[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:06

Lauura schreef:
Nicole hoe ver is jouwe????

83 dagen vandaag :)

Iedereen bedankt, jullie hebben me erg gerust gesteld en weer even met beide voeten op aarde, want inderdaad hoe kan de merrie die sochtends nog drachtig is gescant s avonds ineens pissen ze zou natuurlijk nooit hengstig kunnen zijn maar je maakt je zelf helemaal gek.

Iedereen erg bedankt +:)+

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:18

Nou denk net nog even schouwen voor ik de veearts bel of ze nog tijd heeft om te scannen.. Empty hengstig :( :( :( weer laat ze het zo moeilijk zien terwijl de hengst ernaast staat... Nu dus gedekt dus hoop niet dat ik weer te laat ben...
Vetje is nu 23 dagen en pist wel maar slaat tegelijk van nijdigheid ;) Heb dus toch even gebeld en als het goed is word ik straks terug gebeld of er nog plaats is.. Dus dan weer duimen..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:13

Ik duim mee @Dustinlover!

@Nicole: dat deed mijn merrie ook toen de hengst een paar dagen weg was en heel opdringerig naar haar deed. en die is nog steeds hartstikke drachtig (met kloppend hartje op scan).

Luna hier vandaag enorm slecht gezind, ze heeft ook een dikke buik voor maar goed 2 - 3 maanden drachtig te zijn en toch is ze niet te vet haha.
Zal volgende week nog eens foto's maken want ben nu bij mijn vader, gelukkig wel elke dag een verslag

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:59

Nou mijn combinatie voor 24 mei 2015:

Absolutely Silver Dollar Baby(Aka Vetje)
Afbeelding

x
Lorenzo vd Appaloosahoeve
Afbeelding

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:25

Nicole er zijn best veel merries die wat hengstig tonen, zo ook mijn merrie die nu bijna 100 dagen is. Ik dacht ook dat ze hengstig was (toen was ze 67 dagen) dus ik laten scannen, gewoon nog hartstikke drachtig. Het schijnt te maken te hebben met het aanmaken van meer hormonen dat ze hengstig tonen, en dit jaar hoor ik het van heel veel merries.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:41

Narobi schreef:
Nicole er zijn best veel merries die wat hengstig tonen, zo ook mijn merrie die nu bijna 100 dagen is. Ik dacht ook dat ze hengstig was (toen was ze 67 dagen) dus ik laten scannen, gewoon nog hartstikke drachtig. Het schijnt te maken te hebben met het aanmaken van meer hormonen dat ze hengstig tonen, en dit jaar hoor ik het van heel veel merries.

Nou ik heb het met beide merries dus ook, pas nog laten scannen, ene op 3 maand dracht, de ander op 2 1/2, maar beide super drachtig met kloppende hartjes. Je hoort het echt veel dit jaar, maar het is toch elke keer weer even in de stress zitten hoor hier ;)

Iedereen weer gefeliciteerd met de dracht van de merries !!! Ben erg benieuwd naar alle veulens volgend jaar weer :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:43

Ik heb er nu ook last van. Merrie lijkt hengstig. Ruin toont ineens heel veel interesse en zit met zijn neus onder haar staart. DA komt zo om te scannen.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:56

JJJAAAAAA, Madelief is nog steeds drachtig !! Ze is nu 54 dagen drachtig rond de 100 dagen gaan we haar laten scannen om het veulentje te zien
Iedereen waarvan de merrie drachtig is GEFELICITEERD
Iedereen die nog moet gaan scannen heel veel succes!!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:56

JJJAAAAAA, Madelief is nog steeds drachtig !! Ze is nu 54 dagen drachtig rond de 100 dagen gaan we haar laten scannen om het veulentje te zien
Iedereen waarvan de merrie drachtig is GEFELICITEERD
Iedereen die nog moet gaan scannen heel veel succes!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:12

Gefeliciteerd!! Mijn vriendinnetje is ook nog steeds drachtig! Zit echt op een roze wolk nu

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:13

Gupona ook weer niet drachtig, dat word ook weer een slijmmonster afnemen pff

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:14

Gaat lekker maar niet heus Joyce... vorig jaar ging het zo lekker allemaal geloof ik en nu willen ze niet allemaal..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:23

morgen een mijlpaal honderd dagen *\o/*
Volgende week scan vermits ik onverwacht nog weekje langer verlof heb, dan toch maar Da advies volgen en op 105 dagen scan.
Ze straalt toch nog altijd in haar blik een zuurpruim uit, vind je ook niet, man wat een zuurpruim zeg en jaloerse teef, wat zeggen ze dan van het geslacht? Komt dit nog terug goed? :=
Waar is mijn lief aanhankelijk paard gebleven? _-:(
Afbeelding

wat is het lastig opstaan met die warmte en dikke buik :+
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:13

Joyce he gatver, wederom niet drachtig. Jullie doen dus nog een poging, met eerst een monster.

Fotsy wat ziet ze er goed uit... mooie appeltjes!! *\o/*

Ymor *\o/* *\o/*

Chardy ook! Fijn nog drachtig.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:44

Joyce wat vervelend.

Gefeliciteerd aan allemaal waarvan de merries nog drachtig zijn

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:58

Ha fotsy dat is toevallig, mijn merrie is morgen ook 100 dagen. :D En ze heeft precies dezelfde buik qua vorm als mijn merrie. Ze zeggen dat als de merrie niet zo lief is tijdens de dracht dat het een merrie wordt. ;) Die van mij is knuffelig dus dan zou ze een hengst moeten dragen. Ben benieuwd....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:21

Narobi schreef:
Ha fotsy dat is toevallig, mijn merrie is morgen ook 100 dagen. :D En ze heeft precies dezelfde buik qua vorm als mijn merrie. Ze zeggen dat als de merrie niet zo lief is tijdens de dracht dat het een merrie wordt. ;) Die van mij is knuffelig dus dan zou ze een hengst moeten dragen. Ben benieuwd....

Die van mij worden altijd heel aanhankelijk, met name mijn normaal gesproken bitchy dame is super lief tijdens de dracht. Maar ik fok toch echt altijd merries :Y)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:25

Ik heb een tijdje niet meer gevolgd.
Maar proficiat aan iedereen die nu al zijn merries drachtig heeft. En voor de anderen, geduld... En hopelijk nog dit seizoen een mooie hengstigheid.

Onze beide merries zijn nu weer op 18 dagen drachtig gescand. De ene hebben we naar station gebracht gezien die daarvoor vrucht verloren was. Ze blijft er staan tot we uit verlof terug zijn en dat geeft toch minder stress nu ze goed opgevolgd wordt.
Hopelijk blijft alles goedgaan bij beide.

We zijn hier op vakantie in New Forest. Wat een prachtige omgeving is het hier. Zeker met die 3500 ponies die hier in alle vrijheid rondlopen. Ongestoord en iedereen moet maar wachten als ze op een straat blijven staan :D .

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:51

*\o/* Fotsy!!

Onze lease merrie was helaas ook niet drachtig... Vandaag terug geïnsemineerd en afgespoten.

Bij mijn oudje heb ik deze keer eigenlijk een goed gevoel, ik vind haar... anders... Misschien maar een gedacht, maar wie weet, 25e scannen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:11

Wat jammer van de lease merrie tinniie.
Allez ziet er goed uit met cheyenne. Ik duim mee.
Amai veulenboom volgend jaar van Arany?

Gblover proficiat.

Dank je Tjinta.

Narobi wordt samen aftellen.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:12

Dustinlover: mooie combi!
Chardy en Ymor: gefeliciteerd :D wat fijn dat het goed gaat.
Jocye: balen zeg. Wel goed dat jullie doorzetten...
Fotsy: ze kijkt idd wel een beetje zuur hahaha

Viky is vandaag 76 dagen drachtig.
Ik wil haar graag over een tijdje nog een keer laten scannen voor de zekerheid. Zeker aangezien ze vorige week uitgegleden/gevallen is.
Ik zou het in de laatste week van mijn vakantie kunnen doen. Dan is ze rond de 105 dagen drachtig.
Is het dan wel goed te zien op de scan?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:09

Moet wel want ze hadden tegen mij gezegd dat de volgende scan gebeurt op 105 dagen om het geslacht nog eens te bekijken en als ze het dan niet zien, is het wachten. :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:12

Ga hier mijn merrie op 120 dagen nog eens laten scannen denk ik, ben heel benieuwd naar het geslacht van het veulen en of we het gaan houden of niet eigenlijk

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:13

Fotsy schreef:
morgen een mijlpaal honderd dagen *\o/*
Volgende week scan vermits ik onverwacht nog weekje langer verlof heb, dan toch maar Da advies volgen en op 105 dagen scan.
Ze straalt toch nog altijd in haar blik een zuurpruim uit, vind je ook niet, man wat een zuurpruim zeg en jaloerse teef, wat zeggen ze dan van het geslacht? Komt dit nog terug goed? :=
Waar is mijn lief aanhankelijk paard gebleven? _-:(
[ Afbeelding ]

wat is het lastig opstaan met die warmte en dikke buik :+
[ Afbeelding ]

Ben erg benieuwd naar jou combinatie! :D

Tinniie schreef:
*\o/* Fotsy!!

Onze lease merrie was helaas ook niet drachtig... Vandaag terug geïnsemineerd en afgespoten.

Bij mijn oudje heb ik deze keer eigenlijk een goed gevoel, ik vind haar... anders... Misschien maar een gedacht, maar wie weet, 25e scannen :)

Jammer van je lease merrie hopelijk pakt het snel :) Hoop voor je dat je oudje drachtig blijft :)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:58

Fotsy schreef:
Moet wel want ze hadden tegen mij gezegd dat de volgende scan gebeurt op 105 dagen om het geslacht nog eens te bekijken en als ze het dan niet zien, is het wachten. :j

Ahaa vandaar. Ik dacht eigenlijk dat het helemaal niet mogelijk om het geslacht te kunnen zien. Tenminste mijn DA zei dat het heel lastig is en dat ze er (uiteraard) geen garantie op geven. Op 105 dagen komt voor mij wel goed uit aangezien ik dan nog vakantie heb dus misschien maar eens een afspraak inplannen. Zit toch telkens in mn achterhoofd met het idee van stel dat er toch iets niet goed is gegaan toen ze is uitgegleden :s