Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

BugsFunny schreef:Ik meld mij ook voorzichtig.
Mijn merrie stond te koop maar tot heden nog in mijn bezit.
Maandag komt ze weer "thuis" en heb besloten om te kijken of ik haar dit jaar kan laten dekken ipv verkopen.
Alleen heb ik totaal nog geen idee met welke hengst.
Merrie is een Florencio x Westpoint.
Verbeter punten, haar korte rug en zou graag wat meer opwaartse beweging willen.
Tevens een wat "chiller" karakter.
Ondanks dat ze echt heel lief is is ze onder het zadel af en toe echt wel een hittepitje.
Ze is 1.65.
Hebben jullie een idee qua hengst?
[ [url=m/lnN2E1.jpg]Afbeelding[/url] ]
 en ook allemaal vroeg dan of ga je er ook nog later dekken?
. Hopelijk netjes drachtig.
  kwa hengsten heb ik geen advies helaas
 In eerste instantie met schouwen netjes ervoor staan en spiesen. Toen de hengst gehaald en daar ook mooi hengstig tonen. Tot hij wou springen. Toen sloeg ze af 
 wss het ei vanmorgen ofzo gesprongen. Gelukkig kan ik de hengst dan makkelijk wegtrekken. Khoop dat morgen de volgende ook afslaat.                                                         

. We dekken om de dag. We zorgen dat er altijd min 3u tussen de dekkingen zit voor de hengsten. 
 maar voor ons voelde dat logischer om die tijdstippen eens te wisselen. 
 Hier zijn de beide merries vaak ook samen hengstig. Wel zo gezellig 

maar moet idd nog lukken. Ik tel altijd 20% wat niet lukt en/of toch verwerpt int begin hier. En dat klopt aardig moet ik zeggen.

hopelijk een netjes drachtig dadelijk.
 voor een maiden is ze enorm duidelijk in dr tekenen, heel fijn. En ik denk dat Loes de laatste x gedekt is gisteren. Ze begon hooi te eten van de grond wat geknoeid tijdens het dekken 
 was helemaal niet meer zo geinteresseerd haha,ze bleef overigens wel goed staan en nog knipperen. Maar zal wel de laatste x zijn. Vandaag mag chrissy weer en Daisy maar ik hoop dat Daisy haast afslaat. Wordt anders de 5de x. Ben ik niet gewend van dr dat ze zich zovaak laat dekken 

Na lang dromen komt hier een tienerdroom uit!                                                         Annash schreef:Hallo allemaal!
Zou ik mij hier ook mogen melden?
Ik heb in principe een fokmerrie gekocht (per oktober van mij). Ze wordt dit voorjaar al wel met een hengst van mijn keuze geinsemineerd.Na lang dromen komt hier een tienerdroom uit!
 Ze is afgelopen vrijdag bevallen van haar zesde veulentje. Merrie en veulen zijn dus niet van mij, en de merrie wordt straks van mij. Meer informatie staat in het topic in mijn onderschrift, mocht je dat leuk vinden.