Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:54

Ik houd trouwens gewoon jeddah's onderschrift in de gaten. Zo lang nog tot Pepsi uitgerekend is Bloos .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:22

Ivanka begint ook al enorm te ruiven, maar het valt me op dat ze dit jaar ook niet zo enorm dik in het haar is gekomen als normaal... Maar misschien komt dat ook omdat ze enorm veel binnen heeft gestaan Clown.
Ze staat echt neit graag meer buiten Verward.. Nou ja, wat zij wil Knipoog.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:53

even een vraagje: zien jullie echt enorme bewegingen in de buik?
vreya is nu namelijk al ruim 7 maand drachtig en nog heb ik niet echt grote bewegingen gezien, eigenlijk nauwelijks iets.. ook niet bij het drinken of rollen ofzo...
het zal toch niet dood zijn?? weten jullie hier meer van?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:59

Bij Macy zie ik heel veel beweging, zij zit nu op 8 maanden en vanaf 7 maanden zag ik het echt heel duidelijk.
Copper zit nu op ruim 7 maanden heb ik 2x iets zien bewegen.
Maar Copper begint ook eigenlijk altijd pas heel laat met een echte dikke buik, Macy heeft dat juist al heel vroeg in de dracht.

Ik denk dat het per merrie verschillend is, net als de buikvorm.
Bij Copper heb ik de eerste paar keer steeds getwijfeld of ze nog wel drachtig was maar nu ben ik er aan gewend dat het lang duurt voordat je wat ziet bij haar...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:06

Bij Pepsi zag je een tijd geleden d'r hele buik schudden. Nu bijna nooit meer (af en toe zie je een kleine beweging als ze eet). Lee begon vorige keer ook pas op 10 maanden (vd 12) met schudden Lachen . Als je goed kijkt, zie je bij haar ook wel beweging, maar echt schudden wil ik het nog niet noemen ... Lee zit nu op 8 maanden. Pepsi op ruim 9.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:56

ok, ben dus niet de enige Lachen
rijden gaat trouwens ook al niet super meer, ze heeft zo'n dikke buik, dat ze ervan gaat schudden!
hoelang rijden jullie door? ik vind het heel moeilijkom in te schatten hoelang de merrie nog wil...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:01

Momenteel rijd ik Lee helemaal niet. Pepsi is nog niet onder het zadel.
Vorige keer heb ik Lee tot de tiende maand (rustig aan) kunnen rijden. Ze is twaalf maanden gegaan, dus tot op twee maanden voor de bevalling.
Het was echt van de ene dag op de andere dat ze niet meer wilde. Ze dééd het gewoon niet meer. Ik heb toen een paar dagen later nog één keer geprobeerd (misschien had ze haar dag niet, dacht ik toen nog), maar nee ... ze was er klaar mee. Lee is normaal heel voorwaarts, maar toen echt niet meer. Elke merrie is hier natuurlijk anders in, maar de meesten kunnen heel duidelijk aangeven of ze het werk nog aankunnen of niet!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:58

Ik heb zojuist nog even een bosritje gemaakt met Rilexta. Jeetje, dat ging hard in galop Cool ! Ze is ruim 9 maand drachtig nu, dus ik rijd er niet veel meer op. Ze heeft ook zo´n enorme buik! Maar dit vond ze hartstikke leuk, dus misschien dat we morgen weer even een ritje gaan maken. Veel stappen dus, met een beetje draf en galop.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:13

@vrijalover, ik heb ook heel lang niks gezien, of haast niks, bij Simply! Nu pas zie ik het echt met veel regelmaat flink bewegen, maar ze heeft ook nog maar 57 dagen te gaan!

Simply rij ik tijdens de dracht helemaal niet, een singel omdoen vind ze dan zo verschrikkelijk! Ook die van een deken, dat ik haar dat niet aan wil doen, ze is nog maar licht aangereden en ik wil graag dat rijden een leuke ervaring is en niet iets waar ze een hekel aan krijgt.

Sim had vanmorgen een beetje last van de warmte denk ik, ze was wat zweterig! Ik schrok me kapot natuurlijk, gelijk getempt, maar ze was 37,5. Het zweet was ook heel koel, sinds ze ook aan het verharen is en in een pot stal staat denk ik dat het gewoon wat te warm voor haar is. Ze staat nu buiten, en doet verder gewoon en normaal, ik maak me geen zorgen meer.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:47

gister heeft mijn nichtje Hinke helemaal gepoetst en dat vond ze heerlijk de haren komen er idd met bosjes tegelijk af.
verder weinig nieuwtjes

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:16

verharen nu al? Verward bij Roxette heb ik nog nooit bewegingen gezien en ook nu zie ik nog niets. Ze is nu 8 maanden ver en heeft al duidelijk buik. Zal eens proberen om dit weekend een foto te nemen in haar stal want buiten draagt ze een licht gevoerd regendeken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:37

Ik heb vanmiddag eens gecheckd bij de paardjes, maar ze zijn nog niet aan het verharen. Vorig jaar was Lee heel vroeg daarmee, maar ik denk dat dat kwam omdat ze half october met een behoorlijke teddyvacht van het land (24/7) op een pensionstal terecht is gekomen waar ze 's nachts binnen stond en het licht tot na tienen aan was ...

Wel heb ik gemerkt dat de paarden dit jaar idd dunner in hun vacht zitten. Tijdens die paar koude weken eind vorig jaar heeft vooral Pepsi als een idioot lang haar aangemaakt, maar dat heeft niet doorgezet, waardoor ze nu van die wilde professorharen door haar vacht heeft zitten Lachen. Ziet er heel schattig uit!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:42

Die van mij zitten juist dikker dan ooit in het haar!! Maar is het eerset jaar dat ze zonder dekens gestaan hebben....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:24

Lady staat zonder deken maar verhaard nog helemaal niet.
Ze zweet wel wat meer nu dan normaal.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:26

Famosa kwam in juni bij ons. Ze had echt nog een wintervacht. Ze heeft daar natuurlijk de hele dag buitengelopen. Eind januari heeft ze haar veulen verloren. Dus dat verharen kwam laat opgang.
Nu heeft ze een dun vachtje en de andere ook. Van de Welshjes die 24/7 buiten zijn heeft er 1 een dunnere vacht en de andere net zo als altijd een flinke teddyberen vacht.
Als ik ze zo zie, dan denk ik dat we weer (gelukkig) geen echte lange koude winter krijgen. Een paar dagen vorst en misschien ff onder 0, maar meer niet. Laten we het hopen!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:41

ik hoop ook niet op een koude winter.. in ieder geval niet lang! vreya zit nu redelijk in de vacht, niet overdreven beertje Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:07

Ik had het er vandaag met mijn oom over (alias de ouderwetse boer) en die kon er nog geen uitspraken over doen, omdat het tot eind februari kon gaan vriezen Tong uitsteken.
Dus dames, juich nog niet te vroeg Haha!.

Vreyalover, Vank is ook geen overdreven beer dit jaar Knipoog. Wel handig eigenlijk, vooral met rijden merk ik echt verschil! Zweet veel minder snel enzo Lachen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:09

Nou Vrija, ik zie bij Odess ook niets hoor! De laatste keer dat ik wat zag was met vijf maand. Maar dat komt ook omdat ze altijd met dek staat en ik door de week pas laat thuis ben. Voor hetzelfde geld beweegd alles alle kanten op, maar ben ik er gewoon niet!

Verder is Odess vandaag 240 dagen heen!!! Haha!
Afbeelding

En ook Odess verhaart nu al sinds een dikke week. De Fjord lijkt er minder last van te hebben. Ik heb de fjord overigens al gewaarschuwd; die is namelijk de klos als Odess met zwangerschapsverlof is Clown Haha!

Ik vond het zo grappig Tinne, dat je jullie 2,5 jaar samen zijn hebt 'gevierd' dat ik ook maar eens ging kijken, en wat blijkt? Volgende week woensdag heb ik Odessa al 5 1/2 jaar! Krijgt ze van mij een extra worteltje Haha! Wat vliegt die tijd toch he, het voelt echt nog niet zo lang!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:35

Jippie!! Odess is ook al een heel end OK dan! !!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:40

Odess schreef:
Nou Vrija, ik zie bij Odess ook niets hoor! De laatste keer dat ik wat zag was met vijf maand. Maar dat komt ook omdat ze altijd met dek staat en ik door de week pas laat thuis ben. Voor hetzelfde geld beweegd alles alle kanten op, maar ben ik er gewoon niet!

Verder is Odess vandaag 240 dagen heen!!! Haha!
[image]

![/i]

jaahh! wat een groot veulentje al he! Lovers
ik kijk ook heel vaak even op die site Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:43

Tinne schreef:

Vreyalover, Vank is ook geen overdreven beer dit jaar Knipoog. Wel handig eigenlijk, vooral met rijden merk ik echt verschil! Zweet veel minder snel enzo Lachen.

ja, ik merk ook verschil met vorige winter! toen had ze een megadikke vacht en als ze zweette, gingen als die haren krullen *LOL*
nu is dat een stuk minder, veel handiger anders moet je ze ook zo lang uitstappen enzo!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:46

Tinne schreef:

ja, ik merk ook verschil met vorige winter! toen had ze een megadikke vacht en als ze zweette, gingen als die haren krullen *LOL*
nu is dat een stuk minder, veel handiger anders moet je ze ook zo lang uitstappen enzo!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:47

Ik krijg echt steeds meer de neiging om morgen de stallen schoon te maken en Macy 's nachts op stal te gaan zetten Clown
Met oud en nieuw was het zo leuk om 's avonds nog wat met haar te tutten, dat mis ik wel als ze de hele winter buiten is.
Buiten in de kudde heeft ze daar de rust niet voor.

En 's avonds lekker op de cam gluren, nog een keertje checken met afvoeren... Was het maar vast zover Bloos

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:56

ja, inderdaad ik kan ook niet wachten!
wanneer komt de eerste van jullie ook alweer marijer?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:44

Haha, ik kan me voorstellen dat je daar al zin in hebt Marije en dat je dat tutten mist Knipoog. Vanaf wanneer wilde je ze eigenlijk op stal gaan houden?

Vreyalover, dat krullen ken ik wel ja *LOL*. Afgelopen vrijdag (oudjaarsdag) had Ivanka 's ochtends nog een uurtje buiten gestaan, maar ze had zich helemaal druk lopen maken en was echt van top tot teen bezweet en hoe.. Clown. Ook van die krullen idd Knipoog! En op haar rug golft haar haar nog steeds een beetje, krijg het maar niet recht Haha!.
En nu zweet ze zo weinig dat ik haar niet eens helemaal kurkdroog hoef te stappen, ik stap na het rijden 5 tot 10 minuten uit en dan gaat de zweetdeken erop en als die eraf gaat is ze zo goed als droog Lachen.
Mij hoor je niet klagen Knipoog.

Odess, ik had dat ook ja.. de tijd vliegt echt! Maar ja, ze zeggen wel eens: Time flies when you're having fun Knipoog!

Ik kijk ook vaak op de site van Marije *LOL*. Binnenkort is Ivank 5 maanden (over 6 dagen om precies te zijn Tong uitsteken) en ik zag dat het veulen nu het formaat van een rabbit heeft, maar na 30 dagen al het formaat van een beagle! (hmpfz.. ik vraag me nu af, zijn beagles groot? Blond )