[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:59

@Carita: jeetje wat balen zeg! Verdrietig Nu maar hopen dat het goed gaat Lachen

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:55

bedankt meiden, ik hoop idd dat het deze keer gaat lukken en anders volgend jaar en als het dan nog niet lukt, tja dat kap ik ermee, terwijl juist mijn droom is een eigen veulen fokken van mijn geliefde merrie en dan met mijn veulen de sport in te gaan.. maarja ik hoop echt dat dat ooit nog waar gaat worden, maarja mijn merrie wordt ook steeds ouder , ze is nu 18 dus...

@ sizzle, jij ook sterkte hea.. Verdrietig

groetjes michele
Laatst bijgewerkt door Michelle_S op 11-07-07 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:59

Carita: zo joh dat is zwaar balen! Succes met de volgende inseminatie.

Sizzle: he bah ook al pech bij jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:03

Hallo Lachen
Mag ik mee kletsen? Mijn verzorgmerrie is ook alweer een maandje drachtig Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:03

carita: Wat zonde! Ik heb het met mijn merrie gehad nog na die 45 dagen, die scan was nog goed en een maand later werd ze hengstig en was het weg. Dat was okt dus kon niet meer dekken, hoop dat het bij jullie nog lukt dit jaar OK dan!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:28

@ Nicole 228: ja ik hoop het ook, vorig jaar net als jou hetzelfde gehad na 3 maand eraf , ik had haar deken om gedaan en aan de staartriem zat wat slijmerig, was dus het vruchtje laten onderzoeken, had geen achterbenen Boos! houd ze het vast is het gehandicapt ... jammer... heb jje nog wel een vuelen van je merrie kunnen fokkeN?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:10

@carita, balen zeg Ach gut ik hoop ook voor jullie dat het nog lukt dit jaar. Heeft ze al eens een veulen gehad?

@PJ, dank je Haha!

@zazoe, gefeliciteerd Go jij! Go jij! en kom dr gezellig bij.

@nicole288, jeeh, van jou verhaal schrik ik toch wel een beetje, na 45 dagen en 2e scan toch nog afgekomen, brrr, ik moet er niet aan denken, ik ben er nu zo aan gewend dat ze drachtig is.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:17

@ moniburrie, ja ze heeft al 3 vuelens gehad in het verleden, wij kochten haar op 14 jarige leeftijd en op haar 13e had ze voor het laatst een vuelen gehad, altijd mooi hengstig en goed in haar cyclus, op haar 16e jaar zijn we begonnen met een vuelen vna haar te fokken.. alle drie de eigenaren van de vuelens zijn ook lid op dit forum, vuelens : Valencia (avs) , El Saria (avs) en Darco (nrps) ji jwel gefeliciteerd hoor met de dracht vna je paard! Haha! Knipoog

groetjes michelle

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:29

Moniburrie: Normaal gesproken zit je na die eerste 6 weken in rustiger vaarwater, dan komt er weer een kritieker punt rond 8 mnd (tweelingdracht gaat dan vaak mis) en 10 mnd. in de tussentijd hoeft beebje niks anders te doen dan groeien en als de start goed is zit hij/zij wrs gewoon goed in elkaar. Maak je dus geen zorgen, bij ons was het echt enorme pech.

Carita: Dat was het derde jaar dat ik het probeerde met mijn merrie, zij werd toen 18 en ik ben ermee gestopt en weer gewoon gaan rijden. Bij haar was het ook dichtzetten en slijmmonster/spoelen enz, dat gaat ook al snel hard met de DA kosten, die merrie moest het ook steeds maar allemaal laten doen, 3 jaar proberen was genoeg geweest.
Er komt nog wel eens ooit een jongere merrie waar ik weer een veulentje mee wil fokken Ja

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:33

@ nicole288: ja het probleem bij mijn merrie is dat ze niet genoeg vasthoudhormonen heeft, ze kan dus niet het vuelen goed vasthouden, daar hebben ze spul voor (naam kan ik even neit opkomen) maar dat houd het vast , moet je vanaf de 20e dag gebruiiken tot 120e dag haha lang.. iedere dag 1 keer int eten wat spul.. jammer dat jou het nooit is gelukt zeg! balen ook en idd. ooit een jongere merrie miss. toch de kans, Carita hebben wij ook dichtlaten zetten en ze was wel schoon maar heft 2 kistens hoe je dat ook schrijft,,

groejtes michele

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:15

Ik kom even spammen, heb gisteren een topic geopend, over drachtige sportmerries Haha! , is er hier ook misschien iemand die gewoon in de sport blijft met zijn drachtige merrie?

viewtopic.php?=59&t=802097&hilit=

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:18

ik zou wel wedstrijden gaan rijden, maar we hebben nog een jong paardje erbij dus ushi mag lekker vakantie hebben Haha! en ga ik aan de slag met onze drie jarige Ja

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:33

Carita: Bah das ook teleurstellend! dan heb je een dragende merrie en gaat het alsnog fout!
Hopelijk gaat het toch nog lukken.

Ook mijn merrie loopt niet in de sport. Ze is net ingereden en doen het nu gewoon rustig aan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:24

ik meld me ook weer, gister is cuba geschouwd en ze sloeg weer af... nu wordt ze morgen gescant (18 dagenscan), maar ik heb het idee dat het wel goed zit.
Verder was het bij mij ook de bedoeling om met cuba de sport in te gaan maar denk dat ik het nu nog een jaartje uitstel.
Ze heeft nu een veulen aan de voet lopen van 3 maanden en als die er eenmaal afgaat is ze alweer ruim 3 maanden drachtig van de volle broer of zus van dit draakje...
Dus we trainen dit jaar wel gewoon door en dan breng ik haar volgend jaar wel uit in de sport....

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:39

Carita, wat jammer.had je nog niks ontdekt van evt hengstigheid, of was daar jullie extra scan voor?!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:45

@ peetje: tja, carita was niet hengstig geworden, en haar hengstigheid mis je niet haha! maar ze had een ei maar ze was neit hengstig op het ei, over 2 a 3 dagen moet ze hengstig worden en dan laten we haar nog een keer insemineren.. als ze niet hengstig word wordt ze het hengstig gespoten..

groetjes michelle

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:21

Nog 2 daagjes dan weten we of kim drachtig is....*spannend*

@alle zwangere dames! gefeli!! Haha!
@ de rest sterkte met wachten!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:38

blazingboots succes over 2 daagjes!
Ik moet nog 3 daagjes wachten en dan weet ik het ook!
Ik ben zo bang dat het wéér niet gelukt is... ik zie overal spoken

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:50

ik kom me weer melden

heb er weer een drachtig
nu nog 2 we moeten mog een dag of 10 wachten dan kan ik weer scannnen

verder iedereen die de merrie drachtig heeft gefeliciteerd

iedereen die nog bezig is met dekken en insemineren
veel succes

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:25

Carita: dat is regumate Ja Dat heeft wallona vorig jaar ook gekregen toen er 1 van de twee vruchtjes was weggeknepen. Om de andere vast te houden. bij haar is dat prima gelukt, het resultaat wandelt er nu naast Lachen

Blazingboots: spannend!

Cindy: was er bij haar nu al een slijmmonster genomen? Nee he? Mocht het niet gelukt zijn moet je dat laten doen voor de volgende keer. maar we gaan er natuurlijk van uit dat er een beebje in zit OK dan! (wat kunnen 3 dagen dan lang lijken he Knipoog )

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:55

nicole: mijn merrie is de 1e keer hengstig gespoten, toen had ze geen mooi ei evengoed geinsemineerd>> niet drachtig.
tweede keer weer hengstig gespoten en 2 weken bij va op stal gestaan, een mooi ei, geinsemineerd>> niet drachtig
toen was er al wel een mooi ei te zien dus de volgende dag, 3e keer (nu dus niet hengstig gespoten!)geinsemineerd met dubbel sperma, want er waren 2 buisjes opgestuurd en gespoeld
nu dus wachten of dit gelukt is!!
waarvoor adviseer jij een slijmmonster te laten nemen?
pff 3 dagen duren dan zeker lang! en al helemaal omdat ik bij ieder dingetje wat mijn merrie anders doet ik al spoken zie!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:00

Als ze 2 keer netjes geinsemineerd is terwijl er een mooi ei zat en ze daarna geovuleerd had zou het gepakt moeten hebben.
Het kan dan zijn dat er een bacterie in de baarmoeder zit en dan kun je dekken zoveel je wilt, dan worden ze niet drachtig. Zo'n slijmmonster nemen ze aan het begin van de hengstigheid en zetten ze op kweek en als blijkt dat er een bacterie in zit zullen ze na het ovuleren de baarmoeder spoelen en zo schoon maken waardoor het vruchtje kan overleven.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:06

nicole: bedankt voor je uitleg!ik zal het zeker met mijn va overleggen als het niet gelukt is.
ze is de afgelopen keer voor de zekerheid gespoeld, er was geen bacterie te zien, dus zou het in principe gelukt moeten zijn, toch?!
Het zou ook kunnen dat het geen goede combinatie is, heeft mijn va gezegd, dus als het nu niet gelukt is willen we een andere hengst proberen.
jij hebt toch ook een merrie die je niet drachtig hebt gekregen?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:36

cindybijl schreef:
nicole: bedankt voor je uitleg!ik zal het zeker met mijn va overleggen als het niet gelukt is.
ze is de afgelopen keer voor de zekerheid gespoeld, er was geen bacterie te zien, dus zou het in principe gelukt moeten zijn, toch?!
Het zou ook kunnen dat het geen goede combinatie is, heeft mijn va gezegd, dus als het nu niet gelukt is willen we een andere hengst proberen.
jij hebt toch ook een merrie die je niet drachtig hebt gekregen?

zie je toch ook niet door te spoelen? moet je echt even laten onderzoeken als je het zeker wil weten!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 00:42

cindy:Een bacterie zie je zo ook niet, alleen als ze een slijmmonster op kweek zetten. Voor de zekerheid spoelen doen ze met een algemene oplossing, als er een bacterie in zit is die daar niet van onder de indruk, die moet echt specifiek aangepakt worden. Ik zou gewoon tegen de DA zeggen dat je een slijmmonster wilt laten onderzoeken, dan weet je iig zeker dat je er alles aan gedaan hebt.
Het wordt ook steeds maar later in het seizoen en zo is het bij ons het eerste jaar mis gegaan, doordat pas de laatste keer een slijmmonster genomen is en gericht gespoeld kon worden. (daarna was ze dus wel drachtig, maar dat bleek een tweeling, die na wat langer wachten of er niet een vanzelf weg zou gaan allebei spoorloos waren)

Dit jaar zijn alle merries die gedekt zijn drachtig geworden Ja Upona was de laatste, die is drie rondes gedekt en die is (na slijmmonster en gericht spoelen!) nu ook drachtig gescand.