Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mac schreef:Ha, mijn jaarling-etterbakje is dus niet de enige! Hij loopt samen met de twee drachtige merries buiten en maakt er een sport van ze zoveel mogelijk op hun zenuwen te werken! Serieus, het is geen toeval! Hij krijgt ook zat positieve aandacht, vooral van de jonge merrie, maar hij vindt het gewoon leuk om ze uit de tent te lokken. Ze waarschuwen hem altijd uitvoerig als hij op het punt staat de grenzen te overtreden, maar hij gaat gewoon door. Hij gaat precies daar staan waar ze zowat over hem vallen, verklaart dat hij "klein en onschuldig" is (door te klapperen met zijn mond) maar wandelt intussen vrolijk verder hun persoonlijke ruimte in en probeert altijd precies DAT grassprietje te pakken dat de merries net in hun mond willen stoppen ... overigens begint hij nu wel door te krijgen dat hij echt irritant bezig is en dat het de dames menens is. Een betere opvoeding kan een jong hengstje volgens mij niet krijgen!
Loolapelooza schreef:Marije, in principe wil ik ze volgend jaar weer laten dekken (ik ben gebeten door het fokvirus) afhankelijk van hoe het allemaal gaat heb ik al meerdere oplossingen voor zowel hengst als merrie en ruin. Ik hoop op goed weer in maart en een merrie die opnieuw van de eerste keer hengstig is, maar ook in het slechste geval heb ik genoeg oplossingen om het allemaal smooth te laten verlopen.
Jouw hengst loopt tussen de merries/veulens en dekt al van vroege leeftijd, hoe is hij in de omgang?
Leonoor"]
nu mag ik even een dansje in het ronde doen, want nu ben ik dus ook niet meer de laatste met Haifa;)
[/quote]
Nee, er staat nu zelfs eentje in september bij
[quote="Sammie schreef:Mijn merrie is vandaag gescand en helaas niet drachtig.![]()
Er staat wel een havidoff x Darwin, gedekt door Negro op stal uitgerekend 26 maart. a.s. moeder heet Musica (maar niet van mij). Tegen die tijd ook webcams
En nog een merrie, katja gedekt door Parcival, rond 5 april uitgerekend.
Maardeze zijn dus niet van mij, maar vermeld het toch maareven
Odess schreef:het lijkt me alleen handig de bokt paarden te vermelden, anders wordt het wel heel ingewikkeld!