[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:53

Dustinlover schreef:
ML ik heb geen internet bij stal dus ik heb een camera met prepaid kaartje erin dus kost gewoon hetzelfde als dat je een youtube filmpje aan het kijken bent met je telefoon. Er is mij verteld zo'n 30 euro beltegoed is 1,5 uur kijken. Je moet iets dus ik gebruik hem in combinatie met mijn alarm. Alarm gaat af, even kijken of het vals of niet is en anders snel de auto in.

Zo deed ik het vorig jaar ook en dat liep niet goed af.. Het alarm was niet afgegaan en het veulen is in het vlies blijven zitten..
Vertrouw alsjeblieft niet teveel op de techniek. Ik ga nu gewoon op stal blijven als de melktest omlaag gaat en ieder uur de wekker zetten.

Oehhhhhh! Spannend Silly :):) Ik duim voor een vlotte bevalling uit het boekje +:)+

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:56

Ik loop ook weer achter met reageren maar in ieder geval Silly succes wensen :):) klinkt veelbelovend

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:58

Dustinlover schreef:
ML ik heb geen internet bij stal dus ik heb een camera met prepaid kaartje erin dus kost gewoon hetzelfde als dat je een youtube filmpje aan het kijken bent met je telefoon. Er is mij verteld zo'n 30 euro beltegoed is 1,5 uur kijken. Je moet iets dus ik gebruik hem in combinatie met mijn alarm. Alarm gaat af, even kijken of het vals of niet is en anders snel de auto in.

Faline ik ben echt nina fan! Wat was zij toch ook mooi als veulen!

Boze merries nog geen last van, maar weet nog goed met het 1e levende veulen van mijn kwpn.. Ik ren als een gek die wei in.. Ik was ook zo weer weg :P

Ja dat heb ik dus ook qua bewaking. Singel en camera met prepaid voor als t alarm afgaat..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:02

Silly spannend dus of er vannacht wat gaat gebeuren. Succes met een beetje slapen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:06

Noisy schreef:
Dustinlover schreef:

Zo deed ik het vorig jaar ook en dat liep niet goed af.. Het alarm was niet afgegaan en het veulen is in het vlies blijven zitten..
Vertrouw alsjeblieft niet teveel op de techniek. Ik ga nu gewoon op stal blijven als de melktest omlaag gaat en ieder uur de wekker zetten.

Oehhhhhh! Spannend Silly :):) Ik duim voor een vlotte bevalling uit het boekje +:)+

Ik heb zelf gelukkig nog nooit meegemaakt dat het alarm nier af ging gelukkig en hou mijn merries goed in de gaten. Maar als je 7 merries allemaal eind maart/begin april hebt dan doe je echt niet ieder uur je wekker zetten haha. Ik word sowieso ook nu aantal keren per nacht wakker en dan is het snel even kijken wat ze aan het doen zijn. Als ik met de melktesten zie dat het nadert dan hou ik ze toch meer in de gaten. Heb altijd zonder camera gewerkt en dit is nu gewoon nog een keer extra erbij en ik vind dat je het gewoon aan je merrie verplicht bent om er zoveel mogelijk aan te doen. Als ik een veulen echt die nacht zou verwachten dan zal ik er misschien ook wel gaan slapen, maar in je eentje op een weiland redelijk afgelegen is niet altijd een pretje.

En met alleen ieder uur je wekker zetten is vaak ook niet genoeg.. je hoeft maar na de wc te gaan en het kan al gebeurd zijn.. of je gaat net weer slapen en ze begint.. als je dan slaapt en het veulen zou in het vlies blijven zitten of iets dergelijks ben je ook te laat..

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:12

Bedankt allemaal :D
ik zal even mijn Tinker voorstellen,
Dit is Wiske een bijna 5 jarige merrie.
ze is 1,48 ongeveer.
met 6 maand geimporteerd uit engeland en daarna verkocht.
met 10 maand kwam ze bij mij en uit gegroeit tot een bleedschone dame <3

op de foto's nog 41 dagen te gaan...
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:21

Neon had ook voernijd, alleen vloog ze niet de buurvrouw aan. Scheelt misschien ook dat alle bakken in dezelfde hoek stonden, en ze maar 1 buurvrouw had (stond in het einde van de rij) die haar bak precies bij de andere hoek had. Neon kreeg als laatste voer, dus dan stond de buurvrouw al aan de andere kant van de stal, en had het ook als eerste op. :))
Wel moest ik de veulens apart voeren, want die duldde ze toch niet in haar bak. Ging niet met geweld, maar ze wist haar hoofd altijd zo te plaatsen dat het veulen weinig kans kreeg. Devdan heeft daardoor voernijd ontwikkeld, en daarna heb ik de veulens een aparte bak gegeven, en zette ik Neon altijd vast bij haar bak tot het veulen ook het bakje leeg had.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:21

Oniekje, welkom!

Natas, succes vannacht :)

En op de reacties over mn bontje...
Kleurverschil krijg je als ze 24/7 buiten loopt, voor mij ook even wennen als sportpaard naar weide paard haha

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:23

Er begint idd al wat uier te komen bij Lykke, Ivy! 78 dagen is natuurlijk ook niet zo lang meer :D

@Dyonne, ben ik inderdaad met je eens, om de merries met wat voernijd ruimte te geven! Zoals Rose die doet echt heel lelijk en die zal straks blij zijn als ze rustig in de kraamstal staat! Daar is haar voerbak mooi apart in de hoek waar geen ander paard staat.

Mooney, fijn dat je weer wat gerust gesteld bent! Inderdaad maar scherp in de gaten houden dan, ik duim voor je dat alles gewoon goed verloopt.

FlokiFjola, met 87 dagen kom je al snel dichterbij! Maar ben het met je eens, vooral die laatste tijd lijkt het zo veel langer te duren allemaal. :j Jij hebt ook leuke Ijsco's trouwens :D

@Carmuh, dankjewel! Ja we hebben de eerste nacht best goed overleefd, maar een klein kwartiertje gepiept in de bench en daarna tot bijna half 6 door geslapen. :D
En voor jou merrie komt het ook al dichterbij zie ik! Ben benieuwd!

En Oniekje, we hadden al even contact via pb, maar ook welkom hier! :D

Oeh en kegels bij Silly, dat wordt weer spannend. Ook voor jou weer duimpjes op een vlotte bevalling, dat alles goed mag gaan! :j

Wbt alarmen, die heb ik ook wel eerder gehad en altijd gaan ze af behalve als het moet.
Dit jaar alles onder de camera's en wanneer ze bijna zover lijken trek ik er wel een nachtje voor uit! Kan overdag evt wel weer wat powernapjes doen dan is er sowieso genoeg oog op de merries.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:57

Faline, mooie husky trouwens, en wat een schatje,was ik nog vergeten te zeggen :)
Wat betreft de alarmen, daar kan ik over mee praten, bij mij gaan ze ook altijd af en zodra t moet dus vaak niet, heb dat nu al 3x mee gemaakt :'). Heb ook alles onder cameratoezicht en doe nu melktesten.
Ook al was die bij Biscuit 3 uur voor de bevalling nog 6,7 en had ik t dus nog niet zo direct verwacht :') , gelukkig was ik bij de paarden bezig :P.

Oniekje, welkom!
Mooi buikje!

Mooney, fijn dat er zeer wss niks aan de hand is. Belle had ook al vrij vroeg een uier, Hope trouwens ook best wel en Bibi nu ook, en vorig jaar ook.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:01

Ik ben gelukkig ook niet alleen. Ik doe het om en om. Als ik slaap gaat de wekker voor mijn man. Eventueel kan ik mijn pensionhoudster ook nog vragen om mee te doen. Ook ga ik proberen om de camera online te krijgen zodat er meerdere mensen mee kunnen kijken :) Ik laat geen gaatje meer over haha

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:42

hoe doen jullie het met melk testenwant mijn merrie laatnog niets lopen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:54

Ik lees morgen bij

Maar voor nu hebben we een hengst Cashmiro
Afbeelding
Afbeelding

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:56

Gefeliciteerd Silly!! Mooie knappe hengst. Is snel gegaan zeg.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:57

Ik hop even binnen en je hebt een prachtig veulen Silly! Gefeliciteerd!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:59

Met Jazzy gaat het gelukkig weer de goede kant op. Vanmorgen 38,2 . Emmertje voer ging er weer goed in. Toch vind ik haar niet helemaal zichzelf, maar ja wat wil je. Ik hoop echt dat ik haar deze week mee mag nemen naar huis

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:00

Wooow dat is snel gegaan ineens! Wat een leukert! Gefeliciteerd!!! *\o/*

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:03

Gefeliciteerd Silly!! Wat is ie prachtig getekend! :)

Setteli fijn dat de koorts wat gezakt is :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:11

Hier ook nog even gefeliciteerd natas.

Setteli, ik geloof ook wel dat het een impact heeft op zo'n lijf!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:42

Jaaaa *\%/* Proficiat Silly! Wat een prachtig mannetje. Mooi getekend. Ai luv bontjes <3

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:45

Knap ventje Silly! Gefeliciteerd!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:55

Silly1972 gefeliciteerd wat een mooie aftekeningen en een groot fors veulen lijkt het wel.
Hopelijk gaat alles goed met moeders en de kleine.

Fijn dat ze het zo duidelijk aangaf en je er bij was

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 02:51

Wow Silly, wat een knappe grote hengst, gefeliciteerd!

mijn hondjes hadden discussie, dus ik ben klaarwakker. Ideaal tijdstip om bij te lezen en reageren dacht ik zo.

Zie heel veel mooie drachtige merries langs komen, stuk voor stuk prachtig.

Pris heeft ook lelijk voernijd tijdens de dracht, scheelt dat Tara in de stal eet, die negeert het gebijt namelijk en duwt uiteindelijk Pris zelfs weg bij haar bak...

Caesar wat stom dat Koetje(heet ze werkelijk zo?) even onmin had met de merrie. Hou jezelf een bertje in de gaten. Bruine merrietje is wel heel knap zeg.

Die huskypup, blijft het die kleur? vind het altijd hele toffe honden.

Mooney, fijn dat je merrie in orde lijkt, geeft een hoop rust.

Kks, waarmee wordt de stal afgezet? veulentjes zijn erg avontuurlijk en ontsnappen makkelijk, de schade is niet te overzien als baby ergens gaat waar mama niet heen kan.

Inowa, nog geen baby pepper?

stond nog een merrie heel ver al, weet alleen zo gauw niet wie.

Hier schieten ze alle drie niet op, staan allemaal over de 320 dagen heen. Merries van mijn beide buren nemen de tijd, met testen van 8-9 en kleine uiertjes. Pris met mega uier en puntbuik, houdt kleine speentjes, hoge temperatuur en de spanning erin haha.

Ik ga weer een poging doen tot slapen. Wel terusten meisjes!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 02:57

Haha ik lig net op bed :P

Ik was er dus niet bij :(
Was even thuis andere kleren halen en eten.
Maar alleen de bevalling zelf gemist, ze lagen nog toen ik eraan kwam.

Maar alles super gegaan.
Alleen drinken was even een dingetje.
Hij had moeite met de tepel pakken, waarschijnlijk omdat hij zo enorm groot is.
Dus Harmony maar gemolken en flesje gegeven.
Maar inmiddels heeft hij het wel door

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 03:04

Flauw van je merrie dan he, zorg je altijd goed voor ze, laten ze niet eens de bevalling zien. Fijn dat hij nu wel goed kan drinken

Wij blijven nachten lang op zodra de merries zo ver zijn. Lossen we elkaar af. Pony had makkelijke bevallingen. Pris niet, dus blij dat we daar bij waren. Goed ogen dicht haha