Even ego tussendoor, ik heb het zo druk (gehad) Merrie is vanochtend weer gescand en we gaan vanavond weer insemineren. Dierenartsen gaan met elkaar overleggen wat we het beste kunnen doen qua spoelen, dus dat hoor ik vanmiddag. Mevrouw laat zich alleen niet meer zonder sedatie scannen Ei op de rechter eierstok was 4,7cm dacht ik en was al wat onregelmatig aan het worden, dus ik ben benieuwd
DiertjeC, als ze vandaag wordt geinsemineerd kun je alleen nog na spoelen en niet meer behandelen tegen bv een schimmel of bacterie. Benieuwd wat je dierenartsen dan nog willen bespreken?
Sorry even heel druk gehad. Dream word morgenochtend weer gescand. Allemaal erg dubbel zaterdag is de stal eigenaresse overleden. We hebben zaterdag de uitvaart. Dus me hoofd staat er helemaal niet naar eigelijk.
Jeetje Eef.. Was ze ziek? Gecondoleerd en sterkte..
pretty
Geplaatst: 07-06-18 10:57
Sterkte Eef,snap dat jouw hoofd er dan even niet naar staat.
Hier stond de hengstige merrie gewoon rustig te eten uit de hooibak met de hengst. Ik heb hem haar eigenlijk nog niet zien dekken. Maar toch. Afwachten maar. Ze toont ook niet mooi hengstig,ze ruikt niet of geen hele vieze achterbenen. Maar dat was voorheen ook al zo. Slechte hengstigheden denk ik.
Ja helaas ziek. Een hersentumor. Was een echte paardenvrouw. Kom er vanaf dat ik 5 ben en ben nu 25. Ik heb heel veel van haar geleerd en ze heeft ook veel veulentjes gefokt. Gaf ons altijd als tip onze merrie te laten dekken.
We hebben zaterdag de uitvaart en zullen haar een laatste groet geven met alle paarden en stalgenoten. Word met paard en wagen vervoerd naar begraafplaats met 2 volgkoetsen. Word erg indrukwekkend denk ik.
En ik kan er al zo slecht tegen sinds ik 2.5 jaar geleden mijn pa ben verloren.
pretty
Geplaatst: 07-06-18 11:16
Dat zal vast prachtig zijn en zoals ze het graag gezien had.
Nynsker hij kan dat ook ruiken dat ze eigenlijk slecht hengstig is bijvoorbeeld. Sowiezo is zijn interesse in haar nooit overdreven groot,eerder voor de leuk en voor als hij eens zin heeft.
Hier goed en slecht nieuws.... het goede nieuws is dat mijn dame blessurevrij is, het slechte nieuws is dat we n nieuwe ronde in gaan want ze is helaas niet drachtig.... was zondag terug naar het dekstation en dan ga ik toch vragen of ze na het insemineren het ei af willen spuiten.
Eef_Bam
Geplaatst: 07-06-18 13:35
Lastig pretty, wat dat betreft is inseminatie wel handig, hebben ze neit te willen . Spannend, succes Diertjec. Gecondoleerd Eef , heftig zoiets.
Onze merrie is gisteravond weer geïnsemineerd, ben heel benieuwd.
pretty
Geplaatst: 07-06-18 13:37
Ja Eef_Bam maar dat wordt bij mini's nog niet vaak gedaan en de hengst is aan mezelf dus het kan maar zo makkelijk gaan. Mijn eigen merries laten zich prima dekken trouwens. Succes met de 18 dagen wachten!
CL jammer dat ze niet drachtig is...Maar blessurevrij is zo mogelijk nog belangrijker! Op naar de 2e ronde.
Veel succes aan de mensen die opnieuw gaan dekken!
Fotsy
Geplaatst: 07-06-18 15:06
Gecondoleerd Eef Klinkt wel als een mooi uitvaart zoals ze zelf gewild heeft.
Pfff merrie’s pretty, kikkie wil alleen maar tante spelen zo lijkt het wel. Ei was afgespoten he?
Diertjec idd voor spoelen ben je dan al te laat en als ze vuil blijkt van binnen is poging voor niks.
Balen van de dracht cl maar wel goed van de blessure dan.
Als Jessie morgen niet drachtig is, laat ik ook swap nemen en dan zitten we nog maar aan dag 15 dus nog op tijd denk ik. Nu zit ze ineens met een vervelende hoest pfff da is net gisteren geweest voor ander paard. Zal je toch altijd zien. Hoop dat het niets vervelend is. Morgen maar vragen in kliniek dan.
Courtjuh droom maar lekker verder op je wolkje, mag ook hoor.
pretty
Geplaatst: 07-06-18 15:31
Spannend Fotsy morgen scannen! Ja,haar ei werd inderdaad afgespoten. Ahja,we zullen zien,afwachten maar.