[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:12

L_isanne schreef:
Luna2006, beetje bijvoeren kan zeker geen kwaad! Hoe gaat het met Luna?

Team_sublime; ze maakt het spannend! Wie weet schiet de uier ineens vol.

BonnyDione, nu is het genoeg geweest.. Dat veulen mag wel eens komen; het is tijd voor weer een vrolijke noot in dit topic!

Pauk, ik duim voor je mee dat Orion met Pasen bevalt! Qua dagen kan dat goed.

Ik heb het idee dat Baida's uier vanmorgen wat voller was! :D

300 dagen: [ [url=m/buWuws.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen op 306 dagen:
[ [url=m/wTRhAc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/INsy04.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pfff ik zou willen dat mijn merrie nu zo uier had.. De dame heeft wat anders in haar hoofd dan de we afgesproken hadden..

Foto van gisteren..
Afbeelding

Afbeelding

En vanochtend dacht ik doen eens gek test even (er komt met golven uit terwijl vorige jaar met ini mini druppeltjes moest werken was nu hele papiertje nat :') ) En zit de dame al op 7 -O-

Afbeelding

Ik weet dat ze best lang met een volle uier kunnen lopen en dat dit haar 2de is en natuurlijk sneller gaat maar ik weet nou niet of nou daadwerkelijk zorgen moet gaan maken.. Kreeg van iemand namelijk al bericht over eventuele baarmoeder ontsteking waardoor dus te vroeg geboorte van komt etc etc -O-

L_isanne

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:15

Jeetje Nicole! Hoe zijn de verdere tekenen? Hoeveel dagen zit ze nu? Was rond dezelfde tijd uitgerekend toch?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:21

L_isanne schreef:
Jeetje Nicole! Hoe zijn de verdere tekenen? Hoeveel dagen zit ze nu? Was rond dezelfde tijd uitgerekend toch?

Ze is knuffelig.. Totaaaaal niet Mierela, die is meer dat ze iedereen haat en niet wil knuffelen.. Ze is nu vandaag 304 dagen en staart kan al behoorlijk plat, staat ook continu scheef met der staart.. Als ik reken op 11 maanden zou ze 5 april uitgerekend zijn en op aantal dagen waar Famous op kwam (342) dan was het 11 april.. Maar iets zegt dat dit niet gaat lukken.. En ik ga volgende week zaterdag nog wel een weekje op vakantie ;(

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:23

Och jeetje. Het is te hopen dat ze sowieso nog even wacht tot de 320 dagen! Maar dit lijkt wel heel erg op een vakantie die in het water gaat vallen en een veulentje dat te vroeg geboren gaat worden...

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:24

Oei Nicole. Hoe lang moet ze nog.

Aangezien ik een babyfoon met videofunctie gebruik, kan ik niet veel nuttigs bijdragen in het cameragesprek vrees ik.

En wat betreft de simkaarten: hier in België hebben veel providers zelfs een 6 maanden geldigheid van de simkaarten. In 6 maanden tijd geen beltegoed bijgezet? ==> simkaart wordt automatisch en zonder waarschuwing gedeactiveerd en je bent je nummer én je beltegoed kwijt.

Heel frustrerend als je dat als zelfstandige voor hebt...

Ik heb na veel zagen en eindeloos veel mails uiteindelijk toch mijn nummer kunnen behouden, maar dat was omdat ze een fout gemaakt hadden... anders was me dat niet gelukt.

Ik heb nu een abonnement enkel en alleen om die reden. Ik wil niet het risico lopen om mijn nummer kwijt te geraken.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:26

Mopjemop schreef:
Mariëlle sterkte met het verlies van Henkie :(:)

Mickey doet het goed in die zin dat hij antibiotica en metacam (pijnstillend) krijgt dus dat geeft een vertekend beeld. Ik temperatuur hem elke dag en hij had dinsdag 39, gisteren 38,2 en vandaag 37,4 graden Celsius.
Wanneer je hem zo ziet zou je echt niet denken dat hij er zo slecht aan toe zou kunnen zijn ( als het veulenziekte is).
Hij drinkt goed bij mams, is super knuffelig naar ons toe en zeer nieuwsgierig naar alles. Hij Wil al hooi eten, water drinken etc.

Maar goed, die metacam is een pijnstiller dus ja.......hij voelt nu ook geen pijn en loopt dus goed.
Maar m'n angst blijft |(

Knolselder gefeliciteerd met je veulen *\o/*

Gelukkig is hij weer aan de betere hand, laat je hem nog wel nakijken of hij de veulenziekte heeft of niet? Wil je niet ongerust maken maar vriendinnetje heeft haar veulen daardoor verloren.

inowa schreef:
Ff ego,ga naar bed nu.

Pepper heeft het zwaar,en super slecht humeur
[ [url=m/GgoBFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6hgnDq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pepper wil het niet meer langer :') arme merrie hahaha ze is het zat.. Hopelijk komt snel de baby..

Elmars_Floor schreef:
Geen verstand van die kaarten.. :p

Team_sublime is roletta het veulen aan het wiegen haha

Floor vandaag met haar bijrijder/verzorger in het zonnetje met een onder onsje.. Wij hebben ongeveer nog 76 dagen op de teller..

Kbk durf je nu al een voorspelling te doen :p ze is nu een stuk dikker

[ [url=m/UV1y0s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker buikkie krijgt ze zeg!

Venthe schreef:
Aaah stormpie wat een leukerd!

Mopjemop ik blijf voor je duimen!

Aah arme pepper ze staat er inderdaad een beetje ongemakkelijk bij. Nog ff vol houden dame

Cl tjonge die buik begint lekker te hangen! Ze lijkt er klaar voor of niet?

Venthe zit vandaag op 243 dagen nog 97 te gaan!! Foto van gisteren
[ [url=m/lFewU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is die nog lekker slank :D aftellen is altijd leuk, optellen minder.. hahah

Caesar schreef:
[ [url=m/hR3oER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook ontwikkeling! Nog 1.5 maand te gaan. Omrollen gaat niet meer en ik sjouw me suf met emmers water en de kruiwagen want ze drinkt wat af. De camera krijg ik niet aan de praat op de wifi dus ik ben blij dat ik daar nu al mee begonnen ben...

Arme pepper, ze staat er inderdaad niet als een trotse mama in spe bij.

CL, mooi buikje al hoor! Glimt ook al zo lekker.

Begint ook al lekker! Wat lukt er niet met de camera? Mijn vriend is computer nerd haha die weet vast wel iets wat helpt :)

peetjjuh schreef:
Pff.. Vannacht ook veulen geboren bij een fokker hier in de buurt (nsps), maand te vroeg. Dus de vraag of hij het haalt.
Hoop voor ze dat hij het redt!
Het is echt tijd voor goede berichten zeg..

En ik heb ook nog eens gedroomd dat Chinouk een veulen kreeg vannacht, ik schrok wakker en moest van schrik eerst de Cam checken..
Komt dat ik me gisteren teveel in heb gelezen, spookt het door mijn hoofd en droom ik erover hihi..

Oh ik krijg hier echt kriebels van, en helemaal met de gedachten dat mevrouw van mij de snelheid erop zet momenteel.. -O-
Hopelijk red het veulentje het..

Woogy schreef:
gedverpielekes...weer een kereltje wat naar de paardenhemel is gegaan ;( ik durf niet eens te tellen hoeveel het er zijn van de geboortes. Heel veel sterkte en veel knuffels!!

Durf haast niet te vertellen dat het met ons Masje geweldig gaat, kereltje groeit gigantisch, tandjes komen door en hij begint wat hooi en stro naar binnen te pielen. Ben reuze benieuwd als ik hem dit weekend weer zie, hoe zeer hij veranderd is...mijn kleine powerhouse.
[ [url=m/JduKyk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik blijf twijfels houden over zijn kleur....
[ [url=m/rGzDmg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijk bekkie heeft die zeg <3 zo lekker ondeugend!

vrouwke schreef:
Sterkte Mariëlle. :(:)

Ik durf bijna niet te vertellen dat Storm het kei goed doet.
Mag ik even spammen.
Vandaag toen het zonnetje scheen even half uurtje buiten gehad.

[ [url=m/CYx1TG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qhw6fv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zo klein en fluffy <3

CubaLibre schreef:
Succes BonnyDione!

Sterkte marielle, ook voor de eigenaren!

Wat is storm leuk!

Argh! Jullie gaan te hard voor mij! Heb momenteel amper tijd om adem te halen lijkt t....

Manlief is nog thuis dus dat is gewoon even genieten en eerder zijn we druk bezig om ons nieuwe tijdelijke huis als ons huis aan te laten voelen, gelukkig zijn onze 2 hondjes helemaal blij en tevreden.

Met Jill alles goed, nog steeds wat dunnere mest en n heel druk veulen in d'r buik... staart kan finaal plat op d'r rug en ze was afgelopen nacht behoorlijk rondjes in haar stal aan het maken dus er wringt wel iets maar ze is nog steeds 10tonner++ ;)

Foto's van vandaag :
[ [url=m/3GLk2B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fikse zuchtplaat onder d'r buik
[ [url=m/nVyhyi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier vandaag
[ [url=m/m5KR3a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zal toch echt niet meer lang duren.. Ik moest toch wel even lachen om je 10tonner++ :') Test je het ook eventueel met melkstrips?

Eventjes kleine bijlees post.. Afgelopen week ben ik absoluut niet bij geweest, zaterdag wezen winkelen voor trouw kleren want morgen trouwt men vader en toen stond ik midden op de dam in amsterdam belt mijn broertje dat mijn geweldige lieve knappe hondje is verdronken oh wat ben ik vreselijk verdrietig ;( ;(

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:31

L_isanne schreef:
Och jeetje. Het is te hopen dat ze sowieso nog even wacht tot de 320 dagen! Maar dit lijkt wel heel erg op een vakantie die in het water gaat vallen en een veulentje dat te vroeg geboren gaat worden...

Gelukkig is mijn tante een erg ervaren veulensitter :Y) En kijkt ze dus ook helemaal mee op de camera en neemt ze het van me over als ik straks weg ben, ik hoop ook inderdaad dat ze op zen minst de 320 dagen haalt dan ben ik precies terug :D Ik moet de 12de tot de 19de weg (vader zijn huwelijksreis met hele gezin naar Oostenrijk)
Kijk bevalt ze eerder en is het een zorg veulentje blijf ik thuis natuurlijk.. Het is vooral afwachten en haar goed vertellen dat ze toch echt even der doos dicht moet houden komende 2 weken :') Ik dacht 11 april aan stuk mooier weer denkt mevrouw nou mag wel wat eerder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:38

Knolselder, gefeliciteerd!!

Wauw, wat gaat het ineens snel bij veel mensen!

Marielle, heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:40

Elmars_Floor schreef:
[naam] durf je nu al een voorspelling te doen :p ze is nu een stuk dikker
Heb je ook een foto van voor? En dan het liefst toen ze nog iets minder dik was.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:04

Vergeven jullie mij mijn egopost?

Dinsdag werd na een vlotte en spontane bevalling (die avond zou ik binnen gaan voor een inleiding :') ) onze dochter "Suzette" geboren!
50cm en 3200.

Veulenfoto:
Afbeelding

Ik heb in grove lijnen bijgelezen.
Gefeliciteerd aan vrouwke!
Goed nieuws voor degenen met probleempjes die aan de betere hand zijn. Hopelijk bij Mickey geen vertekend beeld.

Sterkte Marielle...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:05

Mooi meisje! <3

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:08

Knolselder schreef:

Dinsdag werd na een vlotte en spontane bevalling (die avond zou ik binnen gaan voor een inleiding :') ) onze dochter "Suzette" geboren!
50cm en 3200.

Veulenfoto:
[ [url=m/MszqO4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed nieuws voor degenen met probleempjes die aan de betere hand zijn. Hopelijk bij Mickey geen vertekend beeld.

Sterkte Marielle...

Oh wat een knappert en wat een leuke naam! Fijn dat goed is gegaan!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:11

Wat een mooie dochter heb je gekregen Knolselder! En een leuke naam!
Fijn dat alles vlot en soepel is verlopen!

Nogmaals gefeliciteerd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:13

Knolselder schreef:

50cm en 3200.

Veulenfoto:
[ [url=m/MszqO4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sterkte Marielle...

Mooi meissie <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:19

Gefeliciteeeerd Knolselder! *\o/*

En een kersvers knap nieuw veulentje in het topic, ook gefeliciteerd! *\o/*

Heel veel sterkte Mariëlle :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:24

Knap meisje knolSelder en leuke naam, lekker genieten nu.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:35

Wat een knap kind, Knolselder! Gefeliciteerd!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:36

Prachtig meisje Knolselder!

Nicole, oh wauw, die is al goed vol!

Mijn eerste merrie is nu 311 dagen, dan nog één op 286 dagen en één op 294 :) Gaan de goede kant op!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:39

Veulenfoto :') wat een knappe meid!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:44

Knolselder gefeliciteerd met jullie dochter!

Mopjemop, gelukkig lijkt het beter te gaan met hem.

Vrouwke, gefeliciteerd!

Sterkte Marielle, ook voor de eigenaren.

Nicole, die doet haar best op het uier. Hopelijk wacht ze gewoon tot je terug bent van vakantie.

Verder lees ik wel regelmatig bij maar jeetje dit topic gaat zooo hard :oo
Hier doen de 2 veulentjes het super en spelen heerlijk samen.
Nu nog wachten op de laatste maar dat is pas volgende maand.
Ondertussen is het wel 1 maart geweest en het dekseizoen begonnen hier. Hopelijk de eerste 2017 beebjes al in de maak :=

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:49

Knap meisje knolselder. Gefeliciteerd.

Hopelijk knapt Mickey snel op.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:07

Knolselder nogmaals gefeliciteerd met je mooie meisje.

Mopjemop fijn dat de medicatie aanslaat,als je afbouwt,bij het minste wat je verkeerd merkt terug aan de alarmbel trekken hoor! Toen met mijn veulen herviel ze bijna meteen en na een tweede keer was het goed,ze stond wel ruim een maand aan de AB.

Nicole zo die gaat hard zeg. Hopelijk last ze nog een pauze in en knijpt ze haar billen dicht.

Marije alweer de 2017 beebjes aan het maken,of tenminste,de hengst. :')

Jolandje hier is het te zien voor welk bedrag je oplaadt,minimum 10 euro en dan blijft je krediet een jaar geldig. Zo zit ik al wel aan een best bedrag op die kaart voor het alarm. :') Maar ach..
De Sim kaart bij proximus blijft een jaar geldig dacht ik zonder gebruiken.

Tinnie spannend hoor!

AniekR vervelend,wij hebben dus de horsecam,geen idee van de kijkhoek. :o

Jill blijft vorderen zie ik,volgens mij loopt die niet meer lang.

Floor is echt prachtig drachtig. Venthe ook. :j

Nikita zit vandaag op 320 dagen! *\o/*
Met een leeg uier. :')
Maar het is geen weer om veulentjes te krijgen dus ze mag van mij gerust nog een weekje of langer wachten. Als alles maar levend en wel geboren wordt. :j

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:46

Heel veel sterkte!
mariellev89 schreef:
Vreugde en verdriet staat dicht bij elkaar blijkt maar weer. Knolselder gefeliciteerd!

Henkie is vannacht overleden

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:12

Knolselder, wat een mooi meisje en een prachtige naam!

Voor een aantal wordt het al spannend! Hoe is het met Dione? Is er vannacht nog wat geboren?

Verder even een ego postje, had gisteren al uitgebreid gereageerd :)

Vandaag ivm de regen maar even op de wings gaan stappen. Ze vind zichzelf toch wel heel zwaar hahaha, ze had er totaal geen zin in. Veulen was heel beweeglijk en heb haar buikje goed heen en weer zien gaan. Ze begint echter ook al een beetje uier aan te maken en dat is toch nog wel een beetje vroeg met 249 dagen. Wat zijn de ervaringen hiermee? Zo ziet het er nu uit, normaal zijn het de normale speldenknopjes. Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:17

@nicole; ik heb inmiddels al contact gehad met de servicedienst van Alecto. Het komt door de Experia box van KPN. Daar zit een soort beveiliging op. Met een soort search programma ben ik er uiteindelijk uitgekomen! Nu nog kijken of die op stal werkt en dan kan ik weer meekijken bij de dames.

Mierella is spannend zeg!! Ik zou het al niet eens durven om maand voorafgaand op vakantie te gaan. Heb wedstrijden gepland begin april en weekend van uitgerekende datum is een groot kruis .

@knolselder; gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie meisje. Fijn dat het inleiden je bespaard is gebleven en ze toch op eigen kracht gekomen is.