Kan ze bevallen in de wei? Update veulen geboren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:38

Mijn shetlander hengst ontsnapte ook telkens uit zijn paddock en liep dan los op mijn weide (is verdeeld in meer stukken). Ik had geprobeerd zijn paddock bij aan de draad aan te sluiten maar hij trok zich niets van de stroom aan dus vond ik niet beter om mijn apparaat (voor 25km zonder begroeiing) aan te sluiten op zijn paddock. Ik moet zeggen, 2 keer heeft hij geprobeerd erdoor te kruipen wat telkens resulteerde in een hele schok (hoorde het tot 15 meter verder knetsen). Nu kan ik mijn stroom gewoon terug aansluiten op de andere draden en blijft hij netjes binnen :=

Dus... misschien heel even een kleine paddock maken met je groot stroom apparaat erop?

Valina

Re: Kan ze bevallen in de wei? Update veulen geboren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:16

Nog nieuws?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 12:17

Nee tot op heden nog geen nieuws,als het goed is word het nog steeds vrijdag.
Hij zou me bellen als die eerder komt.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:00

lees nog steeds mee wat vervelend. ik hoop nou toch echt dat ze vrijdag komen, maar ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 01:22

Gohya, jij maakt toch ook weer wat mee! Ik wil je even vertellen dat de site die jij noemt over oplichting niet meer bestaat, die van www.belazerdophetnet.nl wel. Zij hebben een aantal paardenzaken behandeld, volgens mij staan die onder het kopje diversen. Als je je daar aanmeldt kan je daar vast ook je verhaal kwijt en willen ze je vast helpen. Een anders site is www.opgelichtopinternet.nl , maar volgens mij ben jij niet echt via internet opgelicht, dus ik weet niet of die je verder kunnen helpen.
Ik hoop voor je dat je er uit komt en dat de pony's uiteindelijk goed terecht komen, succes en sterkte met deze "heer" en "dame".

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 09:53

Het lijkt wel dat als je iemand wil helpen je de verkeerde mensen aantrekt.
Is de ene ellende voorbij komt er een andere.
Mja dit zal ook wel weer goed komen.
Hier nog een foto van Jaiden,[zo hebben we hem maar genoemd] 1 week oud.
Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:19

wat een schatje ook he :)

Ja het is allemaal niet eerlijk, je probeert iemand te helpen en ondertussen zit je met 3 pony's

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:25

Ben benieuwd of ze morgen afgehaald worden, heb er een hard hoofd in,
wat voor een mensen bestaan er ook.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:31

Had K ge-smst of hij al wist hoe laat ze morgen opgehaald zouden worden.
Werd vanavond terug gebelt en hij zei dat ze morgen rond 11 uur worden opgehaald,maar niet door hem zelf.Hij heeft een chauffeur gevonden met trailer die ze komt halen,maar M zou ook mee komen.
Mijn geld? ow hij belt me binnenkort voor een afspraak in Nederland en dan maakt hij het goed.Tuurlijk doet hij dat,maar niet heus.Ik wil morgen zijn complete adres in Frankrijk hebben,want ik houd beide paspoorten in bezit totdat ik mijn geld heb.Als ik mijn geld heb gekregen,dan krijgt hij de paspoorten.
Is dit wel een goed idee zo?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:34

ja goed idee maar het gevaar bestaat in dat hij als kosten zo groot is dat hij de pony's gewoon bij u achterlaat en dat je ze krijgt. Wat dan met die gemaakte kosten?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:35

Zonder paspoort mogen ze toch niet vervoerd worden?

Dus je hebt kans dat ze de pony's dan niet meenemen.
Weet niet wat je liever hebt?
Ik zou K voorstellen dat hij het gewoon even overmaakt via internet bankieren. Dan heb je het dezelfde dag in huis.

Edit: misschien ook meteen het huidige adres van M. vragen?
Laatst bijgewerkt door Valina op 02-06-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:36

Dakario schreef:
ja goed idee maar het gevaar bestaat in dat hij als kosten zo groot is dat hij de pony's gewoon bij u achterlaat en dat je ze krijgt. Wat dan met die gemaakte kosten?

Watteh????

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:40

Heb net het topic doorgelezen, wat een rottige situatie zeg...

Maarre, ff een vraagje:
Is de omheining zo vervallen dan in de tijd dat jij je paarden er hebt staan (is geen aanval hoor, gewoon een vraag)?
Want de vorige eigenaar/huurder van dat land had er nl geregeld veulens op staan en ik heb toen nooit iets gezien qua veulens in de sloot/bij het spoor oid.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:44

De pony's mogen sowieso niet het buitenland in zo,ook al hebben ze het paspoort.Ze zijn niet geent,en dat is verplicht in frankrijk als ze uit het buitenland komen, en ze hebben geen papieren [reisdocumenten] voor de pony's en die moet je ook hebben.
En als ze dreigen dat ze ze dan laten staan,prima,maar zonder het adres in Frankrijk geef ik geen paspoorten mee.

@lor1_1984

Nee mijn weiland ziet er nu stukken beter uit als toen.
Maar die man had er toen 2 rijen prikkeldraad omheen zitten,als een veulen zo'n prik voelt gaat die daar echt niet onderdoor hoor.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:48

Ik zou voor de zekerheid ervoor zorgen dat je niet alleen bent als ze de pony's komen halen.

Ik snap je instelling m.b.t. het niet meegeven vd pony's zonder dat zij het adres achterlaten, maar hou wel rekening met het volgende:
- Ze kunnen ook een fake-adres opgeven,
- Je hebt kans dat wanneer ze zonder pony's vertrekken, je ze voorlopig helemaaaaal niet meer ziet, en de kans dat je in de tussentijd geen geld ontvangt is zeer reëel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:51

Ik zal morgenochtend de politie bellen en vragen wat ik moet doen enzo.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:51

gohya schreef:
Had K ge-smst of hij al wist hoe laat ze morgen opgehaald zouden worden.
Werd vanavond terug gebelt en hij zei dat ze morgen rond 11 uur worden opgehaald,maar niet door hem zelf.Hij heeft een chauffeur gevonden met trailer die ze komt halen,maar M zou ook mee komen.
Mijn geld? ow hij belt me binnenkort voor een afspraak in Nederland en dan maakt hij het goed
.Tuurlijk doet hij dat,maar niet heus.Ik wil morgen zijn complete adres in Frankrijk hebben,want ik houd beide paspoorten in bezit totdat ik mijn geld heb.Als ik mijn geld heb gekregen,dan krijgt hij de paspoorten.
Is dit wel een goed idee zo?

Ik denk dat je naar je geld kan fluiten tenzij je afspreekt dat je met de chauffeur ( of voor mijn part met M ) afrekent en dan moeten zij het maar verder regelen met mijnheer K. in Frankrijk.
Ik neem aan dat het niet over honderden euro's gaat dus dan kunnen zij dat toch wel voorschieten ? ;)
Geen geld.........geen pony's.
Zo loop jij geen risico en die chauffeur moet toch de pony's bij K afleveren ( ? ) dus kan hij dan toch ook het geld van K terug krijgen of niet ?

K. kan je wel een adres geven in Frankrijk maar wat schiet je daar mee op als hij niet betaald ?

Het blijft een rot situatie.
Hopelijk is het allemaal snel opgelost.
Laatst bijgewerkt door Twinklestar op 02-06-11 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:52

Ik heb alleen de berichten van de TS gelezen, maar jeetje zeg, wat een mensen lopen er toch rond........
Misschien een hele domme vraag, maar zolang jij in bezit bent van paspoorten & paarden, zijn de paarden toch eigenlijk 'jouw eigendom'? Of heb ik dit mis?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:02

Twinklestar schreef:
Ik denk dat je naar je geld kan fluiten tenzij je afspreekt dat je met de chauffeur ( of voor mijn part met M ) afrekent en dan moeten zij het maar verder regelen met mijnheer K. in Frankrijk.
Ik neem aan dat het niet over honderden euro's gaat dus dan kunnen zij dat toch wel voorschieten ? ;)
Geen geld.........geen pony's.
Zo loop jij geen risico en die chauffeur moet toch de pony's bij K afleveren ( ? ) dus kan hij dan toch ook het geld van K terug krijgen of niet ?

Hoop voor je dat de chauffeur wil betalen, want als je de pony's niet meegeeft haalt die ze echt niet nog een keer op en zit je aan veel meer kosten vast die je ook nooit terug ziet. Je kan ze dus helaas beter kwijt zijn.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:16

xJolien schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar zolang jij in bezit bent van paspoorten & paarden, zijn de paarden toch eigenlijk 'jouw eigendom'? Of heb ik dit mis?

Dit heb je idd mis.
Een paspoort alleen is geen eigendomsbewijs.

Als M. meekomt, kan zij jou toch wel betalen?
Zij moet immers toch nog geld van K. krijgen voor de adoptie, dus dan kan zij deze paar weken opvang ook wel voorschieten en bij hem terugvorderen lijkt me.
Vooral omdat ze een setje oplichters zijn, maar goed,.. dat kun je maar beter niet tegen ze zeggen natuurlijk. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 22:18

@Twinklestar
Dat adres is Frankrijk is voor mij heel belangrijk,kan nu nog niet zeggen waarom.
Ik weet de plaats wel in Frankrijk,naam en tel. maar de rest moet ik ook weten.
Dan kan ik altijd ook nog een nota sturen van de kosten die nog niet betaald zijn.
In ruil voor het adres krijgen ze de pony's mee,maar wel zonder paspoorten,die stuur ik wel op als ik mijn geld heb.

@xJolien
Een paspoort is géén eigendoms bewijs.Natuurlijk kan ik nu zeggen dat het mijn pony's zijn,K heeft ook geen eigendoms bewijs.Maar die pony's kunnen niet bij mij blijven staan.
Net wat "tamary"zegt, ik kan ze beter maar kwijt zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:19

gohya schreef:
@lor1_1984

Nee mijn weiland ziet er nu stukken beter uit als toen.
Maar die man had er toen 2 rijen prikkeldraad omheen zitten,als een veulen zo'n prik voelt gaat die daar echt niet onderdoor hoor.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik er al een paar jaar niet meer echt langs ben geweest, ja vorig jaar ofzo nog 1x, maar het verschil in omheining was me niet zo heel erg opgevallen, wel dat er vooraan (aan de kant van het station zegmaar) toen een pony net buiten het weiland, maar nog wel binnen de omheiningen liep.
De tijd dat ik er regelmatig achterlangs fietste (bij het schuurtje over dat pad) had je er een wit ponietje staan dat sprekend op Witje van Manege Monique (waar ik jou ook wel eens heb gezien, oa met Herma en Nora en hun bijrijdstertjes toendertijd) leek en een mager lijkende (?) Haflinger onder een deken.
Maar das denk ik al wel 5 á 6 jaar geleden. :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:20

Aah oke, ik dacht dat een paspoort als eigendomsbewijs geldde! Sorry!

Hopen dat hij ze snel komt ophalen, dat jij je geld krijgt, en dat alle problemen zijn opgelost dan.....
Ik ga voor je duimen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 22:20

@Valina

Dat geld krijg ik alsnog wel,ik ben een officieel bedrijf,heb K.v.K nr. en kan altijd een incasso bureau inschakelen eventueel.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:23

Jeetje zeg wat een gedoe.
Sterkte hoor!