[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:36

Nicole schreef:
Fotsy schreef:
morgen een mijlpaal honderd dagen *\o/*
Volgende week scan vermits ik onverwacht nog weekje langer verlof heb, dan toch maar Da advies volgen en op 105 dagen scan.
Ze straalt toch nog altijd in haar blik een zuurpruim uit, vind je ook niet, man wat een zuurpruim zeg en jaloerse teef, wat zeggen ze dan van het geslacht? Komt dit nog terug goed? :=
Waar is mijn lief aanhankelijk paard gebleven? _-:(
[ Afbeelding ]

wat is het lastig opstaan met die warmte en dikke buik :+
[ Afbeelding ]

Ben erg benieuwd naar jou combinatie! :D

Tinniie schreef:
*\o/* Fotsy!!

Onze lease merrie was helaas ook niet drachtig... Vandaag terug geïnsemineerd en afgespoten.

Bij mijn oudje heb ik deze keer eigenlijk een goed gevoel, ik vind haar... anders... Misschien maar een gedacht, maar wie weet, 25e scannen :)

Jammer van je lease merrie hopelijk pakt het snel :) Hoop voor je dat je oudje drachtig blijft :)

Ja ik weet het nog niet zéker, vrijdag laten we haar scannen... Maar mijn gevoel zegt van wel deze keer. Kan natuurlijk fout zijn he ;) Duimennnnn

Ik ben ook heel benieuwd wat de merrie van Fotsy en onze Arany er van gemaakt hebben :)

Dit jaar zijn er nu 12 merries gedekt, maar 2 die laat gedekt waren en niet vol van de eerste keer, worden al naar volgend jaar verzet, die hadden liever een vroeger veulen.
En nog een aantal die eind deze week en volgende week gescand moeten worden en nog 2 die nog voor de eerste keer gedekt moeten worden.. Dekseizoen is hier dus nog niet ten einde :D

Hier trouwens de 5 Arany-kindjes van dit jaar :D
Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:48

Tinniie schreef:
Ja ik weet het nog niet zéker, vrijdag laten we haar scannen... Maar mijn gevoel zegt van wel deze keer. Kan natuurlijk fout zijn he ;) Duimennnnn

Ik ben ook heel benieuwd wat de merrie van Fotsy en onze Arany er van gemaakt hebben :)

Dit jaar zijn er nu 12 merries gedekt, maar 2 die laat gedekt waren en niet vol van de eerste keer, worden al naar volgend jaar verzet, die hadden liever een vroeger veulen.
En nog een aantal die eind deze week en volgende week gescand moeten worden en nog 2 die nog voor de eerste keer gedekt moeten worden.. Dekseizoen is hier dus nog niet ten einde :D

Hier trouwens de 5 Arany-kindjes van dit jaar :D
[ Afbeelding ]

Wat een lekkere bekkies <3 <3 vooral die valkjes maarja grote voorliefde voor valkjes :')
Hij heeft er maar druk mee die vent van jou haha! Hopelijk volgend jaar heel veel mooie veulentjes van hem *\o/* Kijk er nu al naar uit!

Al_Zawraa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:43

Mausi zoals verwacht vandaag hengstig geworden. Geen verrassing, aangezien het dekken gewoon slecht ging in de veulenhengstigheid, en hengst niet 1x zijn werk echt af heeft kunnen maken. Dus deze week weer dekken, nu zal het wel beter gaan, nu alles weer helemaal hersteld is van de bevalling.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:44

Al_Zawraa schreef:
Mausi zoals verwacht vandaag hengstig geworden. Geen verrassing, aangezien het dekken gewoon slecht ging in de veulenhengstigheid, en hengst niet 1x zijn werk echt af heeft kunnen maken. Dus deze week weer dekken, nu zal het wel beter gaan, nu alles weer helemaal hersteld is van de bevalling.

Ga je van de week pas weer dekken en niet vandaag al?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:50

Nee, donderdag op z'n vroegst pas dekken, ze is nu nog niet hengstig genoeg.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:03

Dinsdag toonde mierela hengsten, woensdag gelijk naar duitsland gereden daar al gedekt dag gewacht en vervolgens vrijdag weer en zondag sloeg ze af. Bij haar blijkbaar wel beste moment.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:22

Jammer AZ maar je hebt de hengst er nog bij toch? Kun je precies het juiste moment bepalen.
Ik duim dat Mausi fijn drachtig wordt.

Mooie nakomelingen Tinniie!

Hihi scannen op geslacht.. _/-\o_
Ik wacht gewoon af, ben altijd heel benieuwd wat het is.

Fotsy voor jouw leasemerrie duim ik ook hoor.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:29

Nicole schreef:
Dinsdag toonde mierela hengsten, woensdag gelijk naar duitsland gereden daar al gedekt dag gewacht en vervolgens vrijdag weer en zondag sloeg ze af. Bij haar blijkbaar wel beste moment.

Mijn Arabische merrie was een week hengstig voordat het ei echt groot was, en daarna dus nogeen paar dagen echt goed vruchtbaar hengstig. volgens mij hebben Arabieren vaak een lange hengstigheid en erg groot ei. Weet niet of AZ dit kan bevestigen? Dat Mausi er ook zo lang over doet misschien?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:08

Ik kom ook weer even om de hoek kijken! Sorry dat ik zo weinig post dit jaar, ben een stuk drukker dan vorige keer haha...

Ik heb geen 2e scan meer van Caro laten maken omdat ze hier echt een bloedhekel aan heeft dus hiervoor moeten we echt naar de kliniek. Omdat ze net weer braaf de trailer op loopt heb ik hier geen zin in, daarbij zal het haar erg veel stress opleveren. Lang verhaal kort: ik ga dus gewoon afwachten of ze drachtig blijft, tot noch toe ziet het er goed uit. Ze doet niet mee met de merries bij haar op het land en daar staan enorme (letterlijk) zeikerds tussen en ze reageert niet op de hengst.

Ze heeft nu alleen de laatste 1,5 week ongeveer dat ze veeeeel meer is gaan plassen. Het is natuurlijk heel warm en ze drinken veel, maar ze plast echt elk half uur en dat zie ik de andere niet doen. Ze zou nu bijna 3 maanden drachtig zijn. Vorige keer toonde ze dit gedrag ook maar pas richting het eind van de dracht.

Heeft iemand een idee? Gewoon negeren of toch even DA laten komen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:48

Balen dat er merries niet drachtig worden, begin van het jaar ging het nog zo goed.
Ik duim mee dat het toch nog lukt.

Hier een paar bizarre dagen en de week is nog maar net begonnen.

Gisterochtend had pepper wat last van koliek maar dat bleek reuze mee te vallen gelukkig.

Gisteravond kreeg ik een telefoontje van de nieuwe eigenaar van winoa (sommige van jullie kennen haar nog wel uit het dikke buiken topic)
winoa heeft dit weekend een bizar ongeluk in de wei gehad en is een oog verloren.
Ze is vandaag geopereerd om het oog te verwijderen en gaat nu half blind door het leven.
Vind het zoooo erg en sneu van de eigenaar.
Gelukkig blijft ze nog steeds die lieve mooie pony.

en ik heb er een 5 jarige nieuwe aanwinst bij om mee te fokken.
Maar details laat ik nog in het midden tot ze er is.

benieuwd hoe de rest van de week gaat.....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:50

Jeetje inowa, wat ontzettend naar van Winoa!
Gelukkig kunnen ze met 1 oog ook goed leven, maar wel heel erg naar!

Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:09

Ohh bah Inowa wat sneu voor Winoa. Kan me voorstellen dat je dat voor de nieuwe eigenaar verschrikkelijk vind. Daar zit je toch mee in je hoofd.

Fijn dat de koliek bij Pepper mee viel.

Bonnieaw tjonge nee die stress zou ik haar geloof ik ook niet aan doen.
ik kan natuurlijk over de pc niet oordelen maar misschien is dit een gerustelling: Annisse plast echt gigantisch veel. De stal is elke dag een zootje niet normaal. De urine loopt zelfs de stal uit.
(Alle dagen uitmesten en elke dag veel, echt heel veel, droog stro helpt niks).
Zolang ze niet reageert en je haar niet hengstig zien zou ik denk ik afwachten, dat is een betere graadmeter dan plassen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:16

Pepper plast ook onwijs veel tjinta en toch echt drachtig, kan dus wel een dracht ding zijn.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:01

Ik post ook niet veel maar probeer wel alles bij te lezen.
Hier 2 van de 3 merries die ook veel meer plassen nu ze drachtig zijn.

He Maroushka wat een naar bericht. Wat zonde en sneu.

Ligt het aan mij of worden de merries dit jaar opvallend vaak niet drachtig van de eerste dekking?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:55

Ahhh Inowa dat is sneu zeg... En dan ook nog hele oog eruit... Fabje is ook aan 1 kant blind, maar heeft haar oog nog gelukkig :)

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:57

Hier ook een merrie die veel meer plast. IK heb haar ook twee keer laten scannen, ga het ook niet nog een keer doen ivm stress. Maar ik ben pas gerust als ze een dikke buik krijgt.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:02

Hier helaas geen veulen volgend jaar, mijn meisje is niet drachtig geworden,
en na lang twijfelen besloten haar niet meer te laten dekken dit jaar.
Ik wil liever geen laat veulen, en anders zou het pas augustus weer dekken worden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:29

Als je nu dekt dan heb je toch eind juni een veulen?

Ik Empty gisteren geschouwd en was niet hengstig meer. Ze is nu 4/5 dagen hengstig geweest dus hopelijk genoeg geweest en nu wel drachtig :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:32

cacharel wordt morgen weer gescand op 30 dagen ,

mensen die al vaker mee gemaakt dat het vruchtje alsnog weg is?

ze oogt totaal niet hengstig hoor.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:57

Dustinlover schreef:
Als je nu dekt dan heb je toch eind juni een veulen?

Ik Empty gisteren geschouwd en was niet hengstig meer. Ze is nu 4/5 dagen hengstig geweest dus hopelijk genoeg geweest en nu wel drachtig :)

Ja maar ze is niet hengstig en hengstig spuiten zie ik niet zitten.
Normaal gezien hengstig begin aug weer.
Jammer maar volgend jaar weer een kans ;)

spannend hoop dat empty drachtig is ;)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:07

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:10

Jeetje inowa, wat ontzettend naar van Winoa!
Ik ken haar nog wel van de foto's :j

Mooi veulen Joyce! :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:45

rockey schreef:
cacharel wordt morgen weer gescand op 30 dagen ,

mensen die al vaker mee gemaakt dat het vruchtje alsnog weg is?

ze oogt totaal niet hengstig hoor.

Ja dat kan wel, ik heb het vorig jaar nog meegemaakt dat het met 30 dagen weg is.
Succes morgen!

Joyce supergaaf dat hij naar Borculo gaat!! ik heb het op FB gezien... gaan jullie allebeide mee?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:23

joyce prachtig veulen

inowa wat jammer van haar oog.

rockey veel succes voor de scan. alles kan zelfs nog later in de dracht maar als je gevoel goed zit, ik duim mee.

morgen 105 dagen scan, ben benieuwd.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:17

Vast wel, ik ben vrij die dag..we moeten zeker 2 uur rijden en tussen 7 en 9 melden.. ik heb de avond ervoor nog avonddienst dus word een kort nachtje haha.. maar is allang leuk om dat mee te maken