als ik het goed gelezen heb, nog niemand drachtig, oh wat jammer maar met het mooie weer nu komt vast goed.
wat sneu voor Deputy, een hengst zijn is toch soms moeilijk zo altijd moeten wachten op de dames
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mijn merrie was 12 toen ik haar ging laten dekken dus heb ik haar laten scannen om te zien of alles gezond was. Zo konden we zien dat ze een normale cyclus had, geen cystes en een gezonde baarmoeder. En inderdaad ook waar in de cyclus ze zich bevond.

Maar Aziza maakt het je wel weer lastig zeg! 

Set_Elkol schreef:ik had zo met je mee gekund die nacht trouwensMaar Aziza maakt het je wel weer lastig zeg!
En dan moet ik nog steeds iemand hebben die de paarden buiten wil zetten, en dat is natuurlijk momenteel ook niet het meest makkelijke, voor mensen die geen hengsten of veulens gewend zijn. MarijeR schreef:Wat een gedoe dat KI
Is het dan niet makkelijker om zaterdag te insemineren, zondag laat te scannen of het ei eraf is en zo niet maandag nog een keer te insemineren?
Sperma blijft in de merrie wel een tijdje goed, ik neem aan dat het met verzendsperma ook wel even goed blijft na insemineren? Of gaat dat zo snel achteruit?
Overigens is natuurlijk dekken ook niet altijd handig met veel merries tegelijk hengstig. Morgen moet ik al begin van de middag weg en kom pas in de nacht weer thuis terwijl er hier 3 merries gedekt moeten worden en om de hengst tussendoor wel ff bij te laten komen vrees ik dat er als ik 's nachts thuis kom eerst nog een merrie gedekt moet worden
Hopelijk lukt dat een beetje zachtjes of de buren gaan wat denken...
Ach, jouw buren zijn inmiddels vast wel wat gewend toch?