Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balou_lover schreef:Nee Izzie word in 2011 3!!
2 jaar vind ik echt te jong hoor
kyrkelover schreef:Weet iemand trouwens of een hartruis aan een niet 100% sluitende aortaklep erfelijk is?? Vroeg mij dit af.
Talida schreef:vanaf wanneer gaan de uiers zich wat ontwikkelen? Zag een paar pagina's terug een uierfoto van merrie die minder ver is dan tal, maar Tal heeft echt 2 lege theezakjes haha
Neonlight schreef:kyrkelover schreef:Weet iemand trouwens of een hartruis aan een niet 100% sluitende aortaklep erfelijk is?? Vroeg mij dit af.
Ja, kan erfelijk zijn, hoeft niet. Tenminste, ik neem aan dat het bij paarden hetzelfde gaat als bij mensen. Hier zitten lekkende kleppen in de familie, mijn vader heeft het, en zijn kleinzoon ook. Mijn broer heeft daarom ook een heel onderzoek gehad om na te gaan of het hier om erfelijkheid ging. Bleek dat het in dit geval niet om een erfelijk iets ging, maar als het nooit erfelijk zou zijn zou zijn zouden ze dat onderzoek bij mijn broer niet doen.![]()
Ikzelf heb ook lekkende kleppen, dit komt door acute reuma die op mijn hart geslagen is. Dus het kan ook door andere factoren komen, hoeft niet eens aangeboren te zijn.