[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:09

Beterschap ML!

Wat jammer Vulina een slechte start. :(:)

Hier is Karin nog hengstig en mocht Cas nog een keertje. Is op 30 seconden gefixed. :P
Iquita staat ook hengstig en wilt maar al te graag meedoen maar die snotneus moet nog een jaartje wachten. :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:21

jammer vulina, op naar de volgende ronde

oh Karin neemt het er van :D 30sec dan :')
meen je dat nu, zo vroeg ja, oeie

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:50

Ja ze hitste hem al de hele dag op en als ze dan eindelijk mogen duurt het niet lang. :')
Iquita is de 2-jarige (links op foto),ik kan niet wachten om ze te matchen met Cas want ik heb ze speciaal hiervoor gekocht maar ze moet toch echt eerst 3 jaar worden.


Afbeelding

Haar buurvrouwtje is van mijn schoonouders en mag wél maar kan de hengst wel levend opeten momenteel. }>

Muronia

Berichten: 19670
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:59

ML beterschap. Hopelijk heb je na de operatie verlichting! Ik ben ook aan het wachten op een operatie ivm hernia, waarschijnlijk ergens eind mei aan de beurt. Niks aan als je pijn hebt steeds pff.

Jammer dat het niet in één keer raak was Vulina, gelukkig zijn we nog vroeg in het seizoen.

Pretty dat was wel met recht een vluggertje haha, hopelijk met resultaat!

Hier zijn we eruit met de hengstenkeuze en is het nu wachten op een hengstigheid! Spannend hoor, we gaan ervoor! Het is toch een ander hengstje geworden. Wel een appaloosa, maar een heel gave snowflake. Verdere info en foto's volgen binnenkort als ze gedekt is.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:01

jouw merrietje is echt een prachtexemplaartje hoor pretty, buurvrouwtje is meer het shetlandtype klopt?
ben nu al benieuwd hoe die gaat matchen met cas

oh spannend murosch

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:15

Spijtig Vulvina, hopelijk lukt het de volgende ronde

Ben benieuwd naar de hengst Murosh

Een vluggertje....hihi....hopelijk is het gelukt.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:16

Spannend Murosh ik ben benieuwd!

Ja Fotsy het rechtse is een shetlandertje inderdaad.
Iquita is een echt minipaardje en bomvol pit,een echte vosse merrie. :P
Ik zie ze ook liever en liever,dankje voor het compliment.

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 06:15

Jammer genoeg niet gelukt Vulina, hopelijk volgende keer beter.

Knappe merrie heb je Pretty!! Echt mooi!

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:32

Dankje Patries! Ik heb haar volle zusje ook gekocht ,overtuigd van hun kwaliteit maar nu moet ik nog even geduld oefenen. :D

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:02

Beterschap ML! Hopen dat het allemaal beter gaat worden na de operatie!

Jammer dat t niet gelukt is Vulina! Volgende keer beter!

Wat een schatjes Pretty!

Ik kon het gisteren niet laten om even bij mn meisje langs te gaan, zo zonder paard zijn bevalt me maar niets.. Was zo fijn om haar te zien en een stukje te wandelen Afgelopen woensdag is de follikel door de arts gezien op de echo, dus die moest eerst nog verder rijpen voor ze geinsemineerd kan worden. Vrijdag was hij nog meer gegroeid en dus zou hij vandaag weer kijken.
Iemand van jullie een idee hoe snel zo'n follikel ongeveer rijpt?
Afbeelding

Afbeelding

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:29

Rijping is zo verschillend per merrie, maar ook het weer kan van invloed zijn. Ik heb een merrie die steevast op de 5e dag de beste eieren heeft. Veel zon op de ruggen en lekker in het gras doet soms ook wonderen.

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:40

suffie schreef:
Rijping is zo verschillend per merrie, maar ook het weer kan van invloed zijn. Ik heb een merrie die steevast op de 5e dag de beste eieren heeft. Veel zon op de ruggen en lekker in het gras doet soms ook wonderen.


Ja dat is dan weer het jammere aan dat ze niet thuis staat, en dat ze ook zeker niet de enige merrie is die daar op stal staat voor inseminatie. Waarbij nog komt dat de wei nog gesloten is
Maar ik probeer geduldig af te wachten

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:59

Veel beterschap ML! Gelukkig kun je eraan geopereerd worden.

Ah balen Vulina!

Haha Pretty, lekker handig :').

Leuk Murosch, ben heel benieuwd :D.

AM_Horses

Berichten: 2650
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:42

Ik meld me ook aan. Ik hoop volgend jaar 2 veulens in de wei rond te hebben lopen :D

Als eerste merrie Wild Thing (Jazz x Juventus x Sultan) Z1 dressuur. Heeft een voorlopig keur dochter van Gribaldi en vorig jaar een hengst veulen van onze eigen hengst Formidable. Deze was op de nrps provincialekeuring kampioen met 1e premie. Ze was vorig jaar weer gedekt met Formidable maar helaas is het er met 60 dagen afgekomen ;( Maar dit jaar zijn er nieuwe kansen en ze is al geïnsimineerd door Indian Rock. Morgen of overmorgen word ze gescand op dracht.
Afbeelding
Afbeelding
Veulen van Formidable van vorig jaar <3
Afbeelding
Afbeelding

Als tweede merrie;
Esmeralda (Rhodium x Democraat x Damiro) zij word gedekt door Formidable (Florett AS x Ulster x Abgar) we hebben eergisteren naar het hengstenstation gebracht en zal binnenkort gedekt worden. Dit word dan haar eerste veulen.
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:09

Ik kom me hier ook melden :)
Heb dit jaar 2 combinaties gemaakt, dus volgend jaar weer 2 veulentjes <3

Eerste combinatie is mijn Vosbonte merrie 'Marley MB', zij gaat daten met de prachtige reddunn hengst van prins courtyard 'SFF Tribute To Black Velvet'. Marley gaat eerste week van Mei naar de hengst, allemaal super spannend of het gaat pakken van de eerste keer.
Afbeelding
Kleurkansen van deze combinatie zijn:
Afbeelding

2de combinatie vind ik nog spannender. Mijn zwart marmerbonte merrie 'Delinda Of The Fairy Tale Ranch' gaat daten met mijn eigen Silverbay hengst 'Saujana's Bocah'. Zij is nu de eerste cyclus gedekt en wordt achter 14 dagen gescant.
Afbeelding
Kleurkansen voor deze combi zijn:
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:37

Leuk meer bekende en onbekende combi's welkom am horses en luna, oude bekende

Kimsel een ei rijpt gemiddeld 0.3 per dag, het weer doet wel wonderen zoals suffie zegt, alleen gaat niet iedere merrie tot 5 dus das ook weer opletten dan. Ik geloof dat ze altijd starten vanaf er eentje 3 klaar zit (gemiddeld zijn de eitjes allemaal 2.1) en bij mijn merrie springt het soms al op 3.8 maar vorig jaar ging ze helemaal tot 4.5.
Snap je hem een beetje :o

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:08

Fotsy schreef:
Kimsel een ei rijpt gemiddeld 0.3 per dag, het weer doet wel wonderen zoals suffie zegt, alleen gaat niet iedere merrie tot 5 dus das ook weer opletten dan. Ik geloof dat ze altijd starten vanaf er eentje 3 klaar zit (gemiddeld zijn de eitjes allemaal 2.1) en bij mijn merrie springt het soms al op 3.8 maar vorig jaar ging ze helemaal tot 4.5.
Snap je hem een beetje :o


Eeeeh ik ben zelf niet bij de scans geweest omdat ze bij van uytert staat maar dit maakt t wel duidelijker! Kan dus nooit meer heel lang duren :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:09

Ik had er nu 1 geïnsemineerd op 4.3. Nu had ze een ei van 4 en 1 van 5 zitten... Vandaag dus maar weer.

MDWStables

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:44

Voor 2018 hier ook hopelijk een veulen! Ik vind het een hele belevenis, het zal de eerste keer worden dat ik zelf een veulentje ga fokken. Ik zal hier voornamelijk meelezen voor tips&tricks. De VA is een paar weken terug geweest en heeft haar toen gescant en helemaal bekeken. Alles zag er goed uit. We willen haar als alles volgens schema loopt begin mei laten insemineren.

De merrie is Reduster Fleur. Een NWR merrie van 1.48. Zij heeft al 5 veulens gehad en zal geïnsemineerd worden met Cassanova du Bois. Ik ben niet zo'n held met de kleurberekeningen, maar volgens mij maken we dan vooral kans op valk.

Dit is Fleur:
Afbeelding

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:06

jeannaa schreef:
Voor 2018 hier ook hopelijk een veulen! Ik vind het een hele belevenis, het zal de eerste keer worden dat ik zelf een veulentje ga fokken. Ik zal hier voornamelijk meelezen voor tips&tricks. De VA is een paar weken terug geweest en heeft haar toen gescant en helemaal bekeken. Alles zag er goed uit. We willen haar als alles volgens schema loopt begin mei laten insemineren.

De merrie is Reduster Fleur. Een NWR merrie van 1.48. Zij heeft al 5 veulens gehad en zal geïnsemineerd worden met Cassanova du Bois. Ik ben niet zo'n held met de kleurberekeningen, maar volgens mij maken we dan vooral kans op valk.

Dit is Fleur:
[ [url=m/JLodTq.png]Afbeelding[/url] ]


Ervan uit gaande dat jouw merrie een gewone bruine is, zijn dit je kleurkansen;

Afbeelding

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:26

suffie schreef:
jeannaa schreef:
Voor 2018 hier ook hopelijk een veulen! Ik vind het een hele belevenis, het zal de eerste keer worden dat ik zelf een veulentje ga fokken. Ik zal hier voornamelijk meelezen voor tips&tricks. De VA is een paar weken terug geweest en heeft haar toen gescant en helemaal bekeken. Alles zag er goed uit. We willen haar als alles volgens schema loopt begin mei laten insemineren.

De merrie is Reduster Fleur. Een NWR merrie van 1.48. Zij heeft al 5 veulens gehad en zal geïnsemineerd worden met Cassanova du Bois. Ik ben niet zo'n held met de kleurberekeningen, maar volgens mij maken we dan vooral kans op valk.

Dit is Fleur:
[ [url=m/JLodTq.png]Afbeelding[/url] ]


Ervan uit gaande dat jouw merrie een gewone bruine is, zijn dit je kleurkansen;

[ [url=m/qxAWGH.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh heee hoe doe je dat? alhoewel lichtbruin met donkerbruin volgensmij alleen maar bruin kan worden met een klein beetje kans op vos wanneer ze beide heterozygoot zijn...

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:27

Cassanova is Perlino dun, die voer je in bij Sire en jouw merrie is Bay, dat vul je in bij Dam. De volgende pagina heb ik zo gelaten, want ik weet niet of ze heterozygoo of homozygoot zijn. Als je dan op continue klikt krijg je deze kleurenkansen. Idd de meeste kans op Buckskin en Dunskin, maar alle kleine kansjes op een andere kleur is er een, dus je weet het nooit.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:56

Welkom aan alle nieuwelingen!
Het wordt hier weer lekker divers in het topic lees ik. +:)+

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:17

Ik had me al wel gemeld hier maar nog geen foto's geplaatst van de combinaties

Greenfield Beau Chance (Burley Phantom x Brummerhoeve's Boss), hier met haar paar uur oude zoon van Reekamp's Slogan, Forest Dream Emporio

Afbeelding

x

Sulaatik's Vingino (Valentino x Wayland Cranberry)

Afbeelding

En de mogelijke combinatie:

Armanda (Oscar x Metall):

Afbeelding

x

Spielberg (Sunny-Boy x Rosier)

Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2650
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:47

Wat een leuke combinatie's allemaal! Vanavond word Wild Thing gescand op dracht, echt super spannend :):)