Nee, maar ik wilde zelf graag nog een keer aan het eind van de 3de mnd. Had het liefst ook iets later gehad, maar is dus dinsdag. en omdat een ander d'r paard d'r jaarlijkse injectie krijgt scheelt dat dus weer voorrijkosten.
Spannend Sammie. Ik maak me nog steeds iedere keer druk om het scannen ( ) en daarom laat ik het bij mijn eigen merries maar 1x doen op zo'n 6 weken.
Ik heb vanmiddag zo gelachen in de wei... Mijn vader was even mee met voeren en we stonden achter Macy. Ik zag die buik heel erg uitpuilen aan de rechterkant en zonder dat Macy bewoog schoot de buik ineens naar de linker kant Floep! Veulentje ging even naar de andere kant...
Candy is inmiddels 3 1/2 maand drachtig en momenteel verschrikkelijk SLOOM ! Echt niet vooruit te branden. Hebben meer merries hier last van en kan dit door de hormonen komen ?
Zo, de veulen-pagina van Marjon is klaar. De complete link hier neerzetten lukt niet (dan zie je geen menu enz meer en is het zo uit elkaar getrokken ) Dus als je het leuk vind hem te bekijken: www.pink-horizon.nl Mijn Welsh Pony's Pandijk's Marjo Linkje in het midden van de Pagina aanklikken
And now I present you the update of the German jury!
Hiero in Dld gaat alles verder zijn gangetje. Fayette begint nu echt uit te dijen. Singel moest vandaag alweer een gaatje minder strak in vergelijking met vorige week zondag. Haar fleecedeken met buiksingels waar ze normaal gesproken (d.w.z. niet drachtig) in verzuipt zit nu met de singels op de allerlangste stand en dan krijg ik ze nog met moeite dicht Begin er dus langzaamaan voor te vrezen dat ze haar regendeken van vorig jaar ook niet meer goed zal passen Met rijden is Fayette nog steeds lekker alert. Ze houdt het wel wat minder lang vol. Galopperen doe ik eigenlijk niet meer. Dat vindt ze toch al zo moeilijk (drachtig of niet) maar nu vergt het wel heel veel van d'r. Hopelijk blijft ze nog lang de lol van het rijden in zien al waggelen we straks alleen maar zonder zadel door de bak heen, ik ben dan al lang blij dat ik weer even op d'r gezeten heb
@ MarijeR: moeilijke keuze dus? Ik zou gaan voor diegene die je nog thuis hebt.
@ Sammie: spannend hoor dat scannen. De twee keer dat ik Fayette heb laten scannen (19 dagen en ook op 85 dagen) zat ik steeds vreselijk in de zenuwen. Stel nou....?
Verwerpen kan volgens mij op ieder moment van de dracht nog. Maar volgens mij DA was de kans het grootst tussen zeg maar de 18 dagen en 3 maand. Daarom raadde hij mij aan om het nog een keer rond de 3 maanden te doen. En nee, dat is geen geldklopperij want ik betaal slechts 18-19 euro incl. voorrijkosten en BTW Gisteren of eergisteren liet Jean op Tinkerpraat nog erg mooie/goede foto's zien van een foetus van, ik meen, 5-6 maand oud dat was verworpen. Zal eens zien of ik ze nog terug kan vinden op Tinkerpraat....
@ MiekeB: Sugar ziet er goed! En tja, of dat nou een grasbuikje is of een babybuikje? Die vraag heb ik me ook erg vaak gesteld rond de 3.5-4.5 maand
ja ik heb de foto's ook gezien, en ik moet ook zeggen dat ik het heel interessant vind om te zien, je hebt ook zo'n internet site van hoe een veulen er per maand uitziet in de buik.. weet even niet zo snel welke dat was..
Het lijkt me vreselijk om zo'n al echt paardje aan te treffen, maar ook ik smul ervan om deze foto's te zien. Bere-interessant vind ik zoiets. Zo viel het me direct op dat de oortjes nog "ingepakt" zaten, erg grappig (voor zover je zoiets grappig kunt noemen dan...).
Agossie ... die prille babies ... Helaas is dat de natuur. Als er iets niet goed is, wordt het geëlimineerd. Beter zo, dan later in de dracht. Maar leuk is het natuurlijk nooit. Idd wel mooi om te zien hoe alles al ontwikkeld is op die vier maanden. Omdat het een tinkertje is: kun je op deze leeftijd al zien dat het vlekjes heeft? Zo te zien niet he? Pigment wordt kennelijk pas later aangemaakt.
Overigens laat ik Lee niet meer scannen of opvoelen> Ze blijft wel altijd netjes stilstaan, maar je kunt duidelijk zien dat ze het niet leuk vindt. Ik ga haar nu toch niet meer opnieuw laten dekken, dus ik wacht gewoon *RUSTIG* af (nog 7 maanden AAAARRRGGH)
Hey allemaal! Ik laat ook weer eens van me horen. Ik zag dat op de vorige bladzijde een vraagteken achter Fly's uitrekendatum stond > die kan weg, want het klopt 12 mei 2006.
@ MaryeR wat grappig dat je zo de buik ineens de andere kant op zag gaan! @ Pinky-girl wat een mooie site heb je, leuk gedaan.
Hier ook weer een mijlpaal, Fly is vandaag exact 20 weken in verwachting. En ik zie nog niks veranderen, maar misschien komt dat door ik haar elke dag zie. Ik zal ff een foto van vandaag erop zetten.