[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:55

Fijn dat het met Jazzy gaat Setteli.
En inderdaad,wat had je graag meegedaan. Ik vind het knap dat je hier toch nog post!

Carmuh dat klinkt toch als spannend. Succes mocht je besluiten te blijven.

Suffie ik ben benieuwd naar de foto's! Aan die waarde kan het zomaar ineens doorzetten.

Liaan dat mooie weer komt er vast snel aan.

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:33

Vind ik ook Jazzy; dat je ondanks je tegenslag toch nog actief mee leeft en kunt genieten van andermans veulen geluk. Respect!

Ik hoop dat de andere 2 ook snel geboren worden hoor! Ik dacht dat Woogy de veulen boom zou openen; vannacht wellicht?

Hier doet de kleine het super, moet nog wel wat uitvouwen maar die aftekeningen zijn wel ehm... opvallend. Ik denk dat ze kleur gaat bekennen dus blijft het zichtbaar. Voor degene die het vroeg de droogfotos:
Afbeelding

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:39

Wat een super cute veulentje!

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:41

Knap hoor, Caesar :j

Liaan, valt mee, deze merrie draagt over, tot nu toe, dus dan heb ik half Maart een veulen. :) Ik heb er geen problemen mee, ruime boxen en ze kunnen gewoon naar buiten. We maken voor aankomend jaar nog 2 paddocks erbij voor de drachtige merries/merries met veulens, dus dat is ook wel fijn :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:51

Fijn dat het goed gaat met Jazzy, is het alleen niet beter als de wond open blijft zodat de prut eruit kan? Slaat het anders niet naar binnen?

Pris doet rare dingen. Staat pal met d'r doos in de neus van de hengst, piest hem z'n hele kop onder. Hij begrijpt er geen sok van, staat met een dikke piemel spannend te doen, maar trekt daarna ook een rare kop 'en wat moet ik hier nou precies mee?'. Wat ze uitpiest ruikt heel zacht zoetig. Verder zijn haar achterbenen geel van de melk en waggelt ze lekker door de paddock...Ahoy

Tara is er vandaag vandoor gegaan met de klapladder van Jeroen. Die was de verlichting aan het repareren en liep twee tellen weg om iets te halen. Wat ze gedaan heeft weten we niet, de ladder lag aan de andere kant van het paddock, De merries liepen buiten en Mas en Durak stonden in hun paddock. Wat hier niet vergeten moet worden, is dat Zaraar in zijn paddock daar nog tussen staat. Wat een brave toffe hengst is het dan.
Taartje heeft enkel wat schrappen en schrammen op d'r lijf en benen en verder niets. Dom dier. Zaar daarentegen was letterlijk wit van het zweet en zo van streek dat hij met z'n tandjes een van de koorden heeft doorgebeten...
Soms denk ik weleens 'ik doe de meeste weg, wat ik overhoud douw ik in pension, kan ik weer uitslapen, trek het hok dicht en zeg tot morgen'...

Pris zit wel al de hele dag op 37,5 dus dat lijkt wel ergens op

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:17

Oh Ceasar ze is echt mooi, heel leuke aftekeningen. Je zal wel blij zijn dat ze niet gaat schimmelen he?

Seg Woogy, nog steeds niets :P ik denk vannacht babyboom :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:34

Tinniie schreef:
Oh Ceasar ze is echt mooi, heel leuke aftekeningen. Je zal wel blij zijn dat ze niet gaat schimmelen he?

Seg Woogy, nog steeds niets :P ik denk vannacht babyboom :)

Helemaal eens met Tinniie, prachtig plaatje Caesar <3

en babyboom? denk je?? Ik hoop dat jij gelijk krijgt...... *D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:48

Woogy; zoetig, toch geen vruchtwater hè? Wellicht toch even bijvoelen om te kijken of het veulen goed ligt, want ze lijkt toch wel enige tijd bezig te zijn. Ik spreek uit ervaring, want zo ben ik er vorig jaar bij Luna achtergekomen dat het niet goed ging.....
Wat een verhaal trouwens met die ladder, dan heb je nog geluk dat het zo is afgelopen :=

Wat een beauty, ik hoop dat ze zo blijft, dan is het wel een heel opvallend paardje <3

Lara net nog even op de foto gezet met mijn camera; buik begint te veranderen en haar billen zijn drilpudding :D Uier krijg ik er niet mooi op, kan met een camera het scherm niet omdraaien :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:53

Hallo allemaal !

Mag ik me hier ook melden ?
Mijn merrie zit vandaag op de 324 dagen! Spannend.
Het is een 5 jarige kwpn merrie van uphill x flemmingh en krijgt dit jaar haar 2e veulentje van rousseau. Vorig jaar heeft ze een heel knap merrieveulentje gehad en dit jaar hoop ik op een hengstje :)
Ze heeft al best wat uier en vorig jaar veulende ze een weekje te vroeg. Dat verwacht ik nu eigenlijk ook als ik haar symptomen bekijk. Ik slaap al een paar dagen met een ipadje naast mijn bed want hebben dit jaar een camera in de stal opgehangen. Super handig.
Ik zag hier al een aantal hele leuke veulentjes langskomen en een hoop nuttige tips!
Op de foto zien jullie mijn merrie met haar veulentje van vorig jaar. Ik ben niet super handig met alle bokt dingetjes dus i kweet niet hoe hij nu hier in het topic komt te staan. Waarvoor alvast mijn excusus
Afbeelding
[/img]

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:55

Als je een bericht plaatst zie je rechtsonder "voeg foto's toe". Hiermee kun je foto's uploaden en dan op save klikken. Als de foto's geupload zijn hoef je alleen nog maar op de foto te klikken en komt hij in je bericht te staan.

Gelukt zie ik al; mooie merrie, welkom hier!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:56

Maar Suffie. Ze is toch niet aan het persen? Moet je dan al opvoelen?
Lijkt mij eerder iets wat je gaat doen als er geperst word, maar niets komt..... :?

Woogy, pension is soms makkelijker, maar lang zo leuk niet ;) hihi
Je zult na 1 dag al gefrustreerd zijn dat dingen niet lopen zoals jij ze precies zou willen :P
Pris moet gewoon niet zo moeilijk doen en eens gaan bevallen!! zo lang kan ze toch niet met druppelende melk rond lopen.......

Welkom Anoukk.

edit; hoe zit dat precies met temperatuur? Is dat betrouwbaar? Hoe vaak moet je dan meten?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:59

Welkom anouk!

WoogY. ...Die pris maakt er wat van hahah zal wel snel komen met die druppelende melk.

Linda. ..Ik ben daar ook wel benieuwd naar of mensen er ervaring mee hebben. Heb nu dan vandaag 2x gemeten en zit een daling in maar wat zegt dat precies verder

Suffie....lara maakt dus ook vorderingen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:12

Nou pris kom op! Ja en de rest ook natuurlijk haha.

Caesar wat is ze knap!! Die wil ik ook wel uit spook alleen dan maatje groter waarschijnlijk :P

Anouk welkom!

Suffie ook al flink uier!

Hier vandaag het alarm omgehangen bij spook. Morgen 330 dagen en ik vertrouw haar gewoon niet. Uier is klein en test tussen 6.5 en 7 nog steeds maar better safe then sorry. :)

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:20

Welkom anoukk
Vanavond komt t halsteralarm en ga ik het direct aanhangen, ben benieuwd.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:25

Woogy schreef:
Fijn dat het goed gaat met Jazzy, is het alleen niet beter als de wond open blijft zodat de prut eruit kan? Slaat het anders niet naar binnen?

Ja wond blijft ook open. Ik spoel het elke dag even schoon met de slang en dan smeer ik de Dermiel zalf erop. Prut kan er nog steeds goed uit. Ze staat ook nog steeds op de AB, inmiddels dus al 4 weken.
Ik hoop dat als ik dit potje op heb, dat ze daarmee klaar is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:36

Welkom Anoukk, mooie merrie en veulen!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:36

linda2008 schreef:
Maar Suffie. Ze is toch niet aan het persen? Moet je dan al opvoelen?
Lijkt mij eerder iets wat je gaat doen als er geperst word, maar niets komt..... :?

Vorig jaar was Luna duidelijk bezig, maar om het nu persen te noemen. Ze was vooral onrustig, veel lopen, schrapen. Als er niets in het geboortekanaal ligt, hebben ze natuurlijk ook niets om te persen.
Bij de koeien hebben we ook wel eens gehad dat het lang duurde. Je zag dat ze onrustig waren, maar ook nog niet aan het persen kwamen. Na bijvoelen bleek het dan vaak een slag in de dracht te zijn, of een kalf in verkeerde ligging.
Ik reageerde vooral omdat Woogy aangaf dat het zoetig ruikt en vruchtwater is zoetig, urine is zout.

Setteli, fijn dat het goed gaat met Jazzy!!

Ik ga straks ook mijn alarm startklaar maken, vertrouw Lara ook niet zo en vanaf morgen moet ik weer werken. Dan kan ik 's nachts tenminste nog redelijk tot slapen komen. Ik hoop dat Lara nu maar wacht tot vrijdagmiddag, dan krijgt ze van mij weer 4 dagen de tijd :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:40

Caesar, gefeliciteerd, weer een merrieveulen, wat een topjaar. *\o/* *\o/* *\o/*
En ook mooi dat je ziet dat vaders echt een stempel erop drukt qua aftekeningen. <3

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:36

Crines, De dame moet dus wel op tijd bevallen....

Silly1972, Wat fijn dat het met Cas zo goed gaat!

Noisy , Heerlijke quarter billen :D

Belle2000, Mooi buikje hoor, ziet er goed uit!

Fotsy , Ben benieuw wat de dokter van je hand zegt, hopelijk toch niet iets gebroken

Woogy, Je hebt mooi de hele dag je ding kunnen doen, dus baby kom op nu

Carmuh, Spannend....

Setteli, Fijn dat het met Jazzy goed gaat. Vindt het ook knap dat je vol belangstelling mee leest en post :(:)

Caesar, <3

suffie , Dat is al een mooi uier toch

Anoukk_, Welkom!

Dustinlover, Wat kunnen ze je het toch moeilijk maken.
Handig een halster alarm, ik ben nog steeds aan het dubben of ik er 1 zal aanschaffen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:40

Welkom anouk! Mooie merrie!

Suffie die ziet er al goed uit! Word echt spannend

Setteli fijn dat het goed gaat met jazzy!

Sblom en DL al een alarm op. Word een echte babyboom :D :D

Woogy jeetje wat eng van die ladder. Soms zijn paarden echt onnozel := en pris is beetje koekkoek haha

Ceasar.. Echt een veulen met wauw factor

Carmuh spannend!!!

Liaan nee maar mijn moeder, dierenarts en ik zijn er zeker van.

Spannend crines ..hoop dat ze alles binnenhoudt

Lady vandaag 9 maand drachtig!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 20-03-17 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:42

Hoe gaat het nu met Lady?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:43

Gaat weer iets beter. Word teminste niet meer minder :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:44

Fotsy.....En hoe was het met je hand?

Kabayo...knappe lady, schiet ook al op!

Belle....knappe merrie, fijn dat ze het werk nog ze leuk vind.

Hier net weer hum gemeten en die was nu 36.1....Wat moet ik hier nou van denken? Ze zeggen bij dalende temp komt er waarschijnlijk een veulen toch?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:45

Gelukkig, dan loopt het misschien toch nog met een sisser af.

Dat zou je bij zo'n lage temperatuur wel zeggen, dus kom maar op met dat veulen :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:46

Hee leuk anoukk een uphill merrie. In heb een uphill ruin.
Love uphill.
Benieuwd naar je veulen.