[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:03

AniekR schreef:
Zo, nieuw topic en ook gelijk al 7 pagina's. Week was tot nu toe een beetje vol, maar zit nu ziek thuis -O- dus dan eindelijk maar een keer bijlezen.

Dr. Pol ben ik na alle verhalen hier ook maar een paar keer gaan kijken, wel erg interessant inderdaad.

CL, knappe Jill, ze begint al mooi zwaar te worden hoor! Ben erg benieuwd naar jouw "exotische" veulentje hier in NL!

KBK, ik zag vorige maand opeens verandering bij Lies, was toen op 274 dagen, had op 252 nog foto's gemaakt als uitgangspunt waar nog niet veel te zien was.
Nu op 292 dagen nog geen nieuwe noemenswaardige verandering sindsdien en bij Roos (281) is überhaupt nog niets veranderd.
Hoop tietjes komen er ook weer langs. Heb maandag nog foto's gemaakt, maar zoals ik al zei, geen verandering met de foto's van 274 dagen die ik laatst al plaatste ;)

MarijeR, ik vind ook dat je altijd baby-spam mag plaatsen hoor! En vind de naam Kissin' Kate trouwens echt geweldig! <3

Bubbleee, welkom!

Arianne, mooi buikjes op pootjes ook! En wow, wat een buik aan één kant ook bij Sjirkje :wow:

Linda, ook Star al lekker zwaar dus! Ik merk het nu ook bij Lies hoor dat die wat bloter wordt, dus die krijgt ook nog wat meer. Ben ook geswitcht van merriebrok van Subli naar Havens, omdat die wat meer voedingsstoffen bevat.

Pretty, wat een leuk beeld toch met dat grote paard tussen die mini's!

Knolselder, haha jouw eigen buik is ook belangrijk natuurlijk. Wanneer ben jij ook alweer uitgerekend? kan dat niet ook in de OP? Ben zo slecht in data onthouden :o :o?

GoLizz, ook welkom. Wat leuk zo'n donkerbruine shet! Die zie je toch niet zo vaak. En snap dat het extra speciaal is hoor. Nou zijn het ook mijn eerste eigen veulens. Maar heb Roos ook al van veulen af aan en Lies sinds ze jaarling is. Het zijn toch echt mijn kindjes ;)

Luna, vraag over het ontwormen heb ik vorige week net aan de DA gesteld. Hij houdt niet zo van preventief ontwormen, maar geeft aan gewoon te zorgen dat je merrie's goed ontwormd zijn. De hele groep is hier in het najaar nog gedaan en maart/april is het gewoon weer tijd. Dus gaan we even mestonderzoek doen half/eind maart, zijn we mooi vlak voor de merrie's zijn uitgerekend ook.

Moratoetje, welkom! Jouw merrie is tegelijk uitgerekend als mijn ene merrie, kunnen we samen nachtbraken ;)

Aziza gaat dus toch nog even wachten. Lastig met je vakantieplannen ook, kan het me voorstellen. Hier gaan ze zich er ook vast niet aan houden.
Fijn dat het verder wel weer goed met haar gaat! En leuke foto's van je jeugd ook!

KBK, knappe bolle Kim!

BonnyDione, bij jou wordt het nu ook echt aftellen. Spannend hoor! :):) Nu zit ik naar jouw foto's te kijken, waar heb je Dione staan? Lijkt op waar we laatst hengsten hebben gekeken :o

Cynthia, nog een laatste hengstenbezoek dus. Ben benieuwd welke hengst je uiteindelijk voor gaat!

Wat betreft de camera's heb ik laatste dus de Maginon gehaald van de Aldi, maar via google heb ik ook gevonden dat dit eigenlijk een Foscam is met andere firmware :o Moet deze alleen nog proberen aan te sluiten. Ben nog een router aan het regelen.
Lichten aan laten vlak voor de verwachte bevalling heb ik al vaker gehoord, inderdaad ook om te voorkomen dat je de merrie's weer opschrikt met licht aandoen als je aan komt.

Jolandje, knappe buikjes hoor! Die 100 dagen verschil is inderdaad makkelijk bij te houden. Camille heeft toch wel het nodige goedgemaakt gelukkig nog in buik ;)

En de nageboorte, ja goeie, daar had ik ook nog niet bij stil gestaan. Begraven of container klinkt wel als een optie. Wilde beesten zullen er anders ook wel mee aan de haal gaan denk ik.

Venthe, fijn dat het gewoon goed gaat met Venthe! ;) En vooral dat je ook lekker weer kunt rijden met haar.

Marouschka, gaat hard nu he. Leuke verrassing die drieling. En Pepper ziet er goed uit!

Combinatie(s) voor 2017 veulen(s) wordt hier ook al goed over nagedacht hoor. Hengstenkeuring gehad vorige week en zitten weer een aantal kandidaten tussen.

L_isanne, Baida begint nu ook te groeien, wordt nog steeds spannend wie het eerst komt he :P

Bij Woogy wordt het spannend dus! Ben benieuwd hoelang Pris jullie nog in spanning gaat houden!

Suffie, wat balen dat het weer minder gaat met Luna :(:) En vooral om dan niet te weten wat het precies is. Hopelijk komt er snel wat duidelijkheid en voelt ze zich ook gewoon snel weer wat beter.

Pretty, lekker hoor zo'n hangmat. Ik snap dat veulen wel ;)

Dan ook eindelijk weer buikfoto's. Had ze maandag al gemaakt, maar nog niet aan toegekomen:
[ [url=m/ekIQZC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PIMk7a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lies op 289 dagen dracht

[ [url=m/9GXJWZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YPD95B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Roos op 278 dagen dracht

Op Roos ben ik ook weer iets geruster. Afgelopen week niet het idee dat ze nog meer is afgevallen, dus hopelijk houdt ze het nu toch een beetje vol nog. Dus we gaan rustig door en dan als het veulen er uit is ook maar goed bij blijven voeren en hopelijk blijft er toch nog wat pony over.
Ze is wel nog gewoon hangerig, maarja, als er volgens de DA verder niets aan de hand is, gaan we daar maar vanuit.

Dione staat op dit moment op de kossack stud..
om daar te bevallen maar sta zelf al 8 jaar op een stal in hensbroek

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:09

Grappig DB, dan woon je vlakbij mij.

Dat had ik nog nooit gehoor Suffie, dat ze van een hormoonschommeling hb kunnen raken, wel als er een stukje nageboorte blijft zitten.
Maar we blijven duimen dat ze snel opknapt.

Hier had er eentje last van kou in combi met heel veel zin. M'n bijrijdster ging haar longeren, nou ja poging tot. Want Bo was stout O:) Dus uiteindelijk zag je Bo los rennen door de bak met de lijn er nog aan. Oke het mag niet, maar ergens stond ik stiekem te lachen om die pret oogjes die ze erbij had :P
Je kan dr zo weer pakken en weer verder gaan.
Hier op een paar keer een paar vlokjes na geen sneeuw, wel met de middag regen/miezer.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:56

Gelukkig gaat het al iets beter suffie.

Pepper is een beetje rond....
Afbeelding

Afbeelding

En ze verharen allebei zo ontzettend hard,komt geen eind aan.

Ylona trouwens ook nog op de foto,het gaat gelukkig weer iets beter.

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:10

Lieve allemaal,

Met heel veel pijn en verdriet wil ik mij hier graag afmelden.

Door meerdere financiële tegenslagen in zeer korte tijd ben ik namelijk genoodzaakt om mijn beste vriendinnetje te verkopen... Ik ben er intens verdrietig en kapot van en ik kan alleen maar huilen... ;(

Mijn mooie meisje is straks niet meer van mij en die gedachte doet zoveel zeer ;( We hebben al van alles geprobeerd, maar er is geen oplossing ;(

http://www.bokt.nl/markt/ad/395723/prac ... rps-merrie

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:15

Jeetje dat is wel echt heel naar dat je je paardje moet verkopen. Zeker dat ze nu drachtig is. Sterkte ermee. En ik hoop dat je een goed huisje vind voor haar!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:25

Jeetje Robynn dat is wel een heftige beslissing. Kan begrijpen dat je er kapot van bent. Hoop dat ze een goed tehuisje vind.

Ja het gaat echt hard hier.. je red het niet als je 1x per dag kijkt of 1x in de 2 dagen.. je blijft lezen :P

Zal morgen weer eens fotos van Floor maken. We hebben nu al wel het veulen gevoeld! Heel apart gevoel :D Kan echt niet wachten maar moet nog eventjes geduld hebben.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:49

Pff Robynn, wat heftig. Verkopen is nooit leuk, maar als het om zo'n reden moet is het helemaal verdrietig. Sterkte...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:57

Jeetje Robynn wat een heftige en moeilijke beslissing, zeker de reden waarom. Sterkte ermee.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:01

Robynn, wat heftig dat je zo gedwongen je meisje moet verkopen! Succes met de verkoop en sterkte voor jou! Ik hoop dat ze een heel mooi huisje dicht bij jou in de buurt zal krijgen :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:09

aahnee Robynn wat jammer! heel veel sterkte de komende tijd!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:10

Jeetje Robynn wat heftig. Veel sterkte en hopelijk vind je een super huisje voor haar! Begrijp ik uit je advertentie dat je het veulen wel wilt houden?

Ze meet volgens je adv. nu 43 cm trouwens. :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:22

oh nee zeg, robynn wat erg meis, heel veel sterkte , ik hoop dat er zich een superleuk baasje aandient ;(

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:23

Jeetje wat erg Robynn, heel veel sterkte.
Wat een tonnetje inowa

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:24

Sterkte Robynn zulke beslissingen zijn altijd k*t. Hopelijk vind je een super huisje voor haar.

Suffie hopelijk knapt Luna snel op.

Leuke foto's van Pepper en Ylona.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:41

Jeetje, heel veel sterkte robynn... hopelijk vind je n super huisje voor haar.

Ik vandaag m'n ruin verhuisd,die staat nu lekker naast Jill op stal. Morgen gaat de wand eruit zodat ze elkaar ook kunnen zien...

Vandaag m'n bospony omgetoverd naar n sportpony, men... ik wist niet dat er zo'n knapperd onder dat pak haar zat ;)

Jill gaat wel goed, ze is het zat maar ja... we wachten af wanneer ze d'r veulen eruit gooit...

Uier begint nu van achteruit gevuld te worden:
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:09

Inowa aaah je kan ze bijna omrollen ;')

Robynn heel veel sterkte met het verkopen van je meisje!

CL wat leuk! Weet niet of het mag maar heb je voor en na foto van je sportpony? Je maakt me heel nieuwsgierig!
Jill schiet lekker op met haar uier :)

Vandaag weer het veulen van maquavinci gevoeld <3 het lijkt wel of het zich steeds meer gaat laten voelen, ik dacht juist dat je het minder ging voelen aan het eind van de dracht, maar geloof dat ik mis zit.. :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:11

BianCatjee schreef:
Inowa aaah je kan ze bijna omrollen ;')

Robynn heel veel sterkte met het verkopen van je meisje!

CL wat leuk! Weet niet of het mag maar heb je voor en na foto van je sportpony? Je maakt me heel nieuwsgierig!
Jill schiet lekker op met haar uier :)

Vandaag weer het veulen van maquavinci gevoeld <3 het lijkt wel of het zich steeds meer gaat laten voelen, ik dacht juist dat je het minder ging voelen aan het eind van de dracht, maar geloof dat ik mis zit.. :')

Jups, heb ik :D

Afbeelding

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:21

Wow dat is een flink verschil!! :wow:
Weet je zeker dat het dezelfde is.....
Knap dier <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:22

Inowa, wat gaaf!
Een drieling en alledrie ook nog gezond!
En het schiet inderdaad al echt op met de paardjes.

Lisanne, wat een mooi buikje al!

Kelly, mooi paard!

Woogy, spannend!

Noisy, ze is mooi. :j

Hier nog geen last van zucht.

Kiki, gaaf dat de camera binnen is!

Luna, haha, ik vind dat zo schattig. <3

CL, het schiet mooi op! :):)

GoLizz, minitietjes! <3

AZ, wauw, ik kan niet wachten tot hier iets gaat veranderen aan de uier.
Ik zag je foto's al voorbij komen. <3

Peetjuh, pff, lastig lijkt me dat.

C2012, ah oke! Dat wacht ik rustig af. :j
Ik kan ook niet echt meer doen. :+

Chimello, wat een prachtig veulen! <3
Valkbont?

Suffie, wat rot dat het nu weer minder gaat met Luna... :\

Vrouwke, ik zie een verandering!

Pretty, je hebt zo'n mooie kudde. <3

AniekR, ze zien er goed uit!

Robynn, ik schrok toen ik je advertentie langs zag komen!
Heel veel sterkte.

Hier gaat alles zijn gangetje.
We hebben Kim meegenomen voor een kort buitenritje, daar genoot ze van.
Ze krijgt nu dagelijks 5 handjes muesli met wat lijnzaadolie erdoor.
En ze haart gigantisch uit!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:25

Robynn, sterkte met de verkoop hopelijk vind je snel een gouden huisje voor haar.

Mooi palo en je da krijgt al flinke tietjes

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:28

Hoe gaat met alle drachtige damens?

Inowa, wat is Pepper rond zeg. Fijn dat het met Ylona weer beter gaat.

Elmars_Floor, wat een mooi gezicht en gevoel he. Blijft bijzonder.

CL, mooie bospony.
Uier gaat ook steeds meer vollopen zo te zien. Laatste loodjes voor Jill

BianCatjee, Bij Bo ga ik het ook steeds duidelijker voelen en zien. Maar goed ze is er ook nog niet, nog 61 dgn (279 dgn)

Suffie hoe is het vandaag met Luna?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:29

Vanmiddag als ik thuis ben volgt een bijleespost, nu ff snel een Aziza update via mijn telefoon.

Nou het einde begint eindelijk echt een beetje in zicht te komen.

Aziza vandaag, 334 dagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn telefoon lijkt gewoon geen scherpe uier foto's te willen maken.
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:43

Ach Robynn, dat is niet leuk :(:) sterkte!

AZ, dat schiet lekker op :):)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:06

Robynn, succes met de verkoop! Ik hoop dat je een huisje kunt vinden waar je een goed gevoel bij hebt. Sterkte!

Ooooo... AZ, toch dit weekend? :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:58

Robynn :(:) Heel veel sterkte.

AZ zo dat begint er op te lijken! Aziza kegelde netjes zeker?

KBK hier verharen mijn dikke dames ook enorm. Ze kunnen het maar kwijt zijn voor de bevalling.

CL leuk dat je weer lekker met Dazzle aan de gang kan. Ik heb hem weten geboren worden in het DBT.
Jill heeft echt al een flinke uier voor het aantal dagen.

Haha Kiki bolle buik of niet,ze kan nog gaan dus. :D

Aniek ze zien er goed uit hoor! Zoals je zegt niet veel gegroeid qua buik maar ze waren gewoon ook al erg vroeg begonnen daaraan. ;)