[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:14

Ik weet niet of beetje vroeg is om te zeggen maar ik heb zo gevoel dat Lillyfee drachtig is, ik was gisteren bij haar en ze kruipt het liefst in mijn broekzak momenteel, eist alle aandacht op en hinnikt weer als ze me ziet <3 Ik moet ook maar blijven borstelen op haar favo plekjes anders loopt ze achteruit zodat ik weer op goede plekje aan borstelen ben :') ze achtervolgt me overal dus ik verwacht dat dit goed zit. Vrijdag Mierela scannen op hengstigheid en dan na weekend insemineren denk ik.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:14

Misschien is het een beetje boers, maar dat kan me bij paarden niet zo deren. En volgens mij is het hengstveulen ook niet ongewenst maar hoopt ze echt (m.i. begrijpelijk) heel erg op een merrie. Met de kosten die je maakt hoop je vooral op een goed en gezond dier in eerste instantie.

Voor mij zou een hengst aanhouden ook niet eenvoudig zijn dus ik geloof ook niet dat ik dat zou doen. Gezien het feit dat ik niet meer rijd maakt het weinig aantrekkelijk om naast mijn ouwe nog een ruin in de wei te zetten. (misschien ga ik ooit weer rijden, wie weet...)

Dekken met constant dezelfde hengst vind ik apart... Zag onlangs een stal welke alle merries dekt met dezelfde hengst, wel 20 per jaar ofzo. Uiteraard ieders vrije keuze, net zoals niet ieder het eens zal zijn met mijn keuze, maar ik vind dat maar niks.

Nicole ik had ook het gevoel dat ze drachtig was en dat klopte. Fleur was minder sensibel en ineens heel erg dikke vrienden met mijn ouwe.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:21

jeannaa schreef:
Dekken met constant dezelfde hengst vind ik apart... Zag onlangs een stal welke alle merries dekt met dezelfde hengst, wel 20 per jaar ofzo.

met je eens! dan ben je mijn inziens niet aan het fokken/verbeteren, maar slechts aan het vermeerderen... Maar uiteraard ieders eigen keuzen :j

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:22

sotemieters...gaat hard hier met posten!!!
Jammer van de nieut drachtige. Hopelijk volgende ronde meer geluk. Blijft toch balen...
Mooi verband Kimsel...gaat het de goede kant op?

Ons veulen is voor ons eigen gebruik en daarom heb ik ook geen voorkeur voor hengst of merrie. Ik denk zelf dat het een hengstje wordt maar dat is onderbuik gevoel en nergens op gebaseerd. Ik heb altijd merries gehad dus een hengst..later ruin lijkt me hartstikke leuk. Daarbij kan ik me heel goed voorstellen als je zo graag een merrie wil om je lijn op te bouwen en er al jaren hengstjes geboren worden je er onderhand moedeloos van wordt. Je fokt ook echt met een doel en daar past een merrie nu eenmaal beter bij.Duimen echt voor je dat je dit jaar je merrietjes mag krijgen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:22

Hier maakt het me vaak niet uit wat het word, nou ben ik wel erg blij met dit merrietje van dit jaar maar ik ben zelf echt een hengsten mens haha. Maar nee het maakt me niet heel erg uit :)

Ldenboer72 precies zoiets begrijp ik inderdaad ook wel
Laatst bijgewerkt door Nicole op 07-06-17 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:23

Sjintoo schreef:
Blijkbaar is Falke toch niet de enige die moeite heeft met drachtig geraken. Raar toch?
Vandaag wordt ze opnieuw gedekt. Derde keer goede keer?

DUIMEN!!!!!! Succes

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:23

Ze staat inderdaad achter in de klei, dat been was ook dik met wat schrammen... Klei is echt mijn wondermiddel met dikke benen!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:24

pradadaan schreef:
Wij zitten ook nosteeds in ronde 2. Volgende week weer scannen op dracht. Maar mijn gevoel blijft negatief.
Maar ik wacht af :j De vorige keer was ik heel positief en overtuigd van haar dracht, en toen was ze leeg. En nu is mijn gevoel slecht en denk ik dat ze leeg is, dus wie weet zit er nu wel iets in.

Maar ik zie ook gewoon geen enkele verandering in gedrag, de eitjes waren al weg met insemineren, ze is dichtgezet op 8 dagen na het insemineren en een vruchtje nestelt in in de baarmoeder rond dag 6 dus als er lucht zat waren we te laat, ze moest bij het dicht zetten verdoofd worden (de DA weet heel goed wat ze doen, maar het is natuurlijk een risico). Dus alles wat tegen kan zitten zit deze ronde tegen :o

Ik duim voor je! Ik snap je gevoel..alles zat tegen dus het zal vast niet gelukt zijn...maar de natuur houdt ons wel vaker voor de gek.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:26

Luna2006 schreef:
Gaan gelukkig tot de kliniek, gewoon hopen dat er niet een hoop paarden voor ons zijn en dat der geen dicht gezet moet worden :+

Werkt idd heel goed linda, als je de kans hebt kan je de trailer ook al in de weide open zetten dat ie zelf de trailer kan verkennen. Heb dit met appie en obi gedaan en die vinden een trailer geen probleem. Liepen op de veulenkeuring er ook op en af alsof het niets was.

Ik scan normaal op 18, 30 en 100 dagen. Marley nu enkel 30 en 100 dagen.
Hoe zit dat met het geslacht zien van het veulen? Op welk aantal dagen kan dat?

Succes...al bijna tijd ;-)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:20

Murosch schreef:
Alexandra, nog gefeliciteerd met je 2017 veulen en welkom in het 2018 topic! Ik begrijp dat je in het buitenland verblijft? Leuk zeg!

Vanmorgen weer ruim een uur bij Suzie gekeken. Vandaag precies 4 weken na het begin van de vorige hengstigheid en ze is (nog) niet hengstig! Vorige cyclus duurde 3 weken en 5 dagen en daar zit ze nu dus al 2 dagen overheen. Morgenavond weer kijken. Spannende week hoor dit!

Spannend! dat lijkt goed!
Ja dat klopt! Volgend jaar februari vertrek ik voor 4 maanden voor een minor naar Gambia of Bali. :j

Nicole schreef:
Hallo allemaal!

Inmiddels is ook mijn 2017 veulen geboren, dus ook hier wil ik proberen om vanaf nu ook aan te gaan schuiven! Ik heb het erg druk kwa werk maar probeer altijd bij te lezen en bij te houden. Excuses als ik niet heel veel reageer.

Ik hoop dit jaar met 2 merries in DBT 2018 te kunnen zitten.

Combi voor dit jaar:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gisteren lag ik in bed en dacht ik oliebol hoeveel dagen heeft ze haar veulen nu want heb der nog niet hengstig gezien. Ik terug tellen al 11 dagen :roll: Dus ik hopen dat niet te laat was ik dierenarts s ochtends gebeld deze die middag komen scannen, ei van 4.5cm dus hoppa in de auto richting Duitsland want ze moest vandaag nog geïnsemineerd worden. S avonds half 9 op stal dierenarts direct laten insemineren en direct ei afgespoten morgen nog even scannen of alles ook echt goed is gegaan en dan hopelijk over 18 dagen drachtig scannen.

Mijn valk merrie zal deze week hengstig moeten worden dus maar even goed opletten.

Spannend nicole! Ben ook echt weer heel benieuwd wat voor moois jouw merries volgend jaar gaan maken. :j

Al_Zawraa schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries!
En iedereen waar de merries nog niet drachtig zijn, veel succes.

Wat een prachtige merries heb jij toch Nicole! <3 <3

Sjintoo, fijn dat er toch een goede oplossing gevonden is.

Spannend Murosch!

Welkom Alexandra!

Hier ook een lastig dilemma, hengst waar ik mee zou dekken was dus verkocht, en mijn optie 2 (wat een beetje een noodoptie was) wil niet zoals de bedoeling is. Dus helaas nu al 2 hengstigheden weg gegooid bij Aziza, en juist bij haar dringt de tijd. Gister getwijfeld om overhaast een beslissing te maken en vandaag nog te insemineren, maar dat vond ik toch niet fijn, hengstenkeuze hoort geen overhaaste beslissing te zijn. Dus nu morgen voor de zekerheid in ieder geval maar een swap laten nemen, en dan 2 weken heel hard nadenken welke hengst het moet gaan worden.

En Mausi hebben we vorige week dinsdag gescand, niet drachtig en nog niet hengstig. Maar inmiddels, bijna een week later, is ze nog niet hengstig, morgen maar eens kijken wat daar aan de hand is.

Goed dat je die beslissing niet hebt gemaakt. een hengstenkeuze is inderdaad niet iets wat je zomaar doet. Wel balen dat je eerste keuze ineens verkocht is!

Twinklebel schreef:
Vien helaas toch niet drachtig, zoals ik al een beetje had verwacht...volgende week als ze hengstig is een schwap nemen op de kliniek om te kijken of er een infectie zit, maar daar lijkt het niet naar. Waarschijnlijk is toch de kleine cyste die ze heeft de oorzaak. Die kunnen ze eventueel weghalen, maar daar ga ik niet aan beginnen. Niet teveel kunstgrepen...

balen.. -O- ik ben benieuw wat er uit de schwap komt.

Kabayo schreef:
Sorry voor mijn (tijdelijke) afwezigheid. Echt erg druk op het moment. Verhuizen (mijn vriend en ik hebben een huisje gevonden en gaan samen wonen <3 ) puppy gekregen , druk met de paarden enz enz.
Ga vanaf nu weer mee lezen.

Balen zeg twinklebel...

Gefeliciteerd mijnlieverd!

Wat raar zeg sjintoo... Wel fijn dat je een andere hengst hebt gevonden :)

Nicole welkom!

Welkom en gefeliciteerd soezee!

Kimsel spannend!

Pradadaan verstandig. Hoop dat alles blijft zitten

AZ vervelend zeg dat her niet wil. Ik had wel een snelle beslissing moeten nemen maar geen spijt van

Alexandra welkom :) gezellig en mooie combo!

Spannend murosch!

Luna klint goed!

Abby staat nu op een trainingsstal (en tevens de hengstenhouder) om keuringsklaar te worden gemaakt. Ze zat gister op 18 dagen. Ik verwacht vandaag of morgen bericht dat ze drachtig is ja of nee. Erg spannend!

Gefeliciteerd! Wat leuk samenwonen en een pup! Voor welk stamboek gaat ze voor de keuring?

Kimsel94 schreef:
Oh wat vervelend zeg met die cyste!

Wij hebben vanmiddag ook nog de arts op bezoek gehad... Heel lelijk wondje op de kogel... Been te dik om te hechten dus nu met pijnstillers en antibiotica en een ingepakt been op stal...
[ [url=m/FRVR4y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FID3px.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een pechvogel :(

Balen dit! heeft ze er veel last van?

AniekR schreef:
Ik haak ook weer in, zit helaas nog steeds niet heel veel achter de pc en ben niet zo goed in op m'n PC bijhouden.

Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merrie's!
Balen (o.a. :o ) ML, Twinklebel en AZ met de guste merrie's.

Leuk dat er ook steeds meer bekende gezichten weer bijkomen.

Kimsel, lelijk wondje. Hopelijk geneest het goed!

goeroe had zich ook al gemeld met een update over haar merrie's. Volgend jaar twee veulens van haar in de wei en één van mij, dus wordt vast weer een mooie kudde.
Even stress voor haar merrie, dat de hengst onverwachts overleed, maar vorige week toch nog twee keer geïnsemineerd.
Lies gaan we nu morgen vast scannen op 16 dagen i.p.v. vrijdag pas, aangezien de DA toch komt voor een andere. Spannend dus!

Oei dat is schrikken! Welke hengst was het?

Moratoetje schreef:
Helaas niet drachtig -O-

oliebol wat zuur!

Kabayo schreef:
Abby niet drachtig.. Baal wel zo

ooh ook al zo'n pech ;(

BusyMissy schreef:
Ik haak hier graag even aan, mijn merrie is afgelopen vrijdag voor de tweede keer gescand. Deze keer met een kloppend hartje dus voorlopig goede hoop op een voorzettende dracht.
We verwachten voor volgend jaar dan een veulen van Guardian S.
Gelukkig na de eerste ronde drachtig, hopen dat het blijft zitten. (Ik vind dat het ergste van fokken dat je steeds weer op en neer moet als het niet pakt...)

gefeliciteerd!

AniekR schreef:
Hier volgend jaar ook meiveulens waarschijnlijk/hopelijk. Lies ook niet drachtig -O-
Ook nog niet hengstig, dus gaan vrijdag weer scannen. Ze dacht omdat ze nog geen nieuw ei zag nog een hele kleine kans dat ze een klein vruchtje over het hoofd zag omdat we nu op 16 dagen scanden ipv 18. Maar vorig jaar ivm mogelijke tweelingdracht, was op 15 dagen ook geen probleem, dus ga er maar niet van uit...

Veulentje dat niet 100% leek waarvoor ik niet tot vrijdag met de DA wou wachten, was gelukkig wel goed. Dus dat is wel positief.

Kimsel, fijn dat de DA het er wel goed uit vond zien. Inderdaad prachtig roze verbandje! (Met roze kan je niet veel verkeerd doen bij mij O:) )

-O-
Nicole schreef:
Ik weet niet of beetje vroeg is om te zeggen maar ik heb zo gevoel dat Lillyfee drachtig is, ik was gisteren bij haar en ze kruipt het liefst in mijn broekzak momenteel, eist alle aandacht op en hinnikt weer als ze me ziet <3 Ik moet ook maar blijven borstelen op haar favo plekjes anders loopt ze achteruit zodat ik weer op goede plekje aan borstelen ben :') ze achtervolgt me overal dus ik verwacht dat dit goed zit. Vrijdag Mierela scannen op hengstigheid en dan na weekend insemineren denk ik.

Eindelijk weer een beetje goed nieuws - ook al is het niet zeker - maar er is een begin ;)

Omdat Mona weer niet drachtig was van Geniaal de 2e rond heeft mijn moeder gebeld met va.n U.ytert en navraag gedaan. in eerste instantie was er niets met het zaad van Geniaal aan de hand, maar later zei ze toen mijn moeder twijfelde over een andere hengst 'dan moet je niet een hengst kiezen die nog minder goed vruchtbaar is dan Geniaal.' Beetje raar maar goed. Besproken met die vrouw aan de telefoon wat we wilden met Mona, met name basisgangen verbeteren en een rustig karakter. Daarmee kwamen we op Just Wimphof. We wachten nu op een telefoontje en dan wordt ze geïnsemineerd voor de 3e ronde.. spannend weer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:24

Toffe hengst, ik heb er mijn merrie ook drachtig van.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:41

Alexandra, het gaat een stuk beter sinds gisteren! Ze staat er nu goed op en het was al wat dunner geworden! Temperatuur is ook weer goed en proberen het te redden met antibiotica en pijnstillers en ontstekingsremmers.. niet ideaal tijdens de dracht, maar wat moet dat moet nou eenmaal he..
Hoop alleen zo dat het vruchtje er volgend weekend op 35 dagen nog zit! Word echt een beetje zenuwachtig nu :(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:16

Alexandra, Just Wimphof, die hengst spreekt me erg aan, ik denk een hele goede keuze! Nou, dan gaat dit hem worden hoor, dat moet gewoon.

We zijn net terug van Suzie en ik kreeg hetzelfde te zien als gisteren. Hengst die wat gefrustreerd pogingen doet om haar (en ook wat andere merrie's) te imponeren en een hele boze Suzie terug. Duidelijk niet hengstig. Nu 25 dagen na het einde van de vorige hengstigheid. Ik krijg iedere dag een beetje meer hoop, want ze had nu toch echt al hengstig moeten zijn en ze is het gewoon niet! *\%/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:22

sorry voor de ego maar:
drachtig! *\o/* *\o/* *\o/*

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:25

Ik wil hier graag ook weer meekletsen!
Na dit jaar een doodgeboren veulen te hebben gekregen van Ferdeaux toch besloten om nogmaals een poging te wagen.
Afgelopen zaterdag is ze geïnsemineerd met Geniaal en maandagochtend was het ei weg.....nu dus even geduld hebben voor we kunnen kijken of het gelukt is.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:26

Gefeliciteerd Luna!

Moet ik Just Wimphof ook maar eens bekijken. Wil nog een poging met Henkie doen,maar als het voorde derde keer niet lukt misschien masr wat anders...

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:36

Jee wat gaan jullie hard!

Gefeliciteerd Luna!

Toch een hoop merries nog niet drachtig he, rot hoor :(:)

De wond is niet zo leuk, maar het roze staat haar goed Kimsel :)

Twinklebel wat ontzettend balen dat ze toch niet drachtig blijkt te zijn, hopen op een goede volgende ronde

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:38

Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merries! *\o/*
Zie dat ik al weer 20 pagina's achterloop, oeps...

Nu heb ik weer een bijzonder geval en hoop dat iemand mij kan vertellen dat er meer merries zijn die dit doen..

Mijn merrie loopt, en brult als een hengst rond. Haar vriendin is momenteel heel erg lang en goed hengstig. Overigens alle dames op stal. Nu staat Fay samen met die merrie en een ruin.. En ze dekt al dagen. Pff brullen, jagen, springen als de merrie zich aanbied. Nu hoop ik dat er gewoon een klein piemeltje in haar buik prikt (hoop namelijk op een hengst) en haar tot deze waanzin aanzet :')

Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk een stuk dominantie en daarnaast ook haar hormonen die flink in de war zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:17

Gefeliciteerd sara!

Lastig al die niet dragende merries maar we hebben nog even!

Murosch ik heb er pas 1 drachtig gescant van mezelf. Andere word morgen gescant alleen kan ik nu geen kant op als ze niet dragend is want mijn trailer is weg tm volgende week vrijdag. Anders was ik zelf naar de kliniek gegaan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:45

gefeliciteerd Luna

oh murosch klinkt positief

het is wel in het voorjaar heel slecht en raar weer geweest dus misschien dat de merrie's daardoor wat ontregeld zijn

haar hormonen sharonsemme die aan het veranderen zijn,
mijn merrie kon ook zo staan brullen incl nekkrullen en paradelopen naast haar hengstige dochter maar was toch een merrie :')

ik begrijp je wel linda na wat je hebt meegemaakt zou een gezond veulen het enige moeten zijn wat telt maar anderzijds kan ik toch ook wel ergens volgen dat mensen ergens naar toe willen fokken.
En hengsten het is niet aan iedereen gegeven om ze te houden en er iets mee te doen. Ik bewonder de mensen wel.
ik ben wel meer een merrie mens denk ik dan.
Geslacht maakt me niks uit, hengsten worden geruind.

oh tinniie chrome niet verkocht dan en toch dekken?

kimsel veel beterschap met je merrie

carmuh ik duim voor je mee en wat goed dat je een andere hengst hebt genomen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:39

Gefeliciteerd Sara!

Rowan, spannend morgen scannen!!

Merrie 2 en 3 staan inmiddels bij de hengst. Hopen op het beste maar ........ *zenuwachtig!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:53

Evelyne idd, Crome plots niet verkocht.. daardoor 3 maanden kwijt :/
We hebben haar nu terug te koop gezet, maar gaan haar wel dekken tijdens volgende hengstigheid als ze niet verkocht is, van dezelfd hengst als Jade dan, Topgun. Maarrrr morgen komt er al wel iemand kijken voor haar dus wie weet... het is allemaal een beetje onzeker nu :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:17

Luna, gefeliciteerd! Toch nog een drachtige merrie vandaag!

Nicole, hopelijk klopt je gevoel ook erbij! Of heb je gewoon een hele lieve pony :P

Alexandra, ze zou gedekt worden door AF Barahbay. Net de dag voordat ze gescand werd (en dus uiteindelijk geïnsemineerd) kwam het nieuws op FB dat hij onverwachts overleden is. Verschrikkelijk, maar dus ook even stress. Maar ze is uiteindelijk teruggedekt bij de hengst van afgelopen jaar.

Carmuh, welkom terug!

Linda, spannend hoor!

En tja, ik heb voor volgend jaar ook wel een lichte voorkeur wederom voor een merrieveulen van Lies. Zou inderdaad graag een opvolger van haar willen. En het argument dat een hengstveulen dezelfde genenpoel heeft als een merrieveulen om mee door te gaan, is dus ook waarom deze niet geschikt is om aan te houden en mee verder te gaan. Behalve het ruimte aspect, zou ik hem dan op mijn beide merrie's eigenlijk niet kunnen gebruiken zonder dat dit lijnteelt is. Oftewel zouden er dan andere merrie's aangeschaft moeten worden. En ook daarbij komt datzelfde ruimte aspect weer kijken :P Terwijl een merrieveulen over 3 (of meer) jaar bij een andere externe hengst weer kan, of dezelfde als haar moeder wanneer dit ook past.
Betekent niet dat ik niet minder blij ben met haar prachtige hengstveulen van dit jaar. Even als ondersteunend beeldmateriaal:
Afbeelding
Afbeelding
Verliefd dus :+: :+: Alleen gaan we over ca. 4 maandjes wel afscheid van elkaar nemen...
Daarom hoop ik dus stiekem wel dat versie 3.0 geen slurfje heeft, maar teleurgesteld ben ik tot nu toe nog niet geweest in een hengstveulen (en in een merrieveulen ook niet, maar dat was er nog maar één O:) )

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:07

Hier ook voorkeur voor een merrie. Aangezien mijn mooie merrie is overleden wil ik toch graag iets hebben om later mee te fokken

Luna gefeliciteerd!

Oh spannend Linda!

Vervelende wond kimsel. Wel leuk verband!

Ik gun het jou om een mooi veulen te hebben carmuh!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:23

Oh jeetje wat gaat dit topic hard zeg _O- Ik dacht zet 'm even on hold tot onze merrie gescand moet gaan worden maar nu zijn jullie al 50 pagina's verder haha. Ga zometeen even de tijd nemen om lekker te lezen!

Witch wordt zaterdag gescand. Weer gedekt met Sam R. Dezelfde hengst waar we dit jaar een prachtig merrie veulen van hebben gekregen. Die willen we nog wel een *\o/*