Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Noor schreef:Magic_Ice schreef:Hier 1 drachtige merrie, laatste dekdatum 5 juni, uitgerekend 11 mei 2011 (toch?)
Gisteren 1 merrie geinsemineerd en 1 merrie gedekt.
Gefeliciteerd.
Ook weer een dekking door Kas dit jaar? Zag het veulentje op de Kas-site. Goed gelukt!
Iorrr schreef:Ik zeg ook niet dat ze niet weet wat ze doet. Maar geen enkel veulen is er aan toe voordat ze 4 á 5 maanden zijn... Als je wilt dat je merrie in perfecte conditie is en blijft moet je niet fokken. Zo simpel zie ik het. Alleen als de merrie serieus ondergewicht heeft vind ik het acceptabel dat het veulen er zo vroeg af gaat.
manueeltje84 schreef:gister contact gehad met v uytert het wl niet echt gaan lukken met nikita.
Ze hebben slijmmonster genomen en ze blijkt van binnen er vuil te zijn.
Ze is inmiddels gespoeld, ook heeft ze vocht in de baarmoeder en daartegen word ze behandeld.
Ze doen hun uiterste best daar maar het wil niet echt minder worden met het vocht.
En ze speelt ook voor paashaas.
Links mooi ei, insemineren, ovuleren, en weer aan de andere kant een nieuw ei maken.
Echt om gek van te worden.
Hier gaan we echt geen veulen in krijgen dit jaar helaas!
Nicole288 schreef:Dat is helaas wel vaker de reden waarom fokmerries verkocht worden, dat het niet (meer) zo makkelijk lukt allemaal. Voor het kopen hierop laten nakijken naast de normale keuring lijkt soms geen overbodige luxe.
fokfanaat schreef:Nicole288 schreef:Dat is helaas wel vaker de reden waarom fokmerries verkocht worden, dat het niet (meer) zo makkelijk lukt allemaal. Voor het kopen hierop laten nakijken naast de normale keuring lijkt soms geen overbodige luxe.
dat is niet zo makkelijk te zien, kom je pas achter als je ze drachtig wilt krijgen. net veel cystes kunnen ze zien, maar dat zegt nog niet altijd wat over vermogen drachtig te worden.