Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annastasia schreef:De mensen met drachtige merries allemaal gefeliciteerd.
Zitake; heb je nu 2 merries?
Manueeltje84: hoe lang hebben jullie deze merrie nu eigenlijk?
Heeft ze vorig jaar nog een veulen gehad?
uletje schreef:Nou ik zou haar dan als het veulen 21 dagen oud is moeten hengstigspuiten. Dat zou neer komen op 24 juli. 4 dagen later (zeker met dit weer) is meestal de eisprong. Dan zit ik dus op 28 juli. Dan komt het veulen 3 juli (vanuitgaande van 340 dagen) en dat is dus weer zo laat. Daarbij moet het wel in 1 keer lukken..
Nicole288 schreef:Dat is helaas wel vaker de reden waarom fokmerries verkocht worden, dat het niet (meer) zo makkelijk lukt allemaal. Voor het kopen hierop laten nakijken naast de normale keuring lijkt soms geen overbodige luxe.
uletje schreef:Nou ik zou haar dan als het veulen 21 dagen oud is moeten hengstigspuiten. Dat zou neer komen op 24 juli. 4 dagen later (zeker met dit weer) is meestal de eisprong. Dan zit ik dus op 28 juli. Dan komt het veulen 3 juli (vanuitgaande van 340 dagen) en dat is dus weer zo laat. Daarbij moet het wel in 1 keer lukken..
Snoevie schreef:Ravina is gedekt op 24 mei,en uitgerekend op 29 april. al hoop ik natuurlijk dat ze ietsje eerder is.....