[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:37

iemand hier ervaring met een bloedei? mijn 2,5 jarige hebben we gisteren 1 af gespoten. geeft dit problemen naar het dekken toe volgend jaar? gaat ze wel gewone cyclussen krijgen?

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:13

Zo 10 pagina's verder haha
Wat balen van de niet drachtigen..

Luna gefeliciteerd!!

Kimsel die wond ziet er naar uit! Maar wat een superleuk verband!

Hier ook nog steeds in ronde 2, vorige keer werd ze 11 dagen na de laatste dekking superhengstig
Zitten nu weer op 11dagen na de laatste dekking.. en nog geen hengstig heid. Ga der over precies een week laten scannen..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:41

Jammer van de niet drachtigen! Volgende keer meer succes!

Nooit gehoord van een bloedei...

Gisteren is mijn merrie op 6 weken gescand. Alles was in orde dus ik mag aftellen naar volgend jaar :-) het kleintje was al mooi 1,75cm

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:45

Ja ik heb er al van gehoord en Mijnlieverd had er dit jaar ook eentje bij een van haar merries. Kan normaal geen kwaad hoor, gewoon een slecht eitje, het volgende kan weer perfect normaal zijn.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:45

Voor bloedei zie dit topic, er staat ook een scanfoto bij;

[MD] Bloedei

Lijkt mij wel goed dat een merrie behandeld wordt, want een niet gesprongen follikel kan makkelijk uitgroeien tot een cyste en dan ben je nog veel verder van huis.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:47

Jaaaaa het gaat echt zo snel met genezen nu! Morgenochtend nog eens met de arts verband vernieuwen, en het been is alweer bijna in normale proporties! zo fijn! Wondje geneest ook mooi en we hebben weer mooi roze glitter verband gekregen vandaag :D

Gefeliciteerd nathe! Aftellen dan maar!

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:00

Wat zijn er veel merries niet drachtig, balen joh!
Gefeliciteerd voor degene die al wel drachtig gescand zijn!

Ik heb Pip op 19 dagen laten scannen en vervolgens op 33 dagen een kloppend hartje gezien. Omdat Kelly Sandra volgende week weer laat scannen mag Pip ook nog een keertje (ze is dan 56 dagen/8 weken drachtig) gewoon zodat ik zeker weet dat alles nog goed zit. Daarna wacht ik tot het einde van de zomer en scan ik d'r voor de laatste keer.

Heel eerlijk gezegd zou ik ook graag willen weten of het een merrie of een hengst is. Ik heb gelezen dat als het al gezien kan worden je de beste kans hebt tussen de 60-70 dagen en tussen 120-200 dagen.
Ik ben niet van plan vaker te fokken, ik zou alleen graag 1 veulen willen voor mijzelf. Ik wil het hele proces een keer meegemaakt hebben en ik zou daaruit graag een opvolger voor Pip willen krijgen. Daarbij heeft een merrie dus echt mijn voorkeur.. Natuurlijk ben ik met een gezond veulen sowieso blij, maar ik heb zelf graag een merrie om later mee te rijden. Misschien komt dit gewoon doordat ik merries gewend ben hoor.. Wie weet als ik eenmaal een hengst (of ruin) heb dat dat me ook prima bevalt, maar voor nu hoop ik toch heel erg op een merrie veulen.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:11

Best veel merries die niet drachtig zijn en zelfs al met 3de rond bezig lees ik...

Wij zitten nu pas in de eerste ronde dus hoop toch eigenlijk wel dat het in een keer pakt haha, vorig jaar was ze wel gelijk van de eerste keer drachig.

Lief van jullie.....hoop ook zo dat het dit jaar wel allemaal goed gaat, vind het erg spannen.

Kamsel....heb even terug gelezen naar wat er aan de hand was met die van jouw....fijn dat het goed lijkt te herstellen, mooi verbandje erop hihi

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:02

Ja ik ben echt zo blij! De dierenarts was bang dat er misschien een infectie t kogelgewricht in zou slaan, maar daar zijn voor alsnog geen tekenen van en lijkt het slechts een mega heftige reactie op de snee! Morgen nog eens met de arts verbinden en dan mag ik het vanaf het weekend zelf bij gaan houden!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:17

Mij maakt het ook niet uit wat er uitkomt qua geslacht.. Ben meer kieskeurig op de kleur :P

Vanavond wordt Frosty weer geinsemineerd. Spijtig genoeg kan ik er niet bij zijn.
Nu dat ze 2 follikels heeft, heeft de DA gezegd dat ze meer hormonen enz heeft en meer kans. Nou ik merk het van de hormonen.. 1ste x sinds ik haar heb dat ik echt goed kan zien dat ze echtig is!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:20

Dat klinkt goed lara! Spannend!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:00

Geslacht maakt mij ook niet zo uit. Maar ik ben natuurlijk geen echte fokker, wil gewoon 1 x een veulen van mijn merrie.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:23

Spannend voor de gene die nog aan een nieuwe ronde beginnen. Mijn duimen draaien voor jullie!

Ik hoop heel erg op een merrie. En met het gedrag dat mijn merrie op het moment vertoont kan het bijna niet anders. Zij en buurman hebben het gister voor elkaar gekregen om 3 palen af te breken, alle stroomdraad te breken en dat achterin de wei te laten belanden. Vervolgens gingen ze met z'n twee op avontuur. Je zou denken dat met 24 & 23 die fratsen wel over zouden zijn :').

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:16

Een bloedei heb ik nog niet eerder van gehoord Luna, maar zoals ik het hier lees gelukkig niks ernstigs. Gefeliciteerd met je drachtige merrie!

Carmuh welkom en bah wat een pech heb jij gehad zeg. Ik wens je nu alle geluk ermee, op naar een mooi en gezond 2018 veulentje!

sharonsemme klinkt inderdaad als een hormonenbommetje! Ze kunnen door een dracht knap anders zijn dan normaal :j

DL oh spannende dag dan voor jou vandaag, succes!! Je zou er 10 drachtig willen hebben dit jaar toch?

Fotsy hoe lijkt het met Flo, alweer een hengstigheid in zicht bij haar?

Linda fijn dat het toch is gelukt met de trailer.

vickiva zaterdag scannen, spannend! Duimpjes draaien.

kelly534 11 dagen na de laatste dekking alweer hengstig? Dat is ook wel heel snel denk ik.. Bijzonder. Maar gelukkig dat het nu niet zo is!

nathe wat fijn, ook voor jou kan het lange wachten beginnen!

Gelukkig dat het zo goed opknapt Kimsel!

xLaraaj spannend, nou laat het maar lukken dan vanavond! Desnoods maar 2 x raak dan kan er 1 weggeknepen worden.

Myrthe haha wat een boef, jouw merrie! Hopelijk blijft het hierbij en geen andere grapjes.

Suzie zit vandaag op 26 dagen na het einde van haar laatste hengstigheid, en ze is nog altijd niet hengstig. Ik lees overal dat ze normaal na 21 tot 25 dagen hengstig moeten zijn qua cyclus. Zij was de afgelopen ronde na 21 dagen opnieuw hengstig, keurig volgens het boekje. Nu dus niet. Zou het..?? :) :) :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:28

Ik hoop het voor jou murosch ! :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:26

Luna2006 schreef:
iemand hier ervaring met een bloedei? mijn 2,5 jarige hebben we gisteren 1 af gespoten. geeft dit problemen naar het dekken toe volgend jaar? gaat ze wel gewone cyclussen krijgen?

Wij hebben dat een keer gehad met Sientje, die had links en rechts een follikel, rechts was een 'bloedei', links een gewoon maar bleef maar groeien en zitten, is er uiteindelijk bij 6 cm afgespoten. Het schopte de boel wel in de war zeg maar, hele rare cyclus was dat. Ze is datzelfde jaar nog wel drachtig geworden, wel pas 2 cyclussen later, maar dat kwam doordat ze vuil was, gericht gespoeld na een slijmmonster en toen was het gelukt. Cyclus verliep daarna ook weer gewoon normaal snel.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:56

Helaas niet drachtig en geen hengstigheid te zien. Ze wilde eventueel over paar dagen hengstig spuiten maar ik ben niet zo van die troep in een jong beest dus laat het gewoon lekker zo. Zatersag breng ik haar weer naar men hengst dan zoeken ze het maar weer uit :P

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 01:32

@murosch, jaa ze was behoorlijk snel hengstig.. terwijl ze toch ook echt hengstig was toen ik der bracht, ze heeft daar toen anderhalve week bij de hengst gestaan en om de dag dekken.. ik had der net een weekje thuis en toen werd ze heftig hengstig..

@dustinlover aaah jammer balen zeg!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:39

Ahh jammer DL, gelukkig sta je er nog positief in en zal de volgende ronde beter gaan!

Dat is ergens dan wel fijn kelly! Beter als weer 3 weken moeten wachten haha

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:22

Wie begon er nou over het bloedei? Myrthe heeft er 1 :\

Toch is de dierenarts vrij positief, aangezien ze vorig jaar een merrie met een enorm bloedei gewoon drachtig heeft gekregen met de andere eierstok...

We hebben nu gelukkig wel een verklaring voor haar vreemde hormonale gedrag. Het zit ons niet echt mee...

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:28

Wat vervelend zeg Milan!

Ik heb nu ook even een dubbel gevoel.. voor de wond kreeg mijn merrie natuurlijk novacam en antibiotica... nu heb k nu het flesje gekregen en daarop staat niet voor drachtige dieren... de antibiotica is geen probleem.. iemand van jullie hier ervaring mee? Heb t nu net gewoon gegeven maar zal ik t weekend overslaan of geeft het echt geen problemen zoals de arts zei?

Sneetje is ondertussen bijna dicht en ook nog helemaal goed in het verband
Afbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:37

Kleine ego post tussendoor... Zojuist hartje gezien bij tooske. Dus echt drachtig. Kan het bijna niet geloven zo blij.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:39

Ldenboer72 schreef:
Kleine ego post tussendoor... Zojuist hartje gezien bij tooske. Dus echt drachtig. Kan het bijna niet geloven zo blij.

Gefeliciteerd!!!!!
Nu begint het nog veel langere wachten! Leuk hoor!! Ik hoop ook zo dat het er bij mijn merrie nog zit volgend weekend pfoeee

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:39

Kimsel94 schreef:
Wat vervelend zeg Milan!

Ik heb nu ook even een dubbel gevoel.. voor de wond kreeg mijn merrie natuurlijk novacam en antibiotica... nu heb k nu het flesje gekregen en daarop staat niet voor drachtige dieren... de antibiotica is geen probleem.. iemand van jullie hier ervaring mee? Heb t nu net gewoon gegeven maar zal ik t weekend overslaan of geeft het echt geen problemen zoals de arts zei?

Sneetje is ondertussen bijna dicht en ook nog helemaal goed in het verband
[ [url=m/Ddl4Nn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei lastig. Novacam is voor de pijn meen ik? Zou het zelf ook eng vinden zeker bij evt prille dracht. Overleg nog een keer anders met je da of een collega? Meerdere meningen horen?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:40

Kimsel94 schreef:
Ldenboer72 schreef:

Gefeliciteerd!!!!!
Nu begint het nog veel langere wachten! Leuk hoor!! Ik hoop ook zo dat het er bij mijn merrie nog zit volgend weekend pfoeee

Ik hoop voor jou ook goed nieuws volgende week!!