[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:30

welkom Suffie!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:31

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Aziza is drachtig van GR Lahab! Ik ben zo blij *D Eindelijk geluk!
Nu maar hopen dat 3 maal scheepsrecht is en dat het dit keer ook wel goed blijft gaan.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:31

Super, Roma, gefeliciteerd! *\o/*

Set_Elkol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:55

Super zeg!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:59

Van harte AZ!!! Verdiend hoor!
Wat was ook alweer de reden dat het bij Aziza niet lukte? Verwerpen? Is het geen idee ze dan ter voorzorg aan de Regumate te zetten of is dit niet nodig?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:31

Gefeliciteerd az! ! Op naar een gezond veulen volgend jaar!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:21

Iris is vandaag gedekt door dazzle! Nu 3 weken in spanning afwachten! !

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:45

Irischcob spannend, ik ga voor je duimen!

pretty schreef:
Van harte AZ!!! Verdiend hoor!
Wat was ook alweer de reden dat het bij Aziza niet lukte? Verwerpen? Is het geen idee ze dan ter voorzorg aan de Regumate te zetten of is dit niet nodig?

2 jaar geleden wilde ze niet drachtig worden, vorig jaar helaas 2x verworpen. Ze staat inderdaad sinds 3 dagen na de inseminatie al preventief op de Regumate en daar blijft ze de komende tijd ook op staan, dus hoop dat het dit kreet wel goed afloopt.

Vandaag blijkt echt mijn geluksdag te zijn :D Na al jaren zoeken hebben we vandaag eindelijk een eigen stuk land voor de paarden gevonden *\o/* *\o/* *\o/* En de koop is in principe rond, per half april is het van ons :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:47

AZ gefeliciteerd!!!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:49

AZ ook super van het land zeg! Is zeker niet altijd even makkelijk op een eiland.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:05

AZ gefeliciteerd met de merrie en het land.

Een eigen stukje is goud waard.

Hier nog even wachten op april maar het mooie weer zal misschien toch voor voldoende vruchtbaarheid zorgen.

Heb een voorstel gekregen om mijn shet te laten dekken door een cremello. Even over nadenken :~

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:20

Ik ben gisteren op de hengstenshow van joop van uytert geweest en ben helemaal verlieft op 2 hengsten!
-For gribaldi v gribaldi x michelangelo
-Ferdeaux v united x ferro

Beide hengsten passen perfect op mijn merrie.. word een hele moeilijke keuze dus als iemand de voor en nadelen van deze hengsten kent.. tips zijn welkom! dan kan ik over 2 weken gaan beginnen met dekken!!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:43

Az gefeliciteerd helemaal top,
Zowel met het land als de dracht,

Vitaquilla succes met je keuzen kan je op google niks vinden over die hengsten??
Hoe de nakomelingen zijn.

Hier is Bonita super hengstig loopt te spelen met mijn mini ruin echt grappig maar volgende maand laten we haar dekken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:45

Az dat is geweldig zeg! *\o/* wij zoeken ook naar een stuk land,is er zat van in de straat maar willen verkopen is punt twee..
Fijn dat ze aan de regumate staat! Komt helemaal goed!

Geen verstand van hengstenkeuzes bij grote paarden. :o heb me ook laten adviseren destijds bij mijn grote merrie.

Hier wil niks hengstig worden,volgende week en dit weekend veel zon en lekker warm,het zou toch moeten komen nu!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:14

Ik heb toen zelf lijstje gemaakt en overleg gehad met hengstenhouders en via nrps bij mensen die in de fok gedeelte zitten,
en dat hebben alle stamboeken van de grote paarden wereld

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:12

Gefeliciteerd Roma! Hopelijk blijft ze nu ook netjes drachtig, tis je nu wel weer gegund!

Ik meld me hier ook!
Hier ook weer bezig met plannen, onze oude merrie Soleda gaat nog eenmaal gedekt worden, laat haar eerst nog even controleren voor ik de hengstkeuze noem. Helaas was ik deze hengstigheid te laat om haar te checken dus wacht nu volgende hengstheid af, gelukkig is ze heel regelmatig en altijd makkelijk drachtig geraakt dus verwacht geen gekke dingen.

Misschien onze andere merrie savannah ook dekken dit jaar maar daar ben ik er nog niet helemaal uit kwa hengstenkeuze, in elk geval word het dan wel een rijpaard.

En dan natuurlijk het veulen van dit jaar nog afwachten, begint nu toch ook dichtbij te komen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:26

Hier zijn de eerste 2 merries door de 3 weken.
In de loop van volgende week nog 2 schouwen en als die niet terug komen maar eens een afspraak maken om te laten scannen.
Heb net 1 merrie met veulen op de wei naast de hengstenpaddocks gezet, eens kijken of ze dit weekend hengstig wordt zoals de planning is. Dan kan zij ook gedekt worden.
1 merrie is donderdag bevallen dus dat wordt even afwachten of ik haar op de veulenhengstigheid dek of nog een cyclus wacht.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:39

ik hoop dat dit mooie weer mee gaat helpen voor de hengstigheid bij mijn merrie!

Marije, hebben jullie een stapmolen, buitenbak en een koppel zwarte shets achteraan lopen? ik kom regelmatig in onstwedde en vraag me dan af of dat jouw stal is wanneer ik daar langs rij.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:41

Ja de stapmolen en buitenbak met de weilanden daar achter kan je vanaf de Scholtweg goed zien. De zwarte shetlanders zijn niet van ons.
Kan maar een keer aan hoor, altijd leuk!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:58

Ik wil me ook weer even melden.

Ik weet al zeker dat 1 merrie (moeder van Dexter en Glucksklee) zal gedekt worden door Dante Weltino. Vorige week gescand, maar net hengstigheid voorbij. Dus nu opvolgen en waarschijnlijk dan over 2 weken het moment.

Onze Vivaldi merrie moet eerst nog veulen. Dan snel kijken of we verder willen dekken met haar. Dat zou dan in de veulenhengstigheid gebeuren. Op het oog als hengst Floriscount.

De derde merrie is maiden en heeft een speciaal karaktertje. Dus de vraag is hier of we niet eerst nog een jaar haar gaan laten doorrijden. Ze is echt in pubertijd. Sterke wil en heel slim. Ook wat dominant, vrees dus dat dit een heel beschermende moeder zal worden die ons niet gemakkelijk zal toelaten :D . Anders zou het Romanov of Floriscount als hengst worden.

Veel succes al aan iedereen. Altijd spannende periode om te zien of het aanpakt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:31

MarijeR schreef:
Ja de stapmolen en buitenbak met de weilanden daar achter kan je vanaf de Scholtweg goed zien. De zwarte shetlanders zijn niet van ons.
MarijeR schreef:

Ah, ik twijfelde al of dat erbij hoorde, jullie stuk ziet er veel uhm..verzorgder uit idd :). Lijkt me erg leek om een keer langs te komen! De pony van mijn dochter staat sinds kort in de manege, vandaar dat we er nu vaak langskomen.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:53

Ik laat me ook goed adviseren hoor en zit al weken met mn neus op google en youtube om informatie te verzamelen over de hengsten en nakomelingen, maar vind het ook leuk om ervaringen te horen van mensen! Vandaar! :o

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:08

Vitaquilla schreef:
Ik laat me ook goed adviseren hoor en zit al weken met mn neus op google en youtube om informatie te verzamelen over de hengsten en nakomelingen, maar vind het ook leuk om ervaringen te horen van mensen! Vandaar! :o

ja is toch ook leuk daarom zitten we gezellig hier om dingen te delen!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:27

Gefeliciteerd met de drachtigheid van Aziza, nu maar hopen dat ze het dit keer gaat voldragen.

En wat sneu dat Jazzy haar kinders heeft verloren. Nooit leuk om mee te maken, maar haar vroege melkgift was dus wel een teken. Ik begreep dat je het dit jaar nog een keer gaat proberen, laat je haar dan weer dekken door Don Cremello?

Mijn merrie is blijkbaar erg verliefd op Don Carino, ik had gehoopt haar vandaag op te halen, maar ze was nog steeds hengstig. Die merrie weet niet wat haar overkomt en maakt er goed gebruik van. Marjolein zei dat ze al begon te plassen als zij langsliep _O-

Wat heeft Cookie weer een prachtig kind gekregen, gefeliciteerd met al je mooie veulens van dit jaar. En je bent al weer druk bezig met de voorbereidingen voor volgend jaar zo te lezen. Het mooie weer helpt hier gelukkig wel bij.

Marjolein ook gefeliciteerd met alweer zo'n prachtige palomino merrie. Mooie merries om jouw foklijn mee voort te zetten! Ik las vandaag in de Dressuur die bij de paardenkrant hoort dat een fokproduct van jullie tijdelijk bij van Balen op stal stond omdat haar eigenaresse op vakantie was. Altijd leuk om te lezen, vooral als je alles een beetje volgt ivm hengstkeuze.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:50

Gefeliciteerd met de dracht van aziza!

ik heb gisteren pepper geschouwd bij de tinker dekhengst hier achter maar ze moest er niks van weten.
Hopelijk toont ze het binnenkort wel..