Ik heb nu ook maar laten testen op IR en PSSM. Duimen dat het dat niet is.

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:11

Hier is Qalenza gescand geweest, donderdag opnieuw scannen en mss vrijdag al zaad bestellen *\o/*

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:10

nieky1993 schreef:
EdkingEnzo Welkom. Heb je foto's van je combinaties? Met insemineren heb ik geen ervaring maar ik weet dat bij sommige hengsten expliciet staat dat je de kosten per sprong moet betalen.

Dankjewel! En goed te lezen van meerdere hier dat het niet uitzonderlijk is.
Ik hoop hoop hoop enorm dat ze drachtig is! We hebben donderdag geïnsemineerd en zaterdag nog een keer! Toen was het ei er net af (vrijdag avond zat het ei er nog van 5mm)

Over twee weken scannen we nog een keer en dan zien we of het gelukt is!

Dit is mijn merrie
Afbeelding

Afbeelding

De hengst

Afbeelding

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:34

Gave combinatie edkingenzo!
Vervelend juval voer je haar ook magnesium bij?
Spannend tj_stables hopelijk je merrie snel drachtig.

Denk dat ik mijn merrie maandag laat scannen ipv vrijdag. Dat te kleine vruchtje iets meer tijd geven. Hengstig spuiten kan altijd nog. En mocht ze wel ondertussen zelf hengstig worden zie ik haar wel. Onze hengst staat er naast. Wat denken jullie hierover?

Merrie van mijn schoonouders die niet meer hengstig, drachtig wou worden stond 24 uur bij de hengstenhouder tussen 6 hengsten en hoppa die is gedekt haha.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:19

Baudyh en was het tweede ei nu ook weg? En het vocht ook?

Nieky he wat fijn dat hij er is. Leuke hengst, anders dan anders met zn kleurtje.

Tanjaatjuh is ze dan inmiddels wel behandeld tegen die "onbekende bacterie"? Hopelijk gaat dit lukken zo.

Colosan heb ik ook standaard, hele goede ervaringen mee.

Mirjam ah kijk aan, daar gebeurt weer iets. Nu hopen dat t eitje vlot springt.

Toushi gefeliciteerd! Fijn gevoel als alles klaar is en je achterover kunt leunen he?

Ciara_Lady oh ze moet natuurlijk gedekt worden? Soms merken hengsten echt wanneer de merrie vruchtbaar is en willen alleen dan springen. Hopelijk deze ook dan.

TJ kijk aan, de goede merrie hengstig. Ze weten het meestal zo slecht mogelijk te timen ja haha. Succes!

Tanjaatjuh vervelend die onzekerheid, ik snap dat je tot maandag wacht. Als ze normaal duidelijk hengstig toont dan zou ik dat ook wel durven. Straks is het vrijdag nog niet echt duidelijk.

Jennyk ah jammer! Maar weer mooi hengstig dus succes deze nieuwe ronde!

Sabbuh gets dat voelt niet fijn, toch iets in de war. Ik heb een merrie die zo reageert op regumate. Binnen een paar dagen een knotsvol uier met melk (en bleek niet eens drachtig). Dat was ook geen normale reactie.

Juval hopelijk helpt het snel en komt er niks uit die 2 testen nee. Sneu hoor..

TJ kijk, dat schiet op!

EdkingEnzo spannend, hopelijk is het gelukt.

Hier gebeurt niks spannends meer.. dag 106 alweer, dus midden in het langggge saaie wachten haha.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:34

Chablis geovuleerd, straks ophalen :D :D

Dus nu
29-7 dracht scan Sterre
31-7 dracht scan Blossom
2-8 hartje scan Eli
9-8 dracht scan Chablis
Laat het allemaal positief zijn!