Tinkerdekkingen 2006 en wat er bij kwam kijken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:52

Jeetje, het gaat goed hier met alle tinkermerries Dat worden een HOOP tinkerveulentjes volgend jaar

Dit jaar worden Spirit en Missy ook weer door O'Bryan gedekt. Spirit zag ik vandaag een klein beetje hengstig zijn, maar die ga ik morgen dekken. Missy is al hengstig sinds gisteren, maar Maddox is pas 5 dagen oud En ik denk niet dat het zo'n goed idee is om haar dan al te dekken Dus ik ben bang dat ik haar een maandje moet overslaan. Vind ik wel erg jammer want ik had de veulens liever gelijk gehad! Maarja, kan niet alles hebben natuurlijk Ze moeten eerst maar eens drachtig worden

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:06

dat wordt een heuse tinkerboom volgend jaar

goede beslissing marlijntjuh 5 dagen is eht te vroeg...of anders moet je ook met spirit nog een ronde afwachten? kome ze toch gelijk...

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:14

frenia schreef:
dat wordt een heuse tinkerboom volgend jaar

goede beslissing marlijntjuh 5 dagen is eht te vroeg...of anders moet je ook met spirit nog een ronde afwachten? kome ze toch gelijk...

Dan hebben jullie allemaal lieve kleine pasgeboren tinkerveulens en dan moeten die van mij nog een maand Nee, dan wacht ik liever op 1 paard een maand als op 2 paarden Ach, kan ik vast genieten van Spirit+kind voordat die van Miss komt. Dat is eigenlijk ook wel lekker rustig want dan zou Spirit haar veulen halster lopen e.d. al kennen en hoef ik niet 2 veulens tegelijk halster mak te maken (en al de andere dingen natuurlijk )

Ach, ik ga Spirit morgen gewoon dekken en ik zie wel of ze drachtig wordt of niet. Misschien niet en dan worden ze alsnog tegelijk gedekt Als Missy op dag 9/10 NOG hengstig is dan dek ik haar misschien ook nog wel een keer, maar ik denk niet dat ze dan nog hengstig is en als ze nog hengstig is geloof ik eigenlijk ook niet meer dat ze dan nog drachtig wordt Dan is de eisprong vast allang geweest

Wanneer ga je Tinky scannen? Of weet je al of ze drachtig is of niet?

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:33

Vrijdag wordt Katinka gescand op dracht.. ben erg benieuwd of ze drachtig is EN of het er maar 1tje is

Ben er nog niet helemaal uit of ik Ciara nog laat dekken dit jaar...

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:35

@marlijntjuh: ergens volgende week als IK én mn moeder én de da tijd hebben

@mariska: ook spannend, ik duim alvast hopen dat je geluk hebt!!!
waarom zou je ciara niet laten dekken dit jaar? Vanwege de zware bevalling die ze met Fagan gehad heeft? Als alles alweer netjes hersteld is en ze in goede conditie is, zou ik het wel doen hoever is ze nu (is even aan het rekenen)? Veulenhengstigheid voorbij en volgende hengstigheid komt er aan... als je eht twijfelt kan je natuurlijk nog proberen een hengstigheid af te wachten, maar twijfel niet te lang dat ze niet al in lactatie is (en niet meer hengstig wordt) als je haar dan toch zou willen laten dekken...

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:22

frenia schreef:
@mariska: ook spannend, ik duim alvast hopen dat je geluk hebt!!!
waarom zou je ciara niet laten dekken dit jaar? Vanwege de zware bevalling die ze met Fagan gehad heeft? Als alles alweer netjes hersteld is en ze in goede conditie is, zou ik het wel doen hoever is ze nu (is even aan het rekenen)? Veulenhengstigheid voorbij en volgende hengstigheid komt er aan... als je eht twijfelt kan je natuurlijk nog proberen een hengstigheid af te wachten, maar twijfel niet te lang dat ze niet al in lactatie is (en niet meer hengstig wordt) als je haar dan toch zou willen laten dekken...

Ik twijfel niet zo zeer door de zware bevalling, dat ziet er nu allemaal weer goed uit en zou geen probleem (moeten) zijn. Ik twijfel meer OF ik haar wel wil laten dekken.. Fagan is nu 4 weken, dus Ciara zou elk moment hengstig moeten worden en gedekt, maar weet dus nog niet of ik dat ga doen. En ach, over 3 weken is er weer een hengstigheid

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:35

Nou heb vanmorgen de hele morgen in de wei gezeten en de knoop nu echt doorgehakt....

Fagan blijft, en Ciara gaat vanavond bij Thunder en hopelijk is ze meteen te dekken, ze rook in ieder geval goed hengstig. Veulen van volgend jaar is dan voor de verkoop.

Ben blij dat ik de knoop nu doorgehakt heb. Toen ik in de wei zat en dat mooie lekkere hummetje zag was de uiteindelijke beslissing om haar toch te houden nog vrij makkelijk

Maar als iemand nog interesse heeft in een Thunder x Ciara veulen volgend jaar..

Vasthi

Re: Tinkerdekkingen 2006 en wat er bij kwam kijken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:03

interesse wel, plek niet

Het wordt hier zo langzamerhand wel een 18+ topic.................

odilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:10

Dit jaar laten we amber door Venco dekken, deze hengst is nog vrij onbekent omdat dit jaar zijn eerste deksezoen word.

Amber
Afbeelding

Venco
Afbeelding

En kendra laten we door Falcon of Gipsy Spirit dekken, maar kendra laat thuis de hengstigheid haast niet zien. als ze in augustes het land opgaat is ze alleen maar hengstig....

Kendra
Afbeelding

Falcon kennen jullie al he

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:18

Leuk van Venco. Daar zijn nog niet veel veulens van. Maar dit is wel zijn 2e dekseizoen hoor Hij is vorig jaar al goed gekeurd.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:19

@ odilia: leuk!!! Dat je je merrie door Venco laat dekken. Venco spreekt mij ook zeer aan voor mijn merrie (maar heb vorig jaar toch voor Gulliver O'Britain gekozen). Ik ben erg benieuwd hoe Venco gaat fokken.

Zijn eigenaresse zit hier ook op bokt: zwanepol

odilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:08

@ bonte: dan heb ik me even vergist. Amber staat er nu sinds vorige week woensdag.
@flettie: Het is niet mijn eigen paard, ik train ze.

Ik ben ook heel benieuwd hoe deze hengsten gaan fokken.

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 06:12

Nou Ciara kwam, zag en werd gedekt
Vandaag scannen en het zo mooi zijn als er dan net een paar uur het ei weg is En bij Katinka hopelijk een vruchtje... Spannende dag vandaag dus

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:26

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:29

Hou ons op de hoogte he, Mariska_28!

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:29

Nou Ciara had een megagroot ei, dus morgen nog een keer dekken en grote kans dat ie maandag weg is.

Katinka helaas niet drachtig, morgen moet die weer geinsemineerd worden met O`Malley. Gelukkig zijn we nog vroeg in het jaar, dus die 3 weken kunnen we nog wel hebben

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:46

Balen van Katinka... maar inderdaad nog tijd.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:22

enigszins balen van katinka maar als het NU bij beiden lukt, zijn ze wel netjes op dezelfde dag uitgerekend

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:24

frenia schreef:
enigszins balen van katinka maar als het NU bij beiden lukt, zijn ze wel netjes op dezelfde dag uitgerekend

Haha Theoretisch wel... Maar Katinka overdraagt standaard 3 weken, dus ze hadden nu mooi gelijk gekomen als ze drachtig was geweest

Ach, die van Katinka zal wel weer zo`n buffel worden, dus misschien maar beter dat die van Ciara zo`n 3 weken voorsprong krijgt

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:29

Jammer dat Katinka niet drachtig is Mariska! Maar het is nog vroeg in het seizoen dus is er nog niks aan de hand Bij Missy moet ik ook nog een maandje wachten omdat ze te vroeg hengstig is geworden Dus dan zijn die van ons ongeveer tegelijk uitgerekend! (Miss draagt ook zeker een week over)

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:52

hehe daar had ik natuurlijk geen rekening mee gehouden

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:31

ik hoop van harte dat het nu wel is gelukt!!

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:21

update:
Ciara is uitgedekt dus nu 18 dagen wachtten en dan hopelijk een vruchtje bij het scannen...
Katinka had nog een groot ei zitten en moet morgen weer geinsemineerd worden.. nog even wachtten dus

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:09

Spannend allemaal,

Een veulen van ciara en thunder,wauw !

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:11

jacky2 schreef:
Spannend allemaal,

Een veulen van ciara en thunder,wauw !

Ik heb er natuurlijk al 1tje lopen he Fagan is ook Thunder x Ciara