Pauk, ik zou wachten tot na de geboorte als de merrie echt op knappen staat, misschien even overleggen met de va?
Even een vraagje:
Ik wil misschien een jonge merrie laten dekken, samen met mijn andere merrie die helaas gust is gebleven dit jaar.
De jonge merrie is 1,5 jaar geleden ingereden en heeft daarna ruim 1 jaar niets meer gedaan. Nu is ze sinds 2 maanden in lichte training, wat longeerwerk en herhaling van het zadelmak maken.
Ik wil haar bij iemand anders laten doorrijden en daarna er zelf mee verder rijden tot ze hoogdrachtig is.
Kan het kwaad om een merrie die net dragend is naar een trainer te brengen voor ongeveer 1 maand, om door te laten rijden?
Mij werkt geadviseerd de eerste 2 dagen na het insemineren rustig aan doen en stress te vermijden. Ik heb toen ook eigenlijk niets gedaan. Maar daar verschillen de meningen ook nogal over.
Dau gaat voor dr 3de speldje voor de wandel4daagse...
Erg onrustig dus. Kan geen rust in dr donder vinden. Is wel grappig, Stip neemt haar juist mee op sleep touw haha, gaan ze treintje lopen.. en ALS ze dan ff 5 min rustig gaat eten doet ze het steeds bij Greta in de buurt.
IvysToeter
Geplaatst: 19-04-10 15:23
bij vardau word het dus spannend?
Anna, Nine is echt schattig! een echte spring in 't veld ik denk dat ivy ook heel erg beschermend gaat worden
Rahnahnah is echt schattig!
Ik heb weer een uierfoto.. sorry dat ik zoveel plaats hoor. maar er is weer verandering. er hingen aan beide spenen weer wat doorzichtig/heel iets gelig opgedroogde korrels/druppels. uier was ook weer iets dikker. ik heb voorzichtig de korrels/opgedroogde druppels weggehaald. toen ik na +/- 40/45 min weer naar huis ging ben ik nog even bij haar wezen kijken in de wei. en toen hing er aan 1 speen weer een duidelijke druppel doorzichtig, dat was dus nog niet opgedroogd en een echt druppel. Heb het weer voorzichtig weggehaald en mijn moeder gaat om half 5 haar fjord doen en haalt daarna ivy naar binnen en kijkt dan ook/ vanavond na GTST ga ik zelf toch nog een keertje kijken, dan slaap ik fijner
Hier de foto's
uier (hoop dat jullie het opgedroogde aan haar speentjes kunnen zien)
en toen ik na een half uur dus de duidelijk druppel vond heb ik daar ook even een foto van gemaakt
en even om het naast elkaar te zien.. haar uier gisteren
pretty
Geplaatst: 19-04-10 15:27
Zo dat is een hele andere uier al hoor bij Ivy! Bij deze zou ik al durven gaan waken!
ik heb liever dat ivy nog even wacht haha. denk dat de staleigenaar me ook voor gek verklaard als ik zou zeggen dat ik denk dat ze bijna gaat bevallen. of als ik op stal zou komen slapen....
mja Ivy is toch al 330 dagen niet? Voor een mini al een flinke draagtijd! En ik vind het toch wel belangrijk om er bij te zijn,we hebben hier al teveel gezien,zeker bij de mini's..
Met zo een verandering zou ik toch al beginnen stuiteren
Ik ga vanavond sowieso nog kijken... en denk dat ik zelfs al op stal ga slapen... ben alleen bang dat de staleigenaar zegt: "dat is niet nodig die doet het voorlopig nog niet"
rowo
Geplaatst: 19-04-10 15:39
Joto schreef:
Vardau doet al 4 dagen spannend haha.. En elke dag doet ze Net even wat anders dan de andere dag.. Punthoofd groeit gestaag door hier..
Een punthoofd heb ik ondertussen ook al.
Zetje is vorige week nachten lang erg onrustig gweest. Ze lag zeker elk uur. AFgelopen nacht stond ze ineens de hele nacht; althans alle keren dat we gingen kijken. Enige is dat de uier flink is gegroeid... Ik snap niks van dat paard.
Ik zit net in een ander topic te kijken en daar stond dat het een palomino veulentje was. Ik vind hem nogal sterk dezelfde kleur als Armani hebben, zou die ook palomino kunnen worden?
Ze kan zo maar nog 3 dagen niks doen hoor. Ligt er denk ook wel aan hoe ze verder is. En daarnaast kan bij wijze van het veulen nu al in stal liggen, of pas over 2 weken.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 19-04-10 15:48
Armani is een gewone vos. Is de vader van Armani een hengst met verdunningsfactor? Anders kun je sowieso nooit een palomino krijgen.
Ivy, daar zit een fiks verschil in zeg! Vervelend he, als de staleigenaar je gewoon uitlacht. Doet de mijne ook. Vorig jaar had ie helemaal lol toen ik nachten erbij geslapen had en ze het veulen eruit wierp toen ik weg was. Zegt ook altijd dat ie nog lang niet komt, maar hij heeft er ook alle keren langs gezeten en was ook verrast dat er een veulen naast liep. Sterker nog, de eerste keer had hij haar gecontroleerd, conclusie getrokken dat het nog lang niet kwam dus in de wei gezet en van huis gegaan. 1,5 uur later ging zijn telefoon dat er een veulen in de wei liep. Dat is dus ook iedere keer mijn weerwoord als hij tegen me zegt dat het nog lang niet komt.
hij lacht me niet uit, maar zegt dan: "die doet het voorlopig nog niet" maar ja hij is KWPN-ers gewend met een giga uier... en allemaal geen maiden meer... maar vorig jaar toen stond ie ook te kijken dat zijn maiden KWPN merrie de volgende ochtend een veulen ernaast had (dus zonder enig teken en erg weinig uier)