Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Richtje schreef:Ik kreeg vandaag van de stalbaas te horen dat Vief 's ochtends wel steeds meer uier heeft. Morgenochtend zelf maar eventjes kijken
Lettetje schreef:Hoi hoi!
Moest na een gebroken nacht werken vandaag, dus niet eerder de tijd gehad om verslag te doen!
Wat leuk trouwens deel 3, goed bezig Nicole!
Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Het gaat super met ons veulen en moeder!
Hij is vannacht rond 3.40u geboren, ik had de camera aan en m'n wekker om de 15 minuten gezet omdat merrie de hele avond en nacht niks anders deed dan kegelen en heel veel rondjes lopen! Om plm 3.30u ging de wekker en keek ik op de monitor, hing er al een megablaas achter de merrie terwijl ze nog stond, wij snel bed uit en toen we in de stal kwamen hing het veulen al voorbij de hakken van de merrie, het vlies knapte en we hebben het veulen iets meegeholpen en neer gelegd! merrie was helemaal overdonderd, is nl haar 1e veulen!
binnen 20 minuten was de nageboorte er compleet uit (ook staand) en zo'n 15minuten later stond meneer op z'n slungelige beentjes! Hij had vrij snel door waar de melk vandaan kwam!
Hij drinkt, poept en huppelt al vrolijk de stal door, dus wat willen we nog meer![]()
Ik zal even proberen wat fotootjes erop te zetten!
Hij heet trouwens DENVER!!!
Richtje schreef:Hier heeft het ook zo´n 1,5 jaar stil gelegen.... ben echt vastgelopen op de scriptie. Maar hoop dit jaar eindelijk de bachelor af te ronden.