Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallodie

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:34

Deze vrouw weet erg goed waar ze mee bezig is hoor.. Als het de vrouw is die ik gevonden heb (kans is groot dat het deze vrouw is) dan heeft ze meerdere paarden en handelt ze hierin. Mij ga je dus niet vertellen dat ze een 4 weken oud veulen zomaar aan de eerste de beste vrouw verkoopt zonder te weten dat dit niet hoort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:54

De moeder van het veulen was toch overleden of is dat een blaverhaal van de handelaar? Misschien kon hij daar echt de tjid niet voor vrij maken zo een moederloos veulen en moest hij dat veulen wel verkopen? Alleen snap ik niet dat hij daar dan nog geld voor wilt vangen ook.

Heel erg goed van je TS dat je toch door blijft gaan, leuk veulentje ook!

Een aantal weken geleden is van ons een veulentje gestorven van een merrie die zou heel blij met het veulentje zijn geweest denk ik, maar dat is nu al te laat.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:56

love_western schreef:
Binckydenice schreef:
Ze heeft volgens mij meerdere merries lopen, waarom probeerd ze het daar niet mee.....

uhmm mischien geven die geen melk :roll:

bevallen merries slimmie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:01

Denk dat dat wel geprobeert is of dat er naar die optie al gekeken is.
Misschien kunnen die andere merries het al helemaal niet hebben [ is best zwaar nog een veulen extra voeden.],
of is daar een andere reden voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:02

Binckydenice schreef:
love_western schreef:

uhmm mischien geven die geen melk :roll:

bevallen merries slimmie ;)

Dat snap ik ;) Maar wie zegt dat ze bij die andere merrie´s veulens heeft lopen?
Of heb ik iets niet gelezen ?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:03

Ik had haar via goolge opgezocht, daar stonden er meer van haar....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:03

heel goed wat je gedaan hebt. ik hoop dat alles op zijn pootjes terrecht komt.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:07

TS hoe gaat het ondertussen met Billy? :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:08

de vrouw die dit veulen tekoop had heb ik ook gesproken en de merrie is echt overleden heb het veulen 1x gezien daar en toen zag het er goed uit. Toen ik daar ben geweest was het veulen bijna 4weken en nu dus 4weken. Het jongste veulen wat ze nu nog tekoop heeft staan is ruim 4maanden oke is ook tevroeg maar goed het kan bij de merrie vandaan dat word meer gedaan.
Zelf kon ze niet de tijd vinden om dit veulen te voeden en moest het weg en moest ervoor betaald worden omdat anders iedereen die geen verstand van paarden heeft en er handel in ziet wel het veulen zou op komen halen. Ze had de advertentie geplaatst omdat ze dan mensen met verstand van paarden zou vinden die het veulen een kans wilde geven anders had ze het zo weg kunnen geven aan de eerste de beste. Ik heb er vanaf gezien omdat het gewoon heel veel tijd en geld koste en ik nog 4paarden heb en 2 kinderen. Ik heb er goed over na gedacht en het niet gedaan. Ze liet toen ook goed merken dat het niet met de eerste de beste mee zou gaan maar helaas is het veulen toch bij iemand gekomen die onkundig was en gelukkig is deze mevrouw wel naar iemand gegaan die wel kundig is en zich nu over dit super mooie ventje ondfermt. X heeft het veulentje gekocht maar ts heeft alle dierenartskosten en voeding tot nu tot betaald. Ik vind dat x het veulen aan ts moet geven ze kan als ze zich redelijk opsteld het veulen altijd komen zien en misschien wel helpen verzorgen was wil ik denk dat ts dat vast heel fijn zou vinden maar goed dat is tussen ts en x.

ik wacht met smart op de nieuwe update van dit mooie ventje.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:15

Wat een super mooi kereltje, ben een stille meelezer, maar vond dat het nu wel even terecht zou zijn om te reageren.

Respect voor je wat je doet TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:19

kappiegirl schreef:
de vrouw die dit veulen tekoop had heb ik ook gesproken en de merrie is echt overleden heb het veulen 1x gezien daar en toen zag het er goed uit. Toen ik daar ben geweest was het veulen bijna 4weken en nu dus 4weken. Het jongste veulen wat ze nu nog tekoop heeft staan is ruim 4maanden oke is ook tevroeg maar goed het kan bij de merrie vandaan dat word meer gedaan.
Zelf kon ze niet de tijd vinden om dit veulen te voeden en moest het weg en moest ervoor betaald worden omdat anders iedereen die geen verstand van paarden heeft en er handel in ziet wel het veulen zou op komen halen. Ze had de advertentie geplaatst omdat ze dan mensen met verstand van paarden zou vinden die het veulen een kans wilde geven anders had ze het zo weg kunnen geven aan de eerste de beste. Ik heb er vanaf gezien omdat het gewoon heel veel tijd en geld koste en ik nog 4paarden heb en 2 kinderen. Ik heb er goed over na gedacht en het niet gedaan. Ze liet toen ook goed merken dat het niet met de eerste de beste mee zou gaan maar helaas is het veulen toch bij iemand gekomen die onkundig was en gelukkig is deze mevrouw wel naar iemand gegaan die wel kundig is en zich nu over dit super mooie ventje ondfermt. X heeft het veulentje gekocht maar ts heeft alle dierenartskosten en voeding tot nu tot betaald. Ik vind dat x het veulen aan ts moet geven ze kan als ze zich redelijk opsteld het veulen altijd komen zien en misschien wel helpen verzorgen was wil ik denk dat ts dat vast heel fijn zou vinden maar goed dat is tussen ts en x.

Dan vind ik het niet slecht van degene die het veulen verkocht heeft? Ik snap het best wel in die positie, niet iedereen kan zo een jong veulentje erbij verzorgen.
En ja je weet nooit wat X voor verhaal eraan heeft gehangen om het veulen te krijgen, misschien heeft ze wel gezegt dat ze het veulen bij TS zou stallen etc.
Er is alleen nog één ding wat ik mij afvraag en nog steeds niet snap, misschien heb ik er overheen gelezen maar lijkt me sterk. Hoe heeft X het veulentje mee naar huis genomen? Met de auto? Een trailer der aan vast of...? Want het lijkt net alsof ze met de auto aankwam en een veulen achter in de auto. Dat kan toch nooit :+

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:28

Idd.. dan zou de verkoper moeten zien dat x er geen bal van kent :) Ook moet het wel opvallen dat x niets van veulens kent als men met haar zou praten, of x moet een erg goede actrice zijn en alle paardenboeken vanbuiten kennen maar hier twijfel ik aan. Begrijp wel dat de verkoper ervan af wil, maar als ze zoveel paarden heeft kan een veulen er toch ook bij? Ik zou er tijd voor maken ipv het dier aan zijn lot over te laten en aan de eerste de beste mee te geven.. maarja dat is mijn mening dan weer he :)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:29

RESPECT voor jou en succes met billie :D ;)

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:32

Ik heb het met open mond en vol verbazing en afschuw tegen die handelaren gelezen, snap niet dat dit nog kan :(

Meid heel veel succes en echt SUPER dat je dit doet... +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:34

Ja maar dit is een veulen zonder moeder he. Dat betekend extra werk, en je moet een optie vinden waar het veulen melk vandaan krijgt. En als ik hoor dat het een handelaar is, die gaan daar niet zo snel tijd voor vrij maken en zijn zo een veulen liever kwijt. Heeft waarschijnlijk ook nog zoals je zegt genoeg andere paarden om voor te zorgen, juist daarom is zo een extra zorg misschien te veel.
Ik vind de enige onverantwoordelijke in dit verhaal mvr X.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:43

petje af voor wat je doet voor het veulen!

Misschien was het handiger geweest dat die mevrouw eerst informatie had gevraagd voordat ze het veulen mee nam, maar goed gebeurd is gebeurd.

Is het veulen inmiddels ontwormd? De eerste ontworming mogen ze met 11 dagen hebben. misschien heeft hij deze ook nog niet gehad?

succes ermee!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:48

kappiegirl schreef:

En is het wel diegene dan die ZOVEEL veulens en andere paarden te koop heeft dan, of zitten we te speculeren over iemand anders?!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:55

Lastige situatie weer......belachelijk ook dat dit allemaal maar zo kan eigenlijk. Jan en allemaan fokt maar raak en jan en allemaan koopt maar wat........

ten eerste vind ik als je veulens fokt, moet je ook klaar staan voor de lastige zaken, dat hoort bij paarden fokken, dat gaat niet altijd allemaal vanzelf.......Dus als het kan, mag er wel achter die fokker aan gegaan worden......

Ten tweede even goede afspraken maken met X. Zij heeft er dus geen verstand van, ziet dat jij dit allemaal doet en mag dan zelf ook weleens achter haar oren krabben..... Of jullie delen de kosten en de opbrengst bij verkoop bijv. Of ze doet hem aan jou over, omdat ze zelf wel ziet dat dit niks voor haar is. Ik zou me wel al enigszins gaan indekken, aangezien ze het veulen ook zomaar kan willen weghalen, wat heel vervelend zou zijn dan.

Straks als ie sterker is accepteren je paardjes hem misschien beter. Je ziet wel vaker dat een wat zwakker paardje afgestoten word. Hopelijk krijgt ie iig een maatje. Succes met het voeden, denk dat het wel goed komt zo.......

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:04

neeispresiesde zelfde persoon.
Ik heb het veulen live gezien en ziet er echt presies het zelfde uit als op de foto's alleen op de foto's is het diertje wat minder vol zeg maar. Toen in er was zag hij er goed uit en kreeg ook optijd zijn voedingen maar goed. Daar gaat het nu niet over het gaat er om dat deze persoon mij heel anders heeft benaderd als ze in werkelijkheid is. Ik kijk eingelijk nooit bij andere advertenties dus wist ook niet dat ze de andere veulens ook tekoop had staan vandaar dat ik daar ook alleen maar langs ben gelopen en niet over eventuele koop over ben gegaan. Ze liet mij denken dat dit het enige veulen was wat ze te koop had en dat ze voor hem een heel goed plekje zocht bij iemand die er de tijd en het geld voor had om hem groot te brengen. En toen ik thuis nog eens was gaan denken samen met mijn vriend zijn we tot de conclusie gekomen dat het teveel tijd gaat innemen met de andere paarden die we hebben. En als ik iets doen dan ga ik er voor maar niet ten koste van mijn andere dieren en mijn kinderen. En daarom heb ik besloten het niet te doen en ze zij toen ook dat ik een heel verstanig besluit had genomen enz en dat ze een ander perfect huisje voor hem ging zoeken.
Pas hier in dit topic kwam ik er echt achter dat het gewoon een handelaar is en dat de andere veulens ook gewoon te koop staan en dat heeft ze wel verteld dat het jongste veulen dat ze daar met merrie had staan 4maanden was ofzo. Dus die kunnen echt van de moeder af.
Ze heeft geen handeltje in flesveulens dat wel even voorop gesteld.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:11

@kappiegirl, eerlijk dat je het niet kon. Maar zo iemand maakt ene mooi verhaaltje omdat ze weet hoe kopers zijn. Als iemand fokt en niet het werk wil wat in pechgevallen kan gebeuren, ben je niet geschikt voor netjes en correct fokken. Dan ben je een broodfokker en moet je gewoon meer vraagtekens zetten bij zulke mensen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:16

ja nou ja ik ben misschien te naief geweest. Heb ook geleerd van mijn foute vertrouwen in mensen nu en zal als ik weer eens opzoek ben naar iets eerst kijken of er nog meer advertenties zijn voor ik me ergens in stort ik had niet verwacht dat ze me een beetje voor zat te liegen en ja zo'n broodfokker kan heel goed toneelspelen dat heb ik wel gemerkt nu.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:49

Je bent goed bezig zeg! Hopelijk wil ze hem aan je verkopen, als ze verstandig is neemt ze genoegen met de kostprijs, ze kan er zelf toch niets mee.
Maar heb je het veulen nu eigelijk nog bij je eigen merrie staan? Of staat hij alleen?
Want ookal kan/mag hij niet drinken bij je merrie, het is voor hem wel veel beter om met paarden om te gaan ipv de hele dag met jou.
Flessenveulens staan er niet voor niets om bekend dat ze op oudere leeftijd vaak erg vervelend zijn, probeer dat voor te zijn en blijf hem wel als paard behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:57

anneliesdj schreef:
Je bent goed bezig zeg! Hopelijk wil ze hem aan je verkopen, als ze verstandig is neemt ze genoegen met de kostprijs, ze kan er zelf toch niets mee.
Maar heb je het veulen nu eigelijk nog bij je eigen merrie staan? Of staat hij alleen?
Want ookal kan/mag hij niet drinken bij je merrie, het is voor hem wel veel beter om met paarden om te gaan ipv de hele dag met jou.
Flessenveulens staan er niet voor niets om bekend dat ze op oudere leeftijd vaak erg vervelend zijn, probeer dat voor te zijn en blijf hem wel als paard behandelen.

Hij staat met die 1 jarige shetlander samen toch? Dus dat komt wel goed denk ik, later kan hij misschien ook met de andere erbij als het verhaal geen andere wending neemt met mvr X.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:01

Een shetlander zal al snel te klein zijn om hem paardenmanieren te leren, aangezien dit een groot paard zal worden.

Ja, laten we eerst maar eens duimen dat ze 't met X voor elkaar krijgt.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:02

wat super dat hij nu een goed tehuis heeft, en dat hij wil drinken!! het is wel een mooi dier om te zien.ook ik hoop mee dat je hem over kan kopen van X

ff over de handelaar: ik heb ooit giga woorden met hem gehad, degene die adverteerd is zijn dochter (als we het allemaal over dezelfde persoon hebben) deze meid heb ik hier ook op aangesproken waarom ze aan deze praktijken mee deed, maar ja er viel niet te praten met haar.

ook is de db er weleens op bezoek geweest, maar helaas ze hebben er niks van geleerd.

deze handelaar heb ik ook ooit op een paardenmarkt in steenwijk een stuk of 10 shetjes in zien laaien in een 1-paards trailer, die man spoort niet.

ook stond hij er ooit met 2 friezen, deze heeft hij na onderzoek van de da die er bij gehaald was, weer in moeten laden en naar huis moeten brengen.