Mijn veulen vecht voor haar leven...Update: overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manonxxlove

Re: Mijn veulen vecht voor haar leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:16

jemig wat een verhaal zeg, geef je zelf nou niet de schuld, je wist niet beter. Het is nu eenmaal gebeurd en je kunt er niks meer aan veranderen

Ontzettend veel stertke!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:19

ik volg je topic al de hele dag,en wat een ellende,dit heb je echt niet zo gewild :n ,ik weet wel dat ik voortaan de ringetjes van wormenkuren bij veulens wel 100x ga controleren voor ik ze geef...

ik hoop op goed nieuws straks,maar ben een beetje bang voor slecht nieuws...

heel veel sterkte... :(:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:20

heel veel sterkte met de kleine,...jij kon er niks aan doen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:24

Jeetje wat een verhaal..

Ontzettend veel sterkte met de kleine, ik duim voor jullie!

Edit: Typo

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 23:27

Ik heb nog niets gehoord sinds kwart voor 10. Dat is nu dus bijna 2 uur geleden.
Als ik om 12 uur nog niets heb gehoord denk ik dat ik toch maar naar bed verhuis, gisternacht was ook niet veel soeps. Bovendien kan ik gewoon niet veel doen. Mocht ik voor die tijd nog iets horen laat ik het direct weten, en anders laat ik morgen iets horen zodra ik iets weet.

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:28

Sterkte meid! Probeer wat te slapen :(:)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:40

Jeetje... heb t hele topic gelezen. Wat naar zeg.. Voor jullie allemaal.
Ik vind de foto van jullie 3tjes ongelofelijk bijzonder. Hoe de moeder bij jou staat.. Zo lief.
Meid, probeer straks te slapen, en altijd positief blijven denken he? Morgen weer een hele dag waarin ze kan opknappen! Gelukkig is er zoveel goede zorg van alle kanten.
Hou je taai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 00:40

Sorry maar nu wil ik weer iets kwijt.

Mijn vorige reacties waren niet gemeen bedoeld! Laat ik dat eens duidelijk maken en ook niet om de TS te zieken, maar om duidelijk te maken dat de TS ook de keus had om nee te zeggen, zoals ik al eerder zei maar waar iedereen blijkbaar overheen leest zal het bij de eigenaar ook gebeurt zijn maar dan zou TS zich niet zo klote voelen! Ik weet ook wel dat ze zich al schuldig genoeg voelt en mijn opmerkingen waren meer in het algemeen aangezien veel mensen bijsluiters niet lezen en maar van alles in hun paard proppen zonder te weten of het kan, mag of dat het schadelijk is! dat probeer ik duidelijk te maken en ook dat je geen dingen hoeft te doen waar je niet achter staat! Als ik zo de openingpost lees krijg ik het idee dat TS al twijfelde over het toedienen.

Verder hoop ik dat het snel weer goed komt met het veulen en dat er snel weer een update is die positief is.

En trouwens ook ik heb fouten gemaakt hoor, jullie horen mij nergens zeggen van niet. Alleen deze fout had ik niet gemaakt. Ik heb ook eens mijn hond bijna vergiftigd.

daimygable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 00:47

aaah wat vervelend .
nou je kan er nikss aan doen , fouten kunnen gemaakt woorden het kan iedereen over komen.
maar hopen maar dat ze het red ;(

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 01:00

jeej, ik hoop dat het goedkomt! sterkte!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 01:02

Ik hoop dat ze het red. Ze is ook nog een veulen van een mini-ap? Dus een superoverdosering dan.
Ik heb het ook wel gehad dat de blokkering los schoot en er dus veel te veel naar binnen ging. Gelukkig waren het dan wel grotere paarden zodat die dat beter konden hebben.
Mischien dat je volgende keer een elastiek onder de ring kan doen zodat deze niet door kan schieten. Maar achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten.
Je kan er nu weinig aan veranderen en ze zal het zelf moeten doen. Duimen dus voor deze kleine meid.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 01:03

kimmie261 schreef:
ik weet wel dat ik voortaan de ringetjes van wormenkuren bij veulens wel 100x ga controleren voor ik ze geef...

Aangezien ze vaker doorschieten of afbreken, kan ik alleen deze tip maar herhalen, zeer veilig idee:

Zilfstar schreef:
Bij honden en katten als iets met spuit ingebracht moest worden en niet overdoseren, pakken we een lege injectiespuit (voor paard maatje groot lijkt mij... :P ). Die vul je dan met de hoeveelheid die je nodig hebt. Dan spuit je het met die tweede dus in de bek, precies de hoeveelheid wat moet en niets meer! Voordeel is dat je de toedienspuit nog schoon kunt maken ook zonder verlies van medicatie.

Vullen kan op 2 manieren: de zuiger eruit halen, vullen en dan zuiger er weer in (wel opletten dat medicatie niet aan de andere kant er al uit komt) OF punt vande spuit in de medicatie dopen en opzuigen wat je nodig hebt (gaat vaak het beste)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 01:18

Wat een nare gebeurtenis, ik duim voor het veulentje!!

Ik vind het knap dat je dit durft plaatsen, iedereen vergist zich wel eens.

Veel sterkte!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 01:24

veel sterkte... ik hoop dat ze er weer boven op komt..

voor in de toekomst, veulens kunnen pas ontwormd worden op een leeftijd van 10 dagen eerder is heel gevaarlijk ookal geef je wel de juiste dosering.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 02:46

breezy302 schreef:
Alleen deze fout had ik niet gemaakt. Ik heb ook eens mijn hond bijna vergiftigd.

Wel dus ;) Maar komop zeg, zij doet alleen wat haar opgedragen wordt, als dit niet veilig is voor zo'n jong veulen is dat niet haar verantwoordelijkheid tenzij ze expliciet van op de hoogte is (maar dat was ze dus niet).

Maar daarnaast zie ik ook het nut niet van het ontwormen van een veulen van 2 dagen, wij doen dat zelf pas met 4 weken(is ook niet eerder nodig als de merrie goed ontwormd is), vraag me af wat de gedachte daarachter is.

Is al bekend wat er precies aan de hand is? Is ze allergisch ofzo of komt het omdat ze nog te jong is?

Veel succes en sterkte ermee, zal vast niet makkelijk zijn voor je.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 04:11

Ach wat een verhaal:(
Sterkte meid

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 05:38

@ breezy:
Ik snap wat je bedoeld met je keuze, maar in dit geval ligt het voor mij iets anders. Ik dacht bij mezelf dat het veulen te jong was om te ontwormen. Maar toen de eigenaar meldde dat het kon, ben ik daarvan uit gegaan. Ik heb ontzettend veel vertrouwen in de eigenaar. Hij wist dit ook niet. We zijn dus allebei de mist in gegaan, en het veulen is er de dupe van geworden. Dat is een ernstig spijtige zaak, waar ik pas rustig op terug kan kijken als het veulen het overleefd heeft.

@ poes: Ik plaats dit zodat niet iemand anders deze fout maakt om zo jong te ontwormen. Want ik ben er vrijwel van overtuigd dat dat gewoon het hele gesodemieter gegeven heeft. De overdosering en de jonge leeftijd.

@ allemaal: Ik heb nog geen bericht, dat kan goed of slecht zijn. Gisteravond hielden ook de berichten op, en toen kreeg ik smorgens een berichtje dat het nog leefde. Dus ik weet het niet. Mijn laptop blijft nu in ieder geval aanstaan, als ik iets binnenkrijg weten jullie het meteen. Mocht ik niets horen, dan ga ik gewoon rond half 11 naar mijn pony's en laat ik jullie in spanning achter. Dan ben ik tegen 4 uur half 5 thuis, en dan horen jullie het dan.
Ik wilde nogmaals melden dat het heel veel betekend voor mij om te lezen dat andere mensen dit ook niet direct als mijn schuld zien. En natuurlijk bedankt voor alle lieve berichtjes en pb-tjes.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:09

pluttersput: nogmaals heel veel sterkte vandaag met het veulen, wij duimen mee,zou je hier op bokt willen plaatsen om wel merk de wormenkuur was?
misschien een handige tip voor andere om dat merk echt niet te gebruiken om veulens te ontwormen,om dit soort dingen te voorkomen voor andere veulens.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:14

Ten eerste vind ik het heel erg dapper dat je dit op bokt plaatst.

Je wist van te voren wat een rel/discussie dit naar je toe zou worden.
Maar jij koos ervoor om mensen te waarschuwen en al die spouwers die niet kunnen lezen, voor lief te nemen.

Wil ff zeggen dat ik dat echt enorm dapper vind, de meeste bokkers, vooral degenen met de grootste mond hier, zouden het wellicht NOOIT op bokt hebben geplaatst.

Maar jij koos ervoor om mensen attent te maken van het gevaar.

Ik heb daar veel respect voor.
Voel je niet schuldig, het is niet jouw fout. Jij wist niet beter en volgde gewoon advies op van iemand die je vertrouwde.

Ik ga heel hard duimen dat veuli beter word!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:36

Wij ontwormen de veulens ook vrij vroeg. Vaak gaan ze een paar dagen aan de dunne. De een zegt door de veulenhengstigheid van de moeder maar we hebben ook wel eens gehoord dat dat komt door de eerste wormen. Dan gaat er inderdaad een likje in.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:47

Ik wil ook even reageren omdat ik dit ook een keer gehad heb bij een shetlanderhengstje die ook teveel heeft binnen gekregen. Heb toen de da gebeld en hij zei dat het niet zo erg zou zijn alleen maar wat duf. Nou dat was dus wel het geval alleen het was zo erg dat hij niet meer kon staan en niet meer kon eten en drinken. Ik heb toen een aantal dagen water en vloeibaar eten gegeven met een spuitje. Na ongeveer een klein weekje kon hij weer staan en zo langzaam aan is hij ook weer zelf gaan eten en drinken. Het is gelukkig met hem allemaal goed gekomen. Maar net wat je zegt je past in het vervolg wel beter op met wormenspuiten. Veel sterkte en ik hoop dat het veulen er weer helemaal bovenop komt. Ik blijf duimen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:49

Heel veel sterkte! Iedereen duimt voor je.
Zie het ook maar een beetje zo : Door jou fout. Hoeveel mensen hebben nou wel niet gezecht dat ze beter gaan opppassen? Dus door jou fout, help je misschien alleen maar andere! ;)

Ik veeel succes!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:51

Heb je al nieuws gehad?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:52

Heel veel sterkte en ik duim ook voor je! Hoop dat je veulentje eroverheen komt en dat je snel nieuws hoort want dit is ook niks.. :(:)
De foto geeft wel een heel mooi beeld, jullie met zijn 2en bij het veulentje.. Neem het jezelf niet kwalijk, dit kan iedereen overkomen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 08:55

Ik heb nog geen nieuwd gehad, dus ik vrees het ergste. Maar helemaal opgeven kan ik het gewoon nog niet.