maar ik ben wel beniuwd wat vos en zwart-bont word

@hera dat was net zo bij ons ik zie er ook nog niks aan en de DA wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Talishe schreef:Manueeltje, je krijgt geen schimmel als beide ouders geen schimmel zijn. Schimmel zie je altijd, kan niet verborgen zijn. Vos en zwart zou misschien wel kunnen, maar ik gok ook donkerbruin.
manueeltje84 schreef:Talishe schreef:Manueeltje, je krijgt geen schimmel als beide ouders geen schimmel zijn. Schimmel zie je altijd, kan niet verborgen zijn. Vos en zwart zou misschien wel kunnen, maar ik gok ook donkerbruin.
Moeder is schimmel, en zover ik begrepen heb als er aan vaders kant ergens schimmel in zit dat de kans er wel is op een schimmel.
En nu moet ik zeggen dat mijn merrie zelf nogale aardig wat witte haren door haar bruine vacht heeft zitten, ik vind het ook raar dat ze niet op stekelharig is geschetst.
AGarcia schreef:Mijn biologie-docent (zit zelf ook in de paardenwereld) zegt namelijk dat vos behoorlijk dominant is en dat Mendy dus bruin door had kunnen geven aan het veulen dit jaar waardoor deze bruin werd.
Neonlight schreef:Verder, voor mij is een goed veulen fokken het allerbelangrijkste, op de 2de plaats komt het kleurtje.
Joyceee86 schreef:Wij hebben:
Vos x Vos = dus Vos
Bruin x donkerbruin zal bruin worden (als zij dragend is)
Bruin x Vos (eerste veulen voor zowel merrie als hengst dus kan vanalles worden, en merrie moet eerst dragend gescand worden natuurlijk)
Appaloosa bruin wit x zwarte stekeharige hengst
1 is zoiezo dragend, Als t goed is word Idorine donderdag gescand.. Dupona is zaterdag nog gedekt, dus nog even afwachten
Appaloosa is 1x gedekt op de natuurlijke manier dus is ook afwachten