[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:38

Beide eigenlijk niet, ik sta altijd op vlas en ik wil daar echt geen veulen op geboren hebben.. Ze zijn nat, alles plakt aan ze, ook aan het neusje, mams likt alles op..

Kan je geen stro regelen?

Ik heb hier Kyra ook op stro staan en meestal met 2 weken zet ik ze weer op vlas..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:41

Vandaag zal het me niet lukken om stro te regelen. Hopen dat ze het veulen nog even binnen houdt dan maar! ;)

Nu loopt ze nog buiten overigens, maar met het aanstaande weer vind ik dat ook geen ideale plaats om een veulen te laten krijgen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:54

Dank jullie....

Arlinda doet in elk geval haar best me op te vrolijken....
Vandaag op 299 dagen, en ze begint een uier te maken!!! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Gister waren het nog gewoon slappe theezakjes waar niets inzat. Vond dus vorige week al wel dat de boel wat slapper werd daar, het is een maiden, dus alles zit dan nog goed strak, maar nu dus echt schot in de zaak!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:00

goedemorgen :Z
ben er vannacht 2 keer uit geweest, gisteravond vond ik haar wel heel slap van achter, ondanks dat ze maar een klein druppeltje aan haar uier had hangen ben ik toch maar even gaan kijken. De eerste keer was wel grappig, ik had een pak stro (zijn nogal grote pakken) op zijn kant in een hoek van haar stal gezet, dacht, is makkelijk als ik morgen weer moet bij strooien, ligt niet alles onder het stro. touwtjes er voor de zekerheid afgehaald. normaal zou syl daar echt niet aankomen, maar toen ik kwam kijken zat heel haar gezicht vol stro, had ze er van staan eten, ook al haar hooi op, plus brok. de laatste tijd at ze nog maar de helft van alles. ach oke, flinke vreet-bui, wat jij wil, dus haar nog wat hooi bijgevoegd, ze mag best stro eten, maar hooi lijkt me beter nu die buik al zo vol is.
dus ik ga toch nog maar een keer kijken (niet fijn, zo snachts, maar toch ook wel weer gezellig, ze is altijd heel vrolijk om me snachts te zien) ligt mevrouw als een prinsesje in haar zelf gemaakte stro bed, ze had de hele baal uit elkaar getrokken en verspreid, was er midden in gaan liggen. syl ligt altijd met haar benen onder haar lijf (al schuiven haar achter benen voortaan uit, want dat past niet meer) en met haar hoofd languit voor zich op de grond. de laag was alleen zo dit, dat ze met haar hoofd achter/in een berg stro lag... en dat zie je dan om 2 uur snachts :D gekke merrie
vanochtend was mama om 7 uur gaan kijken en ze had alweer haar hooi op, ze heeft wat bij gegeven, en vanochtend toen ik ze ging voeren had ze het alweer op....
haar banden zijn nog steeds heel slap, ze heeft echt een punt kontje, en de druppel blijft voortaan hangen, maar hij word niet hard.

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:05

Saffier: Toch nog wat afleiding op deze trieste dag! Sterkte..

Mijn merrie, ook een maiden, zit ook rond de 295 dagen, maar daar gebeurd
nog helemaal niets! Of ze moet me ook verrassen vanmiddag.. :D

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:09

Ja ja dat beloofd voor deze dagen, een echte babyboom!!!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:23

Saffier sterkte toch een dag dat je even erbij stil staat. Wel erg lief dat Arlinda je toch nog even op kan vrolijken! Doe mij ook maar z'n merrie...
Ik krijg toch weer twijfels bij Kandy haar buik dierenarts moet binnenkort weer komen om andere veulen te enten en te Chippen dan mag er gewoon weer even gekeken worden of er toch echt wel wat in zit want haar buik veranderd erg maar word niet dikker en ze loopt toch niet meer elke dag fanatiek zeg maar. Mijn twijfels zijn er weer al waren ze echt even weg.

draakje wat schattig he als je paard zichzelf zo goed probeert te verzorgen, heerlijk vind ik het als ik binnen zit en de paarden zijn in de stal bezich de plak stro die ik altijd zo in de box gooi aan het uitpluizen ik kan altijd via de camera kijken wat er in de stal gebeurt vaak nog leuker als een serie of film op tv vind ik...Vooral als de veulens bezich zijn.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:26

Pff nog steeds geen baby's, ik had vannacht gedroomd dat ik er een erg mooi merrie veulentje naast had staan! :D

De uier begint al op te schieten en morgen wordt ze vanachter opengeknipt. Dus dan zijn we er klaar voor :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:30

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:31

is inderdaad leuk om te zien, had niet verwacht dat ze zoveel in haar stal zou staan, ze kan gewoon in en uit lopen, ze vind het geloof ik wel lekker rustig daar binnen.
haar vriendjes blijven ook lief bij haar, mooi gezicht is dat, die twee verliezen haar niet uit het oog. maar ze staat wel apart omdat ze haar begonnen te klieren, niet echt heel gemeen, maar normaal liep ze altijd weg alleen nu niet meer. plus een eigen plekje om te eten is ook wel heel ideaal nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:41

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:43

Baby is al geboren :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:45

Ging erg snel allemaal zeg.
Zie merrie eens happy wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:45

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:03

ik heb ze normaal ook op vlas staan, maar doe er idd ook rond de bevalling een dik strobed bovenop!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:10

Gelukkige verjaardag Littleroosie!!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:17

happy birthday Littleroosie ;-)

Kyra hier op dag 330 !!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:26

hier staan ze trouwens op een laag houtskrullen en een pak stro erover.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:32

Hier wordt het ook spannend, onze 2 minimerries zijn morgen en zondag uitgeteld. Sinds een week houd ik nachtwacht. Eéntje staat echt op ploffen, heeft flink uier etc. Zij heeft in 2007 ook een veulentje gehad en ik ga er (stiekem) van uit dat ze met dezelfde voortekenen (flink kegelen) deze keer het dito zal inluiden.
De andere merrie heeft ook al eens eerder een veulen gehad, maar niet bij ons, dus geen idee hoe dit zich zal aanduiden.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:37

Ik heb ze op zaagsel, en stro er over heen Lekker warm en zacht :D..

Ik vind het best spannend weer bij de 2 dames van ons die nog moeten.

Greta heeft 2 jaar terug een maand te vroeg in het land gedaan smorgens vroeg uur of 6.. Veulen heeft het er moeilijk gehad in het begin.. Ze draagt de staart ver van de kont, maar nog geen uier ontwikkeling, ook geen slappe banden alleen mega pens.

Indira had vorig jaar haar 1ste beeb..en die kwam overdag in het land, toen niemand van ons aanwezig was, 3 dagen voor uitgerekende datum. Ook begint ze al wat uier te krijgen. Ze heeft het ontzettend zwaar, ondanks dat ze geen dikke buik heeft..Ze staat liever in dr stal dan dat ze naar buiten moet.

Ik denk toch dat we halster alarms gaan huren, geeft nog geen garantie.. Maar toch

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:02

@ Littleroosie ; Gefeliciteerd !!

Wat denken jullie wanneer sarah gaat bevallen?

ze is Dik en maakt iets uier, vandaag 283 dagen
ze is 1 juni gedekt en direct dragend geworden
dus ik dacht dan zal ze 1 mei wel bevallen,
maar zou het nog zolang duren??

Grtjss Tineke

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:08

kun je weinig van zeggen belgengek.
Zeker nu nog niet, de ene merrie draagt 335(kan ook minder) de andere 340 of meer, het is een richting.
:+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:11

Wet Look zit vandaag op 325!!! *\o/*

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:12

doe jullie er zaagsel onder voor het vocht??? syl plast namelijk op het moment nogal graag in haar stal en stro neemt niet heel goed vocht op, nu haar ik het vieze stro er elke dag uit, en dan weeg ik het vocht wat nog over is weg, en dan weer schoon stro er op. maar dat heb ik wel elke dag een dikke halve kruiwagen vol stro. zou het helpen om er zaagsel onder te leggen zodat dit het beter op neemt en ik minder weg hoef te scheppen??

wat een lief veulentje op marestare, moeder staat wel nog steeds aan de nageboorte?

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:14

Helemaal vergeten vanochtend, ook hier dag 320!