AniekR schreef:Zo, nieuw topic en ook gelijk al 7 pagina's. Week was tot nu toe een beetje vol, maar zit nu ziek thuisdus dan eindelijk maar een keer bijlezen.
Dr. Pol ben ik na alle verhalen hier ook maar een paar keer gaan kijken, wel erg interessant inderdaad.
CL, knappe Jill, ze begint al mooi zwaar te worden hoor! Ben erg benieuwd naar jouw "exotische" veulentje hier in NL!
KBK, ik zag vorige maand opeens verandering bij Lies, was toen op 274 dagen, had op 252 nog foto's gemaakt als uitgangspunt waar nog niet veel te zien was.
Nu op 292 dagen nog geen nieuwe noemenswaardige verandering sindsdien en bij Roos (281) is überhaupt nog niets veranderd.
Hoop tietjes komen er ook weer langs. Heb maandag nog foto's gemaakt, maar zoals ik al zei, geen verandering met de foto's van 274 dagen die ik laatst al plaatste
MarijeR, ik vind ook dat je altijd baby-spam mag plaatsen hoor! En vind de naam Kissin' Kate trouwens echt geweldig!![]()
Bubbleee, welkom!
Arianne, mooi buikjes op pootjes ook! En wow, wat een buik aan één kant ook bij Sjirkje
Linda, ook Star al lekker zwaar dus! Ik merk het nu ook bij Lies hoor dat die wat bloter wordt, dus die krijgt ook nog wat meer. Ben ook geswitcht van merriebrok van Subli naar Havens, omdat die wat meer voedingsstoffen bevat.
Pretty, wat een leuk beeld toch met dat grote paard tussen die mini's!
Knolselder, haha jouw eigen buik is ook belangrijk natuurlijk. Wanneer ben jij ook alweer uitgerekend? kan dat niet ook in de OP? Ben zo slecht in data onthouden![]()
![]()
GoLizz, ook welkom. Wat leuk zo'n donkerbruine shet! Die zie je toch niet zo vaak. En snap dat het extra speciaal is hoor. Nou zijn het ook mijn eerste eigen veulens. Maar heb Roos ook al van veulen af aan en Lies sinds ze jaarling is. Het zijn toch echt mijn kindjes
Luna, vraag over het ontwormen heb ik vorige week net aan de DA gesteld. Hij houdt niet zo van preventief ontwormen, maar geeft aan gewoon te zorgen dat je merrie's goed ontwormd zijn. De hele groep is hier in het najaar nog gedaan en maart/april is het gewoon weer tijd. Dus gaan we even mestonderzoek doen half/eind maart, zijn we mooi vlak voor de merrie's zijn uitgerekend ook.
Moratoetje, welkom! Jouw merrie is tegelijk uitgerekend als mijn ene merrie, kunnen we samen nachtbraken
Aziza gaat dus toch nog even wachten. Lastig met je vakantieplannen ook, kan het me voorstellen. Hier gaan ze zich er ook vast niet aan houden.
Fijn dat het verder wel weer goed met haar gaat! En leuke foto's van je jeugd ook!
KBK, knappe bolle Kim!
BonnyDione, bij jou wordt het nu ook echt aftellen. Spannend hoor!Nu zit ik naar jouw foto's te kijken, waar heb je Dione staan? Lijkt op waar we laatst hengsten hebben gekeken
Cynthia, nog een laatste hengstenbezoek dus. Ben benieuwd welke hengst je uiteindelijk voor gaat!
Wat betreft de camera's heb ik laatste dus de Maginon gehaald van de Aldi, maar via google heb ik ook gevonden dat dit eigenlijk een Foscam is met andere firmwareMoet deze alleen nog proberen aan te sluiten. Ben nog een router aan het regelen.
Lichten aan laten vlak voor de verwachte bevalling heb ik al vaker gehoord, inderdaad ook om te voorkomen dat je de merrie's weer opschrikt met licht aandoen als je aan komt.
Jolandje, knappe buikjes hoor! Die 100 dagen verschil is inderdaad makkelijk bij te houden. Camille heeft toch wel het nodige goedgemaakt gelukkig nog in buik
En de nageboorte, ja goeie, daar had ik ook nog niet bij stil gestaan. Begraven of container klinkt wel als een optie. Wilde beesten zullen er anders ook wel mee aan de haal gaan denk ik.
Venthe, fijn dat het gewoon goed gaat met Venthe!En vooral dat je ook lekker weer kunt rijden met haar.
Marouschka, gaat hard nu he. Leuke verrassing die drieling. En Pepper ziet er goed uit!
Combinatie(s) voor 2017 veulen(s) wordt hier ook al goed over nagedacht hoor. Hengstenkeuring gehad vorige week en zitten weer een aantal kandidaten tussen.
L_isanne, Baida begint nu ook te groeien, wordt nog steeds spannend wie het eerst komt he
Bij Woogy wordt het spannend dus! Ben benieuwd hoelang Pris jullie nog in spanning gaat houden!
Suffie, wat balen dat het weer minder gaat met LunaEn vooral om dan niet te weten wat het precies is. Hopelijk komt er snel wat duidelijkheid en voelt ze zich ook gewoon snel weer wat beter.
Pretty, lekker hoor zo'n hangmat. Ik snap dat veulen wel
Dan ook eindelijk weer buikfoto's. Had ze maandag al gemaakt, maar nog niet aan toegekomen:
[ [url=m/ekIQZC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PIMk7a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lies op 289 dagen dracht
[ [url=m/9GXJWZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YPD95B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Roos op 278 dagen dracht
Op Roos ben ik ook weer iets geruster. Afgelopen week niet het idee dat ze nog meer is afgevallen, dus hopelijk houdt ze het nu toch een beetje vol nog. Dus we gaan rustig door en dan als het veulen er uit is ook maar goed bij blijven voeren en hopelijk blijft er toch nog wat pony over.
Ze is wel nog gewoon hangerig, maarja, als er volgens de DA verder niets aan de hand is, gaan we daar maar vanuit.
Dione staat op dit moment op de kossack stud..
om daar te bevallen maar sta zelf al 8 jaar op een stal in hensbroek