Passoa heeft 26ste 18e dag. Ze was op de vrijdag nog goed hengstig en de zaterdag er na sloeg ze hem zowat een blauw oog haha. Passie gisteren weer voor het eerst gedekt die was 7 dagen na veulen weer hengstig , hengstigheid overgeslagen en moest maandag weer hengstig worden maar was het gister al goed.
kijk nu nog meer uit naar woensdag! Marley deed het super op show. Gaan haar dit jaar veterinair keuren en volgend jaar op de veulenkeuring voor der premie gaan
xApple
Geplaatst: 17-05-15 10:06
Haha wat grappig, zoveel merries de 25e op 18 dagen Dat zal inderdaad een babyboom worden volgend jaar
Mocht mijn merrie drachtig raken zijn we toch wat later. Vind ik niet erg.. Als ze maar drachtig raakt
Eilinora
Geplaatst: 17-05-15 10:08
Leuk dat iedereen nog volop bezig is met dekken en insimineren.
Zitten een aantal erg leuke combinaties bij.
Over kleuren begin ik nu ook steeds meer te leren.
Ik heb een vosje staat die vermoedelijk vos sabino is. Roaning sabino word gezegd,in de winter is ze roodvos van kleur en in de zomer vos met extreem veel witte haren door haar vacht over heel het lijf. Roan is ze niet maar daar lijkt het wel erg veel op.
Pepper en ylona zijn inmiddels al een maand drachtig. Morgen haalt mijn vriend ze op bij de hengstenhouder. Heb pepper al 6 weken niet meer gezien. Ze zal inmiddels wel al verhaard zijn en lekker in zomervacht rondlopen.
zo gingen ze weg (al was ylona wel schoner dan dat,gewassen voor vertrek)
Vulina
Geplaatst: 17-05-15 10:15
Ein-de-lijk de eerste drachtig! Wel met een cyste erbij maar zag er positief uit volgens DA. Over een week weer scannen, iets beter in de gaten houden hierdoor.
Dus: Flemmingh merrie- drachtig van For Gribaldi
Verder: Kimberley merrie- was ei van weg. 1 keer gedekt, dus mooi! 3 Juni 18 dagen scan. Gribaldi merrie- beginnende hengstigheid 3.3 Dit en vorig jaar nog niet uit zichzelf hengstig geweest, dus blij mee! Dinsdag weer scannen. Jurjen merrie- ei van 4.9 maar bm strak en ei hard. Dus dinsdag weer scannen.
Laatst bijgewerkt door Vulina op 17-05-15 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
xApple
Geplaatst: 17-05-15 10:18
Gefeliciteerd Vulina, wat een goed nieuws allemaal
Wat leuk zo'n babyboom volgend jaar! Mijn tinkermerrie staat nu bij de hengst. Vrijdag gebracht en direct gedekt. Gister nog wel gedekt maar ging niet meer van harte. Vandaag proberen ze nog een keer. Ga ze dinsdag weer halen. Mis ze wel hoor hier in de wei. Ze loopt nu bij Djoser Nuage. Benieuwd wat voor knapperd daaruit komt volgend jaar
Leuke combi's zitten erbij hoor. Hopelijk zal het beter vergaan als in het dbt 2015 tjonge wat een narigheden zaten er bij. Op naar gezonde merrie en veulens!
Volgend jaar rond dezelfde tijd n babyboom.... Das wel leuk!
Wij zijn hier vrij vroeg begonnen, niet omdat ik dat perse wilde maar omdat Jill geen hengstigheid laat zien, dus het traject van scannen etc ingegaan en toen ging alles vrij vlot.
Word hier dus n vrij vroeg veulen (de vroegste voor mij iig, andere veulens waren april '07, mei '08 en april '11) en de andere merrie op stal is nog wat vroeger (week of 2-3).
Als de winter hier weer hetzelfde word als de afgelopen winter ga ik tzt maar n veulendekentje aanschaffen maar ach, dat zien we tzt wel
jolandje
Geplaatst: 17-05-15 14:55
vrouwke wat een leuke merrie, ziet er echt heel schattig uit
Ik ga ook niet uit van een babyboom, want Dais houdt haar veulentjes altijd graag lekker lang voor zichzelf
Er komt schot in Vulina, mooi!
Daisy wordt ook alijd om de dag gedekt in plaats van iedere dag, is beter voor de merrie ook.
Birdie60
Geplaatst: 17-05-15 15:21
Dank je wel allemaal. hopelijk blijft alles goed gaan. Over 4 weken word ze nog een keer gescand. Meer voor de zekerheid. Ik heb haar vorig jaar drachtig gekocht, maar er zat niks in.
@vulina ze word gedekt. Heb geen hengst staan hier. Blijkbaar doen hun t zo. Ze proberen vanavond nog eens. Maar verwacht dat ze nu wel afslaat. Gister was ze er al iets minder gelukkig mee. Dan kan ik ze dinsdag weer gaan halen. Zal blij zijn als ze weer hier staat.
Oh ok! In principe hoeft het niet dagelijks hé? Sperma is 48 uur in leven. Je vervuild eigenlijk alleen de baarmoeder extra daarmee. Liefst insemineer of dek ik maar 1 keer...