[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:30

Grapje: Jaa Alexandro P ja.. Zilver is ook Gelders. En ik wou graag Gelders blijven. Maar dan iets meer dressuur en ohz gefokt.. En daar paste Alexandro goed bij.. Ook de minpunten van Zilver vangt Alexandro goed op. Ben heel benieuwd wat er uit komt! Klopt inderdaad dat zijn nakomelingen zich nog niet bewezen hebben.. Maar ik waag het er op omdat ik heb zo goed bij Zilver vond passen..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:31

Zilvermoon, snap dat je nerveus bent, maar ik schrijf net onder je vraag dat het veulen is ingedaald. Begrijp je niet wat dat betekent? Dat betekent dat het veulen richting het geboortekanaal gaat (dus richting de uitgang). Zo helder?

Zilvermoon schreef:
Grapje schreef:
Loopt ze rondjes op stal? Melk druppels?

Geen melkdruppels. Wel onrustig op stal en buik kijken. Maar ik staar me niet blind op het uier.. Ingevallen flanken (of nouja laat ik zeggen weer zichtbare flanken) Wat betekend dat dan?? Dat t veulen gedraaid is?

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:32

arabs schreef:
bedankt voor jullie reactie, ja heel ernstig... ik denk dat ik me gewoon heel goed moet organiseren, zorgen voor biest en melk en zelf de fles geven en zorgen dat die niet gaat drinken
ook zien dat ik zeker bij de geboorte ben...
terug een koele kop
misschien even contact opnemen met moederloze veulencentrale, hebben die ook een e-mailadres?
had me niet echt voorgesteld dat ik hier nu mee bezig zou zijn, maar ja ben blij dat ik het op voorhand weet, nu kan ik nog iets doen (het veulen kan anders zelfs sterven binnen de 6-8 uur)
nu te hopen dat Shamala het nog wat binnen houdt..., daarvoor wilde ik dat het snel kwam, dat is wel een raar gevoel...
ik hou jullie nog op de hoogte

Is het niet te testen in het bloed ofzo? Want stel dat Shamala het toch niet heeft dan zit je misschien nu te stressen voor niets.
Of is het echt 200 % zeker? En kan er dan ook niets aan gedaan worden? Medicatie of iets dergelijks?

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:33

Lindy, prachtig veulen, net een girafje!!

Hepsi is lief!!
Wat een mooi meisje en wat een mooie en lieve foto's!

Cuba, dat wordt al een mooi uier!

Dela, nog gefeliciteerd!

Cynthia dat uier groeit goed!

Ghost is mooi!

YSR wat lief van je zoon!

Inowa, mooie foto van nageeflijke Winoa!! snap dat je daar trots op bent!

Nicole en anderen over topic nr4, voorlopig ben ik hier nog wel, er worden over 3 maand verspreid nog 3 veulens hier geboren waarvan de laatste half/eind juli, en zowiezo vind ik het dan nog leuk om mee te lezen en foto's van de veulens te plaatsen...

Onley wat is Adana prachtig aan het worden!

Whisper mooi uier.

Ik heb alles gelezen en meegeleefd maar heb even de energie niet om te reageren op iedereen.. nogal een pittige week achter de rug en nu helemaal kapot...

Venus vordert vrolijk door, haar buik wordt nog steeds ronder en ronder, haar uier is alweer gegroeid maar het is nog zucht.
Haar billen zijn drilpudding en haar kling is al wat langer aan het worden.

Hier wat foto's, 10,5 maanden drachtig

Afbeelding

Afbeelding

kling
https://lh5.googleusercontent.com/_s5MVfKG7hMQ/TanWtaDyvmI/AAAAAAAAJzg/ELFF-AZM-ts/s512/100_6785.JPG

boobies (maar daar vertrouw ik niet op omdat ze de vorige keer ook amper uier had en na de geboorte zelfs nog minder)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan Sigrún, 9 maanden, die ook erg hard aan het groeien is op het moment:

Afbeelding

mooie staart he.. 2 jaar geleden was deze helemaal kaalgeschuurt door eczeem.. met zorg en behandeling schuurt ze nu nauwelijks meer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maidenboobies:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:35

Zilvermoon schreef:
Grapje: Jaa Alexandro P ja.. Zilver is ook Gelders. En ik wou graag Gelders blijven. Maar dan iets meer dressuur en ohz gefokt.. En daar paste Alexandro goed bij.. Ook de minpunten van Zilver vangt Alexandro goed op. Ben heel benieuwd wat er uit komt! Klopt inderdaad dat zijn nakomelingen zich nog niet bewezen hebben.. Maar ik waag het er op omdat ik heb zo goed bij Zilver vond passen..

Je zit natuurlijk al beperkt in je fokrichting.

Ik ga vaak ook voor jonge hengsten, maar ik moet er nu een hebben die maat vererft dus vandaag gekozen voor betrouwbaarheid en dus Oscar.

Ik dacht met Alexandro goede gangen te behouden en koel karakter erbij te voegen.

Ik kan goed begrijpen dat je het gokje waagd. :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:36

Even een update voordat ik naar stal ga, heb nu ook geen tijd om alles bij te lezen, dus bij deze feliciteer ik iedereen met veulentjes even tegelijk :P.
Zuur maakt ineens heel veel vaart, ik snap nu wat ze bedoelen met dat de banden als drilpudding aan gaan vullen. Ze was vandaag heel onrustig, constant staan en liggen en knipogen. De vulva staat wat open en volgens de stalhouder kegelde ze vanochtend. Vannacht ga ik dus waken!

edit: de webcam gaat natuurlijk straks ook aan. Via www.schrijversbloed.nl en via www.justin.tv/zuhra kunnen jullie het volgen.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 16-04-11 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:37

spannend!succes!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:38

Spannend Ineke!! Succes bij waken!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:43

Spannend! succes met waken!

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:45

Steffi_H schreef:
arabs schreef:
bedankt voor jullie reactie, ja heel ernstig... ik denk dat ik me gewoon heel goed moet organiseren, zorgen voor biest en melk en zelf de fles geven en zorgen dat die niet gaat drinken
ook zien dat ik zeker bij de geboorte ben...
terug een koele kop
misschien even contact opnemen met moederloze veulencentrale, hebben die ook een e-mailadres?
had me niet echt voorgesteld dat ik hier nu mee bezig zou zijn, maar ja ben blij dat ik het op voorhand weet, nu kan ik nog iets doen (het veulen kan anders zelfs sterven binnen de 6-8 uur)
nu te hopen dat Shamala het nog wat binnen houdt..., daarvoor wilde ik dat het snel kwam, dat is wel een raar gevoel...
ik hou jullie nog op de hoogte

Is het niet te testen in het bloed ofzo? Want stel dat Shamala het toch niet heeft dan zit je misschien nu te stressen voor niets.
Of is het echt 200 % zeker? En kan er dan ook niets aan gedaan worden? Medicatie of iets dergelijks?

ik denk wel dat ze bloed kunnen trekken, en checken welke factor ze heeft (ik weet niet hoe lang dat duurt?), maar als ze het heeft moet ik het alsnog zelf doen (een week of zo, gelukkig niet de volledige periode dat ze melk krijgen) ik heb gewoon schrik dat ze bevalt vooraleer ik alles heb voorbereid en het veulen bij haar drinkt.

Dat ze haar veulen heeft verloren aan een melkvergiftiging weet ik 100% zeker, en dat is blijkbaar iets dat bij elke dracht opnieuw kan voorkomen, het hangt ook af van de bloedfactor van de hengst, maar de hengst ken ik niet! Ik heb kei hard zitten zoeken naar wie het is, maar ik vindt hem niet...

Ik zou het kunnen riskeren en het veulen laten drinken bij haar, maar hoe meer hij bij haar drinkt (als ze het heeft) hoe meer rode bloedlichaampjes er bij hem afbreken, dus hoe minder kans op overleven... Maar dat lijkt me nog gevaarlijker dan het eerst zelf doen en na een paar dagen aan te leggen bij mama...

wat denk jij?

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:51

Ik zou zoiezo een bloedtest laten doen, of iets waardoor het misschien te achterhalen is of ze het deze keer echt heeft. Als het niet te achterhalen is, is het natuurlijk beter geen risico te lopen en het meteen zelf met de fles te geven.
Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je nu ook nog eens hieraan moet denken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:59

Weet je zeker dat het melkvergiftiging is of rhesusfactor? Omdat je nu ook meldt dat de hengst van invloed is?

Ineke, hoe zijn je tentamens gegaan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:00

Arabs, ik zou inderdaad laten testen, als dat qua tijd nog kan.
En in de buurt rond vragen of er nog meer merrie's daar in de buurt rondom jouw tijd bevallen.

Magic_Ice, buikjes groeien langzaam.

Ineke succes met waken.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 16-04-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:00

ja ga ik doen als het kan. bedankt!
goh ze zal wel blij zijn met haar boeleke... hopelijk loopt het goed, spannend

oh Ineke, succes met waken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:01

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:02

Ik ga kijken Sjolvir!

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:03

Neonlight schreef:
Weet je zeker dat het melkvergiftiging is of rhesusfactor? Omdat je nu ook meldt dat de hengst van invloed is?

Ineke, hoe zijn je tentamens gegaan?

sorry neon ik had je post gemist, het gaat hier zo snel...
de melkvergiftiging is hetzelfde als de rhesusfactor bij mensen...
alleen iets minder handig op te lossen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:03

Oeps, vergeten te reageren op de foto's van MI. :o
Die ijsco's zijn zo leuk, maar ik vind vooral Sigrún erg leuk. Door wat voor hengst zijn ze gedekt, heb je daar een foto van?

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:06

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:18

Leuke topic van Hepsi!!!

Ze maken vorderingen MI! En super dat die zomerexceem nu weg is!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:30

Bedankt voor de leuke reacties!

Sigrún is inderdaad erg leuk, Venus ook hoor maar die toont gewoon niet op het moment.

Dit is de hengst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat mooie foto's van Venus als ze niet drachtig is: (p.s. de ruiter/begeleider op de fotos ben ik niet)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:31

Ah ik was het topic gewoon al weer kwijt ( en er is dus een nieuw deel) ... Het gaat snel.
Ik moet vannacht een nachtje zonder webcam. Stalhoudster heeft iets verandert aan haar netwerk, en nu is de am niet meer te benaderen. Morgen maar even uitzoeken, Nu heeft stalhoudster dus "waakdienst" :)

Leuke Fotos van Venus

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:48

Ja ik ook al!
Hier nog niks, wel wat uier maar laat nog op zich wachten.

gefeliciteerd met de veulens!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:49

ga heel even ego doen hoor,

hier het eerste berichtje van nieuwe huis uit,zijn de hele dag aan het verhuizen geweest en we zijn echt doodmoe.

morgen komt de eigenaresse(tevens bokker) van peppers eerste kind.
ze komt lekker met pepper en presca knuffelen en daarna gaan we een fokmerrie kijken die ik voor haar gevonden heb en daarna hengsten kijken.

word morgen dus weer een drukke maar leuke dag....

pepper begint toch wel vlotter uier te ontwikkelen maar buikje staat weer even stil.
nog zo,n 5 weken en dan hebben we een veulen!!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:18

Die Neon is weer heerlijk aan het rollen :)
Superlief filmpje, Solvir! Hoe gaat het nu met haar voetjes?
arabs, ik heb er wel over gelezen in één van mijn boeken. Hoe ben je daar nu achter gekomen dat je merrie dat heeft? En ik zou zeker niet het risico lopen!!
De IJsjes zien er weer schattig uit! En die hengst, wat een knappe kerel!!! :~
Spannend, Ineke, succes :)

Arme Dais was moe vandaag. Ze had eerst ruim 3,5 uur in de paddock gestaan met haar vriendin. Toen heb ik haar uitgebreid gepoetst, dat beest blijft verharen en toen gingen we grazen.
Van half 12 tot kwart over 5 uit stal. Ik zet haar op stal, ze eet haar muesli en valt in slaap, geen hooitje aangeraakt. Arme, moeie merrie..

Even fotootje uploaden :)