[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piarens

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:31

Proficiat Cynthia !!!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:57

Jaaaa gefeliciteerd met de drachtige merries! *\o/*

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:58

Proficiat Cynthia! <3 Goed nieuws over Daisy, hopelijk heeft ze deugd van de behandeling!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:00

Cynthia gefeliciteerd!

We wachten het maar af Zarahk. Hier nu dag 14.

Piarens daar kan ik je geen raad over geven.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:08

Gefeliciteerd met de vele drachtige dames!

Nou mijn merrie staat naast mijn dekhengst op stal(merrie wordt door andere hengst gedekt).
Je lacht je echt dood, bij ieder geluidje wat mijn hengst maakt staat mevrouw met de benen wijd en achterom te kijken met haar kont richting tussenwand zo van haalloooo kom je.
Morgen ochtend scannen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:24

Gefeliciteerd Kabayo! Hoeveel dagen is ze?

Cio ook gefeliciteerd!!

O wat balen Piarens :(:) O, dekking ook nog eens niet gelukt, dit is wel een een kl*tedag voor je zo :(:)

Zarahk, er komt altijd een lijst in de beginpost van de drachtige merries, hengst en uitgerekende datum.

Gefeliciteerd Luna!

O nee, Muronia, ik hoop zó dat het vals alarm is!

Gefeliciteerd floripori!

Het was echt een drukke scandag vandaag zeg :D

Vulina, dat is goed nieuws, hopelijk blijft ze het goed doen nu.

Imaginaerum schreef:
Hier was het ei weg, 8 juni scannen op dracht. Maken jullie even plaats op het wachtbankje voor mij? ;)

Ik ben er vanaf, dus neem plaats :) (en velen met mij vandaag, trouwens :) )

Spannend Quir! Wel mooi dat ze gelijk lopen. Ik denk dat ik ze zou laten staan als ze veel stress krijgen van het reizen.

kyrkelover, een heus slettebakkie dus :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:36

Gefeliciteerd met de dracht Cynthia :))

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:41

Ik meld me ook aan voor dit forum.

Dit jaar laten we twee Friese merries insemineren.
Onze Tess (Anders 451 x Doaitsen 420) is afgelopen zondag geïnsemineerd met Epke.
Baukje(gelukje) Ids 300 x Naen 264 is nog drachtig van Jouwe, als alles goed gaat willen we haar insemineren met Alwin.

Onze KWPN merrie Fardau BKO Ampere x Scandic is nu drachtig van Glamourdale en laten we dit jaar leeg, ze zal in de sport moeten presteren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:04

kyrkelover schreef:
Gefeliciteerd met de vele drachtige dames!

Nou mijn merrie staat naast mijn dekhengst op stal(merrie wordt door andere hengst gedekt).
Je lacht je echt dood, bij ieder geluidje wat mijn hengst maakt staat mevrouw met de benen wijd en achterom te kijken met haar kont richting tussenwand zo van haalloooo kom je.
Morgen ochtend scannen.

Dat is gewoon merrie pesten! :') :))

Cynthia gefeliciteerd!

Hier zit het er weer in, dit keer 3 buisjes gehad, dus aan de hoeveelheid zal het niet liggen. :')

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:12

*\o/* proficiat voor iedereen die van het 1e wachtbankje af is en een mooie 1e scan hebben gehad!

Helaas ook een aantal met wat minder geluk. Vervelend van die fopmerries. Hopelijk meer geluk bij de volgende ronde. :(:)

Ik zit ook nog op het wachtbankje, weidemaatje van mijn merrie begint weer met de buurjongens te flirten en liep gelijk met mijn merrie qua hengstigheid, maar bij haar nog geen interesse. Maandag de scan op 19 dagen... snap mijn da nog steeds niet. Nee, met tweelingsdracht was 19 dagen ook nog prima maar dat verwachtte ze niet dus het was echt niet nodig vandaag al te scannen.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:13

Gefeliciteerd met de drachtig gescande merries *\o/* en succes voor degenen die aan het afwachten zijn +:)+

Ik hoop eind volgende week te kunnen beginnen met de 1e ronde, ze zou dan weer hengstig moeten worden. Spannend! :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:48

Cynthia *\o/* gefeliciteerd

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:53

Mirjamalvaro gelukkig is het ei bij jouw merrie weg! Fijn! Nu wachten tot scan...

Kabayo gefeliciteerd met de dracht van Silver!

Piarens, wat een k*t dag voor jou zeg... hopen volgende ronde beter!!

Muronia neee... dat wil je niet zien...

Floripori17 voorzichtig gefeliciteerd met drachtige merrie...

Vulina , fijn “gewone” hengstigheid! Nu duimen dat t in 1x raak is...

Zarahk ik hoop ook dat t bij jouw merrie niet door zet... ik duim dat er toch een positieve scan komt...

Cynthia ook gefeliciteerd met de dracht van Fi!

Kate haar ei was nog niet weg... wel mooi zacht en op punt van springen... dus vandaag nog een x gedekt... morgen scannen of ei nu wel weg is... als dat zo is mogen wij ook op t wachtbankje :) Kreeg ook nog te horen hoe braaf ze is... voor een merrie die t allemaal voor t eerst meemaakt <3 Trots op m’n meisje <3

Wopkebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:46

Gefeliciteerd met alle drachtigen, het gaat hier zo snel dat ik niet alles bij kan houden maar ik lees wel zoveel mogelijk mee.
Mijn merrie is inmiddels ook op 34 dagen gescand en nog steeds mooi drachtig. Nu over een paar weken voor de keuring en dan na 2,5 maand eindelijk weer naar huis <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:22

Gefeliciteerd met alle drachtige merries *\o/* *\o/* *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:29

Super nieuws cynthia!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:40

Gefeliciteerd met de dragende merries en spannend voor degene in afwachting.

Ik sluit me zachtjes aan. Fleur is vannacht bevallen van een prachtig hengstveulen en ik wil op de veulenhengstigheid insemineren. Vorige keer werd ze met 9 dagen geïnsemineerd, dat zou aardig vlot zijn. Ik ben alleen nog niet uit de hengstenkeuze, maar het zou kunnen dat ik dezelfde hengst nog eens gebruik.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:28

Gefeliciteerd Cynthia en Wopkebrok! *\o/* Altijd fijn als de tweede scan goed beeld geeft!

@jeannaa, dat wordt nog een vlugge beslissing. Heb je wel al een aantal hengsten op het oog?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:53

Gefeliciteerd met de drachtige merries!! *\o/*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 00:06

Gefeliciteerd met de drachtige dames!

Hier helaas leeg. Ik had al zo'n vermoeden. Ze staat er nu weer gewoon bij en zal volgende week weer hengstig zijn :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 00:07

Piarens. Wat enorm balen. Ik denk dat je blij mag zijn met zo'n hh. De meeste reizen niet met de hengst. Normaal gaat de merrie ernaar toe. Is dit geen optie? Met hengst in de buurt laten ze zich vaak beter zien

Wopkebrok. Fijn dat de scan goed was.

Balou_lover. Klinkt goed. Spannend

Jeannaa. Welkom en gefeliciteerd. Veulen ziet er goed uit. Ik kan goed begrijpen als je terug dekt. Is zo'n gave hengst. Al zijn er natuurlijk meer leuke pony hengsten.

Morgen ochtend wordt Wild Thing gescand. Ik heb haar gisteren en vandaag geschouwd. Al is het nog vroeg, ik wilde eventuele tekenen van hengstigheid niet missen. Nu reageert ze alleen nog boos. Nu is het natuurlijk nog vroeg, maar vorige cyclus moest ze ook met 18 dagen gedekt. Ik hoop maar gewoon dat ze drachtig is O:)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 00:47

Jammer Piarens.

En gefeliciteerd allen met een drachtige merrie!

Ik kreeg vandaag een voorproefje van de foto’s van het halfzusje van blub 2.0. We hebben haar gisteren op de weide in de opfok opgezocht. Hoop net zo’n fijn karaktertje weer te fokken. Nog 10 maanden in spanning aftellen.
Afbeelding
Odelyna Faylinn gisteren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 02:53

Ons veulen van 2020 is er nog niet eens, maar ben met mn andere merrie alvast begonnen voor 2021 :D

Gisteren even gescand, vandaag prostaglandin gegeven en maandag weer scannen, hopelijk dinsdag of woensdag insemineren *\o/*

Super spannend, want dit word eindelijk een veulentje voor mijzelf <3

Verder nog niet bijgelezen, zal ik nu even gaan doen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 07:21

Moner welkom!

Renske nou als daar geen raak-zwemmer tussen zit :)

Cheyenne misschien heeft de DA gezien dat er maar 1 ei is gesprongen van de 2? Dan zou 19 dagen prima zijn.

Finnea succes alvast, duimen dat ze mooi hengstig wordt.

Balou_lover fijn dat ze het zo braaf ondergaat. De mijne was ook voor het eerst, die vond het scannen niet echt grappig.

Wopkebrok gefeliciteerd met de goede scan, nu maar lang wachten.

Jeannaa gefeliciteerd met je veulen en welkom!

Cp112 jammer! Gelukkig heb je alle middelen dichtbij en kan ze er zo weer bij. Succes deze ronde.

AM heel veel succes vanmorgen!!

Alicelover knappe jonge spruit! Moet wel een leuke halfbroer of zus worden.

Lover leuk en spannend, wanneer verwacht je het veulen voor dit jaar? Gaat dat daar ook anders dan hier in NL?

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:08

AM_Horses schreef:
Piarens. Wat enorm balen. Ik denk dat je blij mag zijn met zo'n hh. De meeste reizen niet met de hengst. Normaal gaat de merrie ernaar toe. Is dit geen optie? Met hengst in de buurt laten ze zich vaak beter zien

Wopkebrok. Fijn dat de scan goed was.

Balou_lover. Klinkt goed. Spannend

Jeannaa. Welkom en gefeliciteerd. Veulen ziet er goed uit. Ik kan goed begrijpen als je terug dekt. Is zo'n gave hengst. Al zijn er natuurlijk meer leuke pony hengsten.

Morgen ochtend wordt Wild Thing gescand. Ik heb haar gisteren en vandaag geschouwd. Al is het nog vroeg, ik wilde eventuele tekenen van hengstigheid niet missen. Nu reageert ze alleen nog boos. Nu is het natuurlijk nog vroeg, maar vorige cyclus moest ze ook met 18 dagen gedekt. Ik hoop maar gewoon dat ze drachtig is O:)

Met mijn merrie naar daar gaan zou Idd beter zou om ze drachtig te krijgen maar merrie is echt een stresskip bij verplaatsingen, en daar komt nog eens bij dat ze onafscheidelijk is met mijn pony, dus dat gaat vooral veel drama geven denk ik.
De hh heeft toen zelf voorgesteld om langs te komen omdat ze hier niet veraf wonen.
Maar in de praktijk is het nu wel een heel gedoe .
Ik ga het er eens met de da over hebben en dan zien we wel weer verder.

Welkom aan de nieuwkomers!!! ( ben de namen
Alweer vergeten)