Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:30

jou merrie loopt toch op het land? Zou het niet te maken kunne hebben met het gras? Meestal zie je dat achter de kaak het dik word als het gras te kort is, maar misschien heeft dit te maken met vorst aan de grond ofzo en is jou merrie er gevoelig voor? Ik zeg ook maar wat hoor....

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:10

Mijn merrie loopt al bijna twee maand niet meer in het land. Ze staat 's nachts op stal en overdag in de bak. Dus dat kan niet...

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:18

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:41

Iedereen de beste wensen voor 2005.
En hopen dat onze meiden een mooi gezond veulen op de wereld zetten.

Konigin Famosa heeft de bijnaam van Clown van Koos overgenomen. Mare Majesteit wil ETEN!!!!!!! Vingers aflikken Vork . Mevrouw krijgt nu op DA advies Vit. E met Selenium over haar worteltjes. Ze krijgt nu ook weer gewoon hooi. Mevrouw staat te schrapen als een gek, dus die voeten doen geen pijn meer. Ze is weer afgeslankt en aangekomen Verward . Links om braaf lopen en rechts om steeds maar proberen om om te draaien Clown . Die dikke pens begint wel steeds meer in de weg te zitten, dus ben ik nu sneller dan zij Haha! . Plakkootje (veulen in woording) meld zich ook zo af en toe. Ik mag van mevrouw iets minder aan haar flanken zitten. Ze draait haar hoofd naar me toe en kijkt Boos! . Poetsen mag ik nog steeds te hele dag doen. Helaas gaat dat niet, ik kan dat maar niet aan haar verstand brengen Verward . Dus als iemand ff tijd heeft......... Lovers Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:00

ach Phia heb je niet een kudde pennymeisjes in de buurt:D die willen dat vast gratis doen Lachen

Hinke heeft gister voor het eerst van haar leven boos gekeken. Veulentje was weer aan het trappelen en mijn nichtje logeerd hier en is opper pennymeisje dus even voelen ze keek toch boos naar mijn nichtje tjeeee.
Doet ie anders nooit hoor Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:22

Sanne, gefeliciteerd! En dat er nog maar 3 eeuwen bij mogen komen Haha!
Jullie horen gewoon bij elkaar

Citaat:
* De merries zijn niet, ik herhaal NIET chagarijnig.

Die ken ik ja hahah Haha! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:39

Haha, geweldig zo al die regeltjes van al die merries!! En ze moeten allemaal nog eventjes!! Ben benieuwd hoe ze de laatste maand zijn!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:55

Scot loopt meestal ook niet meer vrolijk met haar dochters rond te sjouwen. Uck is nog steeds dezelfde sjeest bokkend en springend door de bak samen met haar jongere zus.

Mascotte heeft ook helemaal geen uier en voor de tepels heb je een vergrootglas nodig. Dat was de vorige keer ook, kwam er pas een uier.....na het veulenen.
Begrijp niet dat die merrie denkt me in de maling te kunnen nemen, ze heeft die buik toch Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:06

En die buik, daar kun je toch niet omheen Knipoog Haha!.

Koningin Famosa is dus aan het veranderen *LOL*. Haha, echt grappig om te lezen! Fijn dat ze nu geen last meer heeft van dr hoeven ook Lachen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:58

mm ik geloof dat Lowara verder geen regels heeft. wat wel grappig is, is dat zodra ze merkt dat ik iets lekkers op zak heb, ze als een gek begint te murmelen, en ze kan dit gerust zo'n 5 minuten aan een stuk door doen (murmelde-murmelde-murmelde-murmel Haha!)
voor de rest geen regels, mevrouw vind het wel goed zo. alhoewel.. ik moet nu toch echt moeite doen om haar het weiland in te krijgen, eerst staakt ze (en ik maar trekken) en heb ik haar er eindelijk min of meer in, dan moet ik nog flink op haar kont duwen om haar er verder in te krijgen (en met een beetje pech draait ze zich en, en loopt zo het weiland weer uit (richting stal) Zucht... zwangere merries...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:47

Haha! Geweldig die verhalen!!

Vanochtend mochten de paardjes na een lange tijd weer eens in het grote land, en ze vlogen er samen vandoor, bokkesprongen en racen!!! Volgens mij gaat het wel weer aardig goed met haar Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:53

Ah!! Das even een opluchting!!! Ik ben heel blij te horen dat ze lekker fris en normaal is!!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 20:02

Ja ik ook Haha! OK dan!

Hoe gaat het met Sim? Die hoeft echt niet lang meer. Wanneer krijgen we uierfoto's van haar te zien? Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:06

Nou, uier foto's gaan moeilijk worden!! Ze is zo zwart en harig dat ik bang ben dat ze voor een gorilla aangezien zal worden! Maar uier heeft ze nog niet. Ik heb het idee dat ze iets "dikker" voelen, maar weet niet of dat nou tussen mijn oren zit of echt waar is Verward.
Verder gaat het erg goed met haar!! Ze was vandaag weer heel jolig en wou zelfs met de anderen spelen!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 20:20

Haha, nou volgens mij hebben we allemaal gorilla's. Clown Alleen heeft Odess daar heel blond haar, dus dat ziet er iets anders uit. Maar gelukkig heeft zij echt nog theezakjes.
Mooi dat het met Sim ook goed gaat!

Ik vind Sim zo'n lief koppie hebben! Lovers

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:33

Ik ben net bij d'r geweest en ik denk echt dat ze ietsjes uier begint te krijgen, ze is trouwens ook flink aan het verharen!!
Ja, met blond haar toont het net iets vriendelijker denk ik!!

Thanks! Sim is ook lief!! Lovers

Bedankt voor je reactie op haar weblog !!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:41

Bij Macy is er ook niets te zien van haar uier, veel te veel haar net als op de foto die ik eerder in het topic heb geplaatst Haha!
Wel heeft ze al aardig wat zucht voor het uier maar dat heeft ze altijd erg vroeg.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:32

PhiaBink schreef:
. Poetsen mag ik nog steeds te hele dag doen. Helaas gaat dat niet, ik kan dat maar niet aan haar verstand brengen Verward . Dus als iemand ff tijd heeft......... Lovers Haha!

Hihi, Vanta heeft ook niet liever dan dat ik haar poets. Gisterenavond was het feest, toen werd ze maar liefst door 2! personen gemasseerd en geschrobt. Clown Ze stond met der ogen op half 7 terwijl persoon 2 haar voorhoofd masseerde, ze zakte steeds dieper weg ik denk dat ze goe heeft geslapen 's nachts. Tong uitsteken

Ik kan zonder problemen aan haar buik zitten, zelfs terwijl ze eet. Nu ja, ze heeft het liever niet en verzet wel een pasje en zwiept met de staart, maar daar blijft het ook bij. Ze haalt niet daadwerkelijk uit, al heft ze haar been wel op als je de binnenkant van haar achterbenen doet. Vind ze normaal heerlijk, maar nu ... Haha!
Verder lijkt ze me ook steeds meer te liggen, ik had ze vandaag vroeger op stal gezet (ik laat de hele kudde niet meer met z'n alle tegelijk buiten want ze zijn eergisteren ontsnapt! Los door de draad gerend!) en de verse drollen die ze had gelegd leken met een deegrol te zijn plat gewalst. Clown
Doet ze normaal niet zo in de dag liggen, dus we zullen er maar een gewoonte van maken om ze wat eerder op stal te zetten zodat ze niet wordt geterroriseerd door de jaarling hengst als ze een tukkie wil doen. (de hengst verhuist binnekort)
Ze wordt trouwens écht rond, maar ja welke merrie niet? Haha! De 7e maak ik weer foto's, dan is ze 8 maanden ver.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:35

Jeddah, is die van jou ook zo aan het verharen? Vanta dus ook! Tis potdikkie januarii Verward

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:24

Ik heb een plaatselijke sneeuwlaag in de stal van Famosa na het poetsen Verward

Ik denk ook dat er geen echte winter meer komt. De honden zijn ook giga in de rui. De dieren zijn de beste weersvoorspellers die ik ken. Bij de vogels zie je het helemaal goed. Ik had een parkietje en als die ging ruien dan kon je zien aan de veertjes of het warmer of kouder werd. Hij was met voorspellingen op een lange termijn beter dan het KNMI.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:32

Mijn 30 jarige ruin is ook 2 weken te vroeg begonnen met verharen, normaal begint dat de 3e week van januari.
De merries verharen nog niet, maar zij staan nog 24/7 buiten en verharen pas later in het seizoen.

De dikke dames eerder vandaag:
Ik was weer wat laat met foto's maken dus heb ze aardig moeten oplichten.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Op de plek voor het uier begint ze al wat zucht te krijgen. Uier zelf kan ik nog weinig aan zien maar dat komt ook voornamelijk door het haar Clown

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 07:46

Loolapelooza schreef:
Ze wordt trouwens écht rond, maar ja welke merrie niet? Haha! De 7e maak ik weer foto's, dan is ze 8 maanden ver.

7 Januari nog maar 8 maanden ver? Ik dacht dat Vanta veel verder was. Ze staat hierboven (topic uitgerekende data drachtige merrie's) op 12 maart. Dan zou ze 12 januari dus 9 maand zijn Verward

Merrie's zien er weer goed uit Marije. OK dan!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:34

Ik heb mijn merrie gisteren helemaal gemasseerd. Met de vingertoppen over haar buik, over haar rug en over haar billen.
Mevrouw genoot volop en stond helemaal met haar hoofd omhoog en haar bovenlipje ver voor zich uit.
Ook draaide ze zich helemaal naar mij toe met haar achterhand zodat ik er nog wat beter bij zou kunnen.
Gek dier...

Toen ik trouwens op stal kwam, stond ze te schuren tegen de stalwand. Ik heb wat babyolie op de staartwortel gesmeerd, hopen dat het helpt.
Anders moet ik nog maar even wat talkpoeder gaan halen...

Komende dinsdag trouwens nog honderd dagen. Dan kan het echte aftellen gaan beginnen

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:37

Wat heerlijk dat er al zoveel al aan het aftellen zijn, ook hier is het aftellen begonnen: nog 98 dagen!!!

Ik ben eigenlijk stiekem wel een klein beetje jaloers alle mensen die het veulen al hebben zien bewegen: ik heb nog steeds niet zien bewegen....
En verder is Rigaud (gelukkig) nog precies hetzelfde als anders, ik mag nog steeds overal aankomen. Het is dat er duidelijk een dikke buik is, die vaak wat meer naar rechts zit, anders zou ik nog gaan twijfelen of ze drachtig is Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:53

Pepsi's uier ziet er nog steeds uit als twee leeggeknepen theezakjes. Haar kling is wel al wat meer opgezet dan eerst. Verder is ze gewoon vrolijk Cool en kun je alles met haar doen. Lee's uier ziet er nu uit als twee verse theezakjes Haha! . Haar kling is nog niet veranderd. Lee is een scheet van een paard, maar heeft altijd al duidelijk haar wensen gehad. Men noemde haar op haar vorige stal niet voor niets "De Freule" Haha! . Wat ik wel merk is dat haar kuddegevoel enorm ontwikkeld is. Momenteel is beweging geven heel makkelijk: ik haal Pepsi uit de paddock, zodat Lee gaat rennen Scheve mond of ik neem Lee mee voor een wandeling en dan wordt ze twee keer zo groot en schiet ze spontaan in de piaffe. En dit is een paard waarmee ik jarenlang in mijn uppie stad en land mee ben doorgetuft Bloos! !