[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:44

haha essie waar die net geboren is lijkt het net een spook :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:48

hahaah ja echt he :+ ik zei toen al als ik volgend jaar (dus nu vorig jaar) ook zo n witbol krijg noem ik hem glow in the dark :D hahaha maar ja guess heeft iets minder wit :D

ahh cynthia wat sneu zeg :( heb je wel van die neus netjes tegen de zon?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:01

Prednison, mag dat bij een drachtige merrie?

Ik heb voor Dais een masker gehad. Momenteel niet, maar dit is niet van de zon. Daar is het veel.te erg voor. Zeker gezien de hoeveelheid (hoeweinigheid dus) zon die we gehad hebben.

Ik ben inderdaad aan het zoeken geweest op Bokt. Ik ga zo weer verder lezen.

Glow in the Dark, whahahahhaaa!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:07

je kunt hydrocortiderm zalf nemen, dat werkt vooral heel lokaal, maar voor de zekerheid toch even de bijsluiter nalezen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:18

Ik heb hier Predniderm (laboratorium vetoquinol), dit is voor honden, katten en paarden tegen irritaties.
Zodra Cascade een plekje op haar neus heeft smeer ik dit erop (en in Frankrijk is er ook een beestje wat veel op de roze huid zit en wondjes maakt, helpt het ook super voor). Ook op andere wondjes smeer ik Predniderm ook bij Casa, en vriendje zegt dat het gewoon gebruikt kan worden voor drachtige merrie's.

Kan zo even niet vinden of het in Nederland te koop is, maar anders zou je je DA erom kunnen vragen en eventueel je DA via Frankrijk laten bestellen (kan ook via vriendjes kliniek als het nodig is).

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:31

Dat klinkt als hetzelfde goedje dat wij kennen als Hydrocortiderm/Sanoderm, dat is ook prednison in crème vorm.
Kan in principe bij alle irritaties, maar mogen ze weer niet oplikken, tenminste ik moet de hond afleiden zodat hij er een tijdje afblijft, dus om de snoet weet ik niet of ik het zou smeren eigenlijk?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:01

Mijn hond likte het er ook af, eigenlijk nooit bij stil gestaan of dat niet mocht, vond het vooral vervelend omdat de crème er dan weer af was. Vriendje zegt net dat het niet erg is zolang ze geen 3 flesjes op likken, maar als de Nederlandse versie net iets anders in elkaar zit kan dat natuurlijk anders zijn.
Ruikt de Hydrocortiderm/Sanoderm ook zo lekker??

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:08

Hier zijn wat foto's.
De foto's waar ze samen op staan, is van vorige week zaterdag. Hier zie je goed de tranende oogjes en het zieke hoofdje van Dais.

De wazige foto van de neus is TiSento afgelopen donderdag en die andere neus is Daisy.
Gisteren voelde ik een paar bultjes in de keel bij allebei.
Ik heb net de veearts gebeld, maar zij kan helaas pas dinsdag, dus nog even afwachten.
Ze eten nu in ieder geval weer wel beter. maar ik maak me echt zorgen ;(

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:24

Het ruikt niet vies nee, echt lekker daar heb ik nooit op gelet :)

Jee Cynthia, wat zien ze er uit. Als je de DA gewoon eens belt en vraagt wat je er op kan smeren om het te verzachten? Vraag eens of die hydrocortiderm, uierzalf, vaseline of zo iets is. Telefonisch advies kan toch wel eerder dan dinsdag?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:25

Ai dat ziet er pijnlijk uit....
Ik zou het toch insmeren met Predniderm (of de Nederlandse variant dan maar na overleg met de DA) :j
Predniderm verzacht onwijs en gaat jeuk tegen, daarbij werkt het ook heelend (arg hoe schrijf je dat??), nou zijn vriendje en ik allebei wel erg gek op Predniderm.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:30

Ik ga zo nog wel even bellen.
Iemand uit een ander topic zei al dat ze het een slechte zaak vindt dat de dierenarts pas dinsdag komt en dat ze eigenlijk echt maandag al moet komen ;(

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:32

cynthia dat ziet er heel pijnlijk uit! ik zou ook bellen of je igg wat kan doen..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:34

Als je zelf geen spul hebt om er op te doen, zou de DA eigenlijk vandaag al mogen komen. Of mss kun je er zelf naartoe rijden om het op te halen? Of na overleg het gaan halen bij een DA voor kleine huisdieren?
Als het zo pijnlijk is dat ze er moeilijk van eten, zou ik er ook geen 4 dagen meer mee wachten, dat snapt zo'n DA toch ook wel zou je denken :\

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:39

Er komt nu een veearts. Ik ga erheen (jankend)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:45

Saffier schreef:
Ik heb hier Predniderm (laboratorium vetoquinol), dit is voor honden, katten en paarden tegen irritaties.
Zodra Cascade een plekje op haar neus heeft smeer ik dit erop (en in Frankrijk is er ook een beestje wat veel op de roze huid zit en wondjes maakt, helpt het ook super voor). Ook op andere wondjes smeer ik Predniderm ook bij Casa, en vriendje zegt dat het gewoon gebruikt kan worden voor drachtige merrie's.

Kan zo even niet vinden of het in Nederland te koop is, maar anders zou je je DA erom kunnen vragen en eventueel je DA via Frankrijk laten bestellen (kan ook via vriendjes kliniek als het nodig is).

Kan hier vast ook besteld worden, maar is een beetje hetzelfde, in hydrocortiderm zit ook prednisolon, samen met neomycinesulfaat. Bij predniderm zitten ook nog vitamines bij in bv. Maar hydrocortiderm verkoopt de gemiddelde dierenarts hier zeker (is ook van vetoquinol) en dat werkt goed bij huidinfecties en eerste graadsbrandwonden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:45

Nicole288 schreef:
Als je zelf geen spul hebt om er op te doen, zou de DA eigenlijk vandaag al mogen komen. Of mss kun je er zelf naartoe rijden om het op te halen? Of na overleg het gaan halen bij een DA voor kleine huisdieren?
Als het zo pijnlijk is dat ze er moeilijk van eten, zou ik er ook geen 4 dagen meer mee wachten, dat snapt zo'n DA toch ook wel zou je denken :\

Klopt, ik zou ook niet wachten tot begin volgende week, er zal maar infectie bijkomen...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:11

Och wat enorm sneu die verbrande bekkies. Sterkte ermee.

Essie, mijn Esprit is ook zo'n witkop. Moest er ook even aan wennen hoor :D
Maar idd: naar mate ze groter worden... Ik ben nu echt dol op dat hoofd van haar.
(Op de rest trouwens ook)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:32

Cynthia wel fijn dat de DA toch komt :(:)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:35

sjeeesss dat ziet er niet goed uit cynthia
en idd belachelijk dat die da pas dinsdag kon... :S je belt toch niet voor niks in het weekend!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:51

Zo, ik ben weer thuis en opgewarmd onder de douche.
Wát een regen, niet normaal!! En uiteraard stonden mijn schatjes helemaal tegen het achterste hek aan! _-:(
Dat werd dus 10 minuten heen lopen in de pisregen (halverwege was ik al tot mijn ondergoed toe zeiknat) en toen wilde Ti zijn halster niet om (Baassie, auw! ;( )
Na enige moeite het halster maar om zijn hals geslagen en met twee slome paardjes naar voren gelopen.

Het blijkt zonnebrand te zijn waar een bacterie bij is gekomen. Daardoor is het gaan ontsteken en ziet het er zo rot uit. Daarnaast hebben ze er ontstoken ogen en lymfeklieren in de keel bijgekregen.
Ze hebben antibiotica en pijnstillers gekregen. Ik heb voor 5 dagen antibiotica (twee keer per dag) en pijnstillers (één keer per dag) meegekregen en ik moet om de dag (in totaal 3 keer) de verbrande delen wassen met Betadine shampoo en dan insmeren met hydrocortiderm.

Hij wilde eerst iets anders geven tegen de ontsteking (het is me even ontschoten wat), maar dat kon niet in verband met Dais dr Baby Inside.

Ik ben ongeveer € 400,- lichter, maar als mijn schatjes maar beter worden! :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:01

arme paardjes! maar goed dat je veearts nog een keer heb gebeld!

maar als het nu over is... kan je als het weer zo warm word niet een iets duurdere zonnebrand gebruiken? bijv. voor babys-kinderen 50+ je komt toch normaal iedere dag bij je paarden? even een dikke laag erop..
(hoewel je dat vast al hebt geprobeerd..)

of
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... sourceid=0

ik heb jaren geleden een tijdje een haflinger gehad en die had ook erge last vaak! die smeerde ik ook in iedere dag of 2x met zonnebrand...

olivia heeft er raar genoeg nooit echt last van..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:01

sow ff 400 euro, maar hoop dat ze snel beter zijn!! gelukkig weet je nu wel wat het is!
welke DA laat jij komen? (gezien je in de buurt woont)
ik had gister m n paarden laten enten... kan kareltje amper nog bewegen!! -O- loopt scheef en z n hals is zo stijf als een plank ;( heb een flesje metacam moeten halen (63 euro :| :| ) lekker makkelijk, beetje verkeerd enten en ik kan dokken...
(snap overigens ook niet waarom er in de hals geent word..)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:02

Donny is echt een heerlijk beest met zijn witte kop! Ik hou daar ook zo verschrikkelijk van hè!! :D
Graag zo veel mogelijk wit.
Enige nadeel is dus dat die neuzen verbranden :\

Toen Dais drachtig was van TiSento, hoopte ik ook op veel wit. Nou, dat heb ik gekregen.
Daisy dacht 'valkmerrie gaat niet lukken, dus dan maar zo veel mogelijk wit'.

Toen meneertje geboren werd, zag ik dit:
Afbeelding
Het eerste dat ik toen zei was: Wéér zo'n hele witte kop! Dat gaat me een g*dsvermogen kosten aan factor 50!
Maar ik vind het schitterend!

Zijn bles is enorm, maar wel mooi symmetrisch. En ik ben dol op zijn vlekje boven zijn rechteroog.
De zijkanten van zijn bekkie zijn wit en hij heeft 4 witte benen :D

Zijn vlek en bijzondere witte zijkant van zijn bekkie
Afbeelding

En toch (zeker na dit grapje nu ze zo ziek zijn), hoop ik voor volgend jaar op ietsje minder wit :)
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 14-07-12 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:02

Jeetje 400 euro lichter. Maar zo worden ze weer gauw beter. Dit was niet zomaar overgegaan

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:03

in de hals???

hier altijd gewoon op trailer (2 stuk) en dan in de borst en nooit last gehad.. gelukkig!
wij komen altijd in de winter uit! dus borst stuk even los en een spuitje..