Upona is ook klaar met insemineren.. Wachten tot 1 juni op de 18 dagen scan
Fotsy
Geplaatst: 17-05-15 21:15
oh jullie gaan hard nu, volop aan het insemineren en dekken, goed zo, ik duim mee hoor. gefeli vrouwke en Vulina
waarom laatste kans icecrystal? Dekseizoen is toch nog laaaaang niet over, ik moet hier nog beginnen
Wat ik gisteren dacht dat mijn merrie hengstig stond, was vandaag al helemaal over, dus hiermee bevestigd dat niet alleen shetjes sletjes zijn, mijn merrie dus ook , woensdag dan maar de procedure volgen en spuiten, misschien toch eerst eens scannen als het nodig zou zijn.
Icecrystal
Geplaatst: 17-05-15 21:54
Klopt, maar ik had 2 kansen bij Kharamel, dit is helaas alweer de laatste.. Dat maakt het extra spannend
@vulina. T klinkt wel heel aannemelijk wat je zegt. Maar ik heb echt geen kaas gegeten van natuurlijk dekken. Ga ervan uit dat een hengstenhouder wel weet wat die doet toch?! Ach ja ze slaat nu in ieder geval af. Ga ze dinsdag halen. Kan helaas niet eerder omdat mijn auto kapot is. Word morgen avond gemaakt. Zal blij zijn als mijn meisje weer thuis is!
Het is ook niet erg hoor Ubimone! Maar mocht ze nu niet drachtig zijn zou ik het even overleggen met de hengstenhouder.
Zien jullie ook gelijk aan jullie merries of ze drachtig zijn? Onze, nu nog enige drachtige, zie ik het gelijk aan. Zij krijgt gelijk appeltjes op de vacht, lijkt alsof ze 50 kg aan komt. Zij voelt zich duidelijk goed als ze drachtig is
Ik merk nu nog vrij weinig aan mijn Merrie. Ze lijkt wel iets milder te worden maar jaagt nog steeds iedereen weg. Hi hi hi Dus heb nog geen idee... Hi hi hi
Luna2006
Geplaatst: 18-05-15 09:39
Heb ik de hengst voor Marley al laten zien? Meet Silver Plates Baccarra Sampson!
Sorry dat ik weinig feedback geef op mensen, kan mezelf niet echt motiveren alles te lezen
In elk geval zag ik dat er veel drachtige mopjes bij zijn, gefeliciteerd allemaal
Pris is lekker op weg. Eet enorm op het moment waar ik wel erg blij mee ben, ze is altijd maar net aan op gewicht dus extra spek is niet weg. Verder trainen we flink om de spieren ook sterk te maken voor haar groeiende baby buikje 61 dagen op weg nu(wilde gisteren een foto maken maar dat ging niet )
Tegelijk gepost Woogy, maar zo van de foto ziet ze er wel mooi uit qua conditie Pulp helpt hier vaak erg goed, hebben een paar ouderen staan die moeilijk op gewicht blijven. Met dagelijks wat pulp gaat dat prima
pris heeft het probleem dat als ik haar 'verkeerd' voer ze haar longetjes uit haar lijfje hoest Dus het was al een hele zoektocht naar het juiste voer, geheel zonder supplementen doet ze het goed. Oh en onbeperkt hooi natuurlijk. Dan nog het probleem dat ze vaak de helft van haar voer laat staan omdat ze 'vol' zit denk ik. Maar nu met mini Mashje in de maak heeft ze flinke trek
Merrie nr 4 is hengstig, dat wordt straks proberen met Guess! De anderen hebben tot nu toe geen hengstigheid getoond en ze zijn 2 a 3x gedekt totaal. Dus tot nu toe goede tekenen.
Gefeliciteerd iedereen die al goed nieuws heeft in ieder geval, super om te lezen!
pretty
Geplaatst: 18-05-15 10:21
Chimello Guess mag straks weer aan het werk dus haha.
Woogy ze ziet er wel goed uit hoor nu.
Luna fijn dat je dan toch voor een andere hengst gegaan bent! Goeie keuze.
Vrouwke en Vulina gefeliciteerd met de dracht!
Icecrystal duimen op dat de volgende poging wel mag pakken!
Sorry ik raak weer amper bijgelezen. Heb genoten van een lang weekend en daar hoort de PC niet echt bij
Momenteel worden Karin en Nikita niet terug hengstig dus er is goeie hoop op dracht. Karin zal waarschijnlijk wel verkocht zijn dus dat veulen wordt niet voor onze stal. Zoals het ernaar uitziet zullen we dus niet veel merries drachtig hebben maar ach,een jaartje rustig is ook wel eens fijn.
jolandje
Geplaatst: 18-05-15 10:34
sara dit is echt een veel betere keuze dan die andere, zal best meer kosten, maar dan heb je straks wel een veulen met een mooi papiertje erbij, bovendien heeft deze hengst al érg veel gave nakomelingen
Hij zit inderdaad boven budget. Gelukkig pas mijn dressuurzadel verkocht dus kan de dekking er wel vanaf zonder aan de spaarboek te moeten. Ben echt heel benieuwd naar dit veulen! sampson kan een staaltje bewegen. Gaat marley mooi aanvullen!