[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:11

Pony is afgedekt en morgen gaan we haar ophalen.
5 juni weten we of ze drachtig is van Mythos :)

Set_Elkol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:15

Mythos van Zenith? Spannend!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:42

De Mythos ja, enige hoop dat we uit onze half Franse dame een renpaard kunnen fokken met hem. Nu kunnen we de lange zware 21 dagen ingaan

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:48

Spannend!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:27

Spannend hoor :)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:31

Ik ga nu toch even volledig meelezen. Vorige zaterdag is mijn merrie gedekt van Lord Leatherdale. Maandag was ei af. Dus nu 15 tot 18 dagen afwachten in spanning.
Merrie van Vivaldi.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:13

ook in spanning voor de eerste drachtscan dus :)
Pony en Arie staan weer in de buurt lekker op het land, helemaal blij :) Nu nog wachten op de scan...super super spannend, misschien wel spannender dan vorig jaar.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:18

gblover schreef:
Ik ga nu toch even volledig meelezen. Vorige zaterdag is mijn merrie gedekt van Lord Leatherdale. Maandag was ei af. Dus nu 15 tot 18 dagen afwachten in spanning.
Merrie van Vivaldi.

ik heb jou topic gelezen :) hoe komt je bij LL?

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:51

Ja dat is een hele weg. Ik wou toch wel even weg van de Jazz / Flemmingh / Ferro / Krack C en noem maar op want merrie heeft al veel van dit bloed en wou anderzijds iets rust in het karakter brengen. Vandaar viel al veel af. En dan bleef eigenlijk Negro, Netto, Lord Leatherdale hangen. Maar eerste 2 Ferro. Dan maar weer advies gevraagd aan de fokker van de merrie en aan de hengsten stal. Ik wou ook niet afwijken van kwpn. En toen stelden beiden los van elkaar Lord Leatherdale voor als best passend om vooral maat en hoger op de benen te brengen +:)+ . Voor de rest vonden ze weinig aan de merrie te verbeteren, dus eerder behoud. Bij mijn andere merrie past veel en ze geeft telkens goede veulens, maar deze is maiden en vond ik veel moeilijker :) .

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:04

gblover schreef:
Ja dat is een hele weg. Ik wou toch wel even weg van de Jazz / Flemmingh / Ferro / Krack C en noem maar op want merrie heeft al veel van dit bloed en wou anderzijds iets rust in het karakter brengen. Vandaar viel al veel af. En dan bleef eigenlijk Negro, Netto, Lord Leatherdale hangen. Maar eerste 2 Ferro. Dan maar weer advies gevraagd aan de fokker van de merrie en aan de hengsten stal. Ik wou ook niet afwijken van kwpn. En toen stelden beiden los van elkaar Lord Leatherdale voor als best passend om vooral maat en hoger op de benen te brengen +:)+ . Voor de rest vonden ze weinig aan de merrie te verbeteren, dus eerder behoud. Bij mijn andere merrie past veel en ze geeft telkens goede veulens, maar deze is maiden en vond ik veel moeilijker :) .

je hebt een pb :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:45

Leuk een LL veulen :) ik had ook een 2 jarige hengst van LL(toen 1.70) helaas af moeten laten maken doordat hij verkeerd gevallen was, maar heb er nu een jaarling van uit mijn merrie, echt super karakter :)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:35

Hier worden morgen de eerste 2 merrie's weer opgehaald en hopelijk zijn ze beide drachtig, maar dat weten we pas over een paar weekjes.

Hier is Peggy hengstig, die we vandaag nog wegbrengen. Heb eindelijk een keuze kunnen maken qua hengst.
Ze wordt gedekt door Brandon (v. Belissimo m). Een jonge hengst die dit jaar is goedgekeurd bij het NRPS.
Dus ben benieuwd.

Zijn hier wel eens mensen die diepvries sperma gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen er mee?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:12

Volgens mij moet diepvries sperma echt op het juiste moment worden ingebracht, omdat het maar heel kort blijft leven. Ik zou de voorkeur geven aan vers sperma via KI, dat leeft zo'n 48 uur, dus kun je wat meer gokken wanneer het ei springt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:46

Pony is weer helemaal de oude, lekker in de wei met haar kleine hups en twee witte vrienden. Nog 20 dagen tot de scan :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:35

Jibbel schreef:
Volgens mij moet diepvries sperma echt op het juiste moment worden ingebracht, omdat het maar heel kort blijft leven. Ik zou de voorkeur geven aan vers sperma via KI, dat leeft zo'n 48 uur, dus kun je wat meer gokken wanneer het ei springt.

Dan moet dat natuurlijk wel beschikbaar zijn! ;) Als je een buitenlandse hengst wilt gebruiken ben je toch al gauw aangewezen op diepvries.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:04

Whoehoeww, onze eerste merrie is goed hengstig sinds vandaag! Zondag mag ze naar de hengst en dan blijft ze daar tot de hengstigheid over is. Spannend!

Nu hopen dat de tweede merrie niet te lang op zich laat wachten met de hengstigheid. Aan haar is het bijna niet te merken helaas. Volgende week gaat zij ook naar de hengstenhouder en dan maar wachten tot ze hengstig wordt. Wij kunnen dr thuis helaas niet schouwen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:20

Onze merrie is gisteren geïnsemineerd van Desperado!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:54

Als je de merrie bij de hengst hebt vind ik vers sperma beter. Maar als ze het echt moeten opsturen heb ik liever Diepvries als je dat laat insimineeren op een goed dek station is het geen probleem. Dekken en drachtig worden is toch ook altijd weer heel spanent Als je ze dan laat scannen gaat je hart toch een beetje harder kloppen en ik kijk ook altijd naar het gezicht van de VA of ik kan kijken of hij direcht iets voelt *\o/* .

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 07:30

Ik was zo zenuwachtig vorig jaar bij de eerste drachtscan. Stond met knikkende knietjes tot de hengsten houder die meekeek met de DA mij aankeek, heeeeeel voorzichtig knikte met een enorme glimlach. Bij de tweede scan was ook nog vele malen lyrischer dat we het hartje zagen kloppen en het al echt leek op een innieminnie paardje.

Zelf vind ik natuurlijk dekken het fijnste werken. Paarden in hun element. Zwemmers in hun element etc. Lijkt me wel weer met KI dat je exact op het juiste moment een rietje kan plaatsen en het ook direct op de juiste plaats terecht laten komen.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:50

Merrie nummer 3 wordt vandaag geïnsemineerd. Deze merrie gaat bij Negro.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:01

Van de week weten we of nummer twee ook gelukt is altijd spanent! Wij doen de tweede scan in principe niet als we met onze eigen hengst dekken wel worden ze voor de zekerheid in Oktober als ze geeent worden even opgevoelt of het er nog in zit

Spanent Paard 89

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:26

Ook hier is het seizoen weer begonnen. Mijn Voltaire merrie is afgelopen vrijdag geinsemineerd met sperma van Up to Date.
De dag erna gelijk afslaan dus we hebben goede hoop dat het in een keer heeft gepakt, mooie timing weer van de dierenarts.
Mijn Lord Calando merrie is op dit moment nog drachtig, de laatste loodjes en dan mag zij ook, waarschijnlijk bij Solitair.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:42

Vandaag wordt mijn merrie geinsemineerd. Ze gaat dit jaar bij brandon.

WhatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:31

Mijn merrie moet nog bevallen :)
Mocht alles gaan zoals verwacht (bevalling), dan wordt ze dit jaar voor het laatst gedekt door ' Netto '

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:02

Hallo, ik meld me ook weer... Na een hoop meelevende reacties en gezelligheid in DB2013 gaan we nu hier meekletsen. Mijn merrie heeft momenteel een veulen aan de voet en is vandaag voor het eerst gedekt door Victorio.

Even een paar sfeerplaatjes... :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorzichtig benaderen
Afbeelding

Mam, wat doet ie daar??
Afbeelding

En ja hoor...
Afbeelding

Het veulen wat mijn merrie nu aan de voet heeft is en blijft (zolang het kan natuurlijk) van mij, het veulen wat nu in de maak is is al verkocht feitelijk.