[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:17

Omdat ze best wel wat aanstalten maakt ben ik toch maar van plan om even veulen dekentje te bestellen maaaaar nu komt het.. Wat voor maat moet zoiets nou... 48, 60 of 75.. Het is een D pony veulentje beetje vergelijkbaar met arabiertjes denk ik..

https://www.minihorseshop.nl/dekens/veu ... deken.html

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:18

Caesar schreef:
@nicole; ik heb inmiddels al contact gehad met de servicedienst van Alecto. Het komt door de Experia box van KPN. Daar zit een soort beveiliging op. Met een soort search programma ben ik er uiteindelijk uitgekomen! Nu nog kijken of die op stal werkt en dan kan ik weer meekijken bij de dames.

Mierella is spannend zeg!! Ik zou het al niet eens durven om maand voorafgaand op vakantie te gaan. Heb wedstrijden gepland begin april en weekend van uitgerekende datum is een groot kruis .

@knolselder; gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie meisje. Fijn dat het inleiden je bespaard is gebleven en ze toch op eigen kracht gekomen is.

Normaal wil ik dat ook niet maarja dit was niet mijn eigen boeking en kwam vader lief er mee aan dat dit de enige optie was -O-

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:22

Knolselderij, gefeliciteerd! Leuke naam ook!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:32

Wij hebben een dekentje maat 60 volgens mij voor de volentjes, zag hem even niet meer te koop staan bij de paardendrogist.

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:37

Woogy schreef:
Wij hebben een dekentje maat 60 volgens mij voor de volentjes, zag hem even niet meer te koop staan bij de paardendrogist.

[ Afbeelding ]

Super bedankt! Dan zal 60 hier ook wel gaan passen denk ik :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:41

Laatst bijgewerkt door Woogy op 04-03-16 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:44

@knolselder: wat een prachtige veulen foto :D :D :D gefeliciteerd met je mooie dochter

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:45

Ik heb nog een vraagje aan de kenners: de kleur ogen waarmee veulens geboren worden veranderen die ook in de loop der tijd? Net zoals bij honden?

Mickey heeft namelijk een beetje vreemde kleur ogen (grijs/donker blauw)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:46

Ik zou een dekentje nemen vanaf 60 en gewoon eentje die in grootte aanpasbaar is.

Verder tja uier is groot. Merrie hier vorig jaar had ook echt melk maand tot anderhalf ervoor. Bleef beetje irritant doen, de eigenaren vonden da niet nodig en veulen is een maand te vroeg geboren, geen idee of het vermeden had kunnen worden maar ze had dus een afwijkende uier ontwikkeling. Ph is bij jou gelukkig nog hoog.

Aniek alweer bezig met camera s. Spannend. Ik kreeg vorig jaar ook niet alles in beeld. En mijn merries kennende die hebben een best gevoel om net buiten beeld te staan. Tweede veulen brak het vruchtwater mooi buiten beeld (gelukkig had ik geluid).

Knolselder: knap kind!

Ik heb een keer een vrije middag en het regent (weer zo n verzopen bende hier ). Net maar even een deken voor mn grote geshopt en nog wat prulletjes. Zo maar even gaan kroelen en rijden. Ik ben duidelijk mooi weer ruiter geworden. Zondag zijn de merries aan de beurt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:56

Mopjemop schreef:
Ik heb nog een vraagje aan de kenners: de kleur ogen waarmee veulens geboren worden veranderen die ook in de loop der tijd? Net zoals bij honden?

Mickey heeft namelijk een beetje vreemde kleur ogen (grijs/donker blauw)

Ze worden geboren met grijzige, rookkleur ogen. Die kleuren dan met tijd door naar meestal donkerbruin.

Ons Amigo dekentje is sowieso ruim verstelbaar tot 10 cm op de voor- en buikflap sluitingen.
Koop sowieso geen dekentjes met singels voor jonge baby's, veel te link met die lange slappe stelten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:29

Daisy is vandaag 9 maanden! *\%/*
Vanwege het slechte weer geen foto op de gebruikelijke plek, maar even snel op het erf.
Ik hoop zondag een beter foto te kunnen maken (morgen ben ik er niet ivm hengstenbezoek).
9 maanden
Afbeelding

8 maanden
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:29

Thanx Woogy ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:41

Mooie buikjes komen er weer voorbij, sommige al vroeg met uier.
Wat dat betreft ben ik bij Bo blij dat ze nog geen uier heeft, Bo zit vandaag op 293.

maar man man man wat een vies weer de laatste dagen zeg. Alles wat eindelijk wat aan het opdrogen, maar nu staan er weer overal plassen.
Tevens sneeuwt het hier nu al ruim een uur. Gelukkig tot nu toe blijft het niet liggen. Maar is nu precies 0 graden. Dus ben bang dat het straks wel blijft liggen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:44

Hey Daisy begint nu wel echt buik te krijgen :) Mooi hoor!

Kiki...klinkt niet goed...ik ga morgen weer naar Groningen en dikke kans dat het daar dus ook koud en sneeuwig is :\

Geen dank MopjeMop, heb zowat in m'n broek gepiest met mijn eerste veulentje 'wat een mooie kleur ogen heeft hij <3'...paar weken later waren ze ordinair bruin :\

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:55

Annelies, nogmaals gefeliciteerd met jullie knappe meisje! <3 ook deze heeft weer zo'n prachtig pret bekkie <3

Nicole, :wow: wow!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:07

L_isanne schreef:
https://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi9 ... 0wodnxYCeg
Wij hebben deze volgens mij. Hangt op 2,5 meter hoogte echt boven de stal en krijg ruim de hele stal erop.

Lijkt erop dat die het hier ook gaat worden. Wel iets duurder, maar dat moet dan maar...

Ines, ja hoop hier toch wel de hele stal er op te krijgen. En dan toch twee camera's voor de twee kraamstallen.

Woogy, hier in Groningen is het gewoon regen hoor. Maar wel vies koud :brr:

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:44

Wings_love schreef:
Ze begint echter ook al een beetje uier aan te maken en dat is toch nog wel een beetje vroeg met 249 dagen. Wat zijn de ervaringen hiermee? Zo ziet het er nu uit, normaal zijn het de normale speldenknopjes. [ [url=m/s5cHRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een stukje mezelf quoten, door alle felicitaties denk ik dat het gemist is, maar zou wel graag willen weten of ik me zorgen moet maken dat ze nu al uier begint aan te maken of niet en wat dit kan betekenen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:57

Nog een goede maand en 13 dagen en dan is mijn Azara uitgerekend ! :O

En eigenlijk heeft ze nog steeds een bescheiden buikje :)

Kan niet wachten wat er uit komt, mama is zwarte en papa is palomino bont :)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:58

nope wings

ze hou het spannend ..
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:11

Veulen oogjes kleuren inderdaad nog door.

Hopelijk gaat mickey ook goed zonder medicijnen.

Mooie drachtige dames

Hier nu nog maar 82 dagen te gaan en tietjes beginnen iets te veranderen.

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:18

Knolselder prachtige naam voor jullie dochter en wat een mooie foto.
Fijn dat de bevalling zo zonder inleiden en alles vlot gegaan is. Geniet ervan.

Mopjemop gelukkig dat Mickey het goed doet op de metacam en AB.
Ik duim gewoon door dat hij het fijn gaat redden, de medicijnen doen gelukkig hun werk.

Wingslove ik heb geen idee zo.
Het kan zo maar een langere periode niet verder gaan. Dus.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:44

Leuk al die dikke buiken :)

Rolly toont vandaag erg futloos op stal. Staart voor zich uit en ademt redelijk zwaar.
Hopelijk is het niks ernstig.

Met buiten wandelen was ze dan wel weer actiever. Lekker grasjes eten en flink voorwaarts stappen en om zich heen kijken. Met eten geven reageerde ze nog steeds wel druk.

Maar denk dat ik spoken zie ofso

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:25

Knolselder, dat is de veulenfoto van 2016, wat een mooi meisje!

Nicole, verdronken? Hoe kan dat zo maar gebeuren? Kan me voorstellen dat dat een schok is. :(:)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:19

Even een vraagje, een van mijn paarden heeft ondanks regelmatig ontwormen toch weer bloedworm, nu moet ik van de da al mijn paarden weer met equest(de groene) ontwormen, Bibi dus eigenlijk ook, volgens hun kan dat geen kwaad, maar ben er toch niet gerust op, komt dat wormenspul niet in biest? En aangezien er op de bijsluiter staat dat veulens jonger dan 4 maanden t niet mogen hebben,vertrouw ik het dan niet. Maar anderzijds staat er ook weer op dat drachtige en lacterende merries t wel mogen hebben...Weet iemand misschien of dit nu nog veilig is om te geven, heeft iemand er ervaring mee? Bibi is namelijk nu 324 dagen drachtig..dus..ben er niet gerust op dan..

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:26

De merrie mag dit wel hebben en geeft dit indirect naar het veulen waardoor het niet schadelijk is voor het veulen zelf.
Het veulen mag het niet zelf direct binnen krijgen.