[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:18

Afbeelding

Dit was vanmiddag

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:27

Buenootje schreef:
Iemand ervaring met een merrie die voor de bevalling schuurt? Haar staart deed ze al 2 weken regelmatig eens, maar vandaag schuurde ze ook haar hoofd en haar schoft tegen de muur. Heeft ze niet eerder gedaan! Zie geen schilfers niks, ze heeft ook geen zomerexceem (anders had ik haar manen ook niet hoeven knippen omdat ze op de grond hingen haha)....vind het vreemd.

Hilandra deed dat ten einde van haar dracht. Ik heb Sweet Itch gekocht op aanraden van de paardenarts, zij deed het bij haar manen, staart. De paardenarts gaf als reden hormonen op...

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:38

even snel een ego post. ik ga morgen even lekker rustig alles bijlezen en reageren..

zonie vandaag lekker de hele dag op het land gehad.
zo zag haar uier er uit toen ik haar aan het eind van de dag binnen haalden

Afbeelding

en zo zag het uier er vanavond uit...

Afbeelding

wat vinden jullie,
vorig jaar is ze met een kleiner uier bevallen :j :j :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:54

Dat groeit lekker!

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:58

Op de uitgerekende dag van Barcardi is Upona vanavond 21.30 bevallen van een merrieveulen..
Het word mooi weer en ik heb nu 2 weken vakantie, dus Bar doet erg goed haar best vanuit de hemel
Ook heb ik gister mijn armband gekregen dus voor altijd bij mij..
mooi om te zien, maar ook erg dubbel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:09

Ondanks dat het allemaal erg dubbel is, gefeliciteerd Joyce en Nicole!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Dat was toch ineens heel erg snel gegaan!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:23

Jeetje wat een bewogen weekend dan. Toch gefeliciteerd en hopelijk rust je lekker uit tijdens je vakantie

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:32

Iedereen bedankt voor het medeleven reageer straks even uitgebreid, als het rustiger is op de afdeling.

Joyce en Nicole gefeliciteerd verdriet en geluk liggen dicht bij elkaar en dat kan het allemaal erg dubbel maken.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:49

Joyceee en Nicole288, proficiat met het merrieveulen van Upona. Dat zal best ontzettend zwaar geweest zijn voor jullie, fijn dat je de armband al hebt, is Barcardi er toch bij als steun. Fijne vakantie, er zijn komende week nog 2 merries aan tijd bij jullie he. Suc6 met waken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 01:40

Nee, Elianne is verkocht en Barcardi nou t verhaal ken je.
Nu eind juni pas weer

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 02:15

Tijd dat ik mijn bed induik :+ 9-6 waren idd Upona en Elianne, en die was verkocht. Sorry Joyce, hoop dat je in je vakantie wat rust krijgt. Hebben jullie al een naam voor het veulen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 02:26

Gefeliciteerd, hoe dubbel ook... Hopelijk kunnen jullie er toch volop van genieten...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 03:02

Gefeliciteerd, fijn dat alles goed gegaan is!

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 04:05

Joyce&Nicole gefeliciteerd met de kleine van Upona!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 04:13

Toch van harte!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 05:55

Miicchhellee Wat een heerlijk koppie

Murosch Hopelijk waren het mooie dromen van veulentjes is er al wat?

Caesar: Honden in laten slapen is nooit leuk maar gelukkig mogen wij vaak de beslissing nemen als het zover is behalve dan bij Spike.

Ik ben gisteren een eind met de andere 2 jackies en mijn vriendin (die Spike aangereden heeft) en haar hond wezen wandelen en heb toen ook te horen gekregen hoe het gegaan is. Ik denk zelf dat hij er weinig van mee gekregen heeft dat is wel een opluchting.
Mijn vriendin zit er alleen zelf heel erg mee begrijpelijk maar ik hoop toch dat ze het straks als het afzakt een plekje kan geven. ( Een grotere dierenvriend als dat zij is kun je je ook niet voorstellen en zij die altijd heel voorzichtig is krijgt hem onder de wielen.)

Linda2008 Pas maar op hoor want de moeder van Dora kreeg haar eerste veulen op 309 dagen dracht.

Lovelyn Ja Spike liep los op het erf. Het is een pup van mijn eerste jack russell en bij alle pups die ik verkocht heb, heb ik tegen de mensen gezegd dat als ze niet meer voor het hondje konden zorgen ze hem/haar terug mochten brengen ze kregen geen geld terug maar ik zorg dat de hond een nieuw thuis krijgt. Ik fok niet voor asiels. Spike werd nog voordat hij 2 jaar werd terug gebracht hij zou vals zijn. Nu dit was hij ook maar dit had een oorzaak (hij zat bij die mensen meer dan 20 uur per dag in een kleine bench en had ineens door dat als hij ging grommen en bijten ze bang voor hem werden.) Dit hondje kon dus niet naar een nieuw thuis want als je hem naar zijn hok stuurde dan beet hij je. (Ik ben zelf ook 2x goed gebeten door hem). Maar zolang hij vrij rond liep en niet naar zijn hok gestuurd werd ging het goed. Hij heeft verder ook nooit iets gemankeerd was volledig gezond alleen begon vorig jaar de ouderdom toe te slaan doof worden en het zicht werd slechter.

Jolandje We hopen dat het na de dracht over is maar dat is nog afwachten mijn eigen DA heeft dit nog nooit mee gemaakt. De arts die van de lingehoeve bij haar geweest is heeft het al wel een keer meegemaakt maar niet zo extreem als Dora het heeft. Bij een volgende dracht hoeft het ook niet te zijn dat ze het weer krijgt al twijfel ik wel heel erg of ik haar ooit weer een keer laat dekken.

Pascalefjord geen dank hoor voor de oppepper tis maar dat je het weet :o

Jobamara Ook ik hoop dat het tij gaat keren hier.

Jibbel mooie naam voor het veulen hopelijk knapt het kuchen snel op.

Cemly's Die zal wel raar gekeken hebben toen ze er achter kwam dat ze de wei niet op kon.

Lisch Wat glimt ze mooi.
Waika lijkt precies op Donna zo rond Donna moet nog 2 maanden.

jan flicka Mooie grote stal heeft ze.
Dora is ook een maidenmerrie die is rond 26 mei uitgerekend en heeft ook nog niets uier.

Luna2006 Heb je nog een nieuwe uier foto.

Nicole Wat een gaaf veulen heb je.

September9 gefeliciteerd met je veulen.

Buenootje Kleine veranderingen bij Bella. Hoe gaat het met jou?

Euforie Wat een groot uier heeft ze al met mooie roomsoezen.

_lauraa Wat ziet ze er mega dik uit zo van voren.

Fotsy Heerlijk veulentje heb je in mijn favoriete kleur.

Arianne De eerste 3 over 2 weken aan de tijd spannend, je gaat het druk krijgen.

CP112 teleurstellend dat uier.

Hannekebosch Zonie zet er vaart achter.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 06:31

Hier vandaag een hele fijne mijlpaal, 320 dagen *\o/* vanaf nu kan het veulen veilig komen!!! 12 dagen geleden begon onze merrie te harsen, prachtig gezicht! de laatste paar dagen was dit niets meer of minimaal. vannacht vanaf 2 uur bij haar geweest, ze was erg onrustig en zelfs onze pony werd er onrustig van. kwart voor 6 vanmorgen aan 1 speen een best grote hars en half uurtje later aan de tweede speen ook!

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 07:34

Joyce en Nicole gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het heel dubbel is, ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van je vakantie en dit veulen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 07:44

Joyce en Nicole; toch gefeliciteerd. Dit is in ieder geval een opluchting dat alles goed gegaan is. Hoop dat ook alles goed blijft gaan nu voor jullie. Je hebt prachtige armbanden gekregen. Weet zeker dat Bacardi trots op je is!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 07:58

hannekebosch schreef:
even snel een ego post. ik ga morgen even lekker rustig alles bijlezen en reageren..

zonie vandaag lekker de hele dag op het land gehad.
zo zag haar uier er uit toen ik haar aan het eind van de dag binnen haalden

[ Afbeelding ]

en zo zag het uier er vanavond uit...

[ Afbeelding ]

wat vinden jullie,
vorig jaar is ze met een kleiner uier bevallen :j :j :j

Zou zo maar kunnen. Beste uier.

Joyceee86 schreef:
Op de uitgerekende dag van Barcardi is Upona vanavond 21.30 bevallen van een merrieveulen..
Het word mooi weer en ik heb nu 2 weken vakantie, dus Bar doet erg goed haar best vanuit de hemel
Ook heb ik gister mijn armband gekregen dus voor altijd bij mij..
mooi om te zien, maar ook erg dubbel

Gefeliciteerd! Ondanks dat het dubbel is. Wat apart ook op de uitgerekende dag van bacardi.

_Karin schreef:
Miicchhellee Wat een heerlijk koppie

Murosch Hopelijk waren het mooie dromen van veulentjes is er al wat?

Caesar: Honden in laten slapen is nooit leuk maar gelukkig mogen wij vaak de beslissing nemen als het zover is behalve dan bij Spike.

Ik ben gisteren een eind met de andere 2 jackies en mijn vriendin (die Spike aangereden heeft) en haar hond wezen wandelen en heb toen ook te horen gekregen hoe het gegaan is. Ik denk zelf dat hij er weinig van mee gekregen heeft dat is wel een opluchting.
Mijn vriendin zit er alleen zelf heel erg mee begrijpelijk maar ik hoop toch dat ze het straks als het afzakt een plekje kan geven. ( Een grotere dierenvriend als dat zij is kun je je ook niet voorstellen en zij die altijd heel voorzichtig is krijgt hem onder de wielen.)

Linda2008 Pas maar op hoor want de moeder van Dora kreeg haar eerste veulen op 309 dagen dracht.

Lovelyn Ja Spike liep los op het erf. Het is een pup van mijn eerste jack russell en bij alle pups die ik verkocht heb, heb ik tegen de mensen gezegd dat als ze niet meer voor het hondje konden zorgen ze hem/haar terug mochten brengen ze kregen geen geld terug maar ik zorg dat de hond een nieuw thuis krijgt. Ik fok niet voor asiels. Spike werd nog voordat hij 2 jaar werd terug gebracht hij zou vals zijn. Nu dit was hij ook maar dit had een oorzaak (hij zat bij die mensen meer dan 20 uur per dag in een kleine bench en had ineens door dat als hij ging grommen en bijten ze bang voor hem werden.) Dit hondje kon dus niet naar een nieuw thuis want als je hem naar zijn hok stuurde dan beet hij je. (Ik ben zelf ook 2x goed gebeten door hem). Maar zolang hij vrij rond liep en niet naar zijn hok gestuurd werd ging het goed. Hij heeft verder ook nooit iets gemankeerd was volledig gezond alleen begon vorig jaar de ouderdom toe te slaan doof worden en het zicht werd slechter.

Jolandje We hopen dat het na de dracht over is maar dat is nog afwachten mijn eigen DA heeft dit nog nooit mee gemaakt. De arts die van de lingehoeve bij haar geweest is heeft het al wel een keer meegemaakt maar niet zo extreem als Dora het heeft. Bij een volgende dracht hoeft het ook niet te zijn dat ze het weer krijgt al twijfel ik wel heel erg of ik haar ooit weer een keer laat dekken.

Pascalefjord geen dank hoor voor de oppepper tis maar dat je het weet :o

Jobamara Ook ik hoop dat het tij gaat keren hier.

Jibbel mooie naam voor het veulen hopelijk knapt het kuchen snel op.

Cemly's Die zal wel raar gekeken hebben toen ze er achter kwam dat ze de wei niet op kon.

Lisch Wat glimt ze mooi.
Waika lijkt precies op Donna zo rond Donna moet nog 2 maanden.

jan flicka Mooie grote stal heeft ze.
Dora is ook een maidenmerrie die is rond 26 mei uitgerekend en heeft ook nog niets uier.

Luna2006 Heb je nog een nieuwe uier foto.

Nicole Wat een gaaf veulen heb je.

September9 gefeliciteerd met je veulen.

Buenootje Kleine veranderingen bij Bella. Hoe gaat het met jou?

Euforie Wat een groot uier heeft ze al met mooie roomsoezen.

_lauraa Wat ziet ze er mega dik uit zo van voren.

Fotsy Heerlijk veulentje heb je in mijn favoriete kleur.

Arianne De eerste 3 over 2 weken aan de tijd spannend, je gaat het druk krijgen.

CP112 teleurstellend dat uier.

Hannekebosch Zonie zet er vaart achter.

arme spike. Belachelijk hoe mensen met dieren kunnen omgaan. Hopelijk heeft ie er weinig van vernomen. Maar vaak gaat alles zo snel en dan zijn ze snel ie soort van shock

Emmy7 schreef:
Hier vandaag een hele fijne mijlpaal, 320 dagen *\o/* vanaf nu kan het veulen veilig komen!!! 12 dagen geleden begon onze merrie te harsen, prachtig gezicht! de laatste paar dagen was dit niets meer of minimaal. vannacht vanaf 2 uur bij haar geweest, ze was erg onrustig en zelfs onze pony werd er onrustig van. kwart voor 6 vanmorgen aan 1 speen een best grote hars en half uurtje later aan de tweede speen ook!

[ [url=m/147k6r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt al goed.

nog geen veulentjes vanacht?

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:15

Jeetje Karin wat een verhaal! Een ding is zeker hij heeft wel een goed leven gehad bij jou!

Nou Ushi en haar babe hebben er nog geen zin in. Ook vannacht op stal geslapen (was ervan overtuigd dat ze het vannacht zou doen) maar weer niets :(

Gister avond had ze ineens gedrags verandering! Ik had haar zoals elke avond even in de binnenbak los gelaten en toen ik haar gister avond wou pakken ging ze ineens voor me weg rennen dit doet ze nooit!!!! We moesten haar met z'n drieën vangen! Nu sinds vanmorgen kegelt ze niet "alleen" maar de melk druipt eruit! Dus maar weer hoop houden voor vannacht!

Verder geen veulentjes vannacht?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:19

Ah lovelyn ze houdt je wel aan het lijntje he zo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:31

Rotmerries, iedereen voor niks aan het waken !

Afbeelding

Afbeelding

Uier compleet weg, zou je haar niet?!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:36

Vlotte bevalling, vlot veulen, nagboorte er al snel af, veulen stond na drie kwartier en had ook al snel gedronken en gemest, wij dachten lekker een paar uur naar bed te gaan toen we ineens zagen dat bij Poon twee rare 'ballen' naar buiten staken door de vulva. Veearts gebeld wat dat kon zijn en ze was bang voor baarmoeder binnenstebuiten geperst, of een stuk darm. Uiteindelijk bleek het dat gelukkig niet te zijn, het waren bloeduitstortingen, ze dacht van spataderen die door waren gegaan tijdens de bevalling en die volle 'zakken' staken door de uitgang naar buiten. Schoongemaakt en verder voelde alles heel. Nu moeten we het een paar keer per dag koelen en haar temp in de gaten houden.

Veulen is een vlug ding :) Snapte ook al snel weer hoe ze moest liggen en de tweede keer opstaan veerde ze zo ineens omhoog :)

Hier is Kupona :) Net er uit begon ze al snel richting mama's hoofd te kruipen. Mama blijft altijd nog even een half uurtje liggen en zij wilde al eerder een knuffel :)

Net er uit
Afbeelding

Kennismaken
Afbeelding

Ik kan al staan!
Afbeelding

Droog en lekker melk gedronken
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:40

Wat een schatje. En wat een lekker bijdehandje zo te lezen. Fijn dat het meeviel bij Poon