[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:41

Huj miss trut zit op 110 dagen...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:50

Mijn Jazzy is vandaag precies 2 maanden. Half september ga ik nog een keer scannen om zeker te weten of alles er nog zit en dan wachten, wachten, wachten :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:22

Ben echt zelf al in spanning naar jullie veulentjes in 2014, ik ga ze allemaal volgen. Ik hoop dat we hier vlug een aantal dikke buikjes gaan te zien krijgen. :D Het is ten slotte het dikke buiken topic ;)

Set -elkol supermooie foto, wat een speciaal "kleurtje" heeft je merrie <3

Flo zal vandaag of morgen geïnsemineerd worden, man wat doet ze toch moeilijk, hopelijk deze keer wel meer geluk.

Even een vraagje doordat we dachten dat ze dit jaar nog dragend was en het vruchtje verloren is op vijf zes maand, was ze natuurlijk veel te dik. Zou dit mede oorzaak zijn van het moeilijk drachtig krijgen, haar ovérgewicht, ze is al bijna vijftig kg kwijt maar er zouden er nog zeker vijftig afmoeten. Bovendien heeft ze heel kort licht hoefbevangen gestaan.
Laatste keer heeft hoefsmid dit duidelijk gezien in haar voet en is alles er nu uit.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:26

Gefeliciteerd allemaal met de eerste mijlpalen al :D

Fotsy, overgewicht kan zeker een reden zijn waardoor ze minder makkelijk drachtig worden, net zoals ondergewicht dat ook kan zijn.

Toch een raar idee, nu zit ik te wachten op de 18 dagen scan van Mausi, en tot Aziza weer hengstig wordt, terwijl als ze allebei nog dragend zouden zijn geweest van de eerste keer, Mausi al op bijna 7 maanden had gezeten en Aziza al op ongeveer 4,5 maand. :+

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:31

Nou ik heb wel een paar dikke buiken staan op het land :P . Maar dat is nog niet van de dracht hoor dus als het echt dikke buikjes van de baby,s zijn ga ik zeker plaatsen. Inderdaad AZ jammer is dat en vooral dan ook nog bij beide merries gewoon zo veel pech hebt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:33

Mijn merrie zie ik eigenlijk heel weinig, dus weinig foto's van dikke buiken. Pas als ik ze naar huis haal kan ik echt wat gaan vastleggen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:35

Dankje Fotsy! ze is inderdaad een bijzondere vliegenschimmel :)
heel gek AZ dat je merries eigenlijk zo ver hadden kunnen zijn. Ik hoop zo dat alles nog goed uitpakt met je merries!
Ik heb geen echte dikke buiken hier, Set is wel behoorlijk welvarend :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:22

Wanneer moet Mausi gescand worden Roma? En is er al zicht op Aziza's hengstigheid? Je zal je dames wel missen!

Hier al wel een dik buikje, maar of dat baby of gras is weet ik niet haha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:49

Afbeelding

Knappe Pony vos vandaag 100 dagen drachtig :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:09

wat staan ze gezellig samen zo :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:11

zijn zo lief samen, vind het ook super gaaf om te zien dat Pony een keer écht weer een vriendinnetje heeft

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:25

Annikab schreef:
Wanneer moet Mausi gescand worden Roma? En is er al zicht op Aziza's hengstigheid? Je zal je dames wel missen!

Hier al wel een dik buikje, maar of dat baby of gras is weet ik niet haha

Mausi zit vandaag op 16 dagen na de inseminatie, dus ik ga er vanuit dat ze dit weekend, of maandag, gescand zal worden. Laatste keer dat ze Aziza gescand hadden, was het follikel weer een klein beetje gegroeid (van 2 naar 2,2 cm) en het hematoom in de andere eierstok was weer kleiner geworden, dus eigenlijk verwacht ik haar zeer binnenkort wel hengstig. Maar ja, doordat alles toch wat van streek is, weet ik niet of ze alles doet zoals normaal.
Ja, ik mis ze enorm! Echt niet leuk meer nu! Mausi is hier nu 2x 1,5 maand geweest sinds ik haar in december gekocht heb, en Aziza die in 5 jaar nog nooit een dag weg geweest was, is eerst 3 maanden weg geweest, en nu dus weer. ;( Vind het helemaal niets om mijn dames niet thuis te hebben, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen (als het allemaal lukt) :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:31

AZ tot wanneer blijf je eigenlijk door proberen? Ik heb eigenlijk gezegd dat deze maand echt de laatste is..

Woogy ze staan inderdaad leuk bij elkaar!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:47

heerlijk stel, we waren met Arie aan het rommelen omdat hij een beetje brutaal is en hadden hem even de wei mee uitgenomen en ze vonden het prima. Heerlijk stal dames :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:08

Woogy mooi buikje toch wel al.
Niemand nog meer buikjes?

DL bij mij is merrie gisteren geïnsemineerd en hopelijk pakt het deze keer want ook bij mij heb ik besloten dat het de laatste keer zal zijn, ik dacht eerst nog wat door te doen maar volgens DA neemt de kwaliteit van de eicellen en zaadcellen zo snel af dat het eigenlijk niet veel kans op slagen meer heeft, dus zou alleen maar weer extra kosten meebrengen, bovendien zei de hengstenhouder dat het nieuwe seizoen al terug kan starten februari- maart dus dat is eigenlijk niet zo lang meer.

AZ het gemis is niet voor woorden vatbaar. Ik had dit van mezelf nooit echt verwacht.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:34

toen ik Pony vorig jaar naar België bracht naar de hengst toe had ik er veel minder moeite mee dan dit jaar, en dit jaar is ze maar vijf dagen weggeweest...Misschien omdat ik er vorig jaar naartoe leefde en dit jaar was het binnen een half uur besloten...

Pony d'r buik valt heel erg mee, ze is nog mooi strak maar van zichzelf breed en fors.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:41

Dustinlover schreef:
AZ tot wanneer blijf je eigenlijk door proberen? Ik heb eigenlijk gezegd dat deze maand echt de laatste is..

Woogy ze staan inderdaad leuk bij elkaar!

Mijn idee is om in ieder geval tot eind september te proberen, maar ik hoop natuurlijk dat het eerder raak is!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:32

Ik duim voor jullie beide fotsy en az!! Zou toch leuk zijn als jullie er ook nog bij zijn :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:02

Ik ben vandaag bij Set en het valt me op dat ze de hele tijd haar staart wat van haar lichaam afhoudt, ze slaat natuurlijk de helft van de tijd naar vliegen maar ze houdt m echt een beetje omhoog/afzijdig, ik maak me gelijk helemaal druk :roll: gelukkig staat de afspraak voor scannen voor maandag al, dan heb ik al heel gauw weer wat zekerheid :+

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:36

Ik kom weer even binnen vallen!

set_elkol schreef:
Ik ben vandaag bij Set en het valt me op dat ze de hele tijd haar staart wat van haar lichaam afhoudt, ze slaat natuurlijk de helft van de tijd naar vliegen maar ze houdt m echt een beetje omhoog/afzijdig, ik maak me gelijk helemaal druk :roll: gelukkig staat de afspraak voor scannen voor maandag al, dan heb ik al heel gauw weer wat zekerheid :+

Gaat vast goed komen :) Ik heb ook wat momentjes gehad bij mijn merrie waar ik me zorgen maakte :') Vreselijk!

Leuk paardje Woogy, wij lopen bijna gelijk met onze merries, leuk :)

Mijn paard is bijna 100 dagen drachtig, ze heeft momenteel wel een buikje maar ik denk eerder dat die van het gras is :D Lijkt qua buik wel een beetje op die van Woogy.

Hebben merrie-eigenaren hier hun merries en ongeboren veulen verzekerd? Waarom wel/niet? En waar hebben jullie ze verzekerd? En wat voor verzekering?
Ik ben heel erg aan het twijfelen, zeker nu ik de rekening van de hengstenhouder heb betaald :+ En ik lees toch met enige regelmaat op internet dat het niet altijd even makkelijk / goed afloopt.

En voor de mensen die nog aan het proberen zijn, succes!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:06

Nee wij verzekeren het ongeboren veulen nooit. Bij de dekingen die we hadden zat een levent veulen garantie en nu dekken we met eigen hengst. Maar ik kan me inderdaad voorstellen als je dat niet hebt je een hoop geld kwijt bent mocht het niet goed aflopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:17

Hier ook een levend veulen garantie. :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:20

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zegt genoeg denk ik :D
Mausi is drachtig! *\o/* Ben nog wel wat voorzichtig, aangezien ze vorige keer op 28 dagen ook nog mooi drachtig was en op 2 maanden niet meer, maar het begin is er! Ze staat nu op de Regumate, gevalletje van we doen er nu alles aan om het goed te laten gaan, dus voor de zekerheid!
Heb ik ze in ieder geval niet voor niets helemaal naar Zuid-Oost Duitsland gebracht. Acht de kans nu wel zeer groot, dat de verdunner het probleem geweest is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:21

Wij dekken met eigen hengsten dusja ook geen levend veulen garantie :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:22

Gefeliciteerd AZ! *\o/*