[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:31

Hier in België €80 voor 360ml mort 10 ml per dag geven dus reken maar uit maar goed beter dit dan dat ze het vruchtje verliest

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:35

Dat is behoorlijk ja, maar ja is voor een goed doel zeggen we maar

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:02

Silly1972 ik kom inderdaad uit BE maar om eerlijk te zijn maakt de afstand mij niet zo veel uit,kwaliteit is belangrijker..dit jaar wel binnen een maximum aantal km's moeten blijven met uitzondering Joy, vanwege gewonnen dekking aan 50%. Maar volgend jaar heeft mijn vriend (en in) ons rijbewijs en we zijn van mening dat de afstand niet veel uitmaakt. Natuurlijk is hoe dichter,hoe leuker..maarja kwaliteit gaat voor.

Dani haar hengstigheid is bijna over, vorige week vrijdagavond hengstig geworden en vandaag moest de hengstenhouder toch echt wel goed opletten gezien ze er langer over deed om te plassen voor de hengst.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:07

Regumate, duur spul inderdaad. Geukkig heb ik mini's, dus moet ik minder geven en kom langer toe :)

Ik denk.niet dat je een net drachtige merrie stil moet zetten of plots met niets meer mag confronteren. Een bosritje enzo moet toch zeker kunnen?

Memere welke hengst heb je gekozen in Frankrijk? Is dat een voor dit jaar? Ik dacht dat je combinaties al bekend waren, is er wat veranderd? Of stondd deze merrie er nog niet bij.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:16

Gefeliciteerd Woogy en Lauraaa!!! *\o/*

Vandaag is Bibi weer geinsemineerd en t ei is afgespoten :). Hopelijk lukt t deze keer wel en is t niet zo dat ze het niet opneemt omdat ze een veulen aan de voet heeft.

Biscuit ook ff mee laten scannen en de vrucht zit er nog, dus dat is kei positief *\o/*.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:29

Knolselder schreef:
Regumate, duur spul inderdaad. Geukkig heb ik mini's, dus moet ik minder geven en kom langer toe :)

Ik denk.niet dat je een net drachtige merrie stil moet zetten of plots met niets meer mag confronteren. Een bosritje enzo moet toch zeker kunnen?

Memere welke hengst heb je gekozen in Frankrijk? Is dat een voor dit jaar? Ik dacht dat je combinaties al bekend waren, is er wat veranderd? Of stondd deze merrie er nog niet bij.

Vermilyea Gold van stal So Chic Miniatures, dit is de hengstenkeuze voor volgend jaar. Dit jaar is ze gedekt door Silver Moon van Ramona, de 30e word ze gescand.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:37

Super! Mijnlieverd!

Afstand was voor mij ook geen probleem. Heb de koerier gewoon laten brengen vanuit België :P

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:48

Misha en Izzy zijn woensdag voor het laatst gedekt, Misha heeft vanochtend afgeslagen en Izzy is morgen weer aan de beurt. voor Misha heb ik voor 3 juni een afspraak staan voor het scannen en als Izzy morgen ook afslaat neem ik haar dan ook gelijk mee.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:57

Aaah ok, nu ben ik terug mee Memere :P bedoel je dan Fancy?

Haha silly, zo is het makkelijk ja!

Zo Enasil, jij kn ook gaan aftellen! Als alles pakt gaat het een hele drukke periode worden in dit topic volgend jaar!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 00:03

Laura, gefeliciteerd!

Juval, ik les ook gewoon nog wekelijks met Liby, rij nog 1 a 2 keer in de week en longeer zo'n 2 keer in de week. Vanaf een maand of 5/6 zal ik dit weer wat afbouwen omdat ze heel snel heel groot wordt.

Rienne, jeetje wat een bedrag voor de regumate.

Ennasil, spannend!!

Silly, ja wat was er niet mis met Kriebel. Groot hoofd, korte hals, korte rug, problematische gangen. Nu was hij wel heel jong toen hij op de keuring was (5 weken). Nu heeft hij een ongelovelijk goede draf, mooie ruime stap en de galop van een renpaard. Dus tsja..

De 30e duurt inderdaad lang. Voor mij is het alleen vermoeden bevestigen hoop ik. Twee jaar geleden had ik het goed. Dus hopelijk dit jaar ook.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:28

Knolselder: inderdaad hij, wil de volledige naam niet gebruiken :p

Hoeveel merries worden er de 30e gescand? Want dat getal heb ik nu al vaker voorbij zien komen haha

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:02

Gefeliciteerd Laura!

Fijn dat Oohla weer naar huis komt Knolselder!

Fijn dat ze weer thuis is juval!

Behoorlijk bedrag rienne! Maar daar krijg je als het goed is wel iets heel moois voor terug :D

Super mijnlieverd!

Spannend ennasil!
---

Ik zit ook een beetje te twijfelen wat ik moet doen qua rijden, ze wordt pas over 3 weken ofzo gescand dus ik weet nog niet of ze drachtig is. Maar ze heeft nu een veulen van een maand oud en ik heb er nu 1 x opgezeten en een paar keer gelongeerd ( allemaal terwijl veulen in de stal was ) Veulen maakt zich niet druk maar de merrie is best veel aan het hinniken en stressen, ik ben bang dat het dan teveel stress wordt en ze het vruchtje verliest.. Maar om nou nog 3 weken te wachten is ook weer zo wat :+ Wat zouden jullie doen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:03

Bij mij worden 2 merries maandag de 23e gescand maar Jupiter zit 1 juni op 18dagen dus misschien mag ik me nog aansluiten bij de "30e-scandag-club" :')

Wat is dat regumate duur spul zeg :wow:

Memere, ik ga googlen, mij zegt het niks haha... :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:57

Hier worden er dus 3 gescand de 30ste.

En lastig Starwien, ik zit er ook aan te denken om morgen de merrie's weer aan de longe te doen. Is dan een week na het insemineren, maar ook voor het eerst weer sinds de veulens geboren zijn.
Nu zijn de veulens redelijk zelfstandig en lijken zich niet zo druk te maken als er maar één van de twee merrie's in de buurt is :+ maar altijd even afwachten hoe het gaat natuurlijk...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:30

hier wordt de 27e of 30e scannen op een ei bij Flo :') spannend voor de 30escanclub

hier moeten ze al helemaal niks doen maar ik zou gewoon doorrijden als ze dat nu ook al gewoon zijn

mijnlieverd super, hopelijk nu bibi ook drachtig

gefeliciteerd laura

amai rienne maar is voor een goed doel zeker :P je weet dat mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar als we komen te sterven, valt er niks te erven :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:02

Tja word nog armer aan de DA wss koliek.... nooit mankeert ze wat en nu natuurlijk wel

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:08

vraag eens of het niet kan zijn van de regumate, veel beterschap, mijn merrie reageert op al die hormonen heel heftig

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:26

Gelukkig niks ernstigs. Beetje gasvorming in of rond de dikke darm.

Pfieuw

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:30

ow dat is schrikken rienne, gelukkig viel het mee.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:48

Er worden er inderdaad veel de 30e gescand zo te lezen!!

Rianne....Gelukkig valt het mee!!

Hier vandaag weer gescand en er was een mooi kloppend hartje. Rijden gaat ook weer super, kon d'r zo weer oppakken en lekker rijden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:43

Fotsy schreef:
hier moeten ze al helemaal niks doen maar ik zou gewoon doorrijden als ze dat nu ook al gewoon zijn

Die van mij doen ook nooit iets, behalve in het keuringsseizoen. Alleen valt dat gek geoeg altijd vlak na het insemineren :P
Lies heeft sinds augustus vorig jaar helemaal niets meer gedaan O:)
Vorig jaar was Lies tegen die tijd alleen al verder, was toen twee weken eerder geïnsemineerd en de keuring was 2/3 weken later. Roos hoeft pas laat in het seizoen, maar die heeft 5x in haar hele leven een bitje ingehad, dus die moet alles nog leren ;)

Carmuh, goed om te weten dat alles goed zit en ook fijn dat het rijden weer super gaat!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:48

Carmuh, dat is fijn dat het weer zo goed gaat. dit weekend heeft Lucy nog vrij, maar daarna zullen we toch maar weer gaan rijden, ze houdt van aandacht.

Mijn paard is nog nooit op keuring geweest, vind ik ook niet zo belangrijk. Maar ik ga dit jaar wel voor het eerst met de welsh.. ben benieuwd hoe die het doet, ik vind haar natuurlijk hartstikke knap :) ... ze is net 3 jaar, moet ze dan een bitje in, of kan het nog met halster.
Ik denk dat we Lucy 4 juni moeten gaan scannen, dat is 17 dagen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:01

Juval, je hebt keuingshoofdstelletje zowel met als zonder bit. Mag ook gewoon zonder. Bij de kleine Welshjes hebben ze ook vaak van die witte showhalsters van touw.
Welke keuring ga je heen? En heb je foto's van hoe ze er nu uit ziet?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:12

juval, Fijn dat Lucy weer thuis is!

Yolien_, Persoonlijk zou ik haar liever thuis hebben, maar lastig het heeft beide voor en nadelen.

Knolselder, Dilema, ik zou in de stress schieten als er niets te zien zou zijn, maar wat je zegt misschien net iets te vroeg. Duimen draaien dat de dames drachtig zijn.

linda2008, Nog maar 2 nachtjes slapen.......

AnniekSlijk , Wat raar zeker als er meer niet hengstig worden

Silly1972, Ik zie het helemaal voor me hoe je de spuit staat te vullen :=

Starwien, Sorry maar ga inmiddels in plaatjes denken met al dat sperma wat je zelf in de spuit doet en nu bij jou op een kastje staat :+

Lauura, Gefeliciteerd!

mijnlieverd , Succes met Bibi en fijn dat de dracht van Biscuit goed verloopt

Ennasil92, Ook voor jou spannend.....

rienne, Gelukkig viel het mee!

Carmuh, Fijn dat alles goed is!

Vandaag heeft ook Gipsy afgeslagen, spannend.....
Over 10 dagen komt de HH terug voor Trees en over 14 dagen voor Gipsy!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:13

Ik moet even iets kwijt hoor. Ik had ergens mijn twijfels over het hengstje dat ik had gekozen (was al mijn tweede keus, aangezien het welsh-hengstje niet doorging) en dat ging toch steeds aan mij knagen. Vandaag zouden ze samen komen, maar ik heb toch afgehaakt omdat mijn gevoel zei dat het hengstje niet geschikt genoeg was voor mijn merrie.

Maar.. inmiddels heb ik een hengstje gevonden waar ik WEL heel enthousiast over ben. Het fokdoel dat ik had met de welsh is nu anders (een kinder-rijpony met meer maat en wat chiquer dan een shet), maar dat is nu geworden een leuke geschikte menpony fokken met kans op een leuke kleur.

Dit wordt hem definitief en maandag gaat ze er naartoe. Nu hopen dat ze niet te lang op zich laat wachten met hengstig worden!

Hij is een mini-appaloosa, bruin shabrakbont, van 85 cm.
Afbeelding