Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pradadaan schreef:Wij zitten ook nosteeds in ronde 2. Volgende week weer scannen op dracht. Maar mijn gevoel blijft negatief.
Maar ik wacht afDe vorige keer was ik heel positief en overtuigd van haar dracht, en toen was ze leeg. En nu is mijn gevoel slecht en denk ik dat ze leeg is, dus wie weet zit er nu wel iets in.
Maar ik zie ook gewoon geen enkele verandering in gedrag, de eitjes waren al weg met insemineren, ze is dichtgezet op 8 dagen na het insemineren en een vruchtje nestelt in in de baarmoeder rond dag 6 dus als er lucht zat waren we te laat, ze moest bij het dicht zetten verdoofd worden (de DA weet heel goed wat ze doen, maar het is natuurlijk een risico). Dus alles wat tegen kan zitten zit deze ronde tegen
Luna2006 schreef:Gaan gelukkig tot de kliniek, gewoon hopen dat er niet een hoop paarden voor ons zijn en dat der geen dicht gezet moet worden
Werkt idd heel goed linda, als je de kans hebt kan je de trailer ook al in de weide open zetten dat ie zelf de trailer kan verkennen. Heb dit met appie en obi gedaan en die vinden een trailer geen probleem. Liepen op de veulenkeuring er ook op en af alsof het niets was.
Ik scan normaal op 18, 30 en 100 dagen. Marley nu enkel 30 en 100 dagen.
Hoe zit dat met het geslacht zien van het veulen? Op welk aantal dagen kan dat?
Murosch schreef:Alexandra, nog gefeliciteerd met je 2017 veulen en welkom in het 2018 topic! Ik begrijp dat je in het buitenland verblijft? Leuk zeg!
Vanmorgen weer ruim een uur bij Suzie gekeken. Vandaag precies 4 weken na het begin van de vorige hengstigheid en ze is (nog) niet hengstig! Vorige cyclus duurde 3 weken en 5 dagen en daar zit ze nu dus al 2 dagen overheen. Morgenavond weer kijken. Spannende week hoor dit!
Nicole schreef:Hallo allemaal!
Inmiddels is ook mijn 2017 veulen geboren, dus ook hier wil ik proberen om vanaf nu ook aan te gaan schuiven! Ik heb het erg druk kwa werk maar probeer altijd bij te lezen en bij te houden. Excuses als ik niet heel veel reageer.
Ik hoop dit jaar met 2 merries in DBT 2018 te kunnen zitten.
Combi voor dit jaar:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Gisteren lag ik in bed en dacht ik oliebol hoeveel dagen heeft ze haar veulen nu want heb der nog niet hengstig gezien. Ik terug tellen al 11 dagenDus ik hopen dat niet te laat was ik dierenarts s ochtends gebeld deze die middag komen scannen, ei van 4.5cm dus hoppa in de auto richting Duitsland want ze moest vandaag nog geïnsemineerd worden. S avonds half 9 op stal dierenarts direct laten insemineren en direct ei afgespoten morgen nog even scannen of alles ook echt goed is gegaan en dan hopelijk over 18 dagen drachtig scannen.
Mijn valk merrie zal deze week hengstig moeten worden dus maar even goed opletten.
Al_Zawraa schreef:Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries!
En iedereen waar de merries nog niet drachtig zijn, veel succes.
Wat een prachtige merries heb jij toch Nicole!![]()
![]()
Sjintoo, fijn dat er toch een goede oplossing gevonden is.
Spannend Murosch!
Welkom Alexandra!
Hier ook een lastig dilemma, hengst waar ik mee zou dekken was dus verkocht, en mijn optie 2 (wat een beetje een noodoptie was) wil niet zoals de bedoeling is. Dus helaas nu al 2 hengstigheden weg gegooid bij Aziza, en juist bij haar dringt de tijd. Gister getwijfeld om overhaast een beslissing te maken en vandaag nog te insemineren, maar dat vond ik toch niet fijn, hengstenkeuze hoort geen overhaaste beslissing te zijn. Dus nu morgen voor de zekerheid in ieder geval maar een swap laten nemen, en dan 2 weken heel hard nadenken welke hengst het moet gaan worden.
En Mausi hebben we vorige week dinsdag gescand, niet drachtig en nog niet hengstig. Maar inmiddels, bijna een week later, is ze nog niet hengstig, morgen maar eens kijken wat daar aan de hand is.
Twinklebel schreef:Vien helaas toch niet drachtig, zoals ik al een beetje had verwacht...volgende week als ze hengstig is een schwap nemen op de kliniek om te kijken of er een infectie zit, maar daar lijkt het niet naar. Waarschijnlijk is toch de kleine cyste die ze heeft de oorzaak. Die kunnen ze eventueel weghalen, maar daar ga ik niet aan beginnen. Niet teveel kunstgrepen...
Kabayo schreef:Sorry voor mijn (tijdelijke) afwezigheid. Echt erg druk op het moment. Verhuizen (mijn vriend en ik hebben een huisje gevonden en gaan samen wonen) puppy gekregen , druk met de paarden enz enz.
Ga vanaf nu weer mee lezen.
Balen zeg twinklebel...
Gefeliciteerd mijnlieverd!
Wat raar zeg sjintoo... Wel fijn dat je een andere hengst hebt gevonden
Nicole welkom!
Welkom en gefeliciteerd soezee!
Kimsel spannend!
Pradadaan verstandig. Hoop dat alles blijft zitten
AZ vervelend zeg dat her niet wil. Ik had wel een snelle beslissing moeten nemen maar geen spijt van
Alexandra welkomgezellig en mooie combo!
Spannend murosch!
Luna klint goed!
Abby staat nu op een trainingsstal (en tevens de hengstenhouder) om keuringsklaar te worden gemaakt. Ze zat gister op 18 dagen. Ik verwacht vandaag of morgen bericht dat ze drachtig is ja of nee. Erg spannend!
Kimsel94 schreef:Oh wat vervelend zeg met die cyste!
Wij hebben vanmiddag ook nog de arts op bezoek gehad... Heel lelijk wondje op de kogel... Been te dik om te hechten dus nu met pijnstillers en antibiotica en een ingepakt been op stal...
[ [url=m/FRVR4y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FID3px.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een pechvogel
AniekR schreef:Ik haak ook weer in, zit helaas nog steeds niet heel veel achter de pc en ben niet zo goed in op m'n PC bijhouden.
Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merrie's!
Balen (o.a.) ML, Twinklebel en AZ met de guste merrie's.
Leuk dat er ook steeds meer bekende gezichten weer bijkomen.
Kimsel, lelijk wondje. Hopelijk geneest het goed!
goeroe had zich ook al gemeld met een update over haar merrie's. Volgend jaar twee veulens van haar in de wei en één van mij, dus wordt vast weer een mooie kudde.
Even stress voor haar merrie, dat de hengst onverwachts overleed, maar vorige week toch nog twee keer geïnsemineerd.
Lies gaan we nu morgen vast scannen op 16 dagen i.p.v. vrijdag pas, aangezien de DA toch komt voor een andere. Spannend dus!
Moratoetje schreef:Helaas niet drachtig
Kabayo schreef:Abby niet drachtig.. Baal wel zo
BusyMissy schreef:Ik haak hier graag even aan, mijn merrie is afgelopen vrijdag voor de tweede keer gescand. Deze keer met een kloppend hartje dus voorlopig goede hoop op een voorzettende dracht.
We verwachten voor volgend jaar dan een veulen van Guardian S.
Gelukkig na de eerste ronde drachtig, hopen dat het blijft zitten. (Ik vind dat het ergste van fokken dat je steeds weer op en neer moet als het niet pakt...)
AniekR schreef:Hier volgend jaar ook meiveulens waarschijnlijk/hopelijk. Lies ook niet drachtig
Ook nog niet hengstig, dus gaan vrijdag weer scannen. Ze dacht omdat ze nog geen nieuw ei zag nog een hele kleine kans dat ze een klein vruchtje over het hoofd zag omdat we nu op 16 dagen scanden ipv 18. Maar vorig jaar ivm mogelijke tweelingdracht, was op 15 dagen ook geen probleem, dus ga er maar niet van uit...
Veulentje dat niet 100% leek waarvoor ik niet tot vrijdag met de DA wou wachten, was gelukkig wel goed. Dus dat is wel positief.
Kimsel, fijn dat de DA het er wel goed uit vond zien. Inderdaad prachtig roze verbandje! (Met roze kan je niet veel verkeerd doen bij mij)
Nicole schreef:Ik weet niet of beetje vroeg is om te zeggen maar ik heb zo gevoel dat Lillyfee drachtig is, ik was gisteren bij haar en ze kruipt het liefst in mijn broekzak momenteel, eist alle aandacht op en hinnikt weer als ze me zietIk moet ook maar blijven borstelen op haar favo plekjes anders loopt ze achteruit zodat ik weer op goede plekje aan borstelen ben
ze achtervolgt me overal dus ik verwacht dat dit goed zit. Vrijdag Mierela scannen op hengstigheid en dan na weekend insemineren denk ik.