[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miicchhellee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:00

Wat een plaatje, ze heeft hetzelfde hooft als mijn merrie (ook Caretino)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:48

Leuk Maud(Rockey) dat je er ook bij bent!

Hier Vetje vandaag 21 dagen, nog niet hengstig, maar madam gedraagd haar eigen als hengst.. Hengst had wel interesse in haar dus ik juich nog niet te vroeg. Empty ook nog niet hengstig dus duim en wacht lekker verder :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:00

Vandaag is Lara gescand en geïnsemineerd op eisprong. Nu hele dikke duimen draaien dat plan B gaat werken!

Mooie merrie Rocky en hele gave combinatie!
Fijn dat je een eigen stuk grond hebt weten te bemachtigen DL. Niets zo fijn als iets van jezelf. Ik ben ook benieuwd hoe je Rumour eruit ziet, dus maak maar gauw foto's.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:05

Donderdag Madeliefje scannen of ze nog steeds drachtig is +:)+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:56

Gefeliciteerd allemaal!
Ik duim mee voor iedereen die nog gaat scannen..

Krimpie toont weer iets hengstig nu na een week moninkspeper en druppels. Komt weer wat slijm uit maar niet heel veel. Toch morgen voor de zekerheid scannen om te kijken waar ze staat. Geen zin om straks te laat te zijn.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:13

Ahh dilemma. Zondag en maandag slijm. Gister minder nu heel klein beetje. Geef nu 9 dagen monikspeper. Wel 15 dagen na scan met een ei van 3,5 cm tijdens scannen op dracht. Wat zouden jullie doen. Wel of nog niet scannen op hengstigheid vanavond?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:44

moeilijke keuze, het gaat je niet mee dit jaar, ik zou het zekerste voor het onzekerste kiezen maar ja ik ben geen referentie meer, met mijn scan om de maand ongeveer := ocharme mijn merrie maar heb ik ook moeten doen bij mijn zwangerschap :o :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:57

gefeliciteerd met de drachtige merries!!!

dan te bedenken dat pepper alweer bijna 2,5 maand drachtig is.
en dat kun je aan haar merken ook,die zit nog steeds op een roze wolk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:29

80 dagen vandaag!!!!!!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:37

Gefeliciteerd Murosh.
Net geschouwd, slaat hard af. Dus scannen afgebeld, ga nu maandag. Dan zit ik op 2 weken na ovulatie dus kijken waar ze staat san

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:44

Hopelijk komt t nog goed Bonny! Zou wel mooi zijn dit jaar..

Ik vertelde toch vorige week dat merrie drachtig was gescand maar onderontwikkeld vruchtje? Vandaag nog een keer voor de zekerheid gescand en als het geen hartje had kon nog weggespoten. Gelukkig vruchtje goed gegroeid en een hartje, jeeh *\o/*
Nu maar hopen op een springkanon met een kleurtje :D

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:51

Wij zitten inmiddels al op 92 dagen! *\%/*

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:48

Pfff ;( -O- Ik voel me toch een partij ellendig...

Gisteren Mierela opgehaald van haar trainings adres, gelijk door gereden naar de kliniek om der te laten scannen, ja hoor absoluut drachtig want zag allemaal vruchtwater enzo maar omdat ze al 81 dagen was is het al naar beneden gezakt waar door je bijna niet kon zien. Oke ik dacht dus YES drachtig nog steeds!

Gisteren ook gelijk in de groep gedaan met de paarden en ze is altijd heel close met haar ruin vriendje en toonde niks raar. Zegt iemand gisteren tegen mij je merrie toont wel hengstig, dacht ach doen niet zo gek ze is vanochtend nog 100% drachtig gescant. Maar was wel veel onrust in de kudde ook niet gek kwam nieuwe merrie bij.

Nu is er een ruin die net week of 6/8 geruint is die heel heftig op haar reageert maar ze is wel heel nars richting hem oren in der nek en wel echt boos zeg maar. Gaat niet gericht met haar kont naar hem toe staan juist niet, maar ze knijpte wel en laat ook vocht los, niet de hoeveelheden zoals ik gewend en voornamelijk doorzichtig vocht en niet dat vieze witte.. Maar ze verliest wel, ik dus in angst dierenarts gebeld ik helemaal over mn toeren dat ik dat net zoiets zag, dus wou morgen weer heen om te scannen om zeker te zijn dat ze door stress van de weide niet vergooit heeft ofzo (ja je weet maar nooit haal allemaal doemscenario's door mn hoofd)

Nu zegt mijn tante dat ook beetje angst plas kan zijn wat ze dan los laat, want ze verloor onder het rennen op de weide ook een beetje..

Pff voel me zo vreselijk het zou toch niet, draai me zelf helemaal op..
Wie heeft er ervaring mee of mee gemaakt of uberhaupt iets wat hier beetje op lijkt, vooral dat knijpen met haar vulva vind ik verontrustend (deze is btw ook wat lang en dik voor mn gevoel kan via PB wel foto sturen) ook draagt ze haar staart wat naar links en naar rechts over 1 kant zeg maar en niet in midden om maar even zo te noemen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:04

Moest ze verworpen hebben zou je dan geen bloed moeten zien aan de kling? mijn merrie heeft eens verworpen op zes maand en die had toen bloedverlies en vuil aan haar kling.
Toch vervelend die onzekerheid altijd. hopelijk zit alles nog goed. :(:) :(:)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:06

Merries kunnen verdomd goed uit nijd lopen pissen (let op de term pisnijdig ;) ), niet meteen teveel zorgen maken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:16

Wat Leonoor zegt, ik ken heel wat pismerries, wat niet pismerries zijn vanwege een hengstigheid.

Bovendien zijn er genoeg merries die toch hengstigheid tonen en gewoon drachtig zijn.

Verwerpen door stress? Ik geloof er niet zo in, dan zou er in het wild geen veulen meer geboren worden.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:20

Dank jullie wel, ik ben behoorlijk gerust gesteld door de berichtjes.. En kat in nauw maakt gekke sprongen zeggen ze, je haalt de raarste dingen naar boven :P

nurlaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:27

Ik verwacht in april 2015 ook een veulentje bij mijn oma op de wei maar dit was niet echt gepland onze hengst was uitgebroken terwijl hij net drie weken later gecastreerd zou worden en al 3 jaar als hengst bij ons op de wei stond nu is dit niet zo heel erg dat het gebeurd is want papa en mama zijn beide toch wel erg knap dus hopend op een knap veulentje maar nu heb ik nog nooit een drachtigheid of een bevalling meegemaakt dus ben ik blij met alle hulp en tips want ik wil dit ook zo gemakkelijk mogelijk maken voor mijn merrie ook zijn papa en mama Arabische volbloeden van de Russische kant en ook daar ben ik erg nieuwsgierig naar

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:50

Nicole hoe ver is jouwe????

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:30

Nicole, klinkt idd als plassen van nijd. Zie je vaak bij (drachtige) merries als andere paarden wat opdringerig zijn.
Knipogen is de eerste waarschuwing, van zich af piesen de 2e en daarna kan het andere paard beter oppassen ;)
En 's ochtends drachtig en 's avonds hengstig kan sowieso niet ;)
Daar gaat wel wat tijd overheen.

Hier zitten de merries tussen de 97 en 132 dagen, de een nog vetter dan de ander ondanks dat ze allemaal nog een 2014 veulen zogen :+
Hopelijk gaan ze straks eerst nog wat afvallen voordat de buikjes gaan groeien van de dracht...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:09

Hier heb ik ook van die nijdigheid pissers :P soms denk je dan het zal toch niet.... En gelukkig is het dan meestal vals alarm :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:09

Hierbij een paar foto's.
Ze zijn nog niet bijgesneden of bewerkt.

Rosa
Afbeelding

Jorja
Afbeelding

Dolly
Afbeelding

Jive
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:10

O verkeerde topic hihi. Maar kan hier ook. Mijn vriend heeft onze merries en veulen op de foto gezet

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:43

mooie pony's diane

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:46

@ Nicole: mijn merrie doet het ook naar de ruin, waar ze altijd bij staat. sinds ze drachtig is zwiept ze heel nijdig met haar staart als hij achter haar loopt. Ook druppelt ze wat urine. Ik maakte me er ook heel veel zorgen om.